Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fliz schreef:Mja, commercieel wint sowieso altijd in de media.


Korte termijn politiek... uiteindelijk (na enkele weken dus al zoals hier duidelijk wordt) gaan klanten zich er aan storen.

Er zijn andere en betere methodes om zenders te promoten volgens mij.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

avdkooij schreef:Chris VL had dat dus al verteld.

- Belgacom staat in voor enkele lineair-tv streams.
- SNOW (Alpha networks) staat zelf in voor enkele additionele lineairTV-streams (TRACE sport, MCM, ..) + de streams voor VoD + streams voor Multiscreen

- Belgacom staat in voor zogoed als alle lineaire TV streams
- SNOW staat zelf in voor enkele additionele lineairTV-streams (TRACE sport, MCM, ..) + de streams voor VoD + streams voor Multiscreen en dit met een zeer slechte compressie, SD 5 Mbps en HD 8 Mbps (BGC TV SD 2,8 en HD 6)
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mar 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ofwel is het slechte compressie, ofwel gelijkaardige compressie met meer informatie in het signaal en dus hogere kwaliteit?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Qua kwaliteit heb ik trouwens absoluut geen klagen. Vreselijk scherp beeld op de HD zenders; SD zenders uiteraard minder.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

florisla schreef:Ofwel is het slechte compressie, ofwel gelijkaardige compressie met meer informatie in het signaal en dus hogere kwaliteit?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Vergeet het laatste. Elke IPTV leverancier heeft er baat bij dat er zo veel mogelijk wordt gecomprimeerd omdat de stream(s) de surfsnelheid doet(n) verlagen.

Ik kom daarbij terug op een vroegere post:
r2504 schreef:
vuurvos schreef:En natuurlijk weet ik dat SNOW's crompessie technieken het niet halen van die van BGC.

Aangezien ze dezelfde streams gebruiken voor 95% begrijp ik niet waar je met dat statement naartoe wil ?

Zoals hierboven uitgelegd doet(n) de stream(s) de surfsnelheid verlagen. En omdat de encoders van SNOW niet zo krachtig zijn als die van BGC zijn hun streams dus meer "belastend" voor de surfsnelheid. Sorry voor de late reactie.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

vuurvos schreef:Zoals hierboven uitgelegd doet(n) de stream(s) de surfsnelheid verlagen. En omdat de encoders van SNOW niet zo krachtig zijn als die van BGC zijn hun streams dus meer "belastend" voor de surfsnelheid. Sorry voor de late reactie.

Snow gebruikt toch voor 95% de streams van Belgacom en daar is de snow decoder toch krachtig genoeg voor.
Bestaan er dan Belgacom streams en Belgacom-OLO streams voor minder krachtige toestellen en dit buiten beschouwing de extra snow zenders van Alpha networks of wie het ook is.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

redman schreef:Snow gebruikt toch voor 95% de streams van Belgacom en daar is de snow decoder toch krachtig genoeg voor.

Die 95% streams van Belgacom zijn bij Belgacom zelf zwaar gecompresseerd en daar heeft de decoder van Belgacom geen probleem mee. Wat de Snow decoder aangaat, die moet helemaal niet decompresseren, dat is eigenlijk een ingebouwder browser die de BGC kanalen gewoon streamt.

... de extra snow zenders van Alpha networks ...

Die extra Snow zenders zijn minder gecompresseerd omdat ze niet over de allerbeste en duurste encoders beschikken bij hun (of Alpha Networks). Dus, er is geen sprake van BGC of OLO streams. De streams van Snow genereren ze dus zelf. Maar met minder bandbreedte overschot voor het surfen/downloaden.

Ze dus eerlijk geweest naar ZDNet toe en iedereen die dit online kan lezen, maar grote cijfers kunnen nét het omgekeerde effect hebben bij Jan modaal. Ik wil hierover absoluut geen polemiek starten.

