[

Ik heb niks tegen een kritische geest, integendeel zelfs, maar je kan blijkbaar echt niks postiefs zeggen over Bhaalu. Ik snap echt niet waar dat doemdenken goed voor is.r2504 schreef:De vraag is dus hoelang Bhaalu nog zal bestaan in z'n huidige vorm... ik vrees dat er snel een hoop zenders zullen verdwijnen.
Belgacom doet net hetzelfde met de nPVR, met dat verschil dat alles expliciet moet worden geprogrammeerd. Zou Belgacom daar expliciete toestemming van de zenders voor hebben?Heronic schreef:Men verwoord het mooi maar ze capteren ze uitzendingen, en delen die.
Wat men in feite doet is programma's opslaan op harde schijf en dan uploaden(streamen?) naar wie het programma opvraagt.
Bij bhaalu is het ook geen 60 dagen, maar 30 dagen, en je neemt ook alleen maar de zenders op die je aanvinkt. Dus alleen maar alles, als je alles aanvinktHeronic schreef:En niet alles 60 dagen terug bekijken. Ik vermoed dat mochten de zenders daar zo licht over gaan bgc dat al langer deed.
als ik dan goed lees op hln, dan willen ze ook een akkoord of samenwerking :Er zou dus inderdaad wel een akkoord nodig zijn. Al weet ik niet of dit van toepassing is op bhaalu : http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ap ... 2013204469
Indien er geen akkoord bereikt wordt, zal een bemiddelaar instaan tot het bereiken van een akkoord.
verloop wetsontwerp : http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=679111
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... emen.dhtmlHet bedrijf beschikt ook over een nieuw systeem om reclame over te slaan, al is dat nog niet operationeel. "We hebben dit gepatenteerd, maar het wordt pas gelanceerd als we hierover een samenwerking hebben met een zender
Ik dacht 30 dagen voor alle zenders, en 60 dagen voor de zenders die je aanvinkt (= jouw "favorieten")bambipower schreef:Bij bhaalu is het ook geen 60 dagen, maar 30 dagen, en je neemt ook alleen maar de zenders op die je aanvinkt. Dus alleen maar alles, als je alles aanvinkt
90 dagen voor degene die je favoriet maakt... maar dat moet je dan met serie/film/... apart doen. In het controlepaneel (op de website) kan je zenders uitschakelen. Dan heb je ze gewoon niet.philippe_d schreef: Ik dacht 30 dagen voor alle zenders, en 60 dagen voor de zenders die je aanvinkt (= jouw "favorieten")
Bhaalu is volledig legaal en er dient geen toestemming door de zenders verleend te worden, om volgende eenvoudige reden.
De auteurswet (de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) voorziet in haar artikel 46 dat de rechtmatige ontvanger van publiek uitgezonden content een recht heeft om deze content op een later tijdstip dan dat van de uitzending te bekijken en hiertoe de noodzakelijke kopieën te maken, voor zover het gebruik van die kopieën in de private familiekring geschiedt.
Er bestaat geen wet die aangeeft dat omroepen hiervoor toestemming moeten geven. Consumenten mogen dus video recording opnames maken met bhaalu omdat bhaalu de voorwaarden in de wet respecteert en zelfs technologisch afdwingt.
1. De bhaalu video recorder laat enkel toe aan consumenten die rechtmatige ontvanger zijn van de publiek uitgezonden content om die publiek uitgezonden content op te nemen. De e-invoice die een consument doorstuurt aan de bhaalu server bewijst de rechtmatigheid.
2. De bhaalu video recorder laat enkel toe om content op een later tijdsstip dan de uitzending te bekijken. Het is technisch onmogelijk om vroeger, of op het exacte live ogenblik te kijken, met gelijk welke video recorder, ook met de bhaalu video recorder.
