Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Snow wil prijsbreker zijn op digitale televisiemarkt

Vanaf donderdag biedt KPN Group Belgium – bekend van gsm-operator Base – digitale televisie, internet en vaste telefonie aan in ons land onder de merknaam Snow. Deze 'triple play' diensten worden vandaag sterk gedomineerd door Telenet en Belgacom, die samen zo'n 90 procent van de markt onder elkaar verdelen.
Snow wil aan die dominantie gaan vreten 'met een transparante productformule en concurrentiële prijs die klanten de kans geeft om te betalen voor wat ze zelf echt willen, in plaats van te betalen voor een aanbod waar veel consumenten amper gebruik van maken' klonk het deze morgen op de voorstelling van Snow.

Het verschil tussen Snow en de triple play pakketten van grote spelers Telenet en Belgacom zit hem in het televisieaanbod. In de basisformule van Snow zitten slechts 32 zenders, terwijl de starterspaketten van Telenet en Belgacom de kijker meteen meer dan 70 kanalen aanbieden. Maar met Snow haal je vanaf 39 euro digitale televisie in huis, bij Telenet en Belgacom betaal je minstens 60 en 55 euro. De gemiddelde Belg betaalt volgens Jos Donvil, CEO van KPN Group Belgium, daardoor nu te veel voor digitale televisie. Want 81 procent van de mensen zegt immers naar maximaal 25 zenders te kijken.

Wie toch meer wil dan de 32 zenders die Snow standaard aanbiedt kan nog meer dan 60 extra zenders stuk voor stuk toevoegen aan het pakket. Prijzen variëren tussen 0,49 en 2,99 euro per zender. Voetballiefhebbers blijven wel op hun honger. Snow biedt momenteel geen nationale voetbalwedstrijden live aan zoals Sporting Telenet of Belgacom 11 dat wel doen. Als Belgacom- of Telenetgebruiker kan je ook buitenshuis gebruik maken van een pak hotspots bij andere klanten. Bij Snow moet die service nog volledig opgebouwd worden. Voor andere diensten zoals televisie kijken op de laptop, gratis bellen naar mobiele nummers met je vast toestel of extra snel surfen op het internet, betaal je ook extra.

Snow maakt gebruik van het VDSL-netwerk van Belgacom. Gesprekken met Telenet om Snow langs de kabel aan te bieden sprongen uiteindelijk af. Al sloot Jos Donvil, CEO van KPN Group Belgium, tijdens de voorstelling niet uit dat er in de toekomst nog samengewerkt wordt met Telenet.

Bij KPN Belgium sleutelden ze twee jaar lang aan het nieuwe aanbod dat bewust niet onder de merknaam Base in de markt gezet wordt. 'We willen het merk Base reserveren voor alles wat met mobiele diensten te maken heeft,' zei Donvil, 'Snow wordt het merk voor alle vaste telecomdiensten.'

Bij de voorstelling klonk er enige scepsis over de naam, want 'is sneeuw niet iets wat je liever niet ziet op je televisie?' Kristiaan Pauwels, verantwoordelijke voor Snow binnen KPN België reageerde laconiek: 'Wij zijn challengers, dit initiatief moet dat illustreren. Voor ons staat Snow voor helderheid, transparantie. Dat willen we in de markt zetten. Je betaalt enkel voor wat je nodig hebt, niets meer.'
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Enkele interessante feiten

Onbeperkt internet van Belgacom aan 30 megabit per seconde, 32 tv-kanalen en forfaitaire telefonie naar vaste lijnen tijdens de daluren.


Net zoals bij Belgacom is er voor SNOW een modem en een settopbox nodig. In de lanceerperiode haal je die voor 99 euro in huis, installatie en activatie inbegrepen. Later wordt dat 199 euro. Extra SNOWboxen kosten 6 euro per maand.


Buiten het basisaanbod kosten meer dan 60 zenders op maandbasis tussen 0,49 en 2,99 euro per stuk, al zijn er ook boeketten.



