Oplossing ADSL2FIT outage
Yep unlimited. Je zou denken dat de andere providers onmiddellijk wat moeite zouden doen om iedereen te helpen, niet dus... alleen edpnet doet iets, maar dan blijkbaar ook maar half werk, geeft ook geen vertrouwen om dan ook met edpnet verder te gaan !
Iemand eventueel een snelle - andere oplossing ?
Iemand eventueel een snelle - andere oplossing ?
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Wat moet ik nu doen, ik heb in het begin van de maand een brief (aangetekend) gestuurd naar A2F om te zeggen dat als mijn abo stopt dat ik dan weg wil bij hun en dat zou rond deze periode moeten zijn, ik heb ook al 3 maanden geen factuur meer gezien ?
Moet ik naar een andere ISP gaan of gewoon wachten en niets doen ?
Moet ik naar een andere ISP gaan of gewoon wachten en niets doen ?
Niets tekenen inderdaad, maar ondertussen is het paasvakantie, en zitten we zonder connectie, iedereen heeft dan wat meer tijd om te surfen/online te gamen, sinds gisteren niets meer. Om maar te zwijgen van mensen die hun eindwerk moeten afwerken !
En dan is er toch een oplossing via EDPNET, en dan werkt het niet, eigenlijk wel typisch als je de hele A2F historie ziet, niets dat deftig werkt !
En dan is er toch een oplossing via EDPNET, en dan werkt het niet, eigenlijk wel typisch als je de hele A2F historie ziet, niets dat deftig werkt !
Ik zou eigenlijk eens willen testen met een andere (normale) account, maar ik kan wel begrijpen dat niemand hier zich wil voor opofferen...
Welke reden kan ik inroepen om mijn adsl2fit contract éénzijdig op te zeggen zonder vergoeding te moeten betalen ?
Je kan van je contract vanaf geraken door de brief die vanavond gepost werd via email. Ze geven daarin duidelijk toe dat ze geen dienst kunnen verlenen.
Zij doen éénzijdige contractbreuk. Gewoon aangetekend briefje sturen waarin je noteert dat je de email ontvangen hebt, email bijvoegen in bijlage en ook noteert dat je volgens hun alg;verkoopswaarden weet dat zij contractbreuk plegen waardoor jij van alle contractuele verplichtingen verlost bent.
That's it! en een deftige provider zoeken
Zij doen éénzijdige contractbreuk. Gewoon aangetekend briefje sturen waarin je noteert dat je de email ontvangen hebt, email bijvoegen in bijlage en ook noteert dat je volgens hun alg;verkoopswaarden weet dat zij contractbreuk plegen waardoor jij van alle contractuele verplichtingen verlost bent.
That's it! en een deftige provider zoeken
En hoe gaan we de gegevens krijgen om ons maandelijks verbruik te controleren? En wanneer we over onze maandelijkse limiet gaan, gebeurt de aanrekening dan ook zoals bij A2F, nl. het verbruikte betalen ... of volgens de EDPNET manier van volumeblokken bijkopen?
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Aan alle gebruikers die niet weten welke provider te kiezen:
Volgens mij is het een goed idee bij EDPnet te gaan daar ge al uw voorwaarden behoud (de gelimiteerden toch) behalve dat de tele-meter nu glijdend word . Voor de rest lijken mij bij deze de problemen die we A2F hadden zo toch mooi opgelost te worden.
't Is natuurlijk wel het moment om een andere provider te nemen indien dat nog niet kon door de contract duur, maar zie niet echt een reden om nu nog te veranderen van provider, daar EDPnet wel beter zal zijn dan A2F, tenzij ge terug unlimited wilt surfen zoals bij RealDSL en andere ISP's.
Volgens mij is het een goed idee bij EDPnet te gaan daar ge al uw voorwaarden behoud (de gelimiteerden toch) behalve dat de tele-meter nu glijdend word . Voor de rest lijken mij bij deze de problemen die we A2F hadden zo toch mooi opgelost te worden.
't Is natuurlijk wel het moment om een andere provider te nemen indien dat nog niet kon door de contract duur, maar zie niet echt een reden om nu nog te veranderen van provider, daar EDPnet wel beter zal zijn dan A2F, tenzij ge terug unlimited wilt surfen zoals bij RealDSL en andere ISP's.
dat faxnummer waarnaar je moet faxen 032349382 antwoord zelfs niet !??
hoe deden jullie dat ?
hoe deden jullie dat ?
marc67 schreef:dat faxnummer waarnaar je moet faxen 032349382 antwoord zelfs niet !??
hoe deden jullie dat ?
