Welk antivirus pakket?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

gbmed schreef:Brrr, wat ben ik bang ! En vooral, hoe besmet mijn PC eigenlijk is !
gbmed schreef:Eigenlijk staat het bij mij ook zo, maar wou eens zien hoe er hier een paar zouden stijgeren 8)
gbmed schreef:En hierop wordt er totaal geen commentaar gegeven, bizar !
Wat is uw bedoeling eigenlijk? Net geregistreerd op dit forum en al in de running voor forumtroll van de maand? Kom met argumenten af ipv mensen uit hun kot te lokken.
gbmed schreef:- Firefox of Chrome, etc. i.p.v. IE
- QDIR, CubicExplorer, etc. i.p.v. Windows Explorer
- Notepad ++, UltraEdit, etc. i.p.v. notepad
- 7z i.p.v. de ingebouwde zip ondersteuning
- Thunderbird i.p.v. Windows Mail
- VLC, MPC, DA Player, etc. i.p.v. Windows Media Player
- CDBurnerXP i.p.v. de ingebouwde cd writer van Windows
- IrfanView, XnView, CoffeeCup Free Viewer Plus, Picasa 3, etc. i.p.v de ingebouwde picture vieuwer

Ik snap niet dat het gebruik van deze Windows alternatieve tools moet aangevochten worden :?
Daar ging het in eerste instantie niet over. Ik heb ook genoeg programma's staan die jij opgenoemd hebt. Het ging hem erover dat sommige hier slechte vergelijkingen maken met Windows-programma's en beweren dat Windows Firewall vanalles doorlaat en niet op alles reageert, en dat komt OMDAT Windows Firewall op een iets andere werking en filosofie berust. Vandaar mijn eerdere berichten over de werking van UAC en de relatie met Windows Firewall. Als men dus onzin gaat rondstrooien omdat men de achterliggende werking van het hele systeem niet snapt, gaan anderen dit als waarheid aannemen en dat kan niet de bedoeling zijn.
gbmed schreef:Dus, begrijp ik correct dat jij UAC op maximum zet én als standaard gebruiker inlogt ?
UAC is net ontworpen voor power users die altijd als admin inloggen. Zelfs als je als admin inlogt draaien programma's nog steeds als "standaardgebruiker", tenzij je ze via UAC admin rechten geeft. Je merkt dit echter niet omdat dit systeem met tokens werkt op de achtergrond. Voor meer info, zie link helemaal onderaan.
Goztow schreef:Langs de andere kant zullen de meeste mensen gewoon brainless op allow klikken.
Een PEBKAC probleem blijft een PEBKAC probleem. Hoe leg je een computerleek uit wanneer hij bij UAC/Firewall/AV op Ja of Nee moet klikken? Al deze systemen falen indien men niet nadenkt.
duizend schreef:Tja, commodo neemt dat allemaal over (firewall, uac, antivirus) dus waarom de ONGEBRUIKSVRIENDELIJKE windows versie aanzetten
windows firewall en defender staan trouwens ook uit
Ik werk altijd als administrator en log zelfs automatisch in zonder password.
Ik doe dit ook voor de pc's die ik installeer voor kennisenkring en ook daar nooit last van virussen en dergelijke.

Als meer dan 10 jaar zonder enig probleem.

Op de UAC melding klikken de onervaren users allemaal blindelings.
Bij commodo gaat een ongekend process in de zandbak en moet je het er zelf uithalen als het niet werkt, wereld van verschil
Defense+ geen vervanging voor UAC. Bij Comodo maken ze je dit misschien graag wijs maar het is niet zo. Als je echt paranoïde bent draai je zowel UAC als Defense+. Lees mijn eerdere berichten eens na over de features van UAC. Ik heb op het Comodo forum trouwens ook een interessante discussie gevonden die dit bespreekt: http://forums.comodo.com/install-setup- ... #msg647253
Vooral die 4 links die erin staan zijn het lezen waard.
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Heel die welles nietes discussie is toch voor niks nodig ?
Voor mij voldoet windows firewall, defender en uac gewoon niet en is het zeker niet gebruiksvriendelijk genoeg.
Voor jou blijkbaar wel.
Klaar dus, end of story

Commodo houdt alles tegen wat normaalgezien een uac melding geeft en zelfs meer.
Als het programma niet gekend is vliegt het automatisch de zandbak in.

Ik heb nog nooit last gehad van malware op door mij geïnstalleerde systemen, waarom zou ik dan mijn setup wijzigen ?

