ex werknemer van Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat had ik op mijn stage ook, dat was een basisschool. Anderhalf uur pauze, maar na een kwartier als men boterhammen op waren wist ik al niet meer wat doen en ging ik meestal al terug aan de slag. Nu hangt het er wat vanaf, als er collega's bij zijn blijf ik het half uurke middagpauze, omdat ik dan rustiger eet en er altijd wel wat te vertellen is. Als ik alleen ben zit ik gewoonlijk na 10 minuten alweer aan men bureau :).
Ik heb nog niet het gevoel gehad dat ze bij mij kijken naar mijn plaspauzes alleszins, en roken doe ik niet. Zullen ze ook niet doen zolang de klant tevreden is denk ik :). Ik ga dan ook wel geen kwartier per uur op de pot zitten :). Qua andere pauzes hangt het er vanaf, gewoonlijk heb ik daar geen tijd voor en beperkt zich dat tot een koffie oppikken tijdens het rondlopen. Op rustige dagen heeft het gewoonlijk ook wel met het werk te maken of iets waar ik iets kan opsteken (zoals userbase :wink: ). Heb wel nog vakantiewerk gedaan waar men met de krant naar de wc ging en gemakkelijk 3 kwartier weg was :D
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Lord Utopia schreef:
Heronic schreef:Wees blij met koffie-, rook en pispauzes buiten de vaste pauzes, geen van allen is productief.
Bij grotere bedrijven valt het dikwijls nog het meeste tegen daar je als werknemer toch maar een snel te vervangen nummertje bent in een systeem waar de cijfertjes heilig zijn.

Kmo's zijn op dat vlak een stuk beter, "goede" werknemers worden er gerespecteerd en in de watten gelegd.
En de kmo bazen die de puntjes op de i willen zetten kunnen hun volk niet houden. Bekwame werknemers pikken dat niet.
Ja, helaas zijn grote bedrijven ook zwaar gesyndicaliseerd, daar doe je als bedrijf niet wat je wil (ook niet positieve dingen, zoals goede werknemers met een interimcontract een vast contract aanbieden). Volg je de strikte regels niet, beginnen ze te staken of klagen ze je aan.
Dat is ook waar natuurlijk. Bij arcelormittal zijn zelfs werkvoorschriften over hoe je je handen moet wassen na toiletbezoek!
Tot hoeveel keer drukken op de zeep, tekeningen van hoe de handen te wrijven enzovoort toe.

Ieder zijn job binnen de lijntjes. Iemand helpen? Nee, niet mijn job. Fabrieksmentaliteit? Zeer zeker maar hoe komt het. Als er iets fout gaat terwijl iemand iets deed dat niet binnen zijn functieomschrijving hoorde = verslag. Ik heb daar mensen geweten die zwaar onder hun capaciteiten tewerk gesteld werden zonder uitzicht op promotie. Gewoon omdat ze goed waren in hun job maar als persoonlijkheid niet interessant genoeg waren om een team te vormen met de leiding.
Je onderscheiden in de manier van werken kan je niet op zulke grote bedrijven. Jouw baas heeft nog veel bazen boven zich en kiest liefst voor zijn eigen gemak.
Lees : wie veel kan en zijn werk goed doet laat die bij voorkeur op zijn job zitten dan ben je gerust.
Wie je als persoon goed ligt en waarmee je denkt vooruit te kunnen op dat vlak (lees wederom : Iemand die volledig in de bazenpas loopt) die moeten ze hebben. Ik heb daar bazen gehad die amper konden lezen of schrijven! Die bij vergaderingen de bazen van hun bazen al op de lachspieren werkten toen ze een voorstelling moesten geven. Pijnlijk. De vakbond heeft daar ook veel te zeggen. Niet wat de promoties betreft maar bon. Ben er genoeg mee in aanvaring gekomen. Het probleem is ook vaak dat die vakbonden werknemers zijn die 1. geen degelijke kennis/opleiding hebben (ze raken als arbeider/bediende gewoon verkozen.) 2. Ze zijn niet onafhankelijk, waardoor ze telkens 'moeten" draaien met de wind. Een externe vakbond zou veel beter zijn op dat vlak die hebben geen stemmen te verliezen enerzijds en eten niet uit de hand van de werkgever anderzijds.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ben ondertussen al meer dan 10 jaar bij het callcenter van Belgacom weg, maar dit had even goed de volledige beschrijving van Belgacom 10 jaar geleden (en nu waarschijnlijk nog) kunnen zijn.

Aangezien alles digitaal verloopt is inderdaad alles te traceren: gemiddelde calltijd, of de klant nadien nog terugbelt, hoelang je pauze neemt, ...

De sfeer was er (vooral studenten) zeer goed. Durf te zeggen (in eer en geweten) dat alle klanten redelijk goed werden verder geholpen door mezelf en m'n toenmalige collega's.

Opleiding was 5 werkdagen, gevolgd door 2 werkdagen meeluisteren met een ervaren collega en dan 1 werkdag dat de ervaren collega jou bijstond. En daarna: plan trekken. En dat ging goed, want er werden (alvorens de opleiding mocht beginnen) toch redelijk eisen op computer- en netwerkkennis gelegd.

Ja, de supervisors luisterden mee. Maar op de maandelijkse evaluatie werden dan de 'leukste' gesprekken samen herbeluisterd en besproken om er iets uit te leren.

