Ik gebruik Google DNS. Zoals de meeste beveiligde DNS servers, nemen die geen kromme records aan. En blijkbaar kent de provider van naajn ook niet al te veel van DNS, want dan voorkwamen ze dat. Op deze manier gaat de reputatie van hun DNS servers naar de kelder.
Naajn heeft geen glue én geen A-records.
9lives.be gehacked
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
15 dagen ver en ze zijn er nog steeds niet in geslaagd om verder te communiceren.
Zelfs geen landing page...
Trekt Telenet de stoppen er uit? Ik kan mij niet inbeelden dat ze daar >1 IT'er 2 weken lang betaald aan het werk zetten om dit als resultaat te krijgen.
Code: Selecteer alles
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Trekt Telenet de stoppen er uit? Ik kan mij niet inbeelden dat ze daar >1 IT'er 2 weken lang betaald aan het werk zetten om dit als resultaat te krijgen.
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb inderdaad iets gelijkaardigs gelezen op 9N, maar dat sloeg - dacht ik - op specifieke URL's die iemand had v/h forum.
Lijkt me wel duidelijk dat ze met *iets* bezig zijn. Zelf heb ik enkel bovenvermelde foutmelding gezien (ik ben/was geen frequente bezoeker van het forum/site). Daarbij blijft ook het feit dat communicatie echt wel onbestaand is. Blijkbaar werden bvb enkel de mensen die ingeschreven waren op de nieuwsbrief geïnformeerd. Wat met alle andere registraten? Die hebben toch ook een email adres moeten opgeven bij registratie? Hún (en mijn) gegevens zijn ook gestolen...
Lijkt me wel duidelijk dat ze met *iets* bezig zijn. Zelf heb ik enkel bovenvermelde foutmelding gezien (ik ben/was geen frequente bezoeker van het forum/site). Daarbij blijft ook het feit dat communicatie echt wel onbestaand is. Blijkbaar werden bvb enkel de mensen die ingeschreven waren op de nieuwsbrief geïnformeerd. Wat met alle andere registraten? Die hebben toch ook een email adres moeten opgeven bij registratie? Hún (en mijn) gegevens zijn ook gestolen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Klopt, hun community kon hen duidelijk geen barst schelen, ik heb ook geen mail gehad. Ik was wel een vrijwel wekelijkse bezoeker om een topic of 3. Generation connect topic, een eigen huisje topic en Ergernissen op de weg topic. Verder las ik alleen maar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Voor mij hoeft het ook niet meer terug te komen. Zero communicatie en geen excuses.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zonet een mail gehad van 9lives met mijn nieuw wachtwoord
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Kan ik daaruit afleiden dat ze toch terug online zijn?
[
Post made via mobile device ]
[

- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Blogpost over wat zo 3 weken down zijt doet met uw Google-resultaten: http://www.dailybits.be/item/9lives-de-seo-ondergang/
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Aangezien ik zelfs niet weet op welk mailadres ik ooit registreerde kan ik nu gewoon niet meer op men account omdat ze het gereset hebben 
Ook nergens excuses of iets anders, ze hebben niks meegenomen uit dit voorval...
Update: na mijn mail met de vraag mijn account weer vrij te geven omdat ik niet meer aan het mailadres kon (en niet meer wist welk het was) vrij snel een antwoord gekregen van Praga dat ze mijn account aan men andere (zelf opgegeven) mailadres hebben gehangen. Wachtwoord kunnen resetten dus weer toegang
. Toegegeven, ik stond van de snelheid te kijken. Nu men berichten overlopen, zien of er iets naar men echte naam kan leiden (normaal niet). Nu nog username laten veranderen en dan zien we verder wel, ze zijn duidelijk nog in volle opstart.

Ook nergens excuses of iets anders, ze hebben niks meegenomen uit dit voorval...
Update: na mijn mail met de vraag mijn account weer vrij te geven omdat ik niet meer aan het mailadres kon (en niet meer wist welk het was) vrij snel een antwoord gekregen van Praga dat ze mijn account aan men andere (zelf opgegeven) mailadres hebben gehangen. Wachtwoord kunnen resetten dus weer toegang

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Euhm...ik krijg vandaag weer dezelfde e-mail? Met nogmaals een ander wachtwoord?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb die mail al 3x gekregen.krisken schreef:Euhm...ik krijg vandaag weer dezelfde e-mail? Met nogmaals een ander wachtwoord?
Had na de eerste mijn wachtwoord zelf gewijzigd...dat werkt nog steeds.
Nog steeds niks van communicatie trouwens. Beschamend.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Op Facebook staat de reden:krisken schreef:Euhm...ik krijg vandaag weer dezelfde e-mail? Met nogmaals een ander wachtwoord?
Beste 9livers,
We hebben net een tweede reset van de paswoorden uitgevoerd. In de loop van de dag werd duidelijk dat we niet konden garanderen dat ieder paswoord gereset was, ook al had dat gisteren afgerond moeten zijn.
We hebben een oplossing gezocht maar uiteindelijk zijn we gegaan voor de oplossing met de beste veiligheidsgarantie, namelijk een nieuwe reset voor alle leden.
We beseffen heel goed dat dit absoluut niet leuk is, maar we verkozen geen enkel risico te nemen.
Morgen mogen jullie van ons een uitgebreide uitleg verwachten over de voorbije drie weken.
Het 9lives-team
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
En weer een mail met username en paswoord samen erin, met het paswoord in plain text en bestaande uit enkel getallen. Hebben ze nu echt niets geleerd? 

- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
2 x ontvangen :O 

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb nog niets ontvangen en kan ook niet inloggen met mijn oude paswoord...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Heb de mijne ook 2 keer ontvangen. Op verschillende dagen dan nog... Ik pas mijn wachtwoord aan, komt de melding dat er iets fout gelopen is maar alles werkt wel. Vreemd. 

- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Enkel m'n oud wachtwoord werkt de 2 nieuwe niet. Wat is me dat voor grap...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)