Uiteraard is het *nog* veiliger met uac aan en aangelogd als user, maar dat werkt veel te ambetant en is niet nodig
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:Heel die welles nietes discussie is toch voor niks nodig ?
Zoals Kenwoot aangeeft schrijven sommige mensen hier pure nonsens (om cool te doen ?) wat andere dan weer aannemen als best practices wat ronduit gevaarlijk is !
duizend schreef:Ik heb nog nooit last gehad van malware op door mij geïnstalleerde systemen, waarom zou ik dan mijn setup wijzigen ?
Dus als je altijd zonder kijken het straat over steekt blijf je dat maar doen omdat je tot hiertoe nog geen ongeval hebt gehad :bang:
duizend schreef:maar dat werkt veel te ambetant en is niet nodig
Wederom een uitspraak met een hoog "cool" gehalte :bang: Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die zich proberen te verdiepen in het OS en waarom of hoe bepaalde dingen werken. In plaats daarvan schakelen ze maar meteen een hoop features (want het is ambetant) uit die er met een wel bepaalde reden inzitten en installeren ze nog een hoop extra software ook die vaak totaal niet nodig is (meer software is meer kans op problemen !)
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Kenw00t schreef:Wat is uw bedoeling eigenlijk? Net geregistreerd op dit forum en al in de running voor forumtroll van de maand? Kom met argumenten af ipv mensen uit hun kot te lokken.
Zou je me eens kunnen uitleggen waarom iemand die zich jaren geleden heeft geregistreerd zich beter moet voelen tegenover iemand die zich pas recentelijk heeft geregistreerd ? Heb je de regels in verband met een troll al eens gelezen ? Want mocht je dit gedaan hebben dan zou je weten dat je compleet fout bent. Ik zou dan ook graag de mods willen aanspreken om jou eens duidelijk uit te leggen wat de definitie is van een "troll"
... Het ging hem erover dat sommige hier slechte vergelijkingen maken met Windows-programma's en beweren dat Windows Firewall vanalles doorlaat en niet op alles reageert, en dat komt OMDAT Windows Firewall op een iets andere werking en filosofie berust. Vandaar mijn eerdere berichten over de werking van UAC en de relatie met Windows Firewall. Als men dus onzin gaat rondstrooien omdat men de achterliggende werking van het hele systeem niet snapt, gaan anderen dit als waarheid aannemen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Als ik een externe f/w gebruik (zonder t.a. de ingebouwde Windows f/w af te zetten) dan kraam ik dus onzin uit ? Heb je dan zelf niet het volgende gepost:
En daarbij, het is wel degelijk mogelijk om nog meer controle te verkrijgen over Windows Firewall, met een extra programma genaamd Windows7FirewallControl. Het krijgt trouwens meer punten dan de andere gratis Firewalls: http://www.techsupportalert.com/best-free-firewall.htm
Je geeft dus zélf aan dat er een externe tool "nodig" is om meer controle te krijgen. Of hoe men zijn eigen ruiten intrapt. Dus, iedereen die de werking van UAC i.c.m. de Windows Firewall niet begrijpt is een idioot en kraamt bovendien onzin uit !
Een PEBKAC probleem blijft een PEBKAC probleem. Hoe leg je een computerleek uit wanneer hij bij UAC/Firewall/AV op Ja of Nee moet klikken? Al deze systemen falen indien men niet nadenkt.
Systemen zoals UAC, Firewall, AV geven nu eenmaal meldingen. De meeste computerleken zullen altijd computerleek blijven, dus mag je hen zoveel als je wil de risico's uitleggen, het zal niet helpen. En aan de andere zijde van het firmament heb je zo een voorzichtige leken die nooit durven ingaan op Windows updates en zo al jaren niet meer de nodige patches hebben !
duizend schreef:Tja, commodo neemt dat allemaal over (firewall, uac, antivirus) dus waarom de ONGEBRUIKSVRIENDELIJKE windows versie aanzetten. Windows firewall en defender staan trouwens ook uit
Dat vind ik niet verstandig. Zowel de Windows Firewall als Windows Defender staan bij mij aan.
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

gbmed schreef:Zou je me eens kunnen uitleggen waarom iemand die zich jaren geleden heeft geregistreerd zich beter moet voelen tegenover iemand die zich pas recentelijk heeft geregistreerd ?
Het gaat hem niet over hoelang je actief bent... wel over het meteen aggressief posten van uitspraken zonder enige argumentatie.
gbmed schreef:Je geeft dus zélf aan dat er een externe tool "nodig" is om meer controle te krijgen. Of hoe men zijn eigen ruiten intrapt. Dus, iedereen die de werking van UAC i.c.m. de Windows Firewall niet begrijpt is een idioot en kraamt bovendien onzin uit !
Je hebt helemaal geen externe tool nodig... je kan perfect alles dicht zetten en daarna de benodigde poorten terug open (da's trouwens de enige correcte methode en de firewall log kan je daar trouwens perfect bij helpen). Dat dit moeilijker is dan een extra tool waarop je als een kip zonder kop maar "Allow" klikt zonder te weten of het echt nodig is is een ander punt. Ik wil trouwens wel eens weten als iemand de vraag krijgt om svchost.exe toelating te geven wat hij gaat doen.
gbmed schreef:Dat vind ik niet verstandig. Zowel de Windows Firewall als Windows Defender staan bij mij aan.
Verstandige uitspraak.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

gbmed schreef:Volledig akkoord. De Windows f/w voldoet ook niet voor mij en de UAC is inderdaad iets dat ik als ervaren gebruiker onmiddellijk uitzet.

