[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Packs telephony + internet : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... l_int.page? Het zal goedkoper zijn dan internet (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... ffers.page?) afzonderlijk te nemen en telefonie (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... mpare.page?) apart.fredo66 schreef:Mijn vader heeft een BGC classic-line abonnement en een internet adsltime manager abonnement (dat is al lang niet meer verkrijgbaar).
Omdat het internetgedeelte tegenwoordig zelfs ontoereikend is om bv alle nodige veiligheidsupdates binnen te trekkenmoet hij eens overschakelen naar een breedbandlijn onbeperkte duur.
Gezien hij maar sporadisch internet gebruikt is internetstart meer dan voldoende. VDSL2 is beschikbaar op zijn locatie volgens website bgc.
1) Als ik het goed voorheb (afgaande op website BGC) is er geen aparte prijs meer voor internet start voor personen welke dus al vaste telefonie hebben ?
Je dient dan blijkbaar een pack af te sluiten (bgc happy time + start internet overal)
Ik vermoed dat hij dezelfde login/pass gaat kunnen gebruiken als hij nu heeft, en dit dus een upgrade is (geen nieuwe klant). Voor zekerheid : bel 0800 22 800 of ga eens langs bij belgacom?fredo66 schreef: 2) In dat scenario is voor nieuwe internetklanten opstartkost 0. Is mijn vader een nieuwe internetklant (gezien zijn huidige internetprodukt niet meer bestaat) of dient hij opstartkost ook te betalen ?
In dit specifieke geval moet de modem op de gang komen, aangezien er daar kabels vertrekken naar de woonkamer en de gang boven. Als dit UTP of VVT kabels zijn dan kan de technieker via het tweede paar het VDSL signaal doortrekken naar ofwel de kamer, ofwel de gang (en dan daar de modem zetten). Ook moet je weten dat het nog steeds het beste is om de modem zo dicht mogelijk bij de NTP te plaatsen. De installateur gaat de modem plaatsen en testen, maar gaat niet de hele kabel van je gang beneden tot de plaats waar nu de PC staat opnieuw trekken.fredo66 schreef: 3) Indien hij kiest voor installatie door installateur (+100 euro) zorgt die er dan voor dat hij op zijn huidige pc plaats kan werken met telefoonkabel.
Ik verduidelijk:
telefoonaansluitpunt komt huis binnen in gang (zeer onpraktisch tegenwoordig). Vandaar vertrekken er niet door BGC gelegde telefoonkabels naar woonkamer (telefoon) en naar gang boven (telefoon). Van telefoontoestel gang boven ook nog eens verder naar werkkamer. Daar staat nl. de pc aangesloten op adsl (thompson modem) dus. Best zou dus zijn dat hij geen ethernetpoweradapters dient aan te schaffen (duur, slechts 1 stopcontact ter beschikking etc). Zit in die 100 euro de installatie/controle van die doorgetrokken aansluitingen inbegrepen ?
Klopt!fredo66 schreef: 4) Ik neem aan dat in al die kosten de vdsl2 modemrouter inbegrepen is ?
Ofwel werken via devolo's (devolo's hebben een "stekker" op zich, zodat je er geen kwijt speelt), maar de technieker heeft een USB wifi in de wagen zitten. Zou opteren voor deze te gebruiken (ik doel hier op de wifi variant, niet persé van de tech zelf).fredo66 schreef: 5) Indien hij toch met wifi zou moeten werken wat is de beste oplossing (pc heeft geen wifi). Usb wifi of usb kaart in de pc ?
Ik zou dit in 2 stappen doen:fredo66 schreef:Mijn vader heeft een BGC classic-line abonnement en een internet adsltime manager abonnement (dat is al lang niet meer verkrijgbaar).
Omdat het internetgedeelte tegenwoordig zelfs ontoereikend is om bv alle nodige veiligheidsupdates binnen te trekkenmoet hij eens overschakelen naar een breedbandlijn onbeperkte duur. ?
Blijkbaar laat Belgacom nu geen omstelling naar "start" meer toe als ge weigert van meteen ook naar VDSL2 te upgraden !philippe_d schreef: ,,,,
Ik zou dit in 2 stappen doen:
a) overschakelen naar een abbo (internet start), eventueel een pack.
b) technologie overstap naar VDSL2
....
Het is wel zo dat er bijna geen verschil is tussen Confort en Maxi.. Ik denk dat veel mensen zouden voor een Confort kunnen ipv van Maxi.Goztow schreef:Dat is het net. De meesten hadden misschien een paar maanden of jaar geleden een intense nodig maar ondertussen zijn de andere pakketten zodanig geëvolueerd dat een comfort van nu even goed is.
[Post made via mobile device ]
- inkomend op @mijndomein.net (Belgacom) worden geforward naar Hotmail.krisken schreef:Ik weet niet hoe jouw setup op dit moment is, maar normaal gebruik je dan als inkomende mailserver pop.jouwdomein.be of imap.jouwdomein.be en als uitgaande mailserver de mailserver van je provider (in jouw geval relay.skynet.be).
Bedankt voor de uitleg.johcla schreef:hotmail heeft iets gelijksaardigs aan Google apps: http://domains.live.com/
Wat je dan nodig hebt, is je .net-domein registeren bij een hoster, en mx-records opzetten dat mails direct afgeleverd worden bij live.com.
Vermits je niets van de diensten van de hoster gebruikt, kan je degene nemen die het goedkoopste is om een .net-domein te registreren.
waarom dan geen scarlet VDSL only (50/4) voor 35 €?Kenw00t schreef:Nu dus de stap naar Start genomen in combinatie met het Volume Pack Unlimited.