Ja, er werden spelletjes gespeeld en onderlinge grappen uitgehaald, bvb:

-trek de splitter maar uit
- ja maar daar is de telefoon op aangesloten waarmee ik u nu bel
- doe toch maar, kan geen kwaad
- 'tuut tuut tuut tuut tuut'

OF

- klik maar op start
- ok
(minuten stilte)
(klant) - hallo?
- ja?
- bent u er nog?
- jaja, heeft u al op start geklikt?
....

mijn persoonlijk record in langste 'stille periode' bedroeg 18 minuten (wél gratis 0800 nummer), waarna ik dan toch zelf de klant maar aansprak.

Werd ook alleen maar gedaan als het rustig was en je wist dat die mensen meteen terug konden inbellen zonder opnieuw in een queue verzeild te geraken ... En de kans was zeer reëel dat je zo een gesprek te horen kreeg bij je evaluatie. Onder je voeten krijgen en er nog mee zitten te lachen ...

Dit is inderdaad natrappen van iemand die mij eerder wereldvreemd lijkt en niet weet hoe het er in realiteit aan toe gaat. Mogelijks ook iemand die niet kon relativeren, alles te serieus nam en mss ook niet goed in de groep lag daardoor ...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

tjah zegt meer over de mentalieit die je daar krijgt door de overdreven interessante jobinhoud.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Het is niet meer wat het ooit was... al denk ik dat er bij scarlet en proximus minder druk ligt op bepaalde aspecten dan bij telenet.

Uiteindelijk of je er iets van moet kennen.... Ik denk dat er weinig mensen met een beetje basiskennis of overvloedige kennis zitten aangezien om calltijden laag te houden vrij dikwijls onterecht modem resets worden uitgevoerd, dingen niet worden nagekeken, geen juiste info word meegegeven en dergelijk met alle gevolgen van dien.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Ik heb al 6-7 keer naar scarlet gebeld voor hetzelfde probleem, en elke keer zeggen ze daar iets anders. Ik wist niet dat techniek zo lucratief geinterpreteerd kon worden. Zelf werke ik voor HP, in de field. Wij werden toch zo hard niet gecontroleerd, goed dat ik dan nu best geen job zoek in de field Ze zoeken er momenteel bij telenet voor incidenten. Toch maar niet dan.
Eerste lijn hing van klant tot klant af en van wie je aan de lijn kreeg. Soms was dat echt een ramp. Waren er bij die niet wisten waarvoor de usb kabel bij een scherm diende...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

en voor welk probleem belde je dan precies?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Waarom het technisch mogelijk is dat ik 30/2 krijg. Betaal er ook voor. Maar heb al drie maand 16/2. Bij proximus deden ze een lijntest, 30 minimum. Bij de administratieve dienst van scarlet zeggen ze 30. Bij de technische dienst van scarlet zeggen ze neen, 16/2 is wat ge krijgt. Tot ek bleef zagen en iemand anders aan de lijn kreeg. Dan gingen ze iets aanpassen. Toen ik vroeg waarom dan 16/2 technisch het maximum was viel er een stilte.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Doorzoek het forum even, op zoekwoord "DLM" en je hebt je antwoord.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

We zijn de 90 dagen gepasseerd, automatisch gaat er niks meer gebeuren. Als die DLM ziet dat het ergens niet gaat, dan moeten ze kunnen bewijzen waarom. Attenuatie, afstand, mijn infrastructuur. Eentje van de scarlet helpdesk eerder zei dat ik 1.8 km van de rop zat. Onzin, ik heb vdsl en hd tv.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bewijzen waarom? Wel roestvorming op uw koperlijn om maar één goede "uitvlucht" te noemen. Of wat denk je van "overspraak" door de andere VDSL lijnen in de buurt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dit gaat wel even off topic, maar bon:

Het verwonderd me dat proximus die lijntest gedaan heeft want jij dient je te richten tot scarlet met problemen. Ik denk ook niet dat er dan veel lijntest gedaan is geweest (tenzij snel via de site gekeken die ook niet sluitend is, maar een indicatie)..

Technische vragen horen niet thuis bij administratie. Zij volgen specificaties op papier en kunnen geen testen doen.

Je betaalt trouwens niet voor 30/2 want snelheden worden niet gegarandeerd. Je krijgt wel de hoogstmogelijke snelheid die ze jou kunnen bieden. Kijk eerst eens bij je thuis na of je bekabeling nog in orde is. Het antwoord van scarlet lijkt aan te geven dat er op dit ogenblik niet direct iets aan te doen is en zij kunnen ook de precieze oorzaak niet zien waarmee ik de verschillende antwoorden niet wil goedpraten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Hoe bedoel je dat je niet betaalt voor 30/2. Is dat dan een variabele prijs?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Geen variabele prijs, maar je betaald voor de snelheid die ze kunnen leveren, ze garanderen dus geen 30Mbps.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Vreemd...
Dus iedereen heeft een andere prijs? Dus toch variabel?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

MClaeys schreef:Geen variabele prijs, maar je betaald voor de snelheid die ze kunnen leveren, ze garanderen dus geen 30Mbps.
Er staat toch duidelijk GEEN variabele prijs... Je betaald je abonnement, of ze nu maar 2Mbps kunnen leveren of 70Mbps maakt niks uit voor de prijs :roll: dus je betaald hetzelfde voor de snelheid die ze kunnen leveren, maakt niet uit hoe traag of snel dat is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het is een beetje zoals een werknemer, je betaalt voor beschikbaarheid en niet voor performance.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

De woordkeuze is toch vreemd.
Is het misschien beter om te zeggen dat je betaalt voor wat je NIET krijgt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Unregistered
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2009, 22:38

Heb er ook gewerkt. Maar jij stelt het wel heel negatief voor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb er niet gewerkt. Je bedoelt waarschijnlijk de TS.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”