Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

raar maar waar... na het opgeven van de klantendienst en bijna 2! maand wachten (op 10 dagen na) heb ik telefoon :)
vanochtend nog lichtje uit, nu lichtje aan... straks dus eens een keer testen of het ook echt werkt.

ben benieuwd wanneer men me zal contacteren met de melding dat het zou moeten werken (stel dat ik nu niets van die modem kende, moet men me toch wel informeren, niet?)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Best dat je het zelfde niet moet zeggen als je het vliegtuig neemt: "nog een geluk dat ik iets van vliegtuigmotoren afwist" :!:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

idd :)
zoals de eerste uitleg die ik kreeg op de klantendienst "dat lichtje moet uit zijn als er geen toestel aan hangt, u moet het toestel insteken"
ahum... :p
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Nog een bug ontdekt:

Sporadisch gebeurt het dat je je opnames niet kan bekijken. De navigatie werkt gewoon niet. Zonder reden ging het na 20 keer proberen wel.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

mantaray schreef:28 maart-Gisteren aan de defibrillator gehangen.... om 21:15 kreeg ik bericht dat snow vandaag op bezoek kwam
"Vergeet oneze afspraak niet" :beerchug: :beerchug: :beerchug:

Welke afspraak ??
Ik had er een op 11 feb 16 feb 28 maart en daarna 11 april
Ze komen nu ineens vroeger ?

EN ?????

Het zou in orde zijn ;-)
Behalve de nummeroverdracht tel

Een heeeeeeel klein minuskul foutje is dat de aansluiting gemaakt is op mijn eerste aanvraag die ik opgezegd had EN er dus nu een tweede install nog open staat. :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Dus verwacht ik rond 11 april nog een telefoontje

To be continued

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Na meerdere telefoontjes met snow en evenveel bevestigingen dat mijn tweede aanvraag geschrapt kreeg ik gisterenavond .......................
een SMS " Geachte klant vergeet niet dat morgen uw snowintallateur langs komt ........."

Mensen van snow (als jullie dit lezen) er zijn tegenwoordig computers, tablets, en er is zelfs nog papier.

DUS NOTEER JULLIE ACCOUNTGEGEVENS NIET MEER IN DE SNEEUW, want daar verdwijnen die eenvoudigweg.

Sorry voor het roepen, maar het lucht op ;-)

To be continued.... want zoals in een echte soap ga ik nu rekeningen krijgen voor 2 installaties :bang: :bang: :bang: :bang:
vke
Starter
Starter

Vandaag toch de knoop doorgehakt.
Na een tijdje (aanvraag gedaan met de lancering) te wachten op een installatie, heb ik die vandaag terug geannuleerd.
Twee aanvragen, +/- 8 installatiedatums, verschillende telefoontjes naar de klantendienst, 2 bezoeken aan de base shop, ... waren er wel genoeg aan.

Vandaag dan toch gebeld naar de klantendienst die mij vertelde dat er kleine technische probleempjes waren. Een installatiedatum zou mij nog gestuurd worden via sms.
Toch wel bizar dat na het vragen voor annulatie er toch plots binnen twee dagen een technieker zou kunnen langskomen.

Na enkele vraagjes te beantwoorden zouden mijn twee aanvragen geannuleerd moeten zijn. En volgens de toch wel eerlijk vriendelijke medewerker aan de overkant van de lijn, zou dit zonder kosten zijn. En zou ik voor geen enkele aanvraag een factuur krijgen (Volgens mij logisch na weken wachten en niets ontvangen te hebben)

Zoektocht naar een ander pakket kan beginnen. :|
mantaray
Starter Plus
Starter Plus

Na een zoveelste telefoontje is mijn overtollige aanvraag nu echt geschrapt en kan ik er ook via de webinteface niet meer inloggen.

Nu mijn telefoon nog
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

2,5 week terug Snow aangevraagd, vandaag was netjes volens afspraak de installateur er.

Eerste indruk:
- Decoder, best netjes, interface ziet er deftig genoeg uit.
- Netjes een HDMI kabel bijgeleverd! (dag Telenet...)