Bovendien gebruik ik (o.a.):

- Firefox of Chrome, etc. i.p.v. IE
- QDIR, CubicExplorer, etc. i.p.v. Windows Explorer
- Notepad ++, UltraEdit, etc. i.p.v. notepad
- 7z i.p.v. de ingebouwde zip ondersteuning
- Thunderbird i.p.v. Windows Mail
- VLC, MPC, DA Player, etc. i.p.v. Windows Media Player
- CDBurnerXP i.p.v. de ingebouwde cd writer van Windows
- IrfanView, XnView, CoffeeCup Free Viewer Plus, Picasa 3, etc. i.p.v de ingebouwde picture vieuwer

Ik snap niet dat het gebruik van deze Windows alternatieve tools moet aangevochten worden :?
- Bij UAC heb ik enkel het dimmen uitgeschakeld, verder heb ik er weinig last van.
- Ik gebruik sinds de laatste versie terug IE, het is weer een degelijke browser geworden en heb amper behoefte aan een andere. Hij is snel, stabiel en toont de websites net zo goed als alternatieve browsers. Chrome staat ook geïnstalleerd omdat ik de reclame op Youtube haat, adblock plus is daar wel een must voor mij.
- De Windows Explorer voldoet in veel gevallen wel, tuurlijk is het voor advanced taken wel eens handig om gebruik te maken van externe tools, maar als complete vervanging hoeft het voor mij niet.
- Notepad++ gebruik ik ook, voor veel zaken is Notepad echter voldoende voor de gemiddelde gebruiker.
- 7z is super, voor gewone zip bestanden had ik niet de behoefte om een externe tool te gebruiken maar voor al de rest wel. 7z heeft deze taak dus ook maar overgenomen.
- Ik gebruik de ingebouwde Windows 8 mail client omdat deze voldoet (toch na de laatste updates). Voor de rest heb ik ook nog Outlook staan.
- Als alternatieve video spelers gebruik ik enkel VLC en XBMC momenteel. Ik ben wel nog op zoek naar een gratis speler voor Blu-ray films inclusief menu's. Voor gewoon mijn muziek af te spelen voldoet Windows Media speler wel, maar meer dan voor een afspeellijst gebruik ik het niet.
- De ingebouwde brander voldoet en heeft me nog geen enkele keer teleurgesteld eigenlijk. En voor de rest heb ik Ashampoo Burning Studio 6 free. Deze wil ik wel eens gaan vervangen door een alternatief.
- Wat is er mis met de ingebouwde picture viewer om door wat foto's te bladeren? Ik gebruik dan wel de echte picture viewer en niet de Windows 8 app want deze is maar flauw in mijn ogen. Ik heb wel enkel gewone foto's, ik hou me niet bezig met RAW bestanden enzo.

Geen idee of ik onder advanced users val want de beschrijving daarvan verschilt per persoon, maar het is wel over the top om echt op alles in Windows te gaan klagen. Naar mijn idee is dat meer om wat te kunnen Microsoft bashen dan wat anders. Zeker omdat men vaak niet eens gebruik maakt van de extra features die dergelijke tools meebrengen.
Enkele tools die ik wel veel gebruikte bij Windows 7 waren Launchy en Terracopy, maar bij Windows 8 zijn deze ook naar de achtergrond verdwenen (de zoekfunctie in Windows 8 werkt even snel als Launcy en de kopieerfunctie van Windows 8 wil ik eerst een goede kans geven om zich te bewijzen).
De Windows firewall is bij mij overgenomen door Kaspersky, niet omdat de ingebouwde firewall brak was maar gewoon omdat het in het pakket zit (en het goed doet wat het moet doen).

