BBox3 en Gigaset C610
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Ik heb het volgende probleem.
Sinds het aansluiten van mijn bbox3 verliest mijn Gigaset om de 96uur zijn verbinding met de betamax provider.
Ik kan hem niet terug opnieuw laten verbinden. Enkel door de modem even stroomloos te zetten krijg ik terug verbinding met de betamax provider via de Gigaset telefoon.
de Bbox3 zet hem op ip 192.168.1.20 en alles werkt perfect totdat de bbox een nieuw Ip krijgt.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder om de 3 dagen mijn modem te moeten stroomloos zetten ?
Sinds het aansluiten van mijn bbox3 verliest mijn Gigaset om de 96uur zijn verbinding met de betamax provider.
Ik kan hem niet terug opnieuw laten verbinden. Enkel door de modem even stroomloos te zetten krijg ik terug verbinding met de betamax provider via de Gigaset telefoon.
de Bbox3 zet hem op ip 192.168.1.20 en alles werkt perfect totdat de bbox een nieuw Ip krijgt.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder om de 3 dagen mijn modem te moeten stroomloos zetten ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Misschien eens STUN proberen voor uw betamax provider?
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Allicht bedoel je FreeVoipDeal...hardyscript schreef:hoe moet ik de stun instellen voor freevoipcall ?
Onderstaand een plaatje van een C610A IP met FreeVoipDeal en STUN geactiveerd. Edit: Figuur aangepast.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 16 jul 2014, 15:30, in totaal 2 gewijzigd.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
bedankt.
Heb ik net zo overgenomen en het is inderdaad FreeVoipDeal.
Nu afwachten of de C610 verbonden blijft. Alvast bedankt
Heb ik net zo overgenomen en het is inderdaad FreeVoipDeal.
Nu afwachten of de C610 verbonden blijft. Alvast bedankt
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Adres stun server is stun.freevoipdeal com (en niet sip.freevoipdeal.com) dacht ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat klopt volledig Philippe.
Ik heb het net gechecked met stun (versie 0.96.dfsg-6) en op sip.freevoipdeal.com draait inderdaad geen stun server (meer).
Dig geeft bovendien het volgende voor:
Bedankt voor je opmerkzaamheid, Philippe!
Ter info:
Voor meer info omtrent STUN kan de TS misschien ook eens kijken bij: http://www.voip-info.org/wiki/view/STUN (inclusief een lijst met diverse publieke STUN servers).
Ik heb het net gechecked met stun (versie 0.96.dfsg-6) en op sip.freevoipdeal.com draait inderdaad geen stun server (meer).
Dig geeft bovendien het volgende voor:
- sip.freevoipdeal.com
Code: Selecteer alles
root@raspbx:~# dig sip.freevoipdeal.com ; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> sip.freevoipdeal.com ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 23397 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;sip.freevoipdeal.com. IN A ;; ANSWER SECTION: sip.freevoipdeal.com. 248 IN A 77.72.174.128 ;; Query time: 38 msec ;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1) ;; WHEN: Sun Jun 29 16:54:01 2014 ;; MSG SIZE rcvd: 54
- stun.freevoipdeal.com
Code: Selecteer alles
root@raspbx:~# dig stun.freevoipdeal.com ; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> stun.freevoipdeal.com ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 46706 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;stun.freevoipdeal.com. IN A ;; ANSWER SECTION: stun.freevoipdeal.com. 235 IN A 77.72.169.164 stun.freevoipdeal.com. 235 IN A 77.72.169.166 stun.freevoipdeal.com. 235 IN A 77.72.169.156 stun.freevoipdeal.com. 235 IN A 77.72.169.154 ;; Query time: 12 msec ;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1) ;; WHEN: Sun Jun 29 16:52:34 2014 ;; MSG SIZE rcvd: 103
Bedankt voor je opmerkzaamheid, Philippe!
Ter info:
Voor meer info omtrent STUN kan de TS misschien ook eens kijken bij: http://www.voip-info.org/wiki/view/STUN (inclusief een lijst met diverse publieke STUN servers).
