BBox3 en Gigaset C610

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik heb het volgende probleem.

Sinds het aansluiten van mijn bbox3 verliest mijn Gigaset om de 96uur zijn verbinding met de betamax provider.

Ik kan hem niet terug opnieuw laten verbinden. Enkel door de modem even stroomloos te zetten krijg ik terug verbinding met de betamax provider via de Gigaset telefoon.

de Bbox3 zet hem op ip 192.168.1.20 en alles werkt perfect totdat de bbox een nieuw Ip krijgt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder om de 3 dagen mijn modem te moeten stroomloos zetten ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien eens STUN proberen voor uw betamax provider?
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

hoe moet ik de stun instellen voor freevoipcall ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

hardyscript schreef:hoe moet ik de stun instellen voor freevoipcall ?
Allicht bedoel je FreeVoipDeal...

Onderstaand een plaatje van een C610A IP met FreeVoipDeal en STUN geactiveerd.
fvd_stun1.png
Edit: Figuur aangepast.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 16 jul 2014, 15:30, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

bedankt.

Heb ik net zo overgenomen en het is inderdaad FreeVoipDeal.

Nu afwachten of de C610 verbonden blijft. Alvast bedankt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Adres stun server is stun.freevoipdeal com (en niet sip.freevoipdeal.com) dacht ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat klopt volledig Philippe.
Ik heb het net gechecked met stun (versie 0.96.dfsg-6) en op sip.freevoipdeal.com draait inderdaad geen stun server (meer).

Dig geeft bovendien het volgende voor:
  • sip.freevoipdeal.com

    Code: Selecteer alles

    root@raspbx:~# dig sip.freevoipdeal.com
    
    ; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> sip.freevoipdeal.com
    ;; global options: +cmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 23397
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0
    
    ;; QUESTION SECTION:
    ;sip.freevoipdeal.com.          IN      A
    
    ;; ANSWER SECTION:
    sip.freevoipdeal.com.   248     IN      A       77.72.174.128
    
    ;; Query time: 38 msec
    ;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
    ;; WHEN: Sun Jun 29 16:54:01 2014
    ;; MSG SIZE  rcvd: 54
    
    
  • stun.freevoipdeal.com

    Code: Selecteer alles

    root@raspbx:~# dig stun.freevoipdeal.com
    
    ; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> stun.freevoipdeal.com
    ;; global options: +cmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 46706
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0
    
    ;; QUESTION SECTION:
    ;stun.freevoipdeal.com.         IN      A
    
    ;; ANSWER SECTION:
    stun.freevoipdeal.com.  235     IN      A       77.72.169.164
    stun.freevoipdeal.com.  235     IN      A       77.72.169.166
    stun.freevoipdeal.com.  235     IN      A       77.72.169.156
    stun.freevoipdeal.com.  235     IN      A       77.72.169.154
    
    ;; Query time: 12 msec
    ;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
    ;; WHEN: Sun Jun 29 16:52:34 2014
    ;; MSG SIZE  rcvd: 103
    
    
Geheel verschillende IP adressen...

Bedankt voor je opmerkzaamheid, Philippe!

Ter info:
Voor meer info omtrent STUN kan de TS misschien ook eens kijken bij: http://www.voip-info.org/wiki/view/STUN (inclusief een lijst met diverse publieke STUN servers).
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

zo heb ik het ingegeven. afwachten nu :-)

Bedankt
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.freevoipdeal.com/en/sip

klaar en duidelijk vermeld hier...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik heb terug een disconnexy gehad na 96 uur. Ik heb de modem bbox 3 opnieuw stroomloos moeten zetten om de c610 met de voip provider te laten connecten. Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Sinds de laatste update heb ik ook dit probleem soms
Maar weet echt nie meer ligt aan BBox3 , aan gigaset C300A IP of aan weepee
Een Ip telefoon met ander nummer bij weepee die ipv6 ready is en een ipv6 adres krijgt bovenop ipv4 adres en als proef soms in dienst is en ook op die zelfde bbox3 hangt die blijft mooi in dienst daarentegen de gigaset moet soms herstart worden
oliviermaes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 apr 2010, 11:47
Bedankt: 7 keer

Sinds overschakeling van ADSL naar VDSL2 hetzelfde probleem.
BBOX3 met ADSL gaf dit probleem precies niet (deze configuratie was maar enkele dagen actief).