Ik ben ten andere fan van Snow (ik ga het zelf wel niet afnemen), KPN heeft een prachtidee op de markt gezet. Het is nu dus afwachten wat BGC en TN gaan doen. Concurrentie moet er zijn en innovaties worden door concurrentie aangezwengeld om niet te vergeten dat ze met hun basispakket een zeer scherpe prijs hebben.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

vuurvos schreef:Die 95% streams van Belgacom zijn bij Belgacom zelf zwaar gecompresseerd en daar heeft de decoder van Belgacom geen probleem mee. Wat de Snow decoder aangaat, die moet helemaal niet decompresseren, dat is eigenlijk een ingebouwder browser die de BGC kanalen gewoon streamt.


Dus Belgacom stuurt 2 soorten streams uit. Een zwaar gecompresseerd stream voor zijn eigen klanten en een niet gecompresseerde stream voor olo's (Snow) die gewoon in een soort browser kunnen gespeeld worden omdat de decoders niet sterk genoeg zijn.
Ik vraag me af hoeveel een 720p niet gecompresseerde stream wel in beslag neemt, ik denk nie dat je toekomt met een 30Mb lijntje.

Dus doet snow of Alpha Networks met zijn eigen kanalen het eigenlijk veel beter, das maar 8Mb, meer surfsnelheid dan de belgacom stream voor olo's.

Of laten we het gewoon houden dat de streams identiek zijn.

Ik apprecieer je expertise en je kennis hier op het forum maar ben je niet teveel Snow aan het afkraken ten voordelen van Belgacom.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

redman schreef:Dus Belgacom stuurt 2 soorten streams uit. Een zwaar gecompresseerd stream voor zijn eigen klanten en een niet gecompresseerde stream voor olo's (Snow) die gewoon in een soort browser kunnen gespeeld worden omdat de decoders niet sterk genoeg zijn.

Neen, BGC stuurt maar één soort stream uit, voor zichzelf, voor Scarlet en voor Snow. Er is dus geen verschil tussen een BGC stream, een Scarlet stream, een Snow stream of elke toekomstige OLO stream.

Ik vraag me af hoeveel een 720p niet gecompresseerde stream wel in beslag neemt, ik denk nie dat je toekomt met een 30Mb lijntje.

Mag ik je voorzichtig zeggen dat je niet mee bent ?

Dus doet snow of Alpha Networks met zijn eigen kanalen het eigenlijk veel beter, das maar 8Mb, meer surfsnelheid dan de belgacom stream voor olo's.

In tegendeel, als jij stelt dat het "maar" 8 Mbps is voor Snow, is het toch beter dat een gelijkwaardige BGC stream slechts 6 Mbps bedraagt. Nogmaals, elke stream die over het internet moet gaan beperkt de surfsnelheid.

Ik apprecieer je expertise en je kennis hier op het forum maar ben je niet teveel Snow aan het afkraken ten voordelen van Belgacom.

Wel potverdorie, ik kraak ze toch niet af ? In tegendeel. Maar als je de technische kant niet begrijpt dan kan ik er natuurlijk inkomen dat jij dat gevoel krijgt. Maar serieus, als je begrijpt hoe de vork in de steel zit, kan je niet anders dan te beamen dat je verkeerd dacht. No offense, iedereen maakt denkfouten.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

vuurvos schreef:Die 95% streams van Belgacom zijn bij Belgacom zelf zwaar gecompresseerd en daar heeft de decoder van Belgacom geen probleem mee. Wat de Snow decoder aangaat, die moet helemaal niet decompresseren, dat is eigenlijk een ingebouwder browser die de BGC kanalen gewoon streamt.


Blijkbaar heb ik inderdaad dit mis geinterpreteerd en ikzelf had zeker beter moeten weten.
Maar als je over Belgacom decoder en Snow decoder spreekt ga je toch eerst denken aan de toestellen zelf en niet aan het decoderen van de stream zelf.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

vuurvos schreef:Die 95% streams van Belgacom zijn bij Belgacom zelf zwaar gecompresseerd en daar heeft de decoder van Belgacom geen probleem mee. Wat de Snow decoder aangaat, die moet helemaal niet decompresseren, dat is eigenlijk een ingebouwder browser die de BGC kanalen gewoon streamt.