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Ik heb terug een disconnexy gehad na 96 uur. Ik heb de modem bbox 3 opnieuw stroomloos moeten zetten om de c610 met de voip provider te laten connecten. Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Sinds de laatste update heb ik ook dit probleem soms
Maar weet echt nie meer ligt aan BBox3 , aan gigaset C300A IP of aan weepee
Een Ip telefoon met ander nummer bij weepee die ipv6 ready is en een ipv6 adres krijgt bovenop ipv4 adres en als proef soms in dienst is en ook op die zelfde bbox3 hangt die blijft mooi in dienst daarentegen de gigaset moet soms herstart worden
Maar weet echt nie meer ligt aan BBox3 , aan gigaset C300A IP of aan weepee
Een Ip telefoon met ander nummer bij weepee die ipv6 ready is en een ipv6 adres krijgt bovenop ipv4 adres en als proef soms in dienst is en ook op die zelfde bbox3 hangt die blijft mooi in dienst daarentegen de gigaset moet soms herstart worden
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 24 apr 2010, 11:47
- Bedankt: 7 keer
Sinds overschakeling van ADSL naar VDSL2 hetzelfde probleem.
BBOX3 met ADSL gaf dit probleem precies niet (deze configuratie was maar enkele dagen actief).
Door het (statisch) IP-adres van de Gigaset C610IP te veranderen lukt het ook om te verbinden met WeePee en Gigaset.net.
Geen reboot van BBOX vereist.
BBOX3 met ADSL gaf dit probleem precies niet (deze configuratie was maar enkele dagen actief).
Door het (statisch) IP-adres van de Gigaset C610IP te veranderen lukt het ook om te verbinden met WeePee en Gigaset.net.
Geen reboot van BBOX vereist.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
En komt dit dan terug elke 96 uur voor ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
het rare is dat de ene keer het na de disconnects van 96 u wel werkt en de andere keer terug niet.
Vb bij ons thuis was er deze nacht een ip wissel en de C610 staat nu terug met een melding:
Registratie bij provider mislukt
Ik weet zeker dat het de vorige maal niet zo was en dat ik kon bellen.
Ben aan het kijken om er een schakelklok te zetten zodat de Bbox3 s'nachts een uurtje zonder spanning komt te staan.
Vb bij ons thuis was er deze nacht een ip wissel en de C610 staat nu terug met een melding:
Registratie bij provider mislukt
Ik weet zeker dat het de vorige maal niet zo was en dat ik kon bellen.
Ben aan het kijken om er een schakelklok te zetten zodat de Bbox3 s'nachts een uurtje zonder spanning komt te staan.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Ik had ook problemen met de BBox3 in combinatie met C610Ip en weepee.
Ik had problemen met inkomende gesprekken (uitgaand kan ik niet beoordelen want ik maak deze via freevoipdeal).
Ik kreeg na het rebooten van de bbox wel steeds terug oproepen maar na een tijd niet meer. Dit na meerdere maanden correct gewerkt te hebben.
Dus wellicht een update van de bbox3, gezien de rest identiek is gebleven.
Ik heb alles geprobeerd, in de bbox3 firewall poorten opengezet die worden gebruikt, in DMZ zetten,...
Uiteindelijk oplossing was bij mij de STUN server desactiveren (uitzetten). Sindsdien terug weken geen problemen meer met weepee.
Ik had problemen met inkomende gesprekken (uitgaand kan ik niet beoordelen want ik maak deze via freevoipdeal).
Ik kreeg na het rebooten van de bbox wel steeds terug oproepen maar na een tijd niet meer. Dit na meerdere maanden correct gewerkt te hebben.
Dus wellicht een update van de bbox3, gezien de rest identiek is gebleven.
Ik heb alles geprobeerd, in de bbox3 firewall poorten opengezet die worden gebruikt, in DMZ zetten,...
Uiteindelijk oplossing was bij mij de STUN server desactiveren (uitzetten). Sindsdien terug weken geen problemen meer met weepee.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Tnx voor info
Heb nu ook stun uitgezet
Maar ik vermoed dat er toch iets is ofwel bij belgacom (bbox3) ofwel bij weepee of bij beiden
Telkenmale er wa verandert in die firmware bij bbox3 loopt er wa mis
Heb nu ook stun uitgezet
Maar ik vermoed dat er toch iets is ofwel bij belgacom (bbox3) ofwel bij weepee of bij beiden
Telkenmale er wa verandert in die firmware bij bbox3 loopt er wa mis
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Na de recente problemen terug met bbox3 en de bijhorende voor voip ben ik eens gaan echt gaan uitproberen
Als de automatische aanwijzing in bbox3 van port mapping voor de c300A-IP als waarde in rubriek lan port 3478 en andere lijn 5060 krijgen dan is er degelijk werkende VOIP (weepee account) Krijgt die na een heropstart iets anders dan moeten we manueel offline gaan door spanning onderbreking van c300A-Ip tot we terug die waarden zien in Lanpoort in rubriek port mapping en dan werkt voip weer
Maar manueel die port mapping invoeren lukt langs geen kanten
Wie heeft hier ervaring mee?
