Belgacom: up- en downgrade van abonnementsformules.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Eva, zou men dat vanaf het einde van de aanrekeningsperiode doen? Of sneller? Ik heb niks gespecificeerd daaromtrent.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Mijn vader heeft een BGC classic-line abonnement en een internet adsltime manager abonnement (dat is al lang niet meer verkrijgbaar).
Omdat het internetgedeelte tegenwoordig zelfs ontoereikend is om bv alle nodige veiligheidsupdates binnen te trekken :-( moet hij eens overschakelen naar een breedbandlijn onbeperkte duur.

Gezien hij maar sporadisch internet gebruikt is internetstart meer dan voldoende. VDSL2 is beschikbaar op zijn locatie volgens website bgc.

1) Als ik het goed voorheb (afgaande op website BGC) is er geen aparte prijs meer voor internet start voor personen welke dus al vaste telefonie hebben ?
Je dient dan blijkbaar een pack af te sluiten (bgc happy time + start internet overal)

2) In dat scenario is voor nieuwe internetklanten opstartkost 0. Is mijn vader een nieuwe internetklant (gezien zijn huidige internetprodukt niet meer bestaat) of dient hij opstartkost ook te betalen ?

3) Indien hij kiest voor installatie door installateur (+100 euro) zorgt die er dan voor dat hij op zijn huidige pc plaats kan werken met telefoonkabel.
Ik verduidelijk:
telefoonaansluitpunt komt huis binnen in gang (zeer onpraktisch tegenwoordig). Vandaar vertrekken er niet door BGC gelegde telefoonkabels naar woonkamer (telefoon) en naar gang boven (telefoon). Van telefoontoestel gang boven ook nog eens verder naar werkkamer. Daar staat nl. de pc aangesloten op adsl (thompson modem) dus. Best zou dus zijn dat hij geen ethernetpoweradapters dient aan te schaffen (duur, slechts 1 stopcontact ter beschikking etc). Zit in die 100 euro de installatie/controle van die doorgetrokken aansluitingen inbegrepen ?

4) Ik neem aan dat in al die kosten de vdsl2 modemrouter inbegrepen is ?

5) Indien hij toch met wifi zou moeten werken wat is de beste oplossing (pc heeft geen wifi). Usb wifi of wifi kaart in de pc ?
Laatst gewijzigd door fredo66 19 nov 2012, 14:03, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

fredo66 schreef:Mijn vader heeft een BGC classic-line abonnement en een internet adsltime manager abonnement (dat is al lang niet meer verkrijgbaar).
Omdat het internetgedeelte tegenwoordig zelfs ontoereikend is om bv alle nodige veiligheidsupdates binnen te trekken :-( moet hij eens overschakelen naar een breedbandlijn onbeperkte duur.

Gezien hij maar sporadisch internet gebruikt is internetstart meer dan voldoende. VDSL2 is beschikbaar op zijn locatie volgens website bgc.

1) Als ik het goed voorheb (afgaande op website BGC) is er geen aparte prijs meer voor internet start voor personen welke dus al vaste telefonie hebben ?
Je dient dan blijkbaar een pack af te sluiten (bgc happy time + start internet overal)
Packs telephony + internet : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... l_int.page? Het zal goedkoper zijn dan internet (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... ffers.page?) afzonderlijk te nemen en telefonie (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... mpare.page?) apart.
fredo66 schreef: 2) In dat scenario is voor nieuwe internetklanten opstartkost 0. Is mijn vader een nieuwe internetklant (gezien zijn huidige internetprodukt niet meer bestaat) of dient hij opstartkost ook te betalen ?
Ik vermoed dat hij dezelfde login/pass gaat kunnen gebruiken als hij nu heeft, en dit dus een upgrade is (geen nieuwe klant). Voor zekerheid : bel 0800 22 800 of ga eens langs bij belgacom?
fredo66 schreef: 3) Indien hij kiest voor installatie door installateur (+100 euro) zorgt die er dan voor dat hij op zijn huidige pc plaats kan werken met telefoonkabel.
Ik verduidelijk:
telefoonaansluitpunt komt huis binnen in gang (zeer onpraktisch tegenwoordig). Vandaar vertrekken er niet door BGC gelegde telefoonkabels naar woonkamer (telefoon) en naar gang boven (telefoon). Van telefoontoestel gang boven ook nog eens verder naar werkkamer. Daar staat nl. de pc aangesloten op adsl (thompson modem) dus. Best zou dus zijn dat hij geen ethernetpoweradapters dient aan te schaffen (duur, slechts 1 stopcontact ter beschikking etc). Zit in die 100 euro de installatie/controle van die doorgetrokken aansluitingen inbegrepen ?
In dit specifieke geval moet de modem op de gang komen, aangezien er daar kabels vertrekken naar de woonkamer en de gang boven. Als dit UTP of VVT kabels zijn dan kan de technieker via het tweede paar het VDSL signaal doortrekken naar ofwel de kamer, ofwel de gang (en dan daar de modem zetten). Ook moet je weten dat het nog steeds het beste is om de modem zo dicht mogelijk bij de NTP te plaatsen. De installateur gaat de modem plaatsen en testen, maar gaat niet de hele kabel van je gang beneden tot de plaats waar nu de PC staat opnieuw trekken.
fredo66 schreef: 4) Ik neem aan dat in al die kosten de vdsl2 modemrouter inbegrepen is ?
Klopt!
fredo66 schreef: 5) Indien hij toch met wifi zou moeten werken wat is de beste oplossing (pc heeft geen wifi). Usb wifi of usb kaart in de pc ?
Ofwel werken via devolo's (devolo's hebben een "stekker" op zich, zodat je er geen kwijt speelt), maar de technieker heeft een USB wifi in de wagen zitten. Zou opteren voor deze te gebruiken (ik doel hier op de wifi variant, niet persé van de tech zelf).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Kijk eens hier : http://www.aanbieders.be/internet/provi ... d=13363987

