Ik gebruik Google DNS. Zoals de meeste beveiligde DNS servers, nemen die geen kromme records aan. En blijkbaar kent de provider van naajn ook niet al te veel van DNS, want dan voorkwamen ze dat. Op deze manier gaat de reputatie van hun DNS servers naar de kelder.
Naajn heeft geen glue én geen A-records.
9lives.be gehacked
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
15 dagen ver en ze zijn er nog steeds niet in geslaagd om verder te communiceren.
Zelfs geen landing page...
Trekt Telenet de stoppen er uit? Ik kan mij niet inbeelden dat ze daar >1 IT'er 2 weken lang betaald aan het werk zetten om dit als resultaat te krijgen.
Code: Selecteer alles
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Trekt Telenet de stoppen er uit? Ik kan mij niet inbeelden dat ze daar >1 IT'er 2 weken lang betaald aan het werk zetten om dit als resultaat te krijgen.
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb inderdaad iets gelijkaardigs gelezen op 9N, maar dat sloeg - dacht ik - op specifieke URL's die iemand had v/h forum.
Lijkt me wel duidelijk dat ze met *iets* bezig zijn. Zelf heb ik enkel bovenvermelde foutmelding gezien (ik ben/was geen frequente bezoeker van het forum/site). Daarbij blijft ook het feit dat communicatie echt wel onbestaand is. Blijkbaar werden bvb enkel de mensen die ingeschreven waren op de nieuwsbrief geïnformeerd. Wat met alle andere registraten? Die hebben toch ook een email adres moeten opgeven bij registratie? Hún (en mijn) gegevens zijn ook gestolen...
Lijkt me wel duidelijk dat ze met *iets* bezig zijn. Zelf heb ik enkel bovenvermelde foutmelding gezien (ik ben/was geen frequente bezoeker van het forum/site). Daarbij blijft ook het feit dat communicatie echt wel onbestaand is. Blijkbaar werden bvb enkel de mensen die ingeschreven waren op de nieuwsbrief geïnformeerd. Wat met alle andere registraten? Die hebben toch ook een email adres moeten opgeven bij registratie? Hún (en mijn) gegevens zijn ook gestolen...
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Klopt, hun community kon hen duidelijk geen barst schelen, ik heb ook geen mail gehad. Ik was wel een vrijwel wekelijkse bezoeker om een topic of 3. Generation connect topic, een eigen huisje topic en Ergernissen op de weg topic. Verder las ik alleen maar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2239
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Voor mij hoeft het ook niet meer terug te komen. Zero communicatie en geen excuses.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zonet een mail gehad van 9lives met mijn nieuw wachtwoord
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Kan ik daaruit afleiden dat ze toch terug online zijn?
[
Post made via mobile device ]
[

- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Aangezien ik zelfs niet weet op welk mailadres ik ooit registreerde kan ik nu gewoon niet meer op men account omdat ze het gereset hebben 
Ook nergens excuses of iets anders, ze hebben niks meegenomen uit dit voorval...
Update: na mijn mail met de vraag mijn account weer vrij te geven omdat ik niet meer aan het mailadres kon (en niet meer wist welk het was) vrij snel een antwoord gekregen van Praga dat ze mijn account aan men andere (zelf opgegeven) mailadres hebben gehangen. Wachtwoord kunnen resetten dus weer toegang
. Toegegeven, ik stond van de snelheid te kijken. Nu men berichten overlopen, zien of er iets naar men echte naam kan leiden (normaal niet). Nu nog username laten veranderen en dan zien we verder wel, ze zijn duidelijk nog in volle opstart.

Ook nergens excuses of iets anders, ze hebben niks meegenomen uit dit voorval...
Update: na mijn mail met de vraag mijn account weer vrij te geven omdat ik niet meer aan het mailadres kon (en niet meer wist welk het was) vrij snel een antwoord gekregen van Praga dat ze mijn account aan men andere (zelf opgegeven) mailadres hebben gehangen. Wachtwoord kunnen resetten dus weer toegang

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Euhm...ik krijg vandaag weer dezelfde e-mail? Met nogmaals een ander wachtwoord?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb die mail al 3x gekregen.krisken schreef:Euhm...ik krijg vandaag weer dezelfde e-mail? Met nogmaals een ander wachtwoord?
Had na de eerste mijn wachtwoord zelf gewijzigd...dat werkt nog steeds.
Nog steeds niks van communicatie trouwens. Beschamend.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Op Facebook staat de reden:krisken schreef:Euhm...ik krijg vandaag weer dezelfde e-mail? Met nogmaals een ander wachtwoord?
Beste 9livers,
We hebben net een tweede reset van de paswoorden uitgevoerd. In de loop van de dag werd duidelijk dat we niet konden garanderen dat ieder paswoord gereset was, ook al had dat gisteren afgerond moeten zijn.
We hebben een oplossing gezocht maar uiteindelijk zijn we gegaan voor de oplossing met de beste veiligheidsgarantie, namelijk een nieuwe reset voor alle leden.
We beseffen heel goed dat dit absoluut niet leuk is, maar we verkozen geen enkel risico te nemen.
Morgen mogen jullie van ons een uitgebreide uitleg verwachten over de voorbije drie weken.
Het 9lives-team
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 96 keer
En weer een mail met username en paswoord samen erin, met het paswoord in plain text en bestaande uit enkel getallen. Hebben ze nu echt niets geleerd? 

-
- Elite Poster
- Berichten: 3376
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 253 keer
Ik heb nog niets ontvangen en kan ook niet inloggen met mijn oude paswoord...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Heb de mijne ook 2 keer ontvangen. Op verschillende dagen dan nog... Ik pas mijn wachtwoord aan, komt de melding dat er iets fout gelopen is maar alles werkt wel. Vreemd. 
