gbmed schreef:Brrr, wat ben ik bang ! En vooral, hoe besmet mijn PC eigenlijk is !
gbmed schreef:Eigenlijk staat het bij mij ook zo, maar wou eens zien hoe er hier een paar zouden stijgeren
Wat is uw bedoeling eigenlijk? Net geregistreerd op dit forum en al in de running voor forumtroll van de maand? Kom met argumenten af ipv mensen uit hun kot te lokken.gbmed schreef:En hierop wordt er totaal geen commentaar gegeven, bizar !
Daar ging het in eerste instantie niet over. Ik heb ook genoeg programma's staan die jij opgenoemd hebt. Het ging hem erover dat sommige hier slechte vergelijkingen maken met Windows-programma's en beweren dat Windows Firewall vanalles doorlaat en niet op alles reageert, en dat komt OMDAT Windows Firewall op een iets andere werking en filosofie berust. Vandaar mijn eerdere berichten over de werking van UAC en de relatie met Windows Firewall. Als men dus onzin gaat rondstrooien omdat men de achterliggende werking van het hele systeem niet snapt, gaan anderen dit als waarheid aannemen en dat kan niet de bedoeling zijn.gbmed schreef:- Firefox of Chrome, etc. i.p.v. IE
- QDIR, CubicExplorer, etc. i.p.v. Windows Explorer
- Notepad ++, UltraEdit, etc. i.p.v. notepad
- 7z i.p.v. de ingebouwde zip ondersteuning
- Thunderbird i.p.v. Windows Mail
- VLC, MPC, DA Player, etc. i.p.v. Windows Media Player
- CDBurnerXP i.p.v. de ingebouwde cd writer van Windows
- IrfanView, XnView, CoffeeCup Free Viewer Plus, Picasa 3, etc. i.p.v de ingebouwde picture vieuwer
Ik snap niet dat het gebruik van deze Windows alternatieve tools moet aangevochten worden
UAC is net ontworpen voor power users die altijd als admin inloggen. Zelfs als je als admin inlogt draaien programma's nog steeds als "standaardgebruiker", tenzij je ze via UAC admin rechten geeft. Je merkt dit echter niet omdat dit systeem met tokens werkt op de achtergrond. Voor meer info, zie link helemaal onderaan.gbmed schreef:Dus, begrijp ik correct dat jij UAC op maximum zet én als standaard gebruiker inlogt ?
Een PEBKAC probleem blijft een PEBKAC probleem. Hoe leg je een computerleek uit wanneer hij bij UAC/Firewall/AV op Ja of Nee moet klikken? Al deze systemen falen indien men niet nadenkt.Goztow schreef:Langs de andere kant zullen de meeste mensen gewoon brainless op allow klikken.
Defense+ geen vervanging voor UAC. Bij Comodo maken ze je dit misschien graag wijs maar het is niet zo. Als je echt paranoïde bent draai je zowel UAC als Defense+. Lees mijn eerdere berichten eens na over de features van UAC. Ik heb op het Comodo forum trouwens ook een interessante discussie gevonden die dit bespreekt: http://forums.comodo.com/install-setup- ... #msg647253duizend schreef:Tja, commodo neemt dat allemaal over (firewall, uac, antivirus) dus waarom de ONGEBRUIKSVRIENDELIJKE windows versie aanzetten
windows firewall en defender staan trouwens ook uit
Ik werk altijd als administrator en log zelfs automatisch in zonder password.
Ik doe dit ook voor de pc's die ik installeer voor kennisenkring en ook daar nooit last van virussen en dergelijke.
Als meer dan 10 jaar zonder enig probleem.
Op de UAC melding klikken de onervaren users allemaal blindelings.
Bij commodo gaat een ongekend process in de zandbak en moet je het er zelf uithalen als het niet werkt, wereld van verschil
Vooral die 4 links die erin staan zijn het lezen waard.