Blijkbaar heb ik inderdaad dit mis geinterpreteerd en ikzelf had zeker beter moeten weten.
Maar als je over Belgacom decoder en Snow decoder spreekt ga je toch eerst denken aan de toestellen zelf en niet aan het decoderen van de stream zelf.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

^ Sorry, je hebt het mis. Ik zal er morgen op reageren

Edit: waar zat ik met mijn gedachten ? :oops: Volkomen terecht dat je in de war bent geraakt, mijn excuses.
Laatst gewijzigd door vuurvos op 19 mar 2013, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als het lossy compressie is, blijft "gelijkwaardigheid" een subjectieve evaluatie. Van mij mag Belgacom gerust wat meer kwaliteit in z'n SD streams laten want bij voetbalbeelden op BBC zijn het wazige blokjes als het beeld plots van publiek- naar veld-camera overschakelt. Niet dat het echt stoort maar het is wel duidelijk zichtbaar en dat komt enkel door iemand bij Belgacom die het 'goed genoeg' vindt.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Je hebt gelijk, dat mocht voor SD wel degelijk meer zijn. Nu ja, wie beslist zulke zaken ? Al zeker de technische dienst niet, dus door de onvermijdelijke rakkers van marketing of misschien wel de CEO zelf, who knows ? Ikzelf kijk praktisch altijd in HD: Eén, Canvas, VTM, VIER, naar veel meer dan die zenders kijk ik niet eens ...

Misschien dan toch naar SNOW gaan ....
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zonder aanpasbaar basispakket is Snow net niet interessant genoeg voor mij. Misschien zijn het wel de onnozele must-carry zenders die hier spelbreker zijn?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

vandaag heel de morgend gewacht op die "snow" installateur... niet afgekomen... ook geen smsje dat ze niet gingen komen...
al 2de keer dat ze verstek geven... weeral enkele dagen aan hun "helplijn" hangen voor nieuwe afspraak?
ondertussen ook al 2x brief van Belgacom gekregen dat ze eerdaags gaan afsluiten...

nummer portering bij ouders is ook nog niet rond... 3 weken na installatie (ging normaliter maar enkele dagen duren) ... dus die zitten voor telefonie nog bij Belgacom; het internet is daar dus ook nog niet opgezegd... en ze zitten nog altijd op 12mbit profiel ipv het vorige 30mbit profiel (ging ook maar enkele dagen duren)
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Zeer rare verhalen allemaal. Niet dat ik het nie geloof hoor, maar bij mij ging alles zeer vlot (vlotter dan verwacht). Gewoon om aan te tonen dat het niet allemaal bagger is. Ik kreeg trouwens maandagmiddag telefoon van SNOW voor mijn installatie, die reeds 2 weken in orde is :-D Met andere woorden, ik ben er van overtuigd dat er achter de schermen wel goed gewerkt wordt maar de lancering nogal .. laten we zeggen 'stressvol' verliep.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik ga ervan uit dat het hier ook "vlot" kan gaan... netwerk ligt gereed... alleen nog geen installateur... en een 'zelf doe kit' hebben ze niet :-)
bij m'n ouders lag er alleen maar coax en "internet" en telenet digitaal ... maar geen "digitale belgacom/base televisie" netwerk kabel; dat werd nadien zelf opgelost ... daar wachten ze nog altijd op de extra snow box :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik dacht dat Chris VL had geschreven,dat men niets moet opzeggen hoor,men moet gewoon wachten tot de Snow Technieker er aan komt(daar gaat het blijkbaar toch soms wel fout).Daarna word alles geregeld tussen Snow en Belgacom zelf,dacht ik toch??
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik heb al 7tal bestellingsemails van Snow gekregen (met pdf)
als ik inlog heb ik 4tal failed en 1 succesvol installatiepackage(?)
en heb ook al 3 brieven van Belgacom ontvangen dat ze de service zullen stopzetten op datum X
datum X verschuift telkens gelukkig... momenteel tot 30/4 de tijd ...
en al vele uren aan de helpdeskphone muziek gehangen voor een afspraak

