Geen mobiel internet bij scarlet

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dag iedereen,

Ik ben vandaag overgestapt van Proximus naar Scarlet. Ik krijg nu wel met mijn nexus 5x geen verbinding met mobiel internet. De mobiel configurator op de site van scarlet heb ik al meermaals doorlopen, maar zonder succes.
Dan heb ik maar uit wanhoop :bang: mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen waarbij hij na het opstarten automatisch opnieuw de apn's van proximus had toegevoegd. Na deze te hebben verwijderd en de apn van scarlet volledig in te vullen heb ik nu nog steeds geen verbinding met mobiel internet. Heeft er iemand nog een idee waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen?

Met vriendelijke groeten,
Chamastam
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Werkt het bellen en smssen? Want een overdracht kan tot 48 uur duren.

Stop je oude sim van proximus terug in je toestel en kijk of dat werkt.
Als het werkt wacht je gewoon af tot geen verbinding meer hebt met proximus, dan de sim wisselen.
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ja bellen en sms'en werkt en mijn nummer is al overgezet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Is dat het base netwerk?

Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Neen, dat is het Proximus netwerk.
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

7zp schreef:Is dat het base netwerk?

Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.

Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web

Authentication Type: PAP
APN Type: default

https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Heb je al 24 uur gewacht? Had dit ook voor bij overschakeling. Na een uur mijn gsm uit te zetten werkte het.

De migratie van het data gedeelte duurt bij scarlet enige tijd en is niet gelijk met de nummeroverdracht.
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

jnsvr schreef:
7zp schreef:Is dat het base netwerk?

Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.

Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web

Authentication Type: PAP
APN Type: default

https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
Staat allemaal juist, heb sinds ik mijn iPhone heb (bijna twee jaar) niet meer aan die instellingen gekomen, het werkte tot gisteren :? .
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

7zp schreef:
jnsvr schreef:
7zp schreef:Is dat het base netwerk?

Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.

Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web

Authentication Type: PAP
APN Type: default

https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
Staat allemaal juist, heb sinds ik mijn iPhone heb (bijna twee jaar) niet meer aan die instellingen gekomen, het werkte tot gisteren :? .
Toestel al eens herstart? Heb je nog gratis mobiele data / belkrediet?
Alleszins geen algemeen probleem, anders hadden hadden er wel wat meer meldingen geweest op hun social kanalen.

Heb je wel internetconnectie in een ander toestel of met iemand anders zijn sim in jouw toestel?

Als je het dan nog niet vindt gewoon even contact opnemen met de Helpdesk.
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

jnsvr schreef:
7zp schreef:
jnsvr schreef:
7zp schreef:Is dat het base netwerk?

Ik heb sinds vandaag op mobile vikings (base) ook geen internet meer, sms en telefoneren gaat nog wel.
Je moet je toestel nog configureren om te connecteren met mobiele data. Standaard neemt je toestel de APN instellingen van BASE, welke Mobile Vikings niet gebruikt.

Naam: Mobile Vikings
APN: web.be
username: web
password: web

Authentication Type: PAP
APN Type: default

https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/setup/
Staat allemaal juist, heb sinds ik mijn iPhone heb (bijna twee jaar) niet meer aan die instellingen gekomen, het werkte tot gisteren :? .
Toestel al eens herstart? Heb je nog gratis mobiele data / belkrediet?
Alleszins geen algemeen probleem, anders hadden hadden er wel wat meer meldingen geweest op hun social kanalen.

Heb je wel internetconnectie in een ander toestel of met iemand anders zijn sim in jouw toestel?

Als je het dan nog niet vindt gewoon even contact opnemen met de Helpdesk.
Al meerdere malen herstart, ik ben hem nu aan het resetten, misschien dat dit iets opbrengt, toch merci!

Edit:
Resetten werkte, terug edge in mijn boerengat! :angel:
chamastam
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2011, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ondertussen heb ik geupdate naar android 7.1.1 en te standaard apn instellingen nogmaals geladen en werkt alles als een zonnetje. :banana:
Afbeelding
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Heb een maand geleden net hetzelfde meegemaakt.

Nummeroverdracht van Proximus naar Scarlet.
Toen mijn Px SIM stopte met werken rond 7-8u s morgends , mijn Scarlet SIM erin gestoken. Tel en sms werkte, ... maar data niet

Alle mogelijke stappen (configuratie, herstarten, SIM eruit, ...) ondernomen, zonder succes, met veel frustratie. Uiteindelijk de helpdesk gebeld die me iets vertelde als "uw overstap is nog niet compleet, morgen werkt het". Het feit dat de Px SIM niet meer connecteerde , of dat Scarlet SIM wel al belde was blijkbaar niet relevant.

Maar inderdaad, volgende morgen werkte data gewoon.

Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

fred_be9300 schreef:Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
SIM kaart dinsdag gekregen, vrijdag avond activatie via mijn.scarlet.be, zaterdag ochtend geen bereik meer op oude sim (Proximus). Bellen/ SMS'en werkte via de Scarlet SIM, data niet.
Na even hier rond te neuzen besloten nog een extra dag te wachten vooralleer hun klantendienst te bellen. Zondag ochtend werkte de data.
Je moet wel nogmaals het APN profiel aanvinken (zelfs indien die al aangevinkt staat) ofwel de smartphone herstarten.

Data wordt dus pas actief 24u nadat je Scarlet SIM actief wordt. Heb daar geen probleem mee, maar het mag inderdaad beter meegedeeld worden om frustraties te vermijden.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

flt schreef:
fred_be9300 schreef:Enige dat ik kan toevoegen is dat ik meteen bij ontvangst van de Scarlet SIM, de activatie heb geregeld (via de website, als herinnering klopt). Mss is werkt de overstap vlotter als je eerst nog een paar dagen wacht na ontvangst van de Scarlet SIM.
Als het voor iedereen 1 extra dag duurt om data werkend te krijgen, kunnen ze dat beter meedelen in hun communicatie...
SIM kaart dinsdag gekregen, vrijdag avond activatie via mijn.scarlet.be, zaterdag ochtend geen bereik meer op oude sim (Proximus). Bellen/ SMS'en werkte via de Scarlet SIM, data niet.
Na even hier rond te neuzen besloten nog een extra dag te wachten vooralleer hun klantendienst te bellen. Zondag ochtend werkte de data.
Je moet wel nogmaals het APN profiel aanvinken (zelfs indien die al aangevinkt staat) ofwel de smartphone herstarten.

Data wordt dus pas actief 24u nadat je Scarlet SIM actief wordt. Heb daar geen probleem mee, maar het mag inderdaad beter meegedeeld worden om frustraties te vermijden.
Idd ... blij dit hier te lezen.
Vanmorgen is mijn sim-kaart bij Scarlet geactiveerd.
Bellen en sms'en direct ok. Data niet.
Ondertussen reeds gebeld met de klantendienst ... nogmaals de procedure samen met de hollandse juffrouw doorlopen ... niks.
"We gaan een dossier opmaken mijnheer" ... en nog zo van "Kan U de sim-kaart eens proberen in een andere gsm ? " ...
Pfff ... de mensen op de klantendienst zouden dat toch wel horen te weten en sowieso dan ook direct eens horen te melden.

Ik ga rustig nog een dagje wachten na dit hier allemaal te lezen.
Komt wel goed ... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”