Als de automatische aanwijzing in bbox3 van port mapping voor de c300A-IP als waarde in rubriek lan port 3478 en andere lijn 5060 krijgen dan is er degelijk werkende VOIP (weepee account) Krijgt die na een heropstart iets anders dan moeten we manueel offline gaan door spanning onderbreking van c300A-Ip tot we terug die waarden zien in Lanpoort in rubriek port mapping en dan werkt voip weer
Maar manueel die port mapping invoeren lukt langs geen kanten
Wie heeft hier ervaring mee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Heb je al eens geprobeerd om de standaard SIP en RTP poorten waarop jouw toestel luistert, in te stellen naar een eigen range?
Met de bbox2 gaf die standaard SIP poort (5060) ook wel eens problemen ... bbox2 ging ook wel eens aan de slag met die poorten.
Met een eigen range van poorten werd dit conflict efficiënt omzeilt.
PS Niet te verwisselen met de SIP poort 5060 van de SIP server van uw serviceprovider (bv WeePee) die je ook kan instellen per VoIP account!
Met de bbox2 gaf die standaard SIP poort (5060) ook wel eens problemen ... bbox2 ging ook wel eens aan de slag met die poorten.
Met een eigen range van poorten werd dit conflict efficiënt omzeilt.
PS Niet te verwisselen met de SIP poort 5060 van de SIP server van uw serviceprovider (bv WeePee) die je ook kan instellen per VoIP account!
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Bedankt , ga ik ook proberen. Ik heb nog altijd problemen elke 96uur !
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Hebben jullie nog een status update?
Blijft alles werken?
Blijft alles werken?
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
ik ben nog altijd aan het wachten. Stroomonderbreking gehad hier door donder en Bliksem. Morgen weet ik meer te vertellen
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Helaas,
Deze avond op mijn gigaset "Registratie bij provider mislukt."
Ik moet dus terug mijn modem herstarten.
Instellingen heb ik identiek gezet als op voorbeeld.
Deze avond op mijn gigaset "Registratie bij provider mislukt."
Ik moet dus terug mijn modem herstarten.
Instellingen heb ik identiek gezet als op voorbeeld.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Tot hiertoe lukt het steeds hier
Mogelijks komt dit door feit dat ik wel nog een paar wijzigen heb doorgevoerd
Was eerst als test bedoeld
Vanuit WeePee krijg je als tegenwoordig als particuliere gebruiker heel weinig en soms zelfs geen response op gestelde vragen ook nie via twitter
Was in de begin periode anders hoor
Mijn Gigaset N300A-IP heb ik een vast ip adres gegeven
Dns server is wel 192.168.1.1 zelfde als ip router
In instelling lijnen =>
Registratie ververstijd staat op 300 sec
Als je stun moet gebruiken (voorlopig gebruik ik het nie) dan staat STUN ververstijd op 120 sec en NAT verversing op 20 sec
Uitgaande proxy-mode automatisch
Netwerkprotocol automatisch
Geavanceerde VOIP instellingen =>
Willekeurige poorten gebruiken Nee
Sip-poort 5090
Op de bbox3
Heb ik bij toegangscontrole => portmapping => volgende bijgevoegd
dienst aangepast
protocol UDP
extern start 5060
extern einde 5060
lan-poort 5060
inerne host 192.168.1.**** (vast ip adres van gigaset)
Opmerking: invoeren van poortmapping op BBox3 als betreffende voip toestel offline is anders lukt niet om in te voeren
Mogelijks komt dit door feit dat ik wel nog een paar wijzigen heb doorgevoerd
Was eerst als test bedoeld
Vanuit WeePee krijg je als tegenwoordig als particuliere gebruiker heel weinig en soms zelfs geen response op gestelde vragen ook nie via twitter
Was in de begin periode anders hoor
Mijn Gigaset N300A-IP heb ik een vast ip adres gegeven
Dns server is wel 192.168.1.1 zelfde als ip router
In instelling lijnen =>
Registratie ververstijd staat op 300 sec
Als je stun moet gebruiken (voorlopig gebruik ik het nie) dan staat STUN ververstijd op 120 sec en NAT verversing op 20 sec
Uitgaande proxy-mode automatisch
Netwerkprotocol automatisch
Geavanceerde VOIP instellingen =>
Willekeurige poorten gebruiken Nee
Sip-poort 5090
Op de bbox3
Heb ik bij toegangscontrole => portmapping => volgende bijgevoegd
dienst aangepast
protocol UDP
extern start 5060
extern einde 5060
lan-poort 5060
inerne host 192.168.1.**** (vast ip adres van gigaset)
Opmerking: invoeren van poortmapping op BBox3 als betreffende voip toestel offline is anders lukt niet om in te voeren
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Het vreemde is dat deze VOIP problemen zich nooit voordeden met BBOX2
De BBOX3 heeft zelf geen VOIP geïntegreerd ( model dat ik heb ) , mogelijk heeft dat met de connectie VOIP provider(s) te maken.