Door het (statisch) IP-adres van de Gigaset C610IP te veranderen lukt het ook om te verbinden met WeePee en Gigaset.net.
Geen reboot van BBOX vereist.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

En komt dit dan terug elke 96 uur voor ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

het rare is dat de ene keer het na de disconnects van 96 u wel werkt en de andere keer terug niet.
Vb bij ons thuis was er deze nacht een ip wissel en de C610 staat nu terug met een melding:
Registratie bij provider mislukt
Ik weet zeker dat het de vorige maal niet zo was en dat ik kon bellen.
Ben aan het kijken om er een schakelklok te zetten zodat de Bbox3 s'nachts een uurtje zonder spanning komt te staan.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Info graag
Wie gebruikt ook WeePee via BBox3 ?
Zijn er op dit moment problemen want ik kan niet bellen of opgebelt worden
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 26 keer

Ik had ook problemen met de BBox3 in combinatie met C610Ip en weepee.
Ik had problemen met inkomende gesprekken (uitgaand kan ik niet beoordelen want ik maak deze via freevoipdeal).

Ik kreeg na het rebooten van de bbox wel steeds terug oproepen maar na een tijd niet meer. Dit na meerdere maanden correct gewerkt te hebben.
Dus wellicht een update van de bbox3, gezien de rest identiek is gebleven.

Ik heb alles geprobeerd, in de bbox3 firewall poorten opengezet die worden gebruikt, in DMZ zetten,...

Uiteindelijk oplossing was bij mij de STUN server desactiveren (uitzetten). Sindsdien terug weken geen problemen meer met weepee.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Tnx voor info
Heb nu ook stun uitgezet
Maar ik vermoed dat er toch iets is ofwel bij belgacom (bbox3) ofwel bij weepee of bij beiden
Telkenmale er wa verandert in die firmware bij bbox3 loopt er wa mis
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Na de recente problemen terug met bbox3 en de bijhorende voor voip ben ik eens gaan echt gaan uitproberen
Als de automatische aanwijzing in bbox3 van port mapping voor de c300A-IP als waarde in rubriek lan port 3478 en andere lijn 5060 krijgen dan is er degelijk werkende VOIP (weepee account) Krijgt die na een heropstart iets anders dan moeten we manueel offline gaan door spanning onderbreking van c300A-Ip tot we terug die waarden zien in Lanpoort in rubriek port mapping en dan werkt voip weer
Maar manueel die port mapping invoeren lukt langs geen kanten
Wie heeft hier ervaring mee?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Heb je al eens geprobeerd om de standaard SIP en RTP poorten waarop jouw toestel luistert, in te stellen naar een eigen range?
Met de bbox2 gaf die standaard SIP poort (5060) ook wel eens problemen ... bbox2 ging ook wel eens aan de slag met die poorten.
Met een eigen range van poorten werd dit conflict efficiënt omzeilt.
C610aIP_ports.png
C610aIP_ports.png (7.48 KiB) 2181 keer bekeken
PS Niet te verwisselen met de SIP poort 5060 van de SIP server van uw serviceprovider (bv WeePee) die je ook kan instellen per VoIP account!
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Tnx eternum
Ga het uitproberen en nadien verslag hier brengen
Wie weet zijn er nog met zelfde probleem
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Bedankt , ga ik ook proberen. Ik heb nog altijd problemen elke 96uur !


Sent from my iPhone using Tapatalk
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Na een spanningsonderbreking en nu na 96 uur ppoe herstart is mijn voip lijn toch actief gebleven
Blijkbaar wel goeie tip dank u
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Hebben jullie nog een status update?
Blijft alles werken?
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

ik ben nog altijd aan het wachten. Stroomonderbreking gehad hier door donder en Bliksem. Morgen weet ik meer te vertellen
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Helaas,

Deze avond op mijn gigaset "Registratie bij provider mislukt."

Ik moet dus terug mijn modem herstarten.