Als uw vader een sporadische gebruiker is , zou ik hem ook alle hardware werkzaamheden besparen. De updates van Microsoft zal hij met VDSL amper sneller binnenhalen omdat de servers zelf oorzaak zijn van de traagheid.

P.S. forceert Belgacom de omschakeling van ADSL naar VDSL bij een abonnements wijziging ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier zijn die updateservers nochtans niet traag, maar puur voor updates een nieuw abo afsluiten lijkt me ook maar raar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fredo66 schreef:Mijn vader heeft een BGC classic-line abonnement en een internet adsltime manager abonnement (dat is al lang niet meer verkrijgbaar).
Omdat het internetgedeelte tegenwoordig zelfs ontoereikend is om bv alle nodige veiligheidsupdates binnen te trekken :-( moet hij eens overschakelen naar een breedbandlijn onbeperkte duur. ?
Ik zou dit in 2 stappen doen:
  • a) overschakelen naar een abbo (internet start), eventueel een pack.
    b) technologie overstap naar VDSL2
Na de eerste stap kan je gewoon zien of dit toereikend is (kwa snelheid en volume), voor je stap 2 beslist.
Pas op: VDSL2 zal alleen invloed hebben op snelheid, niet op volume.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef: ,,,,
Ik zou dit in 2 stappen doen:

a) overschakelen naar een abbo (internet start), eventueel een pack.
b) technologie overstap naar VDSL2
....
Blijkbaar laat Belgacom nu geen omstelling naar "start" meer toe als ge weigert van meteen ook naar VDSL2 te upgraden !
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Jullie citeren hier allemaal een post van meer dan 2 maanden uit. Ik denk niet dat hij zolang op een antwoord heeft willen wachten.
Misschien een idee om zoals bij Tweakers na 2 weken inactiviteit in een onderwerp een waarschuwing te plaatsen indien men gaat reageren?
Afbeelding
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een abo (Internet Intense (30/4) zonder vaste lijn + TV) al een hele tijd en ben zeer tevreden van, daarbij huur ik nog 2 TV decoders.
Voor die diensten betaal ik 76.74€ per maand. (of 153.48€/2maanden)
Sinds BGC nieuwe plannen & tarieven heeft, ben ik toch ff gaan kijken naar hun nieuw Packs & prijzen.
Als ik het goed heb is de pack (internet overal comfort (50/3) + tv) kost = 48.45€.
Nu staat er nergens geschreven als de huur van de eerste decoder inbergrepen is ?
Want als ik het goed heb zou ik dan 56.54€ (48.54€+8€) ipv van 76.74€ ?

Tevens zou ik ook een simkaart krijgen voor het surfen via 3G, wel leuk maar dat gebruik ik niet.

Is het de moeite om een "downgrade" te doen ?

Thanks,
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

De huur van de 1e decoder is inderdaad inbegrepen.
Voor zover ik zie klopt jouw berekening en kan je inderdaad voordeel doen met een downgrade.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor de snelle reactie :-)
En ik vind dat eigenlijk niet echt een downgrade.. (1mb down minder voor 20mb meer upstream, 240€/J minder).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is het net. De meesten hadden misschien een paar maanden of jaar geleden een intense nodig maar ondertussen zijn de andere pakketten zodanig geëvolueerd dat een comfort van nu even goed is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Yep, idem voor mij. Al een paar jaar betaald voor Intense maar sinds een aantal weken ook overgestapt naar comfort. Het prijsverschil is te groot om die extra upload te rechtvaardigen.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goztow schreef:Dat is het net. De meesten hadden misschien een paar maanden of jaar geleden een intense nodig maar ondertussen zijn de andere pakketten zodanig geëvolueerd dat een comfort van nu even goed is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Het is wel zo dat er bijna geen verschil is tussen Confort en Maxi.. Ik denk dat veel mensen zouden voor een Confort kunnen ipv van Maxi.
FleXe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 nov 2011, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

We hebben hier een Maxi pack, maar aangezien onze lijn gelimiteerd is tot een 8d profiel (momenteel 30/2) is het enige nuttige voordeel blijkbaar 1 GB i.p.v. 250 MB 3G volume (maar dat gebruiken we toch nooit) en gratis TV Overal.