Bron: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 081716.htm
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Dat wordt mooi, inderdaad... ik voel interesse

Afbeelding

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

199 euro voor installatie, goed zot!

Aanbod is wel goed, heb geen nood aan veel zenders, onbeperkt internet is wel heel positief!
Laatst gewijzigd door Zorba op 05 feb 2013, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

terugverdiend op minder dan een jaar.... en als lancering zal het aan 99€ kunnen (terugverdiend na 5 maand)
de koe zegt boe
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De vraag is nu welke zenders natuurlijk... Blijkbaar wel niet beschikbaar zonder telefonie ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Staat het al op hun officiële weg pagina? Via de BASE site vind ik in ieder geval niets.

39€ voor all in one met vaste lijn gratis in de daluren, 30mbps en onbeperkt internet vind ik toch wel een straf aanbod.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

Als Scarlet niet binnen de maand zijn prijzen aanpast zijn ze alvast een klant rijker bij Snow... :)

Enkel nog het zenderaanbod afwachten. Ik vind Discovery Channel nogal een belangrijke zender. Desnoods koop ik die achteraf bij voor 2€ ofzo. Dan scheelt het nog een serieus pak per maand.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Interessant, vooral de mogelijkheid om je eigen zenderpakket samen te stellen. Met een beetje geluk kan je je eigen modem blijven gebruiken, ik neem dat het net als bij Belgacom d.m.v. IPTV over VDSL2 werkt. :)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Zelfde als zaf. Jammer dat zonder telefonie niet gaat maar ik neem aan dat het geen kwaad kan als je gewoon geen telefoon aansluit? :p
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Hebben de basis kanalen van de Vlaamse TV, lijkt voor mij goed genoeg :-)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

interessante prijs idd ... zouden ze zowel de VMMa als SBS zenders hebben?
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer



Nice, als we dat zenderaanbod mogen geloven van wat daar staat:

één, canvas, ketnet, op12, vtm, kzoom, 2be, vier, vijfTV, Vitaya, 8acht, Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, JIM, TMF Nickelodeon, Nickelodeon Junior, Disney Channgel, Disney (nog iets?), XD, La une, la deux, rtl, tf1, cnn, cartoon network, national geographic, discovery channel, Trace?, BBC 1, BBC 2


Ik ben alleszins verkocht. NG en Disc Channel, goed genoeg voor mij.
Laatst gewijzigd door zaf op 05 feb 2013, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Maar eens je meer dan het basispakket wil dan wordt het wel duur lijkt me. Vooral hun voice opties zijn belachelijk duur.

Wat ik wel positief vind is dat je voor 3€ op iPad en PC kan kijken (Android ?). Maar dit zal waarschijnlijk niet op locatie werken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

WeepeeTV kan al beginnen opdoeken...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

:-) Eindelijk een firma die onder m'n prijs kan (internet start + unlimited pack + TVV)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zeer leuk concept en prijs, alleen een beetje spijtig dat de basis internetsnelheid 30/2.5 is en de upgrade naar 50/5 meteen €9/maand extra kost. Met voicemail erbij (€3/m) zit je dan weer aan ScarletOne prijs met weliswaar sneller internet maar slechts de helft van de tv zenders. Al zijn de mogelijkheden van de Snowbox blijkbaar wel interessanter dan de BelgacomTV decoder (USB, mediacenter). Zou de box ook streaming aankunnen via USB-wifistick?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

geen HD ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Op de foto van ZDNet staat 'HD when available', maar ik vermoed enkel de Vlaamse zenders dan, aangezien je BBC HD apart moet kopen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Toch wel. Er staat 'HD channels when available'. Uiteindelijk zijn het gewoon BGC TV zenders hé, alleen zijn ze anders 'verpakt' qua aanbod.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zoals op andere sites is opgemerkt.
Binnenkort 50 Mbps binnenkort standaard dus als je 50 wilt betaal je 39+9 =48€
scarlet op sommige plaatsen bieden ze al 50 dusja de vraag is, is het de moeite om over te schakelen voor die 4€
99€ instapkosten na 25 maand begin je profijt te doen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zorba schreef:Jammer dat zonder telefonie niet gaat maar ik neem aan dat het geen kwaad kan als je gewoon geen telefoon aansluit? :p


