daar zet je, gewoon, als het nu is, een t achter?Jack Daniels schreef:Tja, wat doe je dan met al die andere werkwoorden waarvan de stam niet eindigt op een -d?
werkwoorden met d: d
werkwoorden met t: t
GEEN dt meer, en dus ook geen vergissing meer mogelijk - tenzij je het werkwoord zelf niet kent, natuurlijk.
het is niet mijn idee om de t af te schaffen, tenzij die dus komt na de d.
qua uitspraak gaat dit geen enkel verschil geven, qua waarde van het woord ook niet, en men kan er enkel maar minder tegen zondigen.
dus: ik word, jij word, hij word, zij worden en ik ga, jij gaat, hij gaat, zij gaan
(heb ik je nu gek gemaakt zonder die dt? )
overigens:
van wikipedia:Jack Daniels schreef:Je mag nooit vergeten dat taal, geschreven of gesproken, dé basis is van elke vorm van communicatie.
"Communication (from Latin commūnicāre, meaning "to share" [1]) is the activity of conveying information through the exchange of thoughts, messages, or information, as by speech, visuals, signals, writing, or behavior. It is the meaningful exchange of information between two or more living creatures."
hoewel taal (in gesproken en geschreven vorm) de VOORNAAMSTE vorm van communicatie is bij mensen, is dit alles behalve de BASIS daarvan.
natuurlijk kan je "taal" zodoende ruim gaan interpreteren dat dit alles (inclusief wiskunde btw) omvat tot het wel klopt, maar in principe dus niet.
de basis van communicatie is nog steeds wiskundig en expressioneel. (hoewel ik geen russisch spreek, zal ik een dreigende vuist wél begrijpen!)
over spaans (en zowat elke andere taal, overigens) ga ik me niet uitspreken: dat doe ik enkel over mijn mening van mijn moedertaal,
niet de aangeleerde talen (al zit daar ook genoeg absurds in natuurlijk)