momenteel heb ik dus geen installatie datum meer :(
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zou hier graag eens willen vragen,of het(astublieft) niet mogelijk zou zijn,een tweede medewerker van Snow hier op het Forum te krijgen,want Chris VL alleen is een beetje weinig.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik denk dat je al blij mag dat er een medewerker van Snow af en toe op Userbase rondkijkt :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja,U heeft wel een punt hoor,we zijn eigenlijk wel verwend op UB,maar er zijn eigenlijk nogal wat medewerkers,vooral als men de techniekers er ook bijrekent,en dit moet wel zo,vind ik.Nu ligt alles hier zo een beetje stil,en iedereen hier zou wel eens een teken van leven willen horen.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Denk dat ze vooral de firmware update van vanavond aan het afwachten zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Petervanakelyen schreef:Ik denk dat je al blij mag dat er een medewerker van Snow af en toe op Userbase rondkijkt :)


Een provider heeft er nochtans alle voordeel bij dergelijke feedback te ontvangen.

Als men hier verstandig mee omgaat kan het nieuwe klanten veel frustraties vermijden.
*Olivier*
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2013, 08:19

Hoe zit het juist met het verzakingsrecht bij aankoop online? Totaal niet tevreden van snow, blokkerende tv gids, opnames werken niet, tijd geen telefoon gehad, klantendienst is een regelrechte ramp en ga zo maar door..... Iemand een idee of ik kan opzeggen? Nergens een handtekening moeten plaatsen, zelf niet bij installatie bij de technieker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

*Olivier* schreef:Nergens een handtekening moeten plaatsen, zelf niet bij installatie bij de technieker.


Het betalen van je eerste factuur is vaak een "handtekening"... dus als je dat nog niet gedaan hebt lijkt het me evident.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

voor online aankoop zal je ook wel met die 14 dagen zitten, niet?
tot 14 dagen na aankoop kan je -kostenloos- afzien van je aankoop (tenzij je als bedrijf handelt)

ik vermoed niet dat je 29 dagen snow hebt en dan nog kosteloos kan opzeggen, je hebt uiteindelijk (bijna) een maand hun diensten gebruikt,
hoe beperkt of onvoldoend deze ook mogen zijn.
maar ben wel benieuwd, want idd heb je eigenlijk nergens je handtekening gezet (nergens nog tegenwoordig, toch?),
maar de installatie is natuurlijk uitgevoerd, wat zou kunnen aangeven als akkoord (gezien je de installatie toegelaten hebt)

zijn hier ergens misschien precedenten rond?
op zich is het namelijk wel iets interessants om te weten :)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Een email bevestigen kan al een handtekening zijn, zoals ook in de Terms & Conditions van Snow staat aangegeven. Over de opzeg is wel verwarring mogelijk tussen die T&C en de FAQ op de Snow.be site:
T&C schreef:F.10.3.2.1. The Customer may terminate the Subscription in writing at any time he pleases, and even immediately. KPNGB will as quickly as possible close off the relevant Service and, in this respect, will send the Customer a written confirmation. If, however, the Customer has contracted a fixed-term Subscription, if the Customer terminates the Subscription within the first six months after the Subscription comes into effect, the Customer is liable to pay compensation equal to the Subscription charges for the period till the end of the sixth month following the effective date of the Subscription.
FAQ schreef:Are there any cancellation fee?

No.