3. De bhaalu video recorder laat geen gebruik toe van de persoonlijke kopie buiten de familiale kring. Mensen kunnen, enkel vanop hun private schermen hun eigen persoonlijke kopie in unicast bekijken. Als consumenten niet zelf hun eigen kopie gemaakt hebben, kunnen ze met bhaalu de content ook niet uitgesteld kijken, door bv. te kijken naar de kopie van een ander gezin. De Right Brain gepatenteerde en patent pending authenticatietechnologie dwingt dit technologisch af en maakt zo gegarandeerd privaat gebruik van de cloudinfrastructuur voor persoonlijke video opnames voor het eerst mogelijk.
Zo dwingt de bhaalu technologie het wettelijk gebruik van de video recorder technisch af en beschermt zowel de consument tegen onwettig gebruik als ook de auteurs en hun rechthebbenden tegen piracy.
De billijke vergoeding van auteurs en hun rechthebbenden wordt ook bij wet geregeld (met o.a. nog een recent koninklijk besluit van 18 oktober 2013). Right Brain en bhaalu willen en zullen zich volledig houden aan het betalen van deze wettelijke billijke vergoeding. Het is dus eenvoudigweg niet waar dat consumenten niet zouden betalen voor de content die ze met bhaalu uitgesteld bekijken en dat auteurs er niet zouden voor vergoed worden. In tegendeel dit alles is netjes geregeld door de wetgever en bhaalu en Right Brain houden zich netjes aan de wet en maken het onwettig gebruik technisch onmogelijk, zoals een goede huisvader betaamt.
Right Brain schendt ook het media decreet niet omdat Right Brain een software publisher is die enkel hardware verkoopt en software licentiëert en geen content verdeler of service provider is. Consumenten kunnen ook onmogelijk het media decreet schenden omdat ze ook geen content verdeler of service provider zijn.
Bhaalu en Right Brain gedragen zich dus echt als goede huisvader.
TN is ook geen dienstverlener... ze zorgen enkel maar voor wat infrastructuurDidymus schreef:De handigheid waar Bhaalu gebruik van maakt is dat ze claimen geen 'dienstenverdeler' te zijn. Ze verkopen geen opnames, ze zorgen enkel voor de infrastructuur om die opnames te maken.
Definieer dan TV aanbieder... trouwens moest daar de grijze zone liggen dan zou TN (of welke andere aanbieder) gerust een aparte NV kunnen oprichten met hetzelfde truukje.krisken schreef:Verschil is dat iedereen die je opnoemt tv aanbieders zijn, bhaalu niet.
Right Brain is volgens mij ook geen VZW... op één of andere manier komen ze ook wel aan centen.Didymus schreef:Een entiteit die de rechten om een zender te bekijken doorverkoopt.
WeePeeTV was ook met veel bezig, ook in het buitenland... we kennen ondertussen het resultaat.bambipower schreef:bhaalu is met veel bezig... sinds enkele dagen ook bhaalu beschikbaar in duitsland.
Mond op mond reclame gaat véél te traag voor dergelijk snel evoluerend product.bambipower schreef:Volgens mij zal het hun ook wel lukken met mond op mond reklame.
Van de enkele testers die ik ken (maar da's ook geen referentie) heeft alvast niemand een abonnement genomen omdat het veel te duur is.bambipower schreef:mensen krijgen nu al door, dat stievie toch een flop wordt.
Een settopbox waarop je niet alle zenders kan zien, zoals je zegt, maar tevens niet eens alle programma's van de zenders die ze wel uitzenden... 'kdenketnie'Moest Stievie uitkomen met een setopbox zou het succes wat groter kunnen zijn... al heb je voor enkele euro's meer wel alle zenders.
Wss word Stevie een flop je maar ook Bhaalu gaat een flop worden imho.bambipower schreef:bhaalu is met veel bezig... sinds enkele dagen ook bhaalu beschikbaar in duitsland. Ze worden ook redelijk tegengewerkt om reklame te kunnen maken... ze moeten zich dus gaan baseren op kleine radiozenders, kleindere websites, .... vraagt veel tijd, dus ook geld. Volgens mij zal het hun ook wel lukken met mond op mond reklame.... mensen krijgen nu al door, dat stievie toch een flop wordt.