Vreemd genoeg moet ik voor dat laatste nog steeds € 4,95 betalen???
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik ben ook van plan om te downgraden (van Favorite naar Start).

Buiten de upload vermindering (van 4 Mbps naar 2.5 Mbps) zie ik volgende verschillen:
  • - Volume vast internet: 100 GB i.p.v. onbeperkt.
    - Volume mobiel internet: 100MB i.p.v. 250 MB.
    - E-mail: één mailbox (5 aliassen) i.p.v 4 mailboxen (*5 aliassen).
    - domein naam: betalend i.p.v. gratis.
    - nog iets vergeten?
Met het meeste kan ik leven:
  • - mijn maandelijks verbruik ligt rond de 20 GB.
    - de extra mailboxen kan ik missen.
    - ik verlies natuurlijk mijn "levenslange" Generation promotie van €7.50 pm: Start zal me dus €24.95 kosten ipv €38.70
    - éénmalige kost van €6.20, maar toch een maandelijkse besparing van €13.75
Mijn enig probleem is de gratis domein naam (mijndomein.net), die ik nu gebruik voor e-mail. Ik wens dus de domein naam te behouden (en ook mijn e-mail adressen niet te wijzigen).
Wat zijn de opties?
  • Bij Belgacom blijven (hoeveel is dat jaarlijks?)
    Bij een andere hoster?
    Hoe werkt dat dan met mijn mail adressen (@mijndomein.be)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Philippe : zet gewoon jouw domein bij bvb transip.be voor een paar euro per jaar (6.99 euro/jaar dacht k). Als het enkel voor maildoeleinden is dat je het gebruikt wil ik jou wel for free op mn server zetten ze. Tis niet dat je veel dataverkeer doet met zoiets, en de server draait toch al :).

Ik weet niet hoe jouw setup op dit moment is, maar normaal gebruik je dan als inkomende mailserver pop.jouwdomein.be of imap.jouwdomein.be en als uitgaande mailserver de mailserver van je provider (in jouw geval relay.skynet.be).

Je gaat éénmalig uiteraard al je mailadressen opnieuw moeten aanmaken in het control panel van je nieuwe hoster. Maar eens dit klaar is, heb je alles gedaan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Zet je domain name toch gewoon over naar een andere hoster.
Wil je daar ook SMTP service en/of POP3 service bij, zal je een soort van packet moeten nemen bij die hoster waar dat inzit.
Of je zou je eigen servers kunnen opzetten.
Of je zou voor je mail naar Google Apps moeten gaan, maar dat is natuurlijk niet gratis.

Het is maar hoe je het zelf ziet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Ik weet niet hoe jouw setup op dit moment is, maar normaal gebruik je dan als inkomende mailserver pop.jouwdomein.be of imap.jouwdomein.be en als uitgaande mailserver de mailserver van je provider (in jouw geval relay.skynet.be).
- inkomend op @mijndomein.net (Belgacom) worden geforward naar Hotmail.
- uitgaand via relay.skynet.be
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lol dan is er helemaal geen dataverkeer :)
Je komt toe met een provider die dus enkel mail forward aanbiedt. Echter denk ik niet dat er zo eentje bestaat?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

