Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dan zijn er al twee :-o
Als er iets nieuw op de markt komt dan zijn er altijd die direct op verkenning gaan en daar is niks mis mee natuurlijk,
alleen ben ik meer van het principe kijk eerst de kat uit de boom, maar nogmaals iedereen doet daar zijn goesting mee.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Splitter schreef:mantaray: welk nr denk je te bedoelen? :)

ik heb op mijn login op snowzone een nr eindigend op 99.
ik had een afspraak op de 18de (origineel en ook zo nagekomen)
als internet login heb ik een nr eindigend op 152

dus hun nummeringen zijn niet helemaal 100% gelijklopend tussen de site / bestellingen en de internet opleveringen.


Ik had het over de snowzone login, de donderdag van de opstart (07-02)om ong 0800u heb ik mijn aanvraag verstuurd, afspraak was in eerste instantie de 11de
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

jackho schreef:Dan zijn er al twee :-o
Als er iets nieuw op de markt komt dan zijn er altijd die direct op verkenning gaan en daar is niks mis mee natuurlijk,
alleen ben ik meer van het principe kijk eerst de kat uit de boom, maar nogmaals iedereen doet daar zijn goesting mee.

Tja...., als iedereen de kat uit de boom gekeken had was ik vroeger geholpen ;-)

Of was het project gesloten wegens geen interesse
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

Ast3r schreef:Voor de mensen die zoals mij geïnteresseerd zijn in de optie multi-screen: ga niet scrollen door eindeloze pagina's met sneeuwgerelateerde spelletjes in de AppStore, want de te gebruiken app is nog in ontwikkeling en komt als het goed is volgende maand uit :bdaysmile:

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Hoi, de App. is momenteel by Apple voor certificatie. Ik laat een bericht wanneer downloadable maar in principe ergens volgende week.

criminala schreef:Uit de PDF van snow , punt 4 algemene voorwaarden
activering en gebruik modem (waarde 50 euro)


Wordt de modem mijn bezit net zoals dat bij Scarlet het geval was ? Is het een eenmalig bedrag betalen voor ongelimiteerde huur . Of is het een waarborg die je terugkrijgt wanneer de modem terug ingeleverd wordt .

Ook nog wat vaag ivm dd-wrt een pppoe sessie door de snowbox laten opbouwen .

Kan je met die Snow HD box een tv uitzending ongelimiteerd (dus langer dan 1 uur) op pauze zetten ?
Wat is de grootte van de harde schijf ?


Ik wacht nog af tot alles wat duidelijker is .


Hoi,

Hierbij reeds de eerste antwoorden.

- De modem zit in de €99 éénmalige kosten en is op huurbasis aangeboden. Ben je niet tevreden, zeg je op wanneer je wil - geen contract lengte - en stuur de je modem en STB terug.

- 1 uur max op pauze. Sommige klanten moet je tegen zichzelf beschermen :)

- 250 Gb HD

MvG

-C

criminala schreef:Wordt er bij "Snow" ook een raw copper prijs bijgerekend bovenop de maandelijkse prijs van het pakket ?
Bij EDPnet gebeurt dit , bij Scarlet/Belgacom niet .


Neen, GEEN extra lijnkosten.

-C
Laatst gewijzigd door Goztow op 27 feb 2013, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: triple post samengevoegd! - Goz
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Chris: ik ervaar dat de klantendienst niet bepaald optimaal is,
iets dat -zeker in het begin- kwalitatief hoger zou moeten staan dan anderen operatoren.
( minder klanten = minder belast = meer tijd om correct te werken?)

verder ook een vraagje: waarom geen fixed ip? en ook geen optie tot?
(en dat in combinatie met port 25 open... :s)
Falc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:49

net besteld maar vroegste installatie datum was al 22 maart :(
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

op dit moment lijkt me snow vooral iets voor mensen die bekwaam zijn GEEN helpdesk nodig te hebben.

je moet je taal kiezen (en of je aan een enquete wil meedoen) en daarna kom je bij iemand terecht.

