Proximus Persbericht: Netflix binnenkort op Proximus TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb nog de oude v3, geen netflix op terug te vinden, abbo loopt al wel, ik contacteerde proximus ivm een recente decoder, maar ze lijken niet echt mee te willen werken, men ging na 15 minuutjes terugbellen maar dit is niet gebeurd. Ook de afstandsbediening hangt ondertussen half uit elkaar dus ik ga toch blijven aandringen. Na jaren gebruik mag men wel een upgrade toestaan imho :|
Black is the colour of my true love's hair
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ok, ik heb nu een V5 decoder, digitale TV werkt perfect, maar als ik netflix opstart krijg ik steeds een foutmelding dat er geen verbinding is. Decoder heeft verbinding want anders zou TV kijken ook niet lukken.

Volgens mij moet mijn BBox2 nog een update krijgen eerst. Wat is de laatste firmwareversie van de BBox2?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De "update" bestaat erin om je decoder (b-box2) op "fully routed' te zetten.
Dat is geen nieuwe firmwareversie, gewoon een instelling.

Probeer dat manueel te doen, en de b-box2 te herstarten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Mijn BBox2 staat al lang full routed, maar toch werkt het niet. Dit krijg ik bij 'Controleer uw netwerk':
IMG_20141221_181236.jpg
Het is alsof Netflix geblokkeerd wordt. Weet er iemand hoe je een factory reset doet op een V5 decoder?
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Vandaag werkt het plots wel, zonder dat ik iets aangepast heb. Maar helaas enkel stereo geluid, geen 5.1 :x
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Electribe schreef:Vandaag werkt het plots wel, zonder dat ik iets aangepast heb. Maar helaas enkel stereo geluid, geen 5.1 :x
Dat probleem is er met meerdere netflix apparaten spijtig genoeg. Om je even een idee te geven, mijn bluray 5.1 surround systeem waar ook netflix op draait, ondersteunt geen surround in netflix :lol:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Geen 5.1-ondersteuning, anders zou het vermeld staan op https://help.netflix.com/article/en/node/23505
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Geen 5.1? Dan hoef ik al niet meer te kijken of dit op mijn V4 beschikbaar komt.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit niet ondersteund wordt.

Gelukkig doet mijn chromecast dit wel perfect.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
bartvl1979
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 maa 2009, 11:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Iemand al feedback of Netflix ondertussen ook beschikbaar is voor de V4 decoder?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Hier in ieder geval nog niet. Ik ben bang dat dat nog even gaat duren.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eerst uitgerold op de V5 dan de V5 mini en pas later op de V4.
Op de v5's is de nieuwe software ook nog niet voor iedereen ingeladen
Maar je wilt op de hoogte gehouden te worden van de
beschikbaarheid van Netflix op uw Proximus TV kan je dit hier : hou mij op de hoogte
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Heeft iemand het al op de V5 mini?
sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Heb gekozen voor een alternatieve oplossing: V4 decoder ingeruild voor een V5.(zonder meerkost)
Eens de V5 aangesloten bij het booten meteen software update gekregen en dus ook Netflix.
Lijkt prima te werken.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

powaq schreef:Hier in ieder geval nog niet. Ik ben bang dat dat nog even gaat duren.
Ik denk eerder dat het voor januari of februari 2015 zal zijn eer dat Netflix zal geïnstalleerd worden op de V4 decoders en dan zullen we al mogen blij zijn dat het in die 2 maanden zal gebeuren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Waarom duurt dat bij proximus altijd zo lang (verschillende maanden) en wordt bij Telenet iedereen gelijktijdig geupdate ivm de decoder?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Devilzown schreef:Heeft iemand het al op de V5 mini?
Jep sinds eergisteren :) Werkt heel goed, maar ik kijk toch liever op mijn AppleTV
sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ondertussen Netflix intensief gebruikt op de V5 decoder, echter het gebeurt regelmatig dat de app crasht hier. Daarmee bedoel ik dan vooral bij het starten van een film of episode: buffer vult zich volledig, er volgt enkele seconden beeld en vervolgens blijft het beeld hangen. Enigste oplossing op dat moment is de decoder uit/aanschakelen met de switch aan de achterkant. Soms blijft de Netflix app ook wel eens hangen bij het bufferen.

De afgelopen paar dagen met intensief gebruik deed dit zich 2x per dag voor.