hotmail heeft iets gelijksaardigs aan Google apps: http://domains.live.com/
Wat je dan nodig hebt, is je .net-domein registeren bij een hoster, en mx-records opzetten dat mails direct afgeleverd worden bij live.com.
Vermits je niets van de diensten van de hoster gebruikt, kan je degene nemen die het goedkoopste is om een .net-domein te registreren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat is dan toch dezelfde manier dan wat ik met men Scarlet mailbox doe? Laten toekomen op men live adres (niet forwarden, hotmail haalt ze voor mij op), en als ik een mail wil sturen met mijn outlook adres kan ik dat ook gewoon vanop outlook.com. Heb daar voor t werk een procedure voor moeten maken dus wil die wel even plaatsen vanavond.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is niet hetzelfde. Als je MX records verandert ga je effectief de mailservers veranderen. Wat jij doet is hotmail/live jouw POP3 box laten uitlezen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Even een vraag ivm het downgraden van internetpaket:
Ik zou van Internet Comfort willen downgraden naar Internet Start en ook de gratis opties 'TV overal' en 'Ongelimiteerd datavolume' willen opzeggen aangezien deze betalend worden bij Internet Start.
Kan dit via de e services of moet ik daarvoor naar de winkel?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Downgraden gaat via het 0800-nummer of via de winkel, via e-services zal het niet lukken.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Voor een downgrade is er ook nog een éénmalige kost van rond de 8 €,
die heb je vlug terugverdient aangezien je Start goedkoper wordt t.o.v. Comfort :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johcla schreef:hotmail heeft iets gelijksaardigs aan Google apps: http://domains.live.com/
Wat je dan nodig hebt, is je .net-domein registeren bij een hoster, en mx-records opzetten dat mails direct afgeleverd worden bij live.com.
Vermits je niets van de diensten van de hoster gebruikt, kan je degene nemen die het goedkoopste is om een .net-domein te registreren.
Bedankt voor de uitleg.
Weet iemand hoeveel het bij Belgacom kost om je domeinnaam te behouden, als je downgrade van Maxi (=gratis domein) naar Start (=betalend)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ik heb de bestelling eens gesimuleerd in e-services voor mijn Start-abonnement: 59,99 EUR/jaar. :bang:
Ik denk dat je overal anders minstens 50 euro goedkoper bent.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In dit geval moet ik mijn domein naam verhuizen voor ik downgrade ...
Belgacom moet dus mijn domein unlocken, en mij de transfercode geven?
Hoe vraag ik dat aan?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kijk eens op dns.be op wiens naam de domeinnaam staat en op welk mailadres. Als dit het jouwe is dan moet Bgc niks doen.

60 euro per jaar bij Bgc en 50 euro bij elke interventie zoals wijzigen dns records. Dat is echt zot...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Op mijn naam en mijn e-mail adres :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Kan je het zonder problemen transfereren, zoals gezegd voor 10 a 20 euro heb je een domein.

Zonder te willen spammen, voor 48 euro btw in/jaar heb je zelfs een exchange account van 50 GB + je domein bij ovh ( http://www.ovh.com/fr/emails/hosted-exc ... change.xml )
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik heb deze week ook weer een downgrade doorgevoerd. Ooit gestart bij Intense, dan naar Favorite, en zat nu al even op Comfort. Nu dus de stap naar Start genomen in combinatie met het Volume Pack Unlimited.

Wat zal er echter met mijn mailboxen gebeuren? Ik heb er nu 3 en bij Start heb ik maar recht op 1 mailbox. Zullen er dus 2 verdwijnen? En zo ja, de welke? Of gaat men die extra aanrekenen? De klantendienst wist mij te zeggen dat deze zoals bij een opzeg na 6 maanden zouden verdwijnen. Maar ik had de indruk dat dit een standaardantwoord was. Heeft iemand een idee?
Afbeelding
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Bij domeinmonster 9,5€ per jaar voor een .be domein.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Kenw00t schreef:Nu dus de stap naar Start genomen in combinatie met het Volume Pack Unlimited.
waarom dan geen scarlet VDSL only (50/4) voor 35 €?
25,5 € (vanaf februari) + 7,5= 33 €
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Omdat ik op 30/2 sta, en denk dat dit niet snel hoger zal worden. In principe kan het verlaagde aantal mailboxen mij weinig schelen, maar ik wil wel weten wat er mee gaat gebeuren, zodat ik er mij kan op voorbereiden. Het is maar een kwestie van een alias op een ander abonnement te zetten. Ik heb echter de indruk dat Belgacom dit gewoon door de vingers ziet als je bij een downgrade meer mailboxen had dan je eigenlijk nog mag hebben.
Afbeelding
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb vanmiddag ook gebeld naar de klantendienst voor een omzetting.
Ik had nog een oude Intense + TV combinatie en betaalde 137,47 € per 2 maand.

Werd meteen attent gemaakt op de swapkosten.
Nu dus binnen de 2 werkdagen omzetting naar Comfort (internet +tv) aan 53,95 per maand toch een kleine 30€ per 2 maanden uitgespaard.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Gisteren even wat downtime gehad (10-15min.) en nu merk ik in de modem dat er een VLAN is bijgekomen.
VLAN 10,20 en 30. Voor zover ik weet was dit enkel 10 en 20.

bij 10 staat nu PPP, 20 Voip en 30 TV.
is dit een standaard aanpassing, een voorbereiding op iets nieuws of loop ik achter en is dit al een tijdje zo?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik veronderstel dat je nog een bbox2 hebt en waarschijnlijk gebruikt maakt van netflix op je decoder, dan wordt de bbox2, die default in bridged mode staat, in full routed mode gezet en krijg je een VLAN30 te zien, die je anders niet in de webinterface van je bbox2 ziet staan.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Idd Jackho, bedankt voor de uitleg. :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”