Dus zo één van die twee bij mijn router plaatsen en da nandere op de plek waar de switch komt te staan.mailracer schreef:In het originele topic gaf je aan dat je 3TB aan info moest opslagen, vandaar deze mogelijkheid.
Als het is om elke dag een backup te maken, investeer dan in goede powerline adapters die je nas op een normale manier zullen verbinden met een router en je ip adressen kan uitdelen via de DHCP van deze router.
Als je al je apparauur dan in hetzelfde domein of dezelfde werkgroep zet, dan kan je virtuele netwerkdrives aan maken op je nas.
een gigabit switch bij je pc en nas, deze dan via powerline gekoppeld met je router elders in het huis lijkt mij de beste oplossing voor je situatie.
De data die je van PC naar nas verstuurd zal enkel via de switch verlopen. Internet traffic via de powerlines.
Van de switch naar mijn Mac & de NAS.
Maar verstuur ik dan geen files over het internet en zal dit dan niet traag gaan?
Of bedoel je dat ik op deze manier mijn NAs wel aan de praat zal krijgen door gebruikt te maken van de switch in combinatie met
zo'n powerline adapter en dat de files dan rechtstreeks van mijn Mac naar Switch naar NAS zullen gaan?