IK heb net de settings aangepast , ik ben benieuwd, het zou leuk zijn de timer terug te verwijderen
Binnen 4 dagen , hopelijk positief nieuws ..
De BBOX3 heeft zelf geen VOIP geïntegreerd ( model dat ik heb ) , mogelijk heeft dat met de connectie VOIP provider(s) te maken.
IK heb net de settings aangepast , ik ben benieuwd, het zou leuk zijn de timer terug te verwijderen
Binnen 4 dagen , hopelijk positief nieuws ..
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Het zijn mijn vaststelling na uitproberen die ik gewoon doorgeef hier hopende dat anderen mogelijks hiervan kunnen gebruik maken zodat alles weer beetje normaal werkt met een bbox3
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
dit vast Ip adres ligt dan waarschijnlijk best buiten de IP pool van de BBOX3 dus gelijk aan of hoger dan 192.168.1.64 of moet dit niet?inerne host 192.168.1.**** (vast ip adres van gigaset)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik dacht dat de bbox3 zijn DHCP sever Ip adressen uitdeelde tot 63
en voor TV decoders, ip adressen beginnen vanaf 64
dus dec 1 = 64; dec 2= 65 en dec 3 =66
Dit wil toch zeggen dan dat als je bv een vast Ip adres gebruikt bv 60 dat dit in de dhcp zijn pool valt , kan dat dan geen probleem geven ?
en voor TV decoders, ip adressen beginnen vanaf 64
dus dec 1 = 64; dec 2= 65 en dec 3 =66
Dit wil toch zeggen dan dat als je bv een vast Ip adres gebruikt bv 60 dat dit in de dhcp zijn pool valt , kan dat dan geen probleem geven ?
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
hardyscript schreef:we zullen zien binnen 96 uur
Terug bedankt voor de hulp.
Jammer , maar helaas, is niet gelukt. Alle WeePee accounts geven " registratie mislukt " na de 96h IP wissel
Schakelklokje terug plaatsen, opgelost
Iemand positieve ervaring ?
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ja heb hier ook voor en heb dan maar gekozen voor de zware middelen
Een andere router door bbox3 zijn ppoe verbinding laten opbouwen en daar dan de voip aan gehangen
Enerzijds een N300A-Ip en de andere is een gewone ata286 Beiden bij weepee
We gaan zien wat dit nu geeft
Blijkbaar hoe meer bugs men probeert eruit te halen hoe meer andere problemen er komen
Een andere router door bbox3 zijn ppoe verbinding laten opbouwen en daar dan de voip aan gehangen
Enerzijds een N300A-Ip en de andere is een gewone ata286 Beiden bij weepee
We gaan zien wat dit nu geeft
Blijkbaar hoe meer bugs men probeert eruit te halen hoe meer andere problemen er komen
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
wat zijn de mogelijkheden in de B-Box3 om hem net voor die 96 uur zelf te laten herstarten ?
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Begrijp ik het goed dat je dan de bbox3 uitsluitend als modem gebruikt , en een extra router de ppoe verbinding maakt ? moet die extra router dan voip ondersteunen ? dank voor de infolion51 schreef: Een andere router door bbox3 zijn ppoe verbinding laten opbouwen en daar dan de voip aan gehangen
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Onze Bbox-3 gaat elke nacht voor enkele uren eruit door gebruik te maken van een din-rail klokje.
Geen problemen meer met de Gigaset sindsdien.
Geen problemen meer met de Gigaset sindsdien.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04