Minputen
- Welke ***** zet HD zenders achteraan?
- Welke ***** laat zenders de volgorde bepalen zonder dat dit te wijzigen is?
- Overscan niet instelbaar, deel van interface zit buiten beeld

Andere minputen
- denk dat modem niet helemaal 100% is, werd netjes op 20/2 opgeleverd, met 23 db margin, is vandaag alleen al al tientallen keren zijn line sync kwijt geweest (met allerlei rare snelheden en 6 db margin) en sta nu op repair... Aansluiting heeft sinds begin met VDSL2 gewerkt, zonder problemen (geen stubs e.d. modem op minder dan 40 cm van koppelpunt etc)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:- Welke ***** laat zenders de volgorde bepalen zonder dat dit te wijzigen is?
Tja, en is dan nog zo dwaas om te geloven dat je hier als zender een kijker meer of minder zal door hebben :bang:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Wifi sagem:
m'n "snow_xxxxx" is ook regelmatig "beperkt"... blijkbaar is m'n ip dan weg;
ook internet radio of hun 'multischerm" applicatie is vaak met horten / stoten; pauzering...buffering...

ik moet ook bellen voor extra services; aangezien hun "snowzone" geen wijzigingen kan detecteren... bevestigd door helpdesk...die kon het ook niet via de snowzone aanpassen; ging ze intern ticket voor aanpakken ... telefonisch dus om "multischerm" te laten aanzetten

overscan? je hebt het over 4:3 letterbox en 16:9 ... mja valt ook op

ook snelheid van 30mbit (belgacom) naar 20mbit (Snow)....
ik kan zogezegd niet sneller dan 20mbit omdat het aftakpunt op 400m van m'n deur ligt...
waarom had ik dan 0,0 problemen om die snelheid wel te krijgen van Belgacom?

nog geen factuur... ook niet online... dus ook geen klantennummer...dus online een vraag stellen is ook niet mogelijk
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:ook snelheid van 30mbit (belgacom) naar 20mbit (Snow)....
dat is het enige dat ik nog kan geloven: als je via DLM van 20 naar 30 gegaan bent bij bgc,
maar dat kan dus bij snow ook nog komen.
voor de rest idd heel veel struikelblokken die je opnoemt.

ik heb nu mijn 1ste factuur gehad, maar ik betwist ze wel:

- ik heb eigenlijk de installatie zelf gedaan (de installateur kon de tv niet eens in een tv port steken op de sagem, echt zielig)

- ze rekenen me de optie mail&cloud aan, dat ik hier ook al gezegd had, actief werd zonder bevestiging en niet kan uitgezet worden via snowzone

- 2 maanden geen telefoon gehad en een onbereikbaar/onbeschofte helpdesk die je op voicemail belde ipv rechtstreeks (de laatste die ermee bezig was, was wel vriendelijk trouwens. maar ondertussen boeit hun telefonie me al voor geen meter meer)

- klantendienst contacteren op die 02 nr kost mij ook geld, terwijl ik niets fout had gedaan

- en het meest degoutante: via hun online contactformulier, als je problemen hebt, dan geef je blijkbaar automatisch uitdrukkelijk je toestemming om in een commercieel bestand te belanden...
niet een systeem van aan of uitvinken, neenee, gewoon de tekst erbij dat je door het versturen van het formulier, je toestemming daartoe geeft...

ik wil ze heus nog wel ergens een kans geven, maar als ze hier helemaal niet tegemoet komen, dan zullen ze toch terug buitenvliegen.
de hele kpn group belgium is imho erg slecht bezig de laatste tijd...

benieuwd wat hun aankondiging morgen gaat zijn, maar ik ben alvast niet meer geneigd nog kpn group producten te promoten
mantaray
Starter Plus
Starter Plus

20 dagen aangesloten, nog steeds geen telefoon maar gisteren zomaar bericht gekregen dat ze morgen eens komen kijken.

Loos alarm, er is iemand geweest maar nog steeds geen telefoon
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

3000 van de 15000 die Snow bestelden konden geen VDSL2 en dus geen Snow krijgen.

Waarschijnlijk allemaal mensen die geen Belgacom TV konden krijgen, en dachten 'ah, een nieuwe provider! dit is mijn kans! ;-)
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

spijtig dat dit ding enkel best effort is voor een gegarandeerd succes

MAAR

dat betekent dat men zal moeten concureren op een andere manier zijnde : goedkoper en das dan weer wel een voordeel

Tenzij er natuurlijk prijsafspraken zijn tussen Telenet en Belgacom, ik heb trouwens de indruk dat de prijzen voor gsm's ofwel niet lager kunnen ofwel dat er prijsafspraken zijn om niet te duiken onder een bepaalde prijs ...
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

wow effe mijn woorden terugnemen, 15eur per maand is goedkoper dan 25eur per maand voor hetzelfde abo in nederland ...
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Het launch offer (korting van 100 Euro op installatie) is geldig tot eind mei.
In de PDF folder van Snow die je kunt downloaden is dat nog steeds eind maart 2013.

Hebben ze die einddatum verlegd?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Die launchoffers zijn altijd zever. Dat is om klanten zo snel mogelijk te laten overstappen. Zelfde verhaaltje met Generation Connect (eerste 5000 -> not), en zoveel andere producten.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”