bbox3: voip.belgacom.be
Ik heb sinds vorige week een bbox3 ipv bbox2. Op deze laatste had ik 3starsnet als voip provider ingesteld en dat heeft altijd gewerkt. Dezelfde configuratie op bbox3 werkt prima, maar blijkbaar wordt de configuratie regelmatig ('s nachts?) gedeactiveerd en overschreven door voip.belgacom.be waardoor de telefoon onbereikbaar wordt. Bekend verhaal?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Welke modem heb je juist? De bbox3 heeft normaalgezien geen VoIP aan boord, de o-box3 daarentegen wel.
Ik heb inderdaad blijkbaar een o-box3 gekregen: de technieker had na een mislukte firmware upgrade niet alleen de decoder maar ook de bbox vervangen. Ik vermoed nu dat er toch een of ander update script loopt dat alle settings van deze bbox update met de settings uit de centrale database en vermits ik een externe voip provider gebruik, deze ook netjes overschrijft door blank data. Op zich geen ramp, als ik dit maar kan detecteren en daarna zelf kan overschrijven door de juiste data. Zou niet interessant zijn als ik hiervoor een aparte voip ATA moet gaan kopen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Geen o-box maar bbox3v. Tegenwoordig worden er ook bbox3v's geplaatst bij residentiële klanten met italk. In het verleden waren deze voorbehouden voor "prof" market.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Mja die settings zullen waarschijnlijk via ztc gepushed worden naar de modem. Aangezien de beheer vlan niet meer uit te schakelen valt, denk ik niet dat je dit kan tegen gaan.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Oh die beheer VLAN is wel uit te schakelen, je moet alleen weten hoe
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
ja, en dan blijf je met een oude versie van de firmware zitten, en gaat Proximus ooit beslissen dat jouw datapump uit de lijst van goedgekeurde versies valt, en kom je op een fallback ADSL profiel te staan. En bugs die in het VoIP gedeelte nog zouden zitten krijg je dan ook niet meer opgelost met een nieuwe firmware...Petervanakelyen schreef:Oh die beheer VLAN is wel uit te schakelen, je moet alleen weten hoe
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Dan update je je firmware manueel, zoals bij DSL-modems inmiddels al jaren gebruikelijk is.
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
en welke (Proximus) firmware voor de Technicolor of de Sagemcom had je dan waar ergens ter beschikking?
Ik heb al wel lijsten zien circuleren van welke SW versies er op beide platformen bestaan, maar nog nergens waar je die ergens zou kunnen downloaden. Jij?
Ik heb al wel lijsten zien circuleren van welke SW versies er op beide platformen bestaan, maar nog nergens waar je die ergens zou kunnen downloaden. Jij?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik wel
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb ongeveer dezelfde problemen, maar bij mij worden geen instellingen gewijzigd. Een simpele reboot en de telefoon werkt weer.
Iemand een voorstel om dit op te lossen? (zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&p=645764 )
Iemand een voorstel om dit op te lossen? (zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&p=645764 )