Het kan wel... maar de prijs is hetzelfde als met telefonie :bang:

Naast dit standaard "triple play"-pakket, biedt KPN ook een pakket met enkel internet en vaste telefonie, of enkel internet en digitale televisie. Voor het eerste pakket betaal je 35 euro, het tweede pakket kost net zoals het standaardpakket 39 euro.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik mis nog een pack met mobiele telefonie, tv en internet.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Idd je zou toch van Base ook een pack met mobiel verwachten ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wel jammer van de uploadlimiet : slechts 2.5mbit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Een punt waar ze een verschil zouden kunnen maken is voor inwoners van Brussel. Telenet én Belgacom laten u niet de keuze om te kiezen volgens welke "gemeenschap" men zich wil abonneren. Er is een specifieke selectie voor het Brussels gewest, voor een heel divers publiek.

Gevolg; veel zenders die u (mogelijk) niet interesseren. En zenders die men moet missen die in Vlaanderen wel in het pakket zitten.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Wanneer gaat Belgacom eigenlijk beginnen met 50Mbps? Ik sync al op 50Mbps, maar ze bieden nog steeds maar max 30 aan :(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit is een discussie over Belgacom. Staat je vrij om hierover een nieuwe thread te starten, maar hoort niet thuis in deze thread die over Snow gaat.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Als het allemaal klopt wat ik op die ZDnet pagina lees. Dan zijn ze toch een klant kwijt bij Scarlet.
Ik heb nu Scarlet One, maar kijk amper tv. Als ik dan toch kijk is het BBC, VRT of heel af en toe een Vlaamse commerciële zender. Voor de rest heb ik meer dan genoeg aan die 30/2.5. Jammer van die 2.5 upload, maar die is me zeker geen €13/maand waard.

Dus hopen dat het allemaal klopt wat ik lees. Dan heb ik die €99 op een kleine 8 maanden terugverdiend en betaal ik daarna veel minder voor iets dat beter bij mijn noden aansluit. :-)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

aanbod kan best interessant zijn...
het klinkt alvast veelbelovend, en als ze bij hun internet een fixed ip steken zal ik zowiezo al een abbo nemen.
nog even een paar dagen wachten en dan kijken wat de precieze details zijn, kben benieuwd

edit: wat ik me ook afvraag... hun "vaste lijn" zal wss een voip oplossing zijn en niet een effectieve pstn lijn?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Zeer interessant voor mij!

-Vdsl 16,5/2
-tv vlaamse zenders + discovery channels
-Telefonie => not

Ik mis wel een quad pack met gsm erbij :roll:

Eneh zou dit ook werken met een frizbox gezien het ook om belgacom tv gaat? :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://snow.be/

Nog niet veel op te beleven :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Benieuwd wanneer dit nieuws op de voorpagina van userbase wordt geplaatst? Basis gegevens en prijzen zijn gekend. Relevanter en objectiever dan het nieuws van Weepeetv.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Wel zeer jammer dat het niet gratis bellen is naar mobiele nummers tijdens de daluren :(
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KPN België gaat digitale televisie aanbieden. Onder de naam Snow komt er een pakket op de markt met digitale televisie, internet en vaste telefonie, meldt het bedrijf dat bekend is van gsm-operator Base. In het basispakket voor Vlaanderen zitten maar 32 zenders, maar er kunnen extra zenders bijgekocht worden.


