NAS rechtstreeks naar mac (na 1 maand nog geen antwoord)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Blizen
Starter Plus
Starter Plus

KRISKEN - zet default gateway eens op 192.168.0.1?
Heb ik zonet gedaan maar geen verschil.
Mijn browser blijft laden en laden daarna connection time out...
Manueel het adres ingeven lukt ook niet.

Ik denk als we dit oplossen dat we daarna nogmaals kunnen proberen om hem weer rechstreeks aan de praat te laten krijgen.
Nu test ik dit via Wifi naar de NAS die in de router zit.
De enige manier om nu weer in de settings te geraken is om server telkens te resetten. (manueel met de knop achteraan de NAS)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:zet default gateway eens op 192.168.0.1?
Raar dat hij dat zelfs aanvaarde... een default gateway die niet in je eigen subnet zit (want da's pure nonssens).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Juist daarom...inderdaad erg raar dat hij dat aanvaard.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:zet default gateway eens op 192.168.0.1?
Raar dat hij dat zelfs aanvaarde... een default gateway die niet in je eigen subnet zit (want da's pure nonssens).
Wndows doet dat ook hoor, makkelijk om snel effe van range te wisselen om aan een nieuw toestel ofzo te geraken. Ik kan het zelfs krijgen van software die geen ongeldig of leeg default gateway ip toelaat, zeker bij toestellen waarbij ik niet wil dat ze op internet geraken. Tja, ieder zijn voorkeur weer zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
2lan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Nooit een adres pakken dat eindigt op 255.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p494718
Voor gebruiksgemak is het het eenvoudigste om uw ip adres en gateway enkel te laten verschillen door het laatste cijfer.
En zorg dat de gateway het adres is van bbox.
Schakel wifi uit zodat ge via de netwerkkabel moet gaan.
DHCP terug aan zetten en testen of inet gaat, vervolgens ifconfig (ipconfig) doen en die gegevens overschrijven en daarna invullen voor de static is eenvoudige manier om correcte data te hebben.
Op de NAS vervolgens de zelfde gegevens invullen maar het laatste cijfer voor het ip adres ophogen (zodat het een uniek nummer is neem bv 101 op het einde).

Neem de kabels van de NAS en Apple uit de bbox, steek deze in de gigabyte switch en plaats een kabel tussen de switch en een van de vrij gekomen poorten op de bbox.

En probeer opnieuw?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

2lan schreef:Nooit een adres pakken dat eindigt op 255.
Dat is allemaal afhankelijk van je subnet... bij sommige is 255 geen enkel probleem.

Andere getallen kunnen dan weer een probleem bij een ander subnet.

De echte regel is dat je host gedeelte niet volledig binair 1 mag zijn.
Blizen
Starter Plus
Starter Plus

Afbeelding

Heb nu eens geprobeerd om de Default gateway op het zelfde IP te zetten als het IP address zelf voor de NAS op het laatste nummer na dan.
Dit heeft het probleem opgelost zodat ik via wifi hierna nog aanpassingen kan doen en weer in the control panel geraak.

Dus ik dacht, misschien lukt het nu ook Local!
Maar helaas...

Waarom werkt dit nog steeds niet???
Heb mijn ethernet kaart laten testen en die werkt perfect, dus hieraan kan het ook niet liggen...
Blizen
Starter Plus
Starter Plus

Zou ik proberen om een switch te kopen en van de NAS naar de Switch naar mijn Mac te gaan?
Zou dit eventueel werken dan?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

in je router zit een switch ingebouwd. breng je mac of nas (weet niet meer welke er veraf van stond) eens als test tot bij je router of omgekeerd(router naar nas & mac) en bekijk dan of het werkt.(met de wifi op je mac uitgeschakeld.) Dan kan je al eens testen zonder kosten. zet zowel je nas als mac dan even in dhcp.(indien de dhcp-server op je router, of een andere machine, aan staat tenminste).

off topic: ik ben in mijn "haakjes" vandaag, sorry als het wat onleesbaar is. :-(
Blizen
Starter Plus
Starter Plus

:banana: :!: :!: :!: YES YES YES :!: :!: :!: :banana:

Problem solved!
Door deze post die ik op een ander forum vond, waar ik ook flink wat op poste vond ik het.
Het lag niet aan het soort kabel dat ik gebruikte of dat mijn ethernet stuk zou zijn, het lag eigenlijk bij iets simpelers:

Does your Mac Ethernet/Wireless keep giving you a fake 169.254.x.x ip address?

Recently I started running Mac OS X Leopard (10.5.8) on my spare computer. It worked fine for a few days until one day when I changed my router, my Mac stopped connecting to the router. It would repeatedly get a 169.254.x.x ip address through DHCP. If I set the IP address manually, it would show that it assigned the IP address, yet it would still not “properly” be connected in the background.

So here is what I did to fix this problem. Open up Terminal using Spotlight. And type the command:

sudo ifconfig en0 ether 00:11:22:33:44:55

It will then ask you for your password. That’s it.

Explanation:

sudo: Gives you administrative power

ifconfig: the program that interacts with all your connectivity configurations

en0: the interface’s name, it could also be en1, en2, etc. (depending on the amount of network wired/wireless cards you have)

00:11:22:33:44:55: the mac address, pick whatever hex combination (i.e. only use characters 0-9 and a-z)

BEDANKT AAN IEDEREEN VOOR DE HULP!

Heb in ieder geval veel bijgeleerd.
WIE NIET OPGEEFT ZAL ZIJN DOEL BEREIKEN :wink:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ok, leuk dat het werkt, maar is dit je bron?
Welk MAC-adres heb je dan genomen? Voor mij roept het eigenlijk nog meer vragen op dan antwoorden. :-(
Afbeelding
Blizen
Starter Plus
Starter Plus

Maakt niet uit welk mac adress alles werkte.
Zelf het standaard wat daar staat 00:11:22:33:44:55
Dat was niet mijn bron maar is wel exact hezelfde.

EDIT:
Mijn Ethernet zelf werkte ook niet (heb mijn Mac naar mijn router gebracht en direct aangesloten met een ethernet kabel zo in de belgacom router en ook zo werkte het niet)
Dus begon ik te vragen of het niet kan zijn of mijn Ethernet gewoon niet defect is.
Toen er iemand poste over het mac adress wat mijn oplossing bleek te zijn die hetzelfde probleem had.
Laatst gewijzigd door TiTanium 15 jun 2013, 00:04, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik volg het topic al even maar begrijp de "oplossing" niet.

Je hebt gewoon het MAC adres van je eth0 (of 1 /2) aangepast naar iets fictief? Wat is het nut hiervan? Kan iemand wat toelichting geven?

PS:

Ik lees ook dit nog:
OS X allows you to change the MAC address used by the built-in 10/100/1000bT ethernet devices (at least the G4 and G5 ones I've tried). You can try this now by running /usr/sbin/ifconfig en0 lladdr 00:11:22:33:44:55, where 00:11:22:33:44:55 is the MAC you want to take.

However, this goes away every time you reboot...
Dus elke keer je met je NAS wil connecteren moet je dit doen?
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Misschien blokkeert die NAS zijn MAC op basis van het MAC adres omdat hij teveel "brol" daarvan krijgt? Far fetched, yes, maar anders begrijp ik die oplossing ook niet...

Ik snap ook het probleem nog altijd niet ... Er moeten nog meer elementen zijn die we nog niet weten, waarom anders zouden 2 vaste IP adressen niet werken? Volgens mij is het bedraad netwerk een ander fysisch gescheiden netwerk van het draadloos netwerk...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”