Voor de rest is het trouwens al erg offtopic ;) dus ofwel moet de topictitel aangepast worden of moet het topic eens gesplitst worden :)

Misschien ook dit topic nog eens aanhalen: Open source en freeware voor Windows, of een nieuw aanmaken met een regelmatig geüpdate beginpost. Hier zijn wel al enkele tools gepasseerd die ik zeker eens ga proberen omdat ik ze nog niet kende :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op een ander forum waar ik aanwezig ben (hulpdienstenforum) is er een gebruiker die letterlijk dagdagelijks allerhande updates post van software. Ik heb reeds meerdere malen gevraagd of hij dit ook hier wilt doen maar dat ziet hij niet echt zitten. Waar hij de updates vandaan haalt is mij een raadsel :-)

Voor mensen die interesse hebben : gewoon dit forumonderdeel volgen : http://hdfv.be/12OcNFN

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

No topics found.
:P
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Haha krijg net ook die melding :) Blijkbaar staan die als member-only :)

Telefonie = EDPnet + OVH
gbmed
Erelid
Erelid

MClaeys schreef:Chrome staat ook geïnstalleerd omdat ik de reclame op Youtube haat, adblock plus is daar wel een must voor mij.
Adblock Plus bestaat toch ook voor IE ?
Ik ben wel nog op zoek naar een gratis speler voor Blu-ray films inclusief menu's.
Staat al in mijn lijstje, nl. DA Player :lol:
En voor de rest heb ik Ashampoo Burning Studio 6 free. Deze wil ik wel eens gaan vervangen door een alternatief.
Staat ook al in mijn lijstje, nl. CDBurnerXP 8)
het is wel over the top om echt op alles in Windows te gaan klagen. Naar mijn idee is dat meer om wat te kunnen Microsoft bashen dan wat anders.
Dat is nochtans nooit mijn bedoeling geweest. Ik ben een Winboy en bash liever tegen Apple.
Voor de rest is het trouwens al erg offtopic ;) dus ofwel moet de topictitel aangepast worden of moet het topic eens gesplitst worden :)
Akkoord, was ik ook al aan het denken.
Afbeelding Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

MClaeys schreef: - Ik gebruik sinds de laatste versie terug IE, het is weer een degelijke browser geworden en heb amper behoefte aan een andere. Hij is snel, stabiel en toont de websites net zo goed als alternatieve browsers.
Ik ben hier vorige week veranderd van IE standaard naar Firefox omdat ik al zeker 3tal websites heb waar ik niets meer kan doen met IE en met firefox en andere alternatieve browsers wel!
Vond IE 9 dan beter werken op veel websites.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

gbmed schreef:
MClaeys schreef:Chrome staat ook geïnstalleerd omdat ik de reclame op Youtube haat, adblock plus is daar wel een must voor mij.
Adblock Plus bestaat toch ook voor IE ?
Nope: http://adblockplus.org/blog/adblock-for ... -an-option
Er is een variant, maar deze werkt nog niet in de recentste IE (Ik gebruik IE10, de eerste IE versie die ik in jaren terug ben beginnen gebruiken).
gbmed schreef:
Ik ben wel nog op zoek naar een gratis speler voor Blu-ray films inclusief menu's.
Staat al in mijn lijstje, nl. DA Player :lol:
Was ik me niet van bewust, ik ken niet alle spelers. De meeste spelen de beveiligde films niet af of zonder de menu's. Ik ga hem wel eens bekijken.
Edit: Bekeken en dus niet wat ik zoek. "It does NOT work with all commercial Blu-rays and has no Blu-ray menu support."
gbmed schreef:
En voor de rest heb ik Ashampoo Burning Studio 6 free. Deze wil ik wel eens gaan vervangen door een alternatief.
Staat ook al in mijn lijstje, nl. CDBurnerXP 8)
En daar was ik alles behalve tevreden over. Burning Studio is zeer goed, maar er komt elke keer een irritante reclame banner van hun betaalde software als ik het opstart, wat me minder aanstaat.
gbmed schreef:
het is wel over the top om echt op alles in Windows te gaan klagen. Naar mijn idee is dat meer om wat te kunnen Microsoft bashen dan wat anders.
Dat is nochtans nooit mijn bedoeling geweest. Ik ben een Winboy en bash liever tegen Apple.
Dat was zeker niet persoonlijk bedoeld op u, meer algemeen naar de richting dat dit topic aan het gaan was, namelijk laten we alle meegeleverde functionaliteit eens wat afkraken zonder degelijke argumentatie of zonder er bij stil te staan dat deze voor de gemiddelde user meestal wel voldoet.

@Patje
Ik heb geen ervaring met IE9 dus daar kan ik niet over meespreken. Op 1 keer na, toch eens de compatibiliteitsweergave in IE10 nodig gehad. Dat lag wel aan de site en niet aan IE.
Laatst gewijzigd door MClaeys 11 apr 2013, 18:06, in totaal 1 gewijzigd.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Patje schreef: Ik ben hier vorige week veranderd van IE standaard naar Firefox omdat ik al zeker 3tal websites heb waar ik niets meer kan doen met IE en met firefox en andere alternatieve browsers wel!
Vond IE 9 dan beter werken op veel websites.
Bij IE 10 heb ik dit ook gemerkt. Doch geen enkele keer meegemaakt dat het niet is opgelost door het opnieuw in te laden met de compatibiliteitsweergave.