KPN België was de enige van de grote telecomspelers in België die nog geen digitale televisie verkocht. Daar komt vanaf donderdag verandering in. Het 'triple play'-pakket Snow -met digitale televisie, internet en vaste telefonie- komt op de markt voor 39 euro per maand. Er is wel nog een eenmalige kost voor de installatie, activering en het gebruik van de 'SNOWbox'. Dat kost bij de lancering 99 euro in plaats van 199 euro.

"Kijker betaalt enkel wat hij echt wil"
In vergelijking met de grote concurrenten Telenet en Belgacom biedt Snow veel minder zenders. Waar de grote twee er in het basispakket meer dan 70 steken, houdt KPN het bij 32 in Vlaanderen en 33 in Wallonië. Reden is dat KPN zijn klanten "de kans geeft om te betalen voor wat ze zelf echt willen in plaats van te betalen voor een aanbod waar veel consumenten amper gebruik van maken".

Voor extra zenders, kijken via pc en tablet of om een extra televisie aan te sluiten moet de klant betalen. Ook voor telefonie en internet zijn er 'à la carte' extraatjes te koop. Wie geen televisie of geen vaste telefonie wil, kan die diensten weglaten uit zijn pakket. Een pakket met enkel tv en internet kost wel nog steeds 39 euro. Wie televisie en vaste telefonie wil, betaalt 35 euro per maand.

Flinke afstraffing
Het aandeel van het telecomconcern kreeg vandaag een flinke afstraffing op de beurs van Amsterdam. KPN zit financieel in zwaar weer en beleggers hielden al rekening met een aandelenuitgifte, waardoor hun eigen kapitaal verwatert. Dat het om 4 miljard euro zou blijken te gaan, hadden zij niet ingecalculeerd. Bovendien leed KPN in het laatste kwartaal van 2012 onverwacht verlies. Het aandeel daalde bijna 16 procent.

Door de afstraffing sloot ook de AEX-hoofdindex in Amsterdam met verlies, en dat terwijl de meeste andere beurzen in Europa herstel vertoonden. De AEX eindigde 0,4 procent in de min op 348,43 punten.


http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... enet.dhtml
Afbeelding
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Die 50/5 is dit dan effectief 50 voor internet of is het zoals bij scarlet en belgacom, 50 maar 30 effectief voor internet ?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Wauw, machtig voorstel! Ik ga net samenwonen binnen een kleine maand en dit komt echt van pas. Nu zaten we te kijken naar combo edpnet & telenet (voor televisie). Dit is echt pakken goedkoper. Ik wacht gewoon nog even de reviews af na de launch morgen. Vraag me alleen af: volgens edpnet kan hier max 20mbps down / 2up vdsl2 aangesloten worden. Is dat genoeg voor 1 HD-tv?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

mijn excuses alvast als ik wat pessimistisch overkom maar ik hoop dat BASE dan zijn lesje heeft geleerd na de overname van tele2 en over het algemeen ook hun eigen diensten. Ik ben zelf base business klant en ben over het algemeen wel tevreden, maar het motto "pay bananas, get monkeys" klopt wel voor een deel. Ook BASE internet (tele2) is mijn inziens kwalitatiever net dat ietsje minder.

Los van het feit dat ze voor zo goed als alles van BGC afhankelijk zijn in deze hoop ik niet dat ze daar altijd alle issues gaan op steken. En het moet gewoon goed werken natuurlijk :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Fliz schreef:Vraag me alleen af: volgens edpnet kan hier max 20mbps down / 2up vdsl2 aangesloten worden. Is dat genoeg voor 1 HD-tv?

Jazeker, er wordt 6,5 Mbps bandbreedte gebruikt terwijl je HDTV kijkt: 20 Mbps - 6,5 Mbps = 13,5 Mbps 'overschot' voor internet

In het beste geval zal je VDSL2-lijn via het automatisch DARE/DLM-meetsysteem wel kunnen verhoogd worden naar 30 Mbps/2 Mbps of 25 Mbps/2 Mbps. De lijntest van EDPnet houdt daar geen rekening mee.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”