redman schreef:Dus Belgacom stuurt 2 soorten streams uit. Een zwaar gecompresseerd stream voor zijn eigen klanten en een niet gecompresseerde stream voor olo's (Snow) die gewoon in een soort browser kunnen gespeeld worden omdat de decoders niet sterk genoeg zijn.
Neen, BGC stuurt maar één soort stream uit, voor zichzelf, voor Scarlet en voor Snow. Er is dus geen verschil tussen een BGC stream, een Scarlet stream, een Snow stream of elke toekomstige OLO stream.
Ik vraag me af hoeveel een 720p niet gecompresseerde stream wel in beslag neemt, ik denk nie dat je toekomt met een 30Mb lijntje.
Mag ik je voorzichtig zeggen dat je niet mee bent ?
Dus doet snow of Alpha Networks met zijn eigen kanalen het eigenlijk veel beter, das maar 8Mb, meer surfsnelheid dan de belgacom stream voor olo's.
In tegendeel, als jij stelt dat het "maar" 8 Mbps is voor Snow, is het toch beter dat een gelijkwaardige BGC stream slechts 6 Mbps bedraagt. Nogmaals, elke stream die over het internet moet gaan beperkt de
surfsnelheid.
Ik apprecieer je expertise en je kennis hier op het forum maar ben je niet teveel Snow aan het afkraken ten voordelen van Belgacom.
Wel potverdorie, ik kraak ze toch niet af ? In tegendeel. Maar als je de technische kant niet begrijpt dan kan ik er natuurlijk inkomen dat jij dat gevoel krijgt. Maar serieus, als je begrijpt hoe de vork in de steel zit, kan je niet anders dan te beamen dat je verkeerd dacht. No offense, iedereen maakt denkfouten.