ONTOPIC: hier wordt meestal nog de AVAST suite geïnstalleerd.
Op het bedrijf wordt met de Symantec Endpoint Protection gewerkt, doch dit garandeert niks indien de gebruiker achteloos rondklikt en installeert op bepaalde websites. Ware het niet dat het probleem zich meestal stelt op de pc's van de zaakvoerders, hadden we allang de installatierechten voor deze gebruikers afgenomen :wink:
Just enjoy life and don't whine about it.
gbmed
Erelid
Erelid

MClaeys schreef:Ik ben wel nog op zoek naar een gratis speler voor Blu-ray films inclusief menu's.
Ik vrees dat je die niet zult vinden. Da Player werkt perfect voor mij omdat ik geripte BD films bekijk. Je zal ervoor moeten betalen. Als ik eens vergelijk dan vind ik de DVDFab Media Player zeer goed, 30 dagen trial en kost 49,99 USD of dus 38 €. Bovendien krijg je "lifetime free playback".

Dit spijtig genoeg weer compleet off-topic ...
Afbeelding Afbeelding
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

duizend schreef:Heel die welles nietes discussie is toch voor niks nodig ?
Het gaat hem niet over welke tool je gebruikt, maar wel over de motivering. Iedereen heeft zijn smaak, maar als je (technische) claims maakt zonder dit met bronnen te staven, moet je niet schrikken dat er tegenspraak komt.
duizend schreef:Voor mij voldoet windows firewall, defender en uac gewoon niet en is het zeker niet gebruiksvriendelijk genoeg.
Geef desnoods voorbeelden met screenshots? Welke info geeft uw tool meer dan UAC / WinFW en hoe is dit gebruiksvriendelijker ?
duizend schreef:Commodo houdt alles tegen wat normaalgezien een uac melding geeft en zelfs meer.
duizend schreef:Uiteraard is het *nog* veiliger met uac aan en aangelogd als user, maar dat werkt veel te ambetant en is niet nodig
Graag een fundering met bron aub.
PS: Het zou u sieren als je de AV-fabrikant eens juist schreef. :wink:
gbmed schreef:Heb je de regels in verband met een troll al eens gelezen ? Want mocht je dit gedaan hebben dan zou je weten dat je compleet fout bent. Ik zou dan ook graag de mods willen aanspreken om jou eens duidelijk uit te leggen wat de definitie is van een "troll"
Heb jij een Userbase-link naar de regels waar die term instaat? Ik vond ze niet, dus we zullen het even opzoeken op Wikipedia en op Urban Dictionary. Om het kort te houden zullen de definitie op UD eens vrij vertalen:
Iemand die met opzet provocatieve berichten plaatst op een nieuwsgroep of forum met de intentie om opschudding en ruzie te veroorzaken
Als je dus eerst een leugen plaatst waar enkele mensen intrappen en op reageren, om daarna te zeggen dat je wou zien wie er ging stijgeren, dan kom je toch wel erg in de buurt van die definitie. Dat moet je nu niet meer proberen ontkennen. Op Reddit kan je daarmee misschien scoren, maar in het midden van zo'n discussie op Userbase duidelijk niet.
gbmed schreef:Als ik een externe f/w gebruik (zonder t.a. de ingebouwde Windows f/w af te zetten) dan kraam ik dus onzin uit ?
...
Je geeft dus zélf aan dat er een externe tool "nodig" is om meer controle te krijgen. Of hoe men zijn eigen ruiten intrapt. Dus, iedereen die de werking van UAC i.c.m. de Windows Firewall niet begrijpt is een idioot en kraamt bovendien onzin uit !
Bedankt om dat woord even in mijn mond te leggen! Als mensen (technische) claims posten die onjuist zijn, dan plaatsen we een uitleg met bronnen zodat ze hieruit kunnen leren waarom dat zo werkt. Dit is een fundamenteel doel van Userbase. Iedereen leert bij van elkaar indien er een gefundeerde uitleg gegeven kan worden met bronnen. Er zijn echter enkelen die blind overtuigd zijn in hun gelijk, ook NA het plaatsen van de uitleg. Zij zetten dan direct een reactie online die getuigd dat zij noch uitleg, noch bronnen gelezen hebben. Om nog maar te zwijgen dat ze zelfs de moeite niet doen om met een eigen gefundeerde uitleg af te komen! Als jij daarvan maakt dat ik de onwetenden (zowel diegene die iets willen leren als diegene die het niet willen) als idioten beschouw, ben je hier aan het verkeerde adres. Ik vraag mij trouwens af waarom je je daardoor aangesproken voelt, aangezien jij niet diegene bent die foute claims heeft geplaatst.