If you terminate your contract you will not be liable to pay compensation. The modem/decoder will need to be returned to SNOW within 5 working days. If this isn't done, SNOW will send you a last invoice with the costs of the modem and/or decoder

De T&C volgt de wet met een 6-maand contract, en de FAQ zegt dat je op ieder moment zonder opzegvergoeding kan opstappen, wat ook in de krantenartikels stond tijdens de launch, geloof ik.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Spijtig dat er geen doe-het-zelf installatie is. Anders zou ik het onmiddelijk uitproberen. Hier geen zin om een dag verlof te moeten nemen en hele installatie te betalen voor iets wat ik zelf in half uur kan doen.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren aan de defibrillator gehangen.... om 21:15 kreeg ik bericht dat snow vandaag op bezoek kwam
"Vergeet oneze afspraak niet" :beerchug: :beerchug: :beerchug:


Welke afspraak ??
Ik had er een op 11 feb 16 feb 28 maart en daarna 11 april
Ze komen nu ineens vroeger ?

EN ?????

Het zou in orde zijn ;-)
Behalve de nummeroverdracht tel

Een heeeeeeel klein minuskul foutje is dat de aansluiting gemaakt is op mijn eerste aanvraag die ik opgezegd had EN er dus nu een tweede install nog open staat. :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Dus verwacht ik rond 11 april nog een telefoontje

To be continued
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het spul werkt momenteel ;-)

Punten voor install -5 werkelijk slordig (maar daar heeft snow geen uitstaans mee)
Wireless beveiligd met wep, 8 cijfertjes.
Geen mogelijkheid gevonden voor mijn DYNDNS

Van snelheid hoor je me niet klagen, maar ik kom ook van 4mbit

In ieder geval blij dat het werkt
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Wie doet de installatie eigenlijk? Janssen field services? Die leveren meestal toch stipt en goed werk af.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
*Olivier*
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2013, 08:19

Zit de nummerherkenning en voicemail automatisch in je Snow abonnement? Voicemail belde me automatisch op deze middag, computerstem om alles in te stellen. En hoe bel je de snow voicemail zelf op voor de instellingen en berichten te beluisteren?
ronnydepony
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2013, 12:31

Bij ons is Snow geïnstalleerd op de gevraagde datum .
Alleen mist mijn vrouw één van haar favoriete zenders en dat is Focus-WTV, regionale zenders blijven achterwege.
Telefoon werkt ook nog niet, Telenet moet dit nog afsluiten vertelde de operator.

Iemand een idee of je de afstandsbediening kan integreren in een universele afstandsbediening ?
Ik kan op mijn Panasonic afstandsbediening codes intypen maar die van Snow staat er natuurlijk niet tussen.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

45 dagen klant : TV dik ok, Internet dik ok maar telefoon : al 45 dagen onbereikbaar en nu kan ik ook al 14 dagen zelf niet meer bellen ...

iemand een idee of die modems snmp kunnen ?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Volgens mij ondersteund de Sagem/bbox2 geen SNMP.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Bedankt: 2 keer

Ok telefoon werkt, maar nu begint de decoder vies te doen ik kan nml niets opnemen en de lijst met opgenomen programmas is leeg doch de decoder geeft 88% vrij aan ... Nog iemand ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb ook een vraag. Ik geraak er maar niet aan uit of mijn probleem aan de tv ligt of aan de snowbox. Het is allemaal nieuw (voor het eerst samenwonen ;-)).

Het gebeurt zeer veel dat de snowbox niet opstart. Hij blijft dan staan (display) op --:--:-- (tijd). Na enkele keren de voeding in en uit te halen, lijkt het dan eindelijk wel te lukken maar dan geeft de tv: no video signal. Versteek ik dan de hdmi kabel naar hdmi side, dan werkt het wel. Iemand ideetjes? Niettemin, er zijn nog veel bugs..
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

phille05 schreef:Ok telefoon werkt, maar nu begint de decoder vies te doen ik kan nml niets opnemen en de lijst met opgenomen programmas is leeg doch de decoder geeft 88% vrij aan ... Nog iemand ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

95 vrij hier
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”