shilex schreef:
Lacer kan je mischien je bash scriptjes posten?
Waarom niet
Hier het bash scriptje, noem je on.sh en die textfile maak je uitvoerbaar zoals bij de starter hieronder.
Deze zette ik voorlopig in mijn /home/user map. Maar pas wel exacte pad aan in je eigen starter (zie Exec=) .
Code: Selecteer alles
#!/bin/bash
wget -O - -q --post-data="command=GpioForCrond%201&SystemCommandSubmit=Apply" http://admin:[email protected]/goform/SystemCommand
En dit is de starter (ook een textfile). Zet dan bij eigenschappen > rechten een vinkje bij "uitvoerbaar". Pas dan de naam aan: on.desktop (enkel de extentie is belangrijk).
Eenmaal de naam aangepast, veranderd de textfile automatisch in een icoontje.
Voorzie een leuk icoontje van 32 x 32 of 48 x 48 px en die zet je met root rechten in de map /usr/share/icons/ en noem je on.png
Code: Selecteer alles
[Desktop Entry]
Version=1.0
Name=ON
Comment=SmartPlug starten
Exec=/home/luc/on.sh
Terminal=true
Type=Application
Icon=/usr/share/icons/on.png
Om de SmartPlug te stoppen gebruik je uiteraard een andere starter en script en vervang je alle on door een off en een ander icoontje in .png formaat.
In wget vervang je 201 door 200, thats it !
Het zijn enkele van mijn eerste stappen met bash scripting dus het zou misschien beter kunnen, maar het werkt
De Terminal krijg je heel kort te zien bij elke dubbelklik op een icoontje, maar daar vind ik nog geen oplossing voor.
Terminal=false zetten, maar dan werkt het niet meer.
In LinuxMint vb, kan je eenvoudig een starter maken, in Ubuntu met Unity niet, dus daarom een textfile + script.
Ik had er op
forum.ubuntu-nl al een vraag over gesteld en ook antwoord gekregen: