officiële lancering Bhaalu in Vlaanderen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zie homepage :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En nu worden ze wakker... http://www.standaard.be/cnt/dmf20131122_00852808

De vraag is dus hoelang Bhaalu nog zal bestaan in z'n huidige vorm... ik vrees dat er snel een hoop zenders zullen verdwijnen.

Naar het schijnt zijn er bij Stievie (wat ook nog niet gelanceerd is) ook al zenders verdwenen ?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, in de US, iirc, verkopen ze een soortgelijke box die een slag duurder is, maar waar je thuis, zelf, continu alle zenders mee opneemt en dus mee kan uitgesteld kijken. Dat zal nog de beste oplossing worden als je geld hebt :-)

Edit: bv http://arstechnica.com/gadgets/2013/09/ ... like-toys/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

over overkill gesproken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

r2504 schreef:De vraag is dus hoelang Bhaalu nog zal bestaan in z'n huidige vorm... ik vrees dat er snel een hoop zenders zullen verdwijnen.
Ik heb niks tegen een kritische geest, integendeel zelfs, maar je kan blijkbaar echt niks postiefs zeggen over Bhaalu. Ik snap echt niet waar dat doemdenken goed voor is.

Bhaalu heeft een pak (6 miljoen om precies te zijn) durfkapitaal verzameld en je gaat me niet vertellen dat die investeerders dat niet juridisch hebben laten uitpluizen. Volgens mij zijn de uitspraken van VTM en VRT gewoon blufpoker. De eerste rechtzaak, als ze er ooit komt, moet nog ingeleid worden...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

r2504 doet niet aan doemdenken! Hij probeert duidelijk te maken dat bhaalu niet echt voor een "aardverschuiving" kan zorgen vermits nog steeds gekozen moet worden voor één van de bekende kwalen: TN, BGC of TVV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dat abbo van TVV is ook nog wel een dik vraagteken he,ik dacht dat men dat niet kon aanschaffen zonder dig.tv van TV Vlaanderen.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Een abonnement van TV Vlaanderen is al een paar maanden geen vereiste meer.

Natuurlijk heb je nog een abonnement bij een traditionele speler nodig. Dat is nu net de reden waarom Bhaalu géén overeenkomst met de zenders moet sluiten.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Er zijn al eerder bedenkingen gemaakt in het andere topic. Het is niet omdat iets "goed" is dat het daarom kan en mag.
De kostprijs is al omhoog gegaan (er is nu al een maandelijks lidgeld te betalen, en dan nog zonder hd!)
Dan nog de vraag of het inderdaad allemaal wel zo legaal is. Ik zie ook geen verschil tussen een manuele opname (vcr, digicorder,..) of een geautomatiseerde opname. Ik zie zelfs geen verschil in lokale opnames en opnames in een cloud. Maar de kern van bhaalu is dat die opnames gedeeld worden.
En zoals iedereen ondertussen toch wel al moet weten : geld staat boven alles!

Mag bhaalu distributeren? Want dat doen ze uiteindelijk toch?
Mag je opnames buiten familiale kring delen? Dat is toch de hele kern van het systeem?

Men verwoord het mooi maar ze capteren ze uitzendingen, en delen die.
Wat men in feite doet is programma's opslaan op harde schijf en dan uploaden(streamen?) naar wie het programma opvraagt.

Toch wel punten waar men druk op kan zetten om hun deel van de koek te eisen.

En dus blijven we de kat uit de boom kijken ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Heronic schreef:Men verwoord het mooi maar ze capteren ze uitzendingen, en delen die.
Wat men in feite doet is programma's opslaan op harde schijf en dan uploaden(streamen?) naar wie het programma opvraagt.
Belgacom doet net hetzelfde met de nPVR, met dat verschil dat alles expliciet moet worden geprogrammeerd. Zou Belgacom daar expliciete toestemming van de zenders voor hebben?

Het is een complexe discussie en uiteindelijk zal het van de interpretatie van de rechtbank afhangen. Wat geen twijfel lijdt is dat Bhaalu zal vechten als een leeuw om hun concept te vrijwaren.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

2 grote verschillen :

1. Belgacom/tn hebben wel een overeenkomst met de zenders om hun content te distribueren.
2. Die npvr zal wel een onderdeel van de overeenkomst zijn onder het pvr hoofdstuk. Je kan trouwens enkel manueel ingestelde opnames via die npvr maken. En niet alles 60 dagen terug bekijken. Ik vermoed dat mochten de zenders daar zo licht over gaan bgc dat al langer deed.

Ik verwacht eerder een schikking(overeenkomst) dan een rechtzaak.
Omdat ik niet denk dat ze kunnen standhouden in een rechtbank.

Zal ik morgen een ftp opzetten, opnames capteren op schijf en iedereen die mij dmv factuur kan bewijzen op welke zenders hij recht heeft zal van mij tegen betaling toegang krijgen tot de programma's van deze zenders.

Hoe lang zal ik op vrije voeten zijn?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

We weten niet wat er in die overeenkomsten staat. De beperkingen bij de Belgacom nPVR lijken me trouwens eerder iets om de opslagruimte binnen de perken te houden dan een eis van de zenders, maar goed.

Bhaalu gaat er prat op dat ze meer geïnvesteerd in juristen dan in software ontwikkelaars. Ik vermoed dus dat ze hun kans gaan wagen, maar opnieuw: Tot nu toe zie ik alleen maar wat spierballengerol van een woordvoerder.

Bhaalu verkoopt trouwens geen opnames, maar verzorgt de technische infrastructuur voor een soort feitelijke vereniging. Dat lijkt misschien een kleine nuance, maar juridisch kan het wel een wereld van verschil maken. Tenzij je over een glazen bol beschikt lijkt me weinig zinvol om hier voorspellingen over te doen.

Niettemin is de vergelijking met betaalde piraterij de waarheid onrecht aandoen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Heronic schreef:En niet alles 60 dagen terug bekijken. Ik vermoed dat mochten de zenders daar zo licht over gaan bgc dat al langer deed.
Bij bhaalu is het ook geen 60 dagen, maar 30 dagen, en je neemt ook alleen maar de zenders op die je aanvinkt. Dus alleen maar alles, als je alles aanvinkt

Er is ook geen overeenkomst, nodig, maar een akkoord (okja, een beetje zelfde)
Er zou dus inderdaad wel een akkoord nodig zijn. Al weet ik niet of dit van toepassing is op bhaalu : http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ap ... 2013204469

Indien er geen akkoord bereikt wordt, zal een bemiddelaar instaan tot het bereiken van een akkoord.

verloop wetsontwerp : http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=679111
als ik dan goed lees op hln, dan willen ze ook een akkoord of samenwerking :
Het bedrijf beschikt ook over een nieuw systeem om reclame over te slaan, al is dat nog niet operationeel. "We hebben dit gepatenteerd, maar het wordt pas gelanceerd als we hierover een samenwerking hebben met een zender
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... emen.dhtml
de koe zegt boe
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

De handigheid waar Bhaalu gebruik van maakt is dat ze claimen geen 'dienstenverdeler' te zijn. Ze verkopen geen opnames, ze zorgen enkel voor de infrastructuur om die opnames te maken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bambipower schreef:Bij bhaalu is het ook geen 60 dagen, maar 30 dagen, en je neemt ook alleen maar de zenders op die je aanvinkt. Dus alleen maar alles, als je alles aanvinkt
Ik dacht 30 dagen voor alle zenders, en 60 dagen voor de zenders die je aanvinkt (= jouw "favorieten")
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bhaalu is geen dienstverlener?
Het is niet mogelijk met de bhaalu box om rechtsreeks jouw streams op te nemen of wel?
Dus bhaalu gaat in feite de dienst(uitzendingen) van bgc/tn/tvv gaan herdistribueren op zijn eigen netwerk (server neemt alles op en streamt naar bhaalu clients).
Als dat hen niet tot diensten(her)verdeler maakt weet ik het ook niet meer.
Dat je niet voor de opnames maar voor de infrastructuur betaald is dan maar bijzaak denk ik.

Wat dat akkoord of samenwerking betreft. Noem het zoals je wil maar de zenders zullen vermoedelijk wel hun deel van de koek eisen. (anders lieten ze het toch gewoon zo nietwaar?)

In elk geval serieus benieuwd waar dit uitkomt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

philippe_d schreef: Ik dacht 30 dagen voor alle zenders, en 60 dagen voor de zenders die je aanvinkt (= jouw "favorieten")
90 dagen voor degene die je favoriet maakt... maar dat moet je dan met serie/film/... apart doen. In het controlepaneel (op de website) kan je zenders uitschakelen. Dan heb je ze gewoon niet.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Bhaalu is volledig legaal en er dient geen toestemming door de zenders verleend te worden, om volgende eenvoudige reden.

