Dag iedereen,
Ik ben vandaag overgestapt van Proximus naar Scarlet. Ik krijg nu wel met mijn nexus 5x geen verbinding met mobiel internet. De mobiel configurator op de site van scarlet heb ik al meermaals doorlopen, maar zonder succes.
Dan heb ik maar uit wanhoop mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen waarbij hij na het opstarten automatisch opnieuw de apn's van proximus had toegevoegd. Na deze te hebben verwijderd en de apn van scarlet volledig in te vullen heb ik nu nog steeds geen verbinding met mobiel internet. Heeft er iemand nog een idee waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen?
Met vriendelijke groeten,
Chamastam
Geen mobiel internet bij scarlet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Werkt het bellen en smssen? Want een overdracht kan tot 48 uur duren.
Stop je oude sim van proximus terug in je toestel en kijk of dat werkt.
Als het werkt wacht je gewoon af tot geen verbinding meer hebt met proximus, dan de sim wisselen.
Stop je oude sim van proximus terug in je toestel en kijk of dat werkt.
Als het werkt wacht je gewoon af tot geen verbinding meer hebt met proximus, dan de sim wisselen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.7zp schreef:Is dat het base netwerk?
Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web
Authentication Type: PAP
APN Type: default
https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Heb je al 24 uur gewacht? Had dit ook voor bij overschakeling. Na een uur mijn gsm uit te zetten werkte het.
De migratie van het data gedeelte duurt bij scarlet enige tijd en is niet gelijk met de nummeroverdracht.
De migratie van het data gedeelte duurt bij scarlet enige tijd en is niet gelijk met de nummeroverdracht.
- 7zp
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Staat allemaal juist, heb sinds ik mijn iPhone heb (bijna twee jaar) niet meer aan die instellingen gekomen, het werkte tot gisteren .jnsvr schreef:Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.7zp schreef:Is dat het base netwerk?
Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web
Authentication Type: PAP
APN Type: default
https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Toestel al eens herstart? Heb je nog gratis mobiele data / belkrediet?7zp schreef:Staat allemaal juist, heb sinds ik mijn iPhone heb (bijna twee jaar) niet meer aan die instellingen gekomen, het werkte tot gisteren .jnsvr schreef:Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.7zp schreef:Is dat het base netwerk?
Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web
Authentication Type: PAP
APN Type: default
https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
Alleszins geen algemeen probleem, anders hadden hadden er wel wat meer meldingen geweest op hun social kanalen.
Heb je wel internetconnectie in een ander toestel of met iemand anders zijn sim in jouw toestel?
Als je het dan nog niet vindt gewoon even contact opnemen met de Helpdesk.
- 7zp
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Al meerdere malen herstart, ik ben hem nu aan het resetten, misschien dat dit iets opbrengt, toch merci!jnsvr schreef:Toestel al eens herstart? Heb je nog gratis mobiele data / belkrediet?7zp schreef:Staat allemaal juist, heb sinds ik mijn iPhone heb (bijna twee jaar) niet meer aan die instellingen gekomen, het werkte tot gisteren .jnsvr schreef:Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.7zp schreef:Is dat het base netwerk?
Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web
Authentication Type: PAP
APN Type: default
https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
Alleszins geen algemeen probleem, anders hadden hadden er wel wat meer meldingen geweest op hun social kanalen.
Heb je wel internetconnectie in een ander toestel of met iemand anders zijn sim in jouw toestel?
Als je het dan nog niet vindt gewoon even contact opnemen met de Helpdesk.
Edit:
Resetten werkte, terug edge in mijn boerengat!
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Heb een maand geleden net hetzelfde meegemaakt.
Nummeroverdracht van Proximus naar Scarlet.
Toen mijn Px SIM stopte met werken rond 7-8u s morgends , mijn Scarlet SIM erin gestoken. Tel en sms werkte, ... maar data niet
Alle mogelijke stappen (configuratie, herstarten, SIM eruit, ...) ondernomen, zonder succes, met veel frustratie. Uiteindelijk de helpdesk gebeld die me iets vertelde als "uw overstap is nog niet compleet, morgen werkt het". Het feit dat de Px SIM niet meer connecteerde , of dat Scarlet SIM wel al belde was blijkbaar niet relevant.
Maar inderdaad, volgende morgen werkte data gewoon.
Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
Nummeroverdracht van Proximus naar Scarlet.
Toen mijn Px SIM stopte met werken rond 7-8u s morgends , mijn Scarlet SIM erin gestoken. Tel en sms werkte, ... maar data niet
Alle mogelijke stappen (configuratie, herstarten, SIM eruit, ...) ondernomen, zonder succes, met veel frustratie. Uiteindelijk de helpdesk gebeld die me iets vertelde als "uw overstap is nog niet compleet, morgen werkt het". Het feit dat de Px SIM niet meer connecteerde , of dat Scarlet SIM wel al belde was blijkbaar niet relevant.
Maar inderdaad, volgende morgen werkte data gewoon.
Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
SIM kaart dinsdag gekregen, vrijdag avond activatie via mijn.scarlet.be, zaterdag ochtend geen bereik meer op oude sim (Proximus). Bellen/ SMS'en werkte via de Scarlet SIM, data niet.fred_be9300 schreef:Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
Na even hier rond te neuzen besloten nog een extra dag te wachten vooralleer hun klantendienst te bellen. Zondag ochtend werkte de data.
Je moet wel nogmaals het APN profiel aanvinken (zelfs indien die al aangevinkt staat) ofwel de smartphone herstarten.
Data wordt dus pas actief 24u nadat je Scarlet SIM actief wordt. Heb daar geen probleem mee, maar het mag inderdaad beter meegedeeld worden om frustraties te vermijden.
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Idd ... blij dit hier te lezen.flt schreef:SIM kaart dinsdag gekregen, vrijdag avond activatie via mijn.scarlet.be, zaterdag ochtend geen bereik meer op oude sim (Proximus). Bellen/ SMS'en werkte via de Scarlet SIM, data niet.fred_be9300 schreef:Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
Na even hier rond te neuzen besloten nog een extra dag te wachten vooralleer hun klantendienst te bellen. Zondag ochtend werkte de data.
Je moet wel nogmaals het APN profiel aanvinken (zelfs indien die al aangevinkt staat) ofwel de smartphone herstarten.
Data wordt dus pas actief 24u nadat je Scarlet SIM actief wordt. Heb daar geen probleem mee, maar het mag inderdaad beter meegedeeld worden om frustraties te vermijden.
Vanmorgen is mijn sim-kaart bij Scarlet geactiveerd.
Bellen en sms'en direct ok. Data niet.
Ondertussen reeds gebeld met de klantendienst ... nogmaals de procedure samen met de hollandse juffrouw doorlopen ... niks.
"We gaan een dossier opmaken mijnheer" ... en nog zo van "Kan U de sim-kaart eens proberen in een andere gsm ? " ...
Pfff ... de mensen op de klantendienst zouden dat toch wel horen te weten en sowieso dan ook direct eens horen te melden.
Ik ga rustig nog een dagje wachten na dit hier allemaal te lezen.
Komt wel goed ...