Nochans heb ik een 70/6 profiel en waren er op dat moment geen downloads actief. De decoder is via Ethernet verbonden rechstreeks met de Bbox3.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En daar kan het probleem liggen met die ethernet adapters, als er storingen zijn op het electriciteitsnet dan werken die ethernet adapters niet goed en dan heb je problemen met de werking van die Netflix, ik zou zeggen probeer die V5 decoder eens met een UTP kabel te verbinden met uw Bbox 3 en kijk dan of die problemen zich nog voordoen.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Merk net dat je blijkbaar ook ala chromecast de decoder kan aansturen. Werkt prima.
Bijlagen
uploadfromtaptalk1419626357832.png
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad, alleen bij Proximus zelf weten ze dat precies niet !!! of ben ik weer bij de verkeerde persoon terecht gekomen :bang:
sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

apestaart schreef:En daar kan het probleem liggen met die ethernet adapters, als er storingen zijn op het electriciteitsnet dan werken die ethernet adapters niet goed en dan heb je problemen met de werking van die Netflix, ik zou zeggen probeer die V5 decoder eens met een UTP kabel te verbinden met uw Bbox 3 en kijk dan of die problemen zich nog voordoen.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt: de decoder is rechtstreeks via Ethernet aangesloten en dus zonder powerlines..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ja dat komt er van met al dat drinken op die feestdagen :beerchug:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Er wordt niet alleen gedronken maar velen die zich drogeren met drugs op zulke dagen. :angel:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Nu een weekje dat de app er ook bij mij opstaat. Zeer te spreken over, en de vrouw ook!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

apestaart schreef:Er wordt niet alleen gedronken maar velen die zich drogeren met drugs op zulke dagen. :angel:
[youtube]ucwpNLDAin8[/youtube]

Behalve mijne kleinen want das nen braven.. :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

alfadude schreef:Geen 5.1? Dan hoef ik al niet meer te kijken of dit op mijn V4 beschikbaar komt.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit niet ondersteund wordt.

Gelukkig doet mijn chromecast dit wel perfect.
Inderdaad onbegrijpelijk. Werken huurfilms op Proximus TV gewoon (VOD) wel in 5.1?
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Er is trouwens ook geen 1080p via de decoder, het hoogste dat je kan instellen is 1080i. Bij mij loopt het geluid zelfs niet eens synchroon, loopt altijd een klein beetje achter. Ik vind dat zo storend om iemand zijn mond te zien bewegen en dan te merken dat het geluid niet overeen komt met het beeld. Of als iemand op een deur klopt of bij een explosie... Het scheelt misschien niet heel veel (ik schat zo'n 1/4e van een seconde), maar het is meer dan genoeg om voor mij de pret te bederven.

Voor mij geen Netflix op de decoder dus, voorlopig blijf ik bij de Windows 8 app die wel 1080p en 5.1 geeft, en waarbij het geluid tenminste synchroon loopt. Er zitten nog wel wat bugs in die app, zoals ondertitels die niet selecteerbaar zijn, maar daar zijn workarounds voor (eerst terug geluid selecteren, dan wordt keuze van ondertitels terug zichtbaar).
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Hier ook nie goed via decoder maar prima via apple TV
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Werkt hier allemaal prima. Zelfs vlotter dan op mijn apple tv eigenlijk. Erg fijn dat het met de android app ook te besturen valt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als die app op mijn V4 decoder zal geïnstalleerd zal zijn en ik merk dat er mankementen zijn dan zal dat rap gedaan zijn om dat met de decoder te bekijken en ga ik Netflix opnieuw bekijken met mijn laptop die ik met een HDMI kabel verbindt met mijn TV toestel.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hier ook regelmatig uitvallen van geluid en freeze (fractie van een seconde) via de decoder.

Via ps4 geen problemen
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik weet niet of dit nuttige info is, ik kreeg op twitter als antwoord op de vraag of ze weten wanneer het op de v4's gaat zijn:
"momenteel enkel beschikbaar op de V5. Er is nog geen verdere planning beschikbaar. Mvg, BV"

Heb zelf chromecast dus geen ramp hier.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Electribe schreef:Er is trouwens ook geen 1080p via de decoder, het hoogste dat je kan instellen is 1080i.
Really? Dat maakt het compleet waardeloos in mijn ogen. Onbegrijpelijk. Kan me niet voorstellen dat die decoders dat niet aankunnen.

En die tweet is ook al zorgwekkend.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Niet beschikbaar maken op de v4's zou een groot publiek zijn van hun klantenbestand dat ze mislopen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is wel de bedoeling om dit op de V4's te integreren en dat zegt Proximus ook, alleen gaan ze eerst de uitrol op V5 en V5mini volledig afwerken, en het zal ook de bedoeling zijn om het daar eerst wat te evolueren.
Zoals het wel stilletjes aan bekend is, plakken de Proximus medewerkers er niet vlug een definitieve datum op.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Zou de facturering ooit via Proximus verlopen ?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
bartvl1979
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 maa 2009, 11:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

diederik schreef:Hier ook regelmatig uitvallen van geluid en freeze (fractie van een seconde) via de decoder.
Hier ondertussen verbetering: gisteren avond ganse avond gekeken, en geen gestotter of freeze meer voorgehad.
Even verder opvolgen wel natuurlijk.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Al 2x een complete vastloper gehad. Serie start en stopt aan 99% laden en dan niets meer.

Moet de decoder dan resetten
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hier tegenwoordig een groot aantal crashes, waarna enkel een restart van de decoder helpt. Jammer :-(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hier al maanden rechtstreeks van bbox3 naar smartTV via ethernet kabel. Werkt perfect...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”