De auteurswet (de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) voorziet in haar artikel 46 dat de rechtmatige ontvanger van publiek uitgezonden content een recht heeft om deze content op een later tijdstip dan dat van de uitzending te bekijken en hiertoe de noodzakelijke kopieën te maken, voor zover het gebruik van die kopieën in de private familiekring geschiedt.

Er bestaat geen wet die aangeeft dat omroepen hiervoor toestemming moeten geven. Consumenten mogen dus video recording opnames maken met bhaalu omdat bhaalu de voorwaarden in de wet respecteert en zelfs technologisch afdwingt.

1. De bhaalu video recorder laat enkel toe aan consumenten die rechtmatige ontvanger zijn van de publiek uitgezonden content om die publiek uitgezonden content op te nemen. De e-invoice die een consument doorstuurt aan de bhaalu server bewijst de rechtmatigheid.

2. De bhaalu video recorder laat enkel toe om content op een later tijdsstip dan de uitzending te bekijken. Het is technisch onmogelijk om vroeger, of op het exacte live ogenblik te kijken, met gelijk welke video recorder, ook met de bhaalu video recorder.

3. De bhaalu video recorder laat geen gebruik toe van de persoonlijke kopie buiten de familiale kring. Mensen kunnen, enkel vanop hun private schermen hun eigen persoonlijke kopie in unicast bekijken. Als consumenten niet zelf hun eigen kopie gemaakt hebben, kunnen ze met bhaalu de content ook niet uitgesteld kijken, door bv. te kijken naar de kopie van een ander gezin. De Right Brain gepatenteerde en patent pending authenticatietechnologie dwingt dit technologisch af en maakt zo gegarandeerd privaat gebruik van de cloudinfrastructuur voor persoonlijke video opnames voor het eerst mogelijk.

Zo dwingt de bhaalu technologie het wettelijk gebruik van de video recorder technisch af en beschermt zowel de consument tegen onwettig gebruik als ook de auteurs en hun rechthebbenden tegen piracy.

De billijke vergoeding van auteurs en hun rechthebbenden wordt ook bij wet geregeld (met o.a. nog een recent koninklijk besluit van 18 oktober 2013). Right Brain en bhaalu willen en zullen zich volledig houden aan het betalen van deze wettelijke billijke vergoeding. Het is dus eenvoudigweg niet waar dat consumenten niet zouden betalen voor de content die ze met bhaalu uitgesteld bekijken en dat auteurs er niet zouden voor vergoed worden. In tegendeel dit alles is netjes geregeld door de wetgever en bhaalu en Right Brain houden zich netjes aan de wet en maken het onwettig gebruik technisch onmogelijk, zoals een goede huisvader betaamt.

Right Brain schendt ook het media decreet niet omdat Right Brain een software publisher is die enkel hardware verkoopt en software licentiëert en geen content verdeler of service provider is. Consumenten kunnen ook onmogelijk het media decreet schenden omdat ze ook geen content verdeler of service provider zijn.

Bhaalu en Right Brain gedragen zich dus echt als goede huisvader.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Het aspect van de "feitelijke vereniging" waar de gebruikers toe behoren lijkt mij toch een element van zorgen. Bij een feitelijke vereniging ben je persoonlijk aansprakelijk. Er is geen juridische persoon om achter te schuilen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Didymus schreef:De handigheid waar Bhaalu gebruik van maakt is dat ze claimen geen 'dienstenverdeler' te zijn. Ze verkopen geen opnames, ze zorgen enkel voor de infrastructuur om die opnames te maken.
TN is ook geen dienstverlener... ze zorgen enkel maar voor wat infrastructuur :lol:

Ik heb het in het begin van de andere Bhaalu thread ook geschreven... zo eenvoudig is het echt niet !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ben zelf al 2 maanden lid en vind de service gewon TOP.

Ze begeven zich allesinds in grijs gebied, mijn persoonlijke idee ongeacht het wettelijke kader is dat het inderdaad geen bal mag uitmaken of IK het opneem of een derde partij voor mij.

Ik mag mijn toch ook een copy van mijn CD maken en aan mijn buur geven als hij me kan aantonen dat hij de CD gekocht heeft, niet?