Faxen kan naar 03/2656711. Heb dit nummer via de edpnet helpdesk gekregen mbt de overschakeling en het bewuste document....
Heb van een helpdeskmedewerker bij EDPNET vernomen dat de overschakeling a2f naar EDPNET wordt beschouwd als een nieuw jaarcontract onder de a2f voorwaarden. MAW : alle voor jou geldige A2f voorwaarden blijven nog 1 jaar geldig (op de glijdende 30 dagen limiet na veronderstel ik) daarna moet je opteren voor 1 van de dan gangbare edpnet formules.
Kan iemand zeggen of ADSL2FIT nu feitelijk stopt? Of lossen ze de problemen op en gaan daarna weer verder?
En wat met het 'overgangs' abonnement? Begrijp ik goed dat het na afloop van de reguliere termijn met Webvisie omgezet moet worden naar een normaal EDPNet abo (met lagere limieten ed.)?
Hans.
En wat met het 'overgangs' abonnement? Begrijp ik goed dat het na afloop van de reguliere termijn met Webvisie omgezet moet worden naar een normaal EDPNet abo (met lagere limieten ed.)?
Hans.
Op de allereerste plaats zou ik al de mensen op dit forum van harte willen bedanken!
Het is dankzij dit forum dat er heel wat gedupeerde Webvisie-klanten toch iets konden vernemen en nu terug online zijn.
Mooi werk!
Ook mooi is de vriendelijkheid en kennis van zaken van de mensen van EDPNET die zeer behulpzaam zijn.
Als ik het goed begrijp blijven de ab. van webvisie dus vanaf heden nog 1 jaar geldig onder de lopende voorwaarden? Als dat klopt zijn we allemaal goed af en kunnen we rustig uitkijken naar eventuele alternatieven. Of hebben we hiervoor maar 1 maand de tijd?
Het is dankzij dit forum dat er heel wat gedupeerde Webvisie-klanten toch iets konden vernemen en nu terug online zijn.
Mooi werk!
Ook mooi is de vriendelijkheid en kennis van zaken van de mensen van EDPNET die zeer behulpzaam zijn.
Als ik het goed begrijp blijven de ab. van webvisie dus vanaf heden nog 1 jaar geldig onder de lopende voorwaarden? Als dat klopt zijn we allemaal goed af en kunnen we rustig uitkijken naar eventuele alternatieven. Of hebben we hiervoor maar 1 maand de tijd?
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Op de formulieren vind je als uitgaande mailserver [email protected]...
Dit moet als vanzelfsprekend relay.edpnet.be zijn.
Dit moet als vanzelfsprekend relay.edpnet.be zijn.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Anonymous schreef:Kan iemand zeggen of ADSL2FIT nu feitelijk stopt? Of lossen ze de problemen op en gaan daarna weer verder?
Het moet je toch stilaan duidelijk zijn dat het EXIT, FINITO, GEDAAN is met A2F, en dat ze al hun klanten overdragen aan een bestaande ISP (krijgen ze waarschijnlijk nog wat centjes voor). Je hebt vanaf dan dus NIETS meer te zien met A2F.
r2504 schreef:Anonymous schreef:Kan iemand zeggen of ADSL2FIT nu feitelijk stopt? Of lossen ze de problemen op en gaan daarna weer verder?
Het moet je toch stilaan duidelijk zijn dat het EXIT, FINITO, GEDAAN is met A2F, en dat ze al hun klanten overdragen aan een bestaande ISP (krijgen ze waarschijnlijk nog wat centjes voor). Je hebt vanaf dan dus NIETS meer te zien met A2F.
Nu wel na hun tweede communique.
"Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak buiten onze wil om en hebben er vertrouwen in dat wij de juiste internet-partner voor u gevonden hebben. Zelf zullen wij geen nieuwe aanvragen voor ADSL abonnementen meer aanvaarden. "
Finito
Mvg,
Kikker
Finito
Mvg,
Kikker
wat moet ik nu doen als ik van mn a2f abbo afwil, en niet wil overschakelen naar edpnet?
nog steeds een aangetekende brief sturen naar a2f met opzegging abonnement? ze gaan me toch ni die opzegtermijn laten betalen in deze situatie zeker?
graag wat meer info hierover
alvast bedankt
nog steeds een aangetekende brief sturen naar a2f met opzegging abonnement? ze gaan me toch ni die opzegtermijn laten betalen in deze situatie zeker?
graag wat meer info hierover
alvast bedankt
Inzake die maanden betalen, sprak de meneer aan de telefoon heel simpel. Daar heb ik geen zicht op meneer.