Op welke ruiten heb je het dan ook, want ik wil mij hier zeker niet opwerpen als dé Windows fanboy. Voor de minder handige mensen is er dus inderdaad een tooltje nodig (anders deden ze dit wel in de standaard GUI) om de kantjes van Windows Firewall eraf te rijden (software kraken). Het is toch ook normaal dat een iPhone niet gewoon via een menu-optie te jailbreaken valt? Voor de rest heb ik nog niet veel redenen zien passeren waarom die popup daadwerkelijk nodig is indien er via UAC al toestemming is gegeven.
Afbeelding
gbmed
Erelid
Erelid

Kenw00t schreef:Heb jij een Userbase-link naar de regels waar die term instaat?
Neen, maar ik heb wél de ervaring dat ik - op andere fora - soms iemand als troll aanzag en dat ik door de mods het antwoord kreeg: "Tot nu toe heeft die gebruiker geen forumregels overtreden. Die persoon heeft het recht om zijn mening te posten."
Iemand die met opzet provocatieve berichten plaatst op een nieuwsgroep of forum met de intentie om opschudding en ruzie te veroorzaken
Overdrijven is ook een kunst, niet ?
Als je dus eerst een leugen plaatst waar enkele mensen intrappen en op reageren, om daarna te zeggen dat je wou zien wie er ging stijgeren, dan kom je toch wel erg in de buurt van die definitie.
Dit is zéér kort door de bocht. Heb ik een LEUGEN geplaatst ? Of was het ironisch bedoeld ? Jij meent exact te snappen wat ik poste ? Sorry, maar dat kan niemand.
Dat moet je nu niet meer proberen ontkennen. Op Reddit kan je daarmee misschien scoren, maar in het midden van zo'n discussie op Userbase duidelijk niet.
Geeeeuuuuw !
Als mensen (technische) claims posten die onjuist zijn, dan plaatsen we een uitleg met bronnen zodat ze hieruit kunnen leren waarom dat zo werkt. Dit is een fundamenteel doel van Userbase. Iedereen leert bij van elkaar indien er een gefundeerde uitleg gegeven kan worden met bronnen. Er zijn echter enkelen die blind overtuigd zijn in hun gelijk, ook NA het plaatsen van de uitleg.

Zij zetten dan direct een reactie online die getuigd dat zij noch uitleg, noch bronnen gelezen hebben. Om nog maar te zwijgen dat ze zelfs de moeite niet doen om met een eigen gefundeerde uitleg af te komen! Als jij daarvan maakt dat ik de onwetenden (zowel diegene die iets willen leren als diegene die het niet willen) als idioten beschouw, ben je hier aan het verkeerde adres. Ik vraag mij trouwens af waarom je je daardoor aangesproken voelt, aangezien jij niet diegene bent die foute claims heeft geplaatst.
Waarom ben je eigenlijk zo boos op mij ? Want, geef toe, als ik het bovenstaande lees vind ik dit geweldig bombastisch ! Heb ik nu werkelijk zo een slechte reacties geplaatst om zo overdonderd te worden ? Ik leer graag uit mijn fouten. En ik weet dat ik fouten maak. Zou je eventueel iets milder willen reageren ? Nogmaals, ik ben bereid om te leren uit mijn fouten. Maar als men direct met de grote kanonnen op mij begint te schieten - en je bent niet alleen, ook r2504 is van dienst - dan reageer ik ook kregelig. Jouw uitspraak dat ik ga voor "de forumtroll van de maand" vind ik beneden alle peil.

Ik hoop dat je volgende reactie iets positiever moge zijn.
Afbeelding Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

*pakt de popcorn en kijkt naar de soapserie hier op UB* :)
Komaan jongens, k ben mss geen mod meer maar toch : niet teveel met modder gooien naar elkaar. Nergens voor nodig toch? Heb je een probleem met een bepaalde post of gebruiker meld dit dan even aan de mods of admins, zij zullen zeker de nodige stappen ondernemen hierin.

@gbmed : we hebben het nog niet veel meegemaakt dat iemand die 7 dagen geregistreerd is (van 7 april 2013) op 4 dagen tijd 51 berichten post (dit zijn meer dan 12 berichten per dag). Daarom dat het ook meteen opvalt voor veel gebruikers (om eerlijk te zijn : inclusief ikzelf). Misschien bevooroordeeld, maar de weinige keren dat dit hier gebeurde, liep dit niet zo leuk af voor ons (echte forumtrollen etc).