Wat ik niet terug vind bij de zender is dat bhaalu ook een super concept in gedachten heeft rond reclame doorspoelen, ik ben namelijk bereid om:

a) 15 min persoonlijke reclame te bekijken om x aantal minuten door te spoelen
b) een paar euro te betalen om x aantal minuten reclame te 'kopen'

Jammer is wel dat je als klant mee aansprakelijk kan gesteld worden voor schulden, schade claims etc...
Al lijkt me dat ook net de kracht gezien IK de wet in geen geval overtreed, ik kijk namelijk naar een opname die mij aangeboden word waar ik rechten op betaal.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik denk dat bhaalu op voorhand zo'n reactie van de zenders kon voorspellen. Ze zullen wel gewapend zijn hiertegen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TN heeft problemen met het aanbieden van zenders/opnames in Yelo, WeePeeTV krijgt amper zenders in z'n aanbod, BGC heeft problemen met z'n streaming aanbod, Stievie zou naar het schijnt al zenders verloren hebben, ... dus ik geloof niet dat Bhaaly plots de holy grail heeft gevonden en alles zomaar kan doen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Verschil is dat iedereen die je opnoemt tv aanbieders zijn, bhaalu niet. Je kan met je bhaalu box niks doen als je geen abonnement hebt bij één van degene die je opnoemt. Opnemen kan iedereen al jaren : vroeger met de VHS, later met DVD writer en nu via satelliet kan het rechtstreeks op je hdd zelfs.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik snap het wel hoor. Je hebt recht op wat op tv komt op te nemen enzv. Voor mijn part mag je zelfs een gemiste film downloaden en bekijken. Opnemen = opnemen.
Natuurlijk kan je met je bhaalu box niets doen als je geen abonnement hebt. Maar een pvr zoals jouw vcr is het ook niet.
Een opname met je pvr maak je rechtstreeks bij de aanbieder.
Een opname met bhaalu maak je bij bhaalu... je maakt ze zelfs niet echt want het staat los van je digibox/decoder. Dus wie is dan voor jou als eindgebruiker de aanbieder? Vanwaar haal je je opnames? Van bhaalu..
En dan nog :
Het maken van kopieën voor privaat uitgesteld kijken is een internationaal consumentenrecht.
Wie maakt die copy? Bhaalu. En bhaalu gaat die delen met jou. Heeft bhaalu dan die opname voor familiale kring gemaakt? Nee.

Ik vermoed dat de strategie is dat ze schuilgaan achter de vereniging van leden. Hierdoor is ieder lid zogezegd een stukje bhaalu.
En dan is bhaalu geen distributeur meer want dan haalt ieder lid via deze omweg zogezegd wel rechtsreeks zijn content.
En dan deelt bhaalu gelijk ook niet meer want dan heeft ieder bhaalu lid zogezegd zijn eigen opname voor familiale kring.

Ik ben geen jurist natuurlijk maar het lijkt mij meer een experiment met kans op slagen dan een uitgemaakte zaak.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Hallo iedereen,

Omdat hier (en in andere media) nogal wat twijfels zijn over het al dan niet legaal zijn van bhaalu, hebben we volgend vraag/antwoord toegevoegd aan onze FAQ: 'Is bhaalu legaal of is er toestemming van de zenders nodig?'.

Het antwoord staat te lezen op volgende link: http://benl.bhaalu.com/help/faq#question_legaal

Groeten,
Yuri
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Verschil is dat iedereen die je opnoemt tv aanbieders zijn, bhaalu niet.
Definieer dan TV aanbieder... trouwens moest daar de grijze zone liggen dan zou TN (of welke andere aanbieder) gerust een aparte NV kunnen oprichten met hetzelfde truukje.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

r2504 schreef:Definieer dan TV aanbieder...
Een entiteit die de rechten om een zender te bekijken doorverkoopt.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Maar echte waterdichte afspraken zijn er dan niet gemaakt?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... tvrecorder

Zou me toch verbazen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Didymus schreef:Een entiteit die de rechten om een zender te bekijken doorverkoopt.
Right Brain is volgens mij ook geen VZW... op één of andere manier komen ze ook wel aan centen.

Of je theorie wettelijk steek houdt zullen we in de toekomst wel zien... logisch kan je in de wereld van auteursrechten toch niet denken.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik heb ook nooit beweerd dat Right Brain een liefdadigheidsinstelling is, dat is jouw stroman. Lid zijn van Bhaalu an sich geeft je nergens recht op, vandaar dat ze volgens mij niet aan die definitie voldoen.