Mvg,
Kikker
Mvg,
Kikker
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
kikker46 schreef:Dat antwoord kwam van de 0900. adsl2fit.
Mvg,
Kikker
euhm lol? dus volgens A2F zou het wel eens kunnen dat ze willen
dat je de rest nog uitbetaald ofwa?
Dat zal dan wel dik tegen hun spreekwoordelijke rekker zijn!
Zij verbreken eenzijdig het contract, door het niet meer leveren van
een dienst. punt, nieuwe lijn.
contract vervalt, byebye a2F geen betalingen meer! (en voor de
zekerheid krijgen ze van mij een aangetekend schrijven)
greetz
Kevin
Dat mag je wel zeggen dat dat tegen hunnen rekker zal zijn ... Geen diensten = geen geld ... Eigenlijk nog een geluk dat het den 29ste gebeurd is en niet een weekje later of iedereen had al afgedokt voor april ...
Hmmmmmm als je het eigenlijk bekijkt, als je als klant uw contract vroegtijdig verbrak, moest men de resterende maanden toch nog betalen, gaat A2F nu de resterende maanden van ons contract aan ons betalen ?
Hmmmmmm als je het eigenlijk bekijkt, als je als klant uw contract vroegtijdig verbrak, moest men de resterende maanden toch nog betalen, gaat A2F nu de resterende maanden van ons contract aan ons betalen ?
iemand een idee wat er met mijn e-mail account gaat gebeuren ?
Net hetzelfde met de webruimte die ik had via mijn contract met net4all ?
Ik ben bijna 4 jaar klant bij hun, (voor ze met A2F begonnen) en er zat toen een webruimte van 20MB(members.net4all) bij, net zoals een gratis e-mail ([email protected])
GERT
Net hetzelfde met de webruimte die ik had via mijn contract met net4all ?
Ik ben bijna 4 jaar klant bij hun, (voor ze met A2F begonnen) en er zat toen een webruimte van 20MB(members.net4all) bij, net zoals een gratis e-mail ([email protected])
GERT
Volgens mij wist ADSL2FIT al een paar weken/maanden dat ze ermee gingen kappen, let op de datum van outage (toevallig einde van de maand).
Ze hebben volgens mij ook nog een bonus per klant die overstapt naar edpnet en dat is ook de reden waarom ik ook niet inga op het aanbod.
Eigenlijk is het een goeie zaak dat we van "de meest besproken adsl provider" van af zijn, de rotte appels moeten er nu éénmaal uit ...
Ik voorspel dat de mensen achter adsl2fit binnen een paar maanden gewoon een nieuwe bedrijfje opstarten andere naam en reputatie clean ...
Ze hebben volgens mij ook nog een bonus per klant die overstapt naar edpnet en dat is ook de reden waarom ik ook niet inga op het aanbod.
Eigenlijk is het een goeie zaak dat we van "de meest besproken adsl provider" van af zijn, de rotte appels moeten er nu éénmaal uit ...
Ik voorspel dat de mensen achter adsl2fit binnen een paar maanden gewoon een nieuwe bedrijfje opstarten andere naam en reputatie clean ...
Na ongeveer een maand kommer en kwel en na ong. 2 dagen afgesloten geweest te zijn van het internet, zie ik nu dat het afgelopen is met A2fit
Ach ja zo te horen hangde het toch al in de lucht heb ik gehoord van sommige bronnen hier op het forum
Eerst en vooral wil toch ffe Userbase (en de crew bedanken) voor ons toch weer op te vangen in deze toch moeilijke dagen ( allee ja ik moet nu vandaag nog een oplossing zien te vinden voor mijn probleem) zoals dat de vorige keren ook al is gebeurd toen het weer donkere dagen waren met Adsl2fit.
Oke genoeg gezeverd over op actie.
Veel keus heb ik precies niet zo te zien !!!
Oftewel zet ik mijn abonnement verder met Edpnet oftewel stap ik over (denk ik toch of hebben ze dat ook weer zo geregeld dat het niet gaat).
Ik zou dus wel het liefst willen overstappen naar REALDSL, maar die 100 € excl. zie ik niet zo zitten en dan is het de vraag of mijn lijn snel in orde word gebracht of niet ???
