Kenw00t schreef:Het lijkt me sterk dat ze een forumupdate met zoveel tromgeroffel uitvoeren en dan nog een onveilige versie installeren

. Het leedvermaak op FB is er dan ook aan te zien omdat die update niet overal in goede aarde viel.
Ghoh, de update was er nog geen uur of ze kregen op het forum al melding van verschillende leden dat ze op een onveilige versie werkten. Deze berichten werden weggelachen en zelfs verwijderd. Het was een populair forum en ik vertoefde er ook wel graag nu en dan in een paar topics, maar de communicatie van hogerop was ronduit deprimerend. Als communicatie rond de hack ging het ook slechts over een postje op Facebook en een snelle Tweet (en na die tweet kwamen nog links van autotweets naar neuwsberichten. Intussen wel weggenomen).
De reactie van Telenet:
er zijn geen Telenet klantengegevens buitgemaakt. Goed om te weten voor de klanten natuurlijk, maar wat sober van zo een grote speler die achter de site stond (maar er niet echt naar omkeek, moeten we ook toegeven).
Het wachtwoord kan me niet veel schelen, ik gebruik zelden hetzelfde, maar mijn account is nog van voor ik afzonderlijke emailadressen ging gebruiken voor accounts dus mijn oud mailadres ligt weer op straat. En op zich, een hack kan gebeuren, de reactie is gewoon rampzalig.
De hacker heeft ook nog een reactie geplaatst op dat andere forum:
Code: Selecteer alles
Hello, We would like to announce, well discuss, That the 9live breach was purely showing them a hole in the system. As they are aware now and cautious about their members safety and data i will not continue or re-open or take requests for the database to be shared, leaked or sold. The database has not been sold, distributed or leaked under my watch and won't be ever nor has any information out of the USER table been leaked so users of that forum, You are safe. I have deleted the database from the rooted virtual server and hope telenet would contact me as i'd like to work for them. Thanks AK>.
De database staat officieus dus niet meer te koop.