Wetten worden geïnterpreteerd door rechtbanken en de ene rechtbank kan compleet het tegenovergestelde vonnissen dan de andere. Er is voor zover ik weet geen jurisprudentie, dus het kan werkelijk alle kanten uit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En ondertussen blijft het stil rond Bhaalu... (Stievie reclame hoorde ik vanmorgend wel op Joe FM).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bhaalu is met veel bezig... sinds enkele dagen ook bhaalu beschikbaar in duitsland. Ze worden ook redelijk tegengewerkt om reklame te kunnen maken... ze moeten zich dus gaan baseren op kleine radiozenders, kleindere websites, .... vraagt veel tijd, dus ook geld. Volgens mij zal het hun ook wel lukken met mond op mond reklame.... mensen krijgen nu al door, dat stievie toch een flop wordt.
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:bhaalu is met veel bezig... sinds enkele dagen ook bhaalu beschikbaar in duitsland.
WeePeeTV was ook met veel bezig, ook in het buitenland... we kennen ondertussen het resultaat.
bambipower schreef:Volgens mij zal het hun ook wel lukken met mond op mond reklame.
Mond op mond reclame gaat véél te traag voor dergelijk snel evoluerend product.
bambipower schreef:mensen krijgen nu al door, dat stievie toch een flop wordt.
Van de enkele testers die ik ken (maar da's ook geen referentie) heeft alvast niemand een abonnement genomen omdat het veel te duur is.

Moest Stievie uitkomen met een setopbox zou het succes wat groter kunnen zijn... al heb je voor enkele euro's meer wel alle zenders.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Moest Stievie uitkomen met een setopbox zou het succes wat groter kunnen zijn... al heb je voor enkele euro's meer wel alle zenders.
Een settopbox waarop je niet alle zenders kan zien, zoals je zegt, maar tevens niet eens alle programma's van de zenders die ze wel uitzenden... 'kdenketnie' :roll:
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik vindt Bhaalu een geweldig goed concept, alleen het verplicht reclame kijken & "reclame afkopen" gedoe...? Tja, het is ver gekomen :-(
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 10 keer

Je kan toch ook gewoon de reclame doorspoelen ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nu nog wel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

bambipower schreef:bhaalu is met veel bezig... sinds enkele dagen ook bhaalu beschikbaar in duitsland. Ze worden ook redelijk tegengewerkt om reklame te kunnen maken... ze moeten zich dus gaan baseren op kleine radiozenders, kleindere websites, .... vraagt veel tijd, dus ook geld. Volgens mij zal het hun ook wel lukken met mond op mond reklame.... mensen krijgen nu al door, dat stievie toch een flop wordt.
Wss word Stevie een flop je maar ook Bhaalu gaat een flop worden imho.
Mensen willen nu eenmaal zoiets niet in huis halen.
Het zal het enkel moeten hebben van mensen zoals hier op dit forum en dergelijke.
De mainstream mensen gaan daar heus niet in mee.
Dus tot er echt een grote speler met zoiets gaat beginnen en er geld tegenaangooien zie ik alle initiativen op dit gebied floppen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik weet het niet.

Stevie zal vermoedelijk wel floppen.. veel te duur voor wat het maar is.
Bhaalu heb ik sterke twijfels bij. Ik heb er zelf wel interesse in maar :

- Wil nog even afwachten of de zenders zich bij het bestaan van bhaalu zonder voorwaarden zullen neerleggen.
- Net zoals ik al heel in het begin dacht en zei zou de prijs wel nog omhoog gaan in vergelijking met wat initieel voorgespiegeld werd. Ik wacht liever af tot alles is as is. De aanschafprijs is te duur om achteraf nog voor verrassingen komen te staan. De investeerders spraken over "commerciele" mogelijkheden. Een goede verstaander weet dan dat dit ofwel de consument geld gaat kosten ofwel hem gaat irriteren (Af en toe reclame banner ofwel betalen om hem niet te zien?)
- Als dat allemaal in orde is blijft de hoge instap drempel 365 euro is toch ook al 10/maand op 3 jaar gezien. Tel daar lidgeld bij +5 en hd +10? 25€ per maand als daar dan niks meer bij komt.. Al vermoed ik dat de instap box wel in prijs zal zakken.

We zien wel :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”