Ook waar ik me zorgen over maak is dat ik geen contract breuk maak met over te stappen naar een andere ISP (volgens mij toch niet want A2F levert geen diensten meer ? dus ....).
Wat blijft er dan nog over Surfadsl 50gb, Versatel (maar 1mbit :s), etc. Er waren nog een paar andere die wel een limiet hebben maar daar niet consenquent in waren ???
Ik ben er nogaltijd niet uit met welke ISP , ik nu de zee mee wil ingaan ?!?! En veel tijd is ook weeral niet Pfffff
Alle hulp is meer dan welkom !!!
Ach ja zo te horen hangde het toch al in de lucht heb ik gehoord van sommige bronnen hier op het forum
Eerst en vooral wil toch ffe Userbase (en de crew bedanken) voor ons toch weer op te vangen in deze toch moeilijke dagen ( allee ja ik moet nu vandaag nog een oplossing zien te vinden voor mijn probleem) zoals dat de vorige keren ook al is gebeurd toen het weer donkere dagen waren met Adsl2fit.
Oke genoeg gezeverd over op actie.
Veel keus heb ik precies niet zo te zien !!!
Oftewel zet ik mijn abonnement verder met Edpnet oftewel stap ik over (denk ik toch of hebben ze dat ook weer zo geregeld dat het niet gaat).
Ik zou dus wel het liefst willen overstappen naar REALDSL, maar die 100 € excl. zie ik niet zo zitten en dan is het de vraag of mijn lijn snel in orde word gebracht of niet ???
Ook waar ik me zorgen over maak is dat ik geen contract breuk maak met over te stappen naar een andere ISP (volgens mij toch niet want A2F levert geen diensten meer ? dus ....).
Wat blijft er dan nog over Surfadsl 50gb, Versatel (maar 1mbit :s), etc. Er waren nog een paar andere die wel een limiet hebben maar daar niet consenquent in waren ???
Ik ben er nogaltijd niet uit met welke ISP , ik nu de zee mee wil ingaan ?!?! En veel tijd is ook weeral niet Pfffff
Alle hulp is meer dan welkom !!!
- sunshinereggae77
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 18:35
- Locatie: Riemst Limburg
Ik zal mijn 40 gb ook gaan missen voor dat bedrag want dat vindt je nergens meer.
Dus inderdaad als iemand tips heeft
Dus inderdaad als iemand tips heeft
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
EDPNet werkte meteen met de aanpassing, maar nu heb ik toch wat problemen met pagina's te openen die eerst wel lukten.
Ook is de snelheid lager dan voorheen met ADSL2FIt (moet toegeven, laatste weken was het feest, 400 kbyte ...).
Hebben anderen ook zoiets voor?
Salukes.
Ook is de snelheid lager dan voorheen met ADSL2FIt (moet toegeven, laatste weken was het feest, 400 kbyte ...).
Hebben anderen ook zoiets voor?
Salukes.
Lap,
ik heb ook eens een paar dagen verlof, ligt adsl2fit eruit, niet dat we niets gewend waren het laatste jaar .
Ik zit dus ook met het limietprobleem, eens je zoiets gewend bent, wil je er niet vanaf. En Skynet zie ik volledig niet zitten. Someone help!!
Da EDPNETshiat gebeuren ben ik niet gerust in.
tnx
Erik
ik heb ook eens een paar dagen verlof, ligt adsl2fit eruit, niet dat we niets gewend waren het laatste jaar .
Ik zit dus ook met het limietprobleem, eens je zoiets gewend bent, wil je er niet vanaf. En Skynet zie ik volledig niet zitten. Someone help!!
Da EDPNETshiat gebeuren ben ik niet gerust in.
tnx
Erik
Ik heb een eigen mailserver staan. Bij A2F stond poort 25 voor inkomend smtp verkeer open. Is dit bij EDPNet ook zo het geval? maw kan ik nog steeds mail verzenden/ontvangen via een eigen mailserver met het nieuwe jaarcontract?
Of is er een andere provider die poort 25 wel in beide richtingen heeft openstaan?
Brillie
Of is er een andere provider die poort 25 wel in beide richtingen heeft openstaan?
Brillie
Er staat dat EDPNET poort 25 open laat, maar als dit misbruikt wordt, en teveel van het netwerk vraagt wordt deze gesloten.
Mvg,
Kikker
Mvg,
Kikker