Instellingen heb ik identiek gezet als op voorbeeld.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Tot hiertoe lukt het steeds hier
Mogelijks komt dit door feit dat ik wel nog een paar wijzigen heb doorgevoerd
Was eerst als test bedoeld
Vanuit WeePee krijg je als tegenwoordig als particuliere gebruiker heel weinig en soms zelfs geen response op gestelde vragen ook nie via twitter
Was in de begin periode anders hoor

Mijn Gigaset N300A-IP heb ik een vast ip adres gegeven
Dns server is wel 192.168.1.1 zelfde als ip router

In instelling lijnen =>
Registratie ververstijd staat op 300 sec
Als je stun moet gebruiken (voorlopig gebruik ik het nie) dan staat STUN ververstijd op 120 sec en NAT verversing op 20 sec
Uitgaande proxy-mode automatisch
Netwerkprotocol automatisch

Geavanceerde VOIP instellingen =>
Willekeurige poorten gebruiken Nee
Sip-poort 5090

Op de bbox3

Heb ik bij toegangscontrole => portmapping => volgende bijgevoegd
dienst aangepast
protocol UDP
extern start 5060
extern einde 5060
lan-poort 5060
inerne host 192.168.1.**** (vast ip adres van gigaset)

Opmerking: invoeren van poortmapping op BBox3 als betreffende voip toestel offline is anders lukt niet om in te voeren
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Het vreemde is dat deze VOIP problemen zich nooit voordeden met BBOX2
De BBOX3 heeft zelf geen VOIP geïntegreerd ( model dat ik heb ) , mogelijk heeft dat met de connectie VOIP provider(s) te maken.

IK heb net de settings aangepast , ik ben benieuwd, het zou leuk zijn de timer terug te verwijderen
Binnen 4 dagen , hopelijk positief nieuws ..
port mapping.png
(4.69 KiB) 14 keer gedownload
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

@dejean
Da klopt nooit problemen gehad met bbox2
Rare is wel dat alles begonnen is als met ipv6 in dienst is gaan plaatsen op bbox3
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

we zullen zien binnen 96 uur :-)

Terug bedankt voor de hulp.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Het zijn mijn vaststelling na uitproberen die ik gewoon doorgeef hier hopende dat anderen mogelijks hiervan kunnen gebruik maken zodat alles weer beetje normaal werkt met een bbox3
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inerne host 192.168.1.**** (vast ip adres van gigaset)
dit vast Ip adres ligt dan waarschijnlijk best buiten de IP pool van de BBOX3 dus gelijk aan of hoger dan 192.168.1.64 of moet dit niet?
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Nee je mag een kiezen in de range onder 192.168.1.62 want 62 en 63 wordt gebruikt door bbox3 zelf en vanaf 64 is dit voor belgacomtv
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik dacht dat de bbox3 zijn DHCP sever Ip adressen uitdeelde tot 63
en voor TV decoders, ip adressen beginnen vanaf 64
dus dec 1 = 64; dec 2= 65 en dec 3 =66
Dit wil toch zeggen dan dat als je bv een vast Ip adres gebruikt bv 60 dat dit in de dhcp zijn pool valt , kan dat dan geen probleem geven ?
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

hardyscript schreef:we zullen zien binnen 96 uur :-)

Terug bedankt voor de hulp.

Jammer , maar helaas, is niet gelukt. Alle WeePee accounts geven " registratie mislukt " na de 96h IP wissel
Schakelklokje terug plaatsen, opgelost
Iemand positieve ervaring ?
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ja heb hier ook voor en heb dan maar gekozen voor de zware middelen
Een andere router door bbox3 zijn ppoe verbinding laten opbouwen en daar dan de voip aan gehangen
Enerzijds een N300A-Ip en de andere is een gewone ata286 Beiden bij weepee
We gaan zien wat dit nu geeft
Blijkbaar hoe meer bugs men probeert eruit te halen hoe meer andere problemen er komen
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

wat zijn de mogelijkheden in de B-Box3 om hem net voor die 96 uur zelf te laten herstarten ?
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Enkel een uitwendige tijdsklok vermoed ik want zelf vind ik niks via menu
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

lion51 schreef: Een andere router door bbox3 zijn ppoe verbinding laten opbouwen en daar dan de voip aan gehangen
Begrijp ik het goed dat je dan de bbox3 uitsluitend als modem gebruikt , en een extra router de ppoe verbinding maakt ? moet die extra router dan voip ondersteunen ? dank voor de info
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zelfde problemen hier. Ik denk ook aan een tijdklok nu...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Onze Bbox-3 gaat elke nacht voor enkele uren eruit door gebruik te maken van een din-rail klokje.
Geen problemen meer met de Gigaset sindsdien.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”