bbox3: voip.belgacom.be

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

Ik heb sinds vorige week een bbox3 ipv bbox2. Op deze laatste had ik 3starsnet als voip provider ingesteld en dat heeft altijd gewerkt. Dezelfde configuratie op bbox3 werkt prima, maar blijkbaar wordt de configuratie regelmatig ('s nachts?) gedeactiveerd en overschreven door voip.belgacom.be waardoor de telefoon onbereikbaar wordt. Bekend verhaal?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Welke modem heb je juist? De bbox3 heeft normaalgezien geen VoIP aan boord, de o-box3 daarentegen wel.
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

Ik heb inderdaad blijkbaar een o-box3 gekregen: de technieker had na een mislukte firmware upgrade niet alleen de decoder maar ook de bbox vervangen. Ik vermoed nu dat er toch een of ander update script loopt dat alle settings van deze bbox update met de settings uit de centrale database en vermits ik een externe voip provider gebruik, deze ook netjes overschrijft door blank data. Op zich geen ramp, als ik dit maar kan detecteren en daarna zelf kan overschrijven door de juiste data. Zou niet interessant zijn als ik hiervoor een aparte voip ATA moet gaan kopen.
Bijlagen
IMG_0350.jpg
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Geen o-box maar bbox3v. Tegenwoordig worden er ook bbox3v's geplaatst bij residentiële klanten met italk. In het verleden waren deze voorbehouden voor "prof" market.
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

allez, een bbox3v dan, maar het originele probleem blijft hiermee wel :)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Mja die settings zullen waarschijnlijk via ztc gepushed worden naar de modem. Aangezien de beheer vlan niet meer uit te schakelen valt, denk ik niet dat je dit kan tegen gaan.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Oh die beheer VLAN is wel uit te schakelen, je moet alleen weten hoe ;)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Wie a zegt, moet b zeggen... so please share :)
Computer(k)nul
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

In Antwerpen zeggen ze wel "met heel Antwerpen maar niet met mij" :lol:
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

Petervanakelyen schreef:Oh die beheer VLAN is wel uit te schakelen, je moet alleen weten hoe ;)
ja, en dan blijf je met een oude versie van de firmware zitten, en gaat Proximus ooit beslissen dat jouw datapump uit de lijst van goedgekeurde versies valt, en kom je op een fallback ADSL profiel te staan. En bugs die in het VoIP gedeelte nog zouden zitten krijg je dan ook niet meer opgelost met een nieuwe firmware...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Dan update je je firmware manueel, zoals bij DSL-modems inmiddels al jaren gebruikelijk is.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

en welke (Proximus) firmware voor de Technicolor of de Sagemcom had je dan waar ergens ter beschikking?
Ik heb al wel lijsten zien circuleren van welke SW versies er op beide platformen bestaan, maar nog nergens waar je die ergens zou kunnen downloaden. Jij?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik wel :)
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb ongeveer dezelfde problemen, maar bij mij worden geen instellingen gewijzigd. Een simpele reboot en de telefoon werkt weer.

Iemand een voorstel om dit op te lossen? (zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&p=645764 )
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”