Telefonie = EDPnet + OVH
gbmed
Erelid
Erelid

krisken schreef:we hebben het nog niet veel meegemaakt dat iemand die 7 dagen geregistreerd is (van 7 april 2013) op 4 dagen tijd 51 berichten post
51 berichten in 14 verschillende topics. Sinds wanneer is dat verboden ?
Afbeelding Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Niks mis mee, lijkt me, zolang het allemaal respectvol en on topic verloopt :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

gbmed schreef:
krisken schreef:we hebben het nog niet veel meegemaakt dat iemand die 7 dagen geregistreerd is (van 7 april 2013) op 4 dagen tijd 51 berichten post
51 berichten in 14 verschillende topics. Sinds wanneer is dat verboden ?
Je hoort mij toch niet zeggen dat dit verboden is? Ik zeg alleen maar dat we dit niet gewoon zijn...

Telefonie = EDPnet + OVH
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

er zijn testen geweest van verschillende pakketten in het mei nummer van CT magazine. Deze test ging meerbepaald op het indringen van trojans.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hoe? Wat? Gaan we terug on topic of zo?

:cry:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Uiteindelijk na het testen van Comodo Internet Security en na een mislukte update naar versie 6.1 (die bij een 2de manuele poging wel lukte), heb ik toch maar besloten om de combinatie van Avast Free Antivirus en PrivateFirewall (hier via dit topic door iemand voorgesteld) te proberen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Security Essentials weer laatste in anti-virustest

Microsoft heeft de problemen met Security Essentials nog altijd niet boven water, aangezien de virusscanner in een nieuwe test weer onderaan eindigde. Al maanden scoort Microsoft's gratis anti-virusprogramma slechter dan de concurrentie, zo blijkt uit tests van AV-Comparatives en AV-Test.org. Nu besloot ook MRG Effitas naar verschillende beveiligingsprogramma's te kijken.

Tijdens de test met 17 verschillende pakketten werden 585 actuele malware-exemplaren gebruikt die direct 'in het wild' werden aangetroffen. De virusscanners konden op verschillende manieren infecties voorkomen, zoals tijdens het bezoeken van URL waar de malware zich bevond, tijdens het downloaden en tijdens het openen.

Winnaars
SoftSphere DefenseWall, Emsisoft Anti-Malware en Kaspersky Internet Security stopten 100% van de malware, zonder dat daarbij gebruikers om input werd gevraagd. Bitdefender, Malwarebytes' Anti-Malware en Symantec (Norton) detecteerden 99%, Avira 98%, AVG 97% en Panda en McAfee 96%. Problematisch was dus de score van MSE dat maar liefst 17% van de malware miste.
SUPERAntiSpyware scoorde nog slechter, maar dit is een aanvullend beveiligingsprogramma, net zoals Malwarebytes, dat met een detectie van 99% beter dan Security Essentials en veel andere volwaardige programma's scoort. Malwarebytes krijgt dan ook een speciale vermelding vanwege de uitstekende prestaties. Hieronder het volledige overzicht.

Zie verder : https://www.security.nl/artikel/46470/1 ... stest.html
http://www.gratissoftwaresite.nl/Micros ... ld-in-test
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
ictdigi
Starter
Starter

wij hebben als testcase Windows 8 op de leerlingcomputers draaien; met de gratis "Windows Defender"; voor ongeveer een half schooljaar.
sommige van onze leerlingen zijn niet te onderschatten :wink: , maar we hebben geen enkel probleem ondervonden!
wat ik zo bijzonder praktisch vind, is dat de updates op de achtergrond gebeuren... automatisch!

dat was anders met de vorige configuratie:
Windows 7, achtereenvolgend AVG, Avast, Panda en Microsoft Security Essentials, ALTIJD in combinatie met Malwarebytes!

let wel op, de computerwinkels moeten natuurlijk kunnen overleven...
dus als je een nieuwe pc koopt (thans bijna altijd met Windows 8), dan heeft die een uitgeschakelde "Defender"...
en natuurlijk een proefversie van Norton-Antvirus!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ictdigi schreef:met de gratis "Windows Defender"; voor ongeveer een half schooljaar.
Windows Defender is geen antivirus... maar louter malware (alhoewel bij Windows 8 is dit blijkbaar wel antivirus).

Als antivirus van Microsoft heb je hun Security Essentials (maar dus niet meer in Windows 8).

Opletten dus want dezelfde naam heeft soms een andere betekenis !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

