Verder dan dergelijke stelling komen heist en duizend niet

Oh tiens weer wat bijgeleerd ...gm123 schreef: En wij hebben die argumentatie al een paar keer ontkracht. Er zijn hier situaties gepasseerd van mensen die aantonen dat ze geen volwaardig alternatief hebben, terwijl je blijft volhouden dat iedereen talloze alternatieven heeft. Je hebt zelfs zelf voorbeelden aangehaald die tegenspreken wat je zelf verkondigd, en wanneer je daarop gewezen wordt blijft je halsstarrig volhouden dat het niet waar is?
En we zijn terug bij af. Het "volgens jezelf" stukje tussen haakjes toont opnieuw aan hoe je helemaal geen idee hebt van de realiteit. Je impliceert hier dat wanneer ik vind dat iets geen volwaardig alternatief is, ik fout ben. Meer dan twee uur onderweg zijn terwijl het met de wagen op minder dan de helft kan mag dan voor jou een volwaardig alternatief zijn, verwachten dat het dat voor iedereen is, is gewoon absurd.duizend schreef:Als je geen volwaardig alternatief hebt (volgens jezelf) dan rij je met de eigen wagen hé, toch nie moeilijk ...
Duidelijk veranderen wel, maar van ontmoedigen is helemaal geen sprake, terwijl een kilometerheffing volgens jou wel een ontmoedigend effect zou hebben. Jouw voorbeelden spreken dat dus regelrecht tegen.duizend schreef:Ik heb geen enkel voorbeeld aangehaald waarin ik mezelf tegenspreek : het zijn allemaal voorbeelden waar het anders belasten het autogebruik van mensen duidelijk veranderd ...
Ben je je ticket verloren of wat ? (want dan is het tarief inderdaad 50 euro in sommige parkings al is het in de meeste maar 20 euro)heist_175 schreef:Vandaag voor de grap naar Brussel gereden met de auto: €50 parkeerkosten.
Dat lijkt mij eerder de kost als je geen parkeerticket neemt... ik dacht dat dat inderdaad 25 euro per halve dag was.heist_175 schreef:Parking in de voormiddag (9-13:30) €25 en in de namiddag hetzelfde.
Hoog tijd dat je collega's zich dan eens informeren... en anders wil ik wel eens weten waar het dan is.heist_175 schreef:Even geverifieerd bij collega's: dat is inderdaad het tarief.
Tja, de trein die stopt natuurlijk steeds naast je deurheist_175 schreef:Dan moet ik bij de reistijd nog 20 minuten stappen bijtellen, waar je als niet-bewoner wel lang mag parkeren.
Als je ook een hele dag op een parkeerplaats waar je maar 15min max mag staan gaat staan dan is het evident dat je 50€ moet betalen.heist_175 schreef:Het is niet in een Interparking, maar gewoon langs de baan.
Er staat wat verder in de straat een bord: parkingforfait €50.
Zoals ik al zei: ik probeer er vanavond aan te denken om foto's te maken.
Google Streetview
In de 5hoek zal je hard moeten zoeken om een locatie te vinden die 20minuten stappen is van een metro- of treinstation.r2504 schreef:Tja, de trein die stopt natuurlijk steeds naast je deur
Voor enkele landen zijn het privéfirma's die het wegennet in beheer hebben. En de kwaliteit van de infrastructuur is prima.warpozio schreef:Soit... de heren politiekers zijn ook niet blind he.
Net terug van een tourtje in Europa
Duitsland: heffing voor camions, binnenkort ook voor personenwagens (enkel op snelwegen dacht ik)
Frankrijk: Péage op veel autostrades
Zwitserland: vignet
Oostenrijk: vignet
Italie: Tax op de autostrades (toch ter hoogte van Milaan)
Waarom, als dat in zoveel landen voor extra inkomsten zorgt, zouden ze dat hier niet proberen?
Kassa kassa
De camions gaan niet uitwijken, want in Frankrijk en Duitsland betalen ze toch ook
De personenwagens.... idem ditto
Ja, maar die kan je dan tenminste nog herverkiezen, wat bij de board van een bedrijf al helemaal geen optie meer is.r2504 schreef:Het probleem is dat bij de overheid de centen ook vaak naar "vriendjes" gaan.
Blijkt dat parking Jubelpark op 1.2 km is... zo'n 15 minuutjes wandelenKenw00t schreef:De GPS-coördinaten staan gewoon in de Exif van de foto.
Privé bedrijgen krijgen ook geen levenslange deal voor het onderhoud van de wegen.ITnetadmin schreef:Ja, maar die kan je dan tenminste nog herverkiezen, wat bij de board van een bedrijf al helemaal geen optie meer is.