- pluspunt: geen 20 ivr menu's
- pluspunt: de opzoeking in het systeem doen ze met je gsmnr (geen gezoek meer achter je klantennummer of lijn/referentienummer)

- minpunt: elke 2 minuten moet je bevestigen dat je nog wil wachten door op 2 te drukken
- minpunt: ze hebben er mensen gezet die blijkbaar helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn
- minpunt: de "technische dienst" is nooit? bereikbaar (hoewel de klantendienst er tot 9u zit, zit die technische dienst maar "tot 6 uur ongeveer"

Momenteel heb ik een voip probleem, en ik ben de klantendienst hierop aan het testen...
laat me zeggen: dik gebuisd, terwijl ze zo mooi de kans hadden eindelijk een deftige dienst op te zetten (base helpdesk, bv, heb ik enkel goede ervaringen mee)
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn, hebben ze bij alle operatoren heb ik de indruk :P
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

En niet alleen bij operatoren !! die vind je overal zonder lang te moeten zoeken :wink:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb nog een vraag mbt de vaste tel. Als men belt tussen 8h en 1700,(in het rood dus)naar een vaste lijn,hier in Belgie,hoe word de kost dan berekent?? Op de site staat 0,40€,is dit dan de prijs v/h gesprek,(ongeacht de duur) of is er nog een andere berekening??
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Er staat op de website; 0,40 €/oproep.
Dus lijkt het me logisch ongeacht de duur.
Anderzijds hebben operatoren nogal snel een eigen logica.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Inderdaad, toen ik vroeger nog Base Home Pack had was het nog 0,28 € voor een gesprek ongeacht de duur ervan.

foutje rechtgezet :oops:
Laatst gewijzigd door lacer op 24 feb 2013, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als je dus gemiddeld 1keer per dag belt... dan ben je zo en zo al 12€ kwijt
dat is wel veel.

De optie onbeperkt naar vaste nummers voor 9€... en de optie onbeperkt naar gsm voor 9€
heb je dus redelijk snel terugverdiend.


Als ik naar mijn factuur kijk op edpnet, heb ik 36 gesprekken gehad met vaste nummers (3uur en 2min)
en 9 met gsm nummer (12min). Dat koste mij 5,07€ excl btw

Tis wel duidelijk dus, dat ik op telefonie niet beter af ben met snow. Ik kan natuurlijk nog iets meer mijn best doen om via internetcalls te bellen.... (maar dat deed ik al)
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

Tot november 2012 was ik bij Base 'Home Pack 4' en betaalde je 0,28€ per gesprek zonder beperking in duur.
Wanneer je dus niet teveel heel korte gesprekken voert is dit een een heel voordelige formule.
Voor Gsm was er geen gratis bellen na 17 uur en in weekend, zoals je nu wel hebt bij Telenet en BGC.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

punk schreef:Er staat op de website; 0,40 €/oproep.
Dus lijkt het me logisch ongeacht de duur.
Anderzijds hebben operatoren nogal snel een eigen logica.

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Inderdaad,er is ruimte voor onzekerheid,in dit geval,de rode zone duurd tot 1700 h,bij Belgacom(en Scarlet),maar ook Telenet is dit tot een 1600h.
Daardoor mijn twijfel,en mijn vraag natuurlijk.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een idee dat iemand mij aant pesten is ;-)
Na 11feb, 18 feb, 28 feb, 11 maart heb ik nu 28 maart als instaldatum gekregen.
:banana: :banana: :banana: :banana: :beerchug: :bang: :bang: :bang: :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lol, kunnen ze dan niet gewoon de decoder sturen en de modem zodat je het zelf kan plaatsen? Veel klanten zullen toch al Scarlet of Belgacom hebben dus dan is het maar een kwestie van de decoder plaatsen, aansluiten en de login aanpassen op de Bbox/Sagem. Nog geen 10 minuten werk o.O
joostcappon
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2007, 16:53

vandaag ook snow gekregen door een vriendelijke installateur van jansens

maar de eerte ervaring zijn niet echt postief op tv gebied toch
- start scherm is niet uit te schakelen (ik wil gewoon meteen naar een tv kanaal kijken)
- zendervolgorde kan ik niet wijzigen (een en cancas hd enz is op 900)
- ik heb travel en cultuur pakket erbij genomen en discovery hd shwocase is in het frans
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

@ Joost: stuur je deze puntjes ook allemaal door naar hun support of ticketing systeem ofzo? Dit zijn zaken die makkelijk zullen verholpen worden indien genoeg aandacht via software update!
joostcappon
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2007, 16:53

op de snowzone werkt de help nog niet en voor het bestellen dat niet ging via hun website heb ik in het verleden een mailtje gestuurd maar daar heb ik nooit andwoord op gehad. dus ik zou niet weten hoe ik met snow in contact zou moeten raken.

ik heb juist hierover nog een mailtje getuurd (maar daar verwacht ik toch weer geen reactie op)
joadep
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2013, 22:57
Bedankt: 1 keer

Net voicemail gekregen dat wegens een technisch probleem ik geen klant zou kunnen worden...