In zijn geval wel want het gaat over een testcase met Windows 8 :P
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ondertussen (1 week) toch weer terug een paar mensen met ransomware op hun pc met malwarebytes+ security essentials.... geen ie gebruiken & een adblocker in chrome of ff blijkt nog heb best te werken.
ictdigi
Starter
Starter

maar ik moet er nog wel aan toevoegen dat ik Ipcop als firewall gebruik.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ondertussen (1 week) toch weer terug een paar mensen met ransomware op hun pc met malwarebytes+ security essentials.... geen ie gebruiken & een adblocker in chrome of ff blijkt nog heb best te werken.
Hmmm, IE gebruiker zonder adblocker, geen problemen so far met Kaspersky. Al moet ik er wel bij zetten dat ik voor de echte advertentiesletten van sites wel Chrome met adblock gebruik. Gelukkig zijn dat er niet zo veel. Advertenties brengen toch wel de meeste rommel binnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ictdigi schreef:maar ik moet er nog wel aan toevoegen dat ik Ipcop als firewall gebruik.
Een firewall helpt hier gewoon niets... dit is rommel die gewoon via HTTP(s) binnen komt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, je firewall gaat enkel ongewenste programmas mogelijk beletten om extern gecontacteerd te worden, naast natuurlijk het beschermen van je netwerk van ongesolliciteerde aanvallen van buitenaf. Het enige dat ie mogelijk kan bij helpen is als je firewall ook sites blacklist.

Patje
Elite Poster
Elite Poster

Nieuwe test score van mei/juni staan online op AV compartives

http://www.av-test.org/en/tests/home-us ... yjun-2013/

Van de gratis zijn avast free en Panda Cloud evenveel punten (5 op 6 voor detectie/protectie) en AVG free 4,5 op 6 de beste.
Microsoft security essentials haalt een dikke 0 op protectie ! (gaat steeds meer bergafwaarts)!!
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Patje schreef:Microsoft security essentials haalt een dikke 0 op protectie ! (gaat steeds meer bergafwaarts)!!
Misschien moet je het rapport eens correct lezen... Microsoft Security Essentials is de baseline (en dus geen dikke 0).

Als je bijvoorbeeld spreekt over non-zero day malware detection dan heeft Microsoft 96% (vorige maand 95% wat ook niet echt bergafwaarts is).
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp niet hoe sommigen MSE blijven verdedigen ;) (wellicht omdat ze nog geen beestje hebben opgelopen) maar ik zou me niet echt veilig meer voelen...
Wat ben je met die 95% non-zero als het maar 60% zero day ziet ? want tegenwoordig hoor je meer over zero-day attacks wat ook Heel belangrijk, dus vooral die combinatie en mse flopt daar ....
ps: over dat bergafwaarts, kijk naar 2-3 jaar terug hoeveel ze haalden qua protectie/detectie (4 op 6 in 2010 naar 1,5 in dec 2012)...
https://www.security.nl/artikel/47237/1 ... stest.html
https://www.security.nl/artikel/47291/1 ... ows_7.html
AfbeeldingAfbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

De bestaansrede voor MSE is voor mensen die het vertikken een antivirus te installeren (dan staat hij automatisch actief bij Windows 8, bij andere Windows versies komt hij tegenwoordig ook binnen via Windows Update dacht ik). Voor die mansen is die 60% veel hoger dan de 0% die ze anders hadden...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

MSE is ook handig voor mensen die anders toch maar "ok" klikken in elke dialog. Bij zo'n mensen installeer je echt niet graag een firewall (AV tot daaraan toe). Maar het moet nu eenmaal, apple macs hebben zo geen "hier moet eerst allerlei defense software op" gat, toch niet zoals windows, en de niet technische klant ziet dat minder genuanceerd dan wij; en iets is beter dan niks, hoewel elke techniek die standaard bij windows zit men ook standaard zal pogen te omzeilen in malware.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Maar een Mac kopen omdat je gaan AV wil installeren/gebruiken is al helemaal krom. Het argument "er bestaan geen virussen voor" klopt ook niet meer. Dat de kans (voorlopig) kleiner is is wel waar. Ik vraag me af hoeveel "veiliger" het systeem is, want Apple is nu nog zo een klein target voor virusschrijvers dat ik vrees dat wanneer ze een groter doel worden ze zeer snel problemen zullen hebben. Maar ik kan fout zijn natuurlijk.
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Niettemin is een ideale beschermingssuite voor Mac ook nog niet te vinden. Sophos en Eset zijn echt niet harmonisch op OSX. Vertragen het systeem extreem.
Voor Windows blijf ik trouw aan Fsecure, niet de goedkoopste maar wel zeer effectief in het beschermen en eenvoudig in het bedienen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Je zal me niet horen beweren dat mac native veiliger is, ofzo. Ze hebben idd een voordeel momenteel dat pc populairder is, en 20 andere factoren. Ik blijf alleszins uit die hele discussie als ITer want dit eindigt te vaak in fanboi-ism :-)

Maar ik stel wel vast dat niet technische kameraden allemaal zeggen "dat mac vlotter loopt en ze geen miserie hebben met het moeten installeren van AVs en firewalls en andere bucht waar ze niks van kennen en die alles vertragen en en en ....".
En wat de oorza(a)k(en) ook moge zijn, dat is een imago probleem voor microsoft. En dus helpt hun suite toch een beetje, en al zeker bij mensen die zelf geen verdediging installeren of kunnen beheren.

Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”