Ik ben nu klant bij Belgacom op een VDSL2-lijn dus snap het probleem niet.. iemand die mij meer info kan geven? Klantendienst hoort het donderen in Keulen!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

joostcappon schreef:- start scherm is niet uit te schakelen (ik wil gewoon meteen naar een tv kanaal kijken)
- zendervolgorde kan ik niet wijzigen (een en cancas hd enz is op 900)


het start scherm is net zoals bij bgc/scarlet: als je de decoder in de stroom steekt, of uit standby haalt,
krijg je het startscherm.
verschil is dat bij bgc/scarlet dit na x seconden zelf sluit (tegenwoordig), bij snow blijft het tot je het zelf sluit.

de zendervolgorde wijzigen is idd iets dat er dringend moet komen.
dat chris op de frontpage in een nieuwsreactie zegt dat dit zo "in afspraak met de content providers is", is bullshit.
je gaat me niet zeggen dat de zenders zelf hebben gekozen voor hd op 900+, en dan bv vier op vijf en 2be op vier.


joadep: het kan dat je maar 2 paar binnenzitten hebt.
als dan 1 paar niet rechtstreeks is en het andere, zoals je zegt, in gebruik is voor belgacom...
ik kan me voorstellen dat snow de kosten voor de laswerken niet wil dragen, en je dus zegt dat het "technisch onmogelijk" is.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

joadep schreef:Net voicemail gekregen dat wegens een technisch probleem ik geen klant zou kunnen worden...

Ik ben nu klant bij Belgacom op een VDSL2-lijn dus snap het probleem niet.. iemand die mij meer info kan geven? Klantendienst hoort het donderen in Keulen!


Je hebt maar een twee paar als introkabel? Slechts één paar zal hiervan geschikt zijn voor vdsl2. Dat is het paar waar momenteel je BGC VDSL2 op zit. Vermits je nog klant bent bij Belgacom, ziet Snow dat je 'geschikte' paar bezet is door een andere provider en is het inderdaad niet mogelijk om aan te sluiten.
Je zou haast eerst alles van Belgacom moeten opzeggen en pas daarna een aanvraag indien bij Snow om je te kunnen aansluiten.
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vraag me ook af of de Basic selectie(Vlaamse selectie)niet zou kunnen opgesplitst worden,een voor mensen met kleine kinderen(er zijn 5 kinderzenders nu)en een voor mensen zonder kleine kinderen,die kunnen er zeker daarvan 3(of zelfs allemaal) missen,ook de 4 Franse zenders mogen voor mijn part zeker voor de helft(of allemaal) verdwijnen.Men zou dan zowel bij de Franse,als Vlaamse selectie,nog twee keuzes hebben bij het Basic aanbod.
Het is gewoon maar een gedacht,die ik even hier op het forum wou gooien.
Falc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:49

Mijn aansluiting is uitgesteld wegens technische problemen. Geen nieuwe datum gekregen.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

mantaray schreef:Ik heb een idee dat iemand mij aant pesten is ;-)
Na 11feb, 18 feb, 28 feb, 11 maart heb ik nu 28 maart als instaldatum gekregen.
:banana: :banana: :banana: :banana: :beerchug: :bang: :bang: :bang: :bang:



The story continues ........

Meneer wij bellen u even op om ............... de datum op te schuiven, past 11 april voor U????


Ik : "U plakt er maar op wat u wil, erg geloofwaardig komen jullie niet meer over ik ga dus zelfs de moeite niet doen om mijn agenda te raadplegen"


Ik weet het : De mensen van de helpdesk kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

WTF, ook net sms gekregen :
Beste klant, het SNOW pack dat je hebt aangevraagd, kan jammer genoeg niet geinstalleerd worden op het gevraagde adres voor technische redenen. Het spijt ons dat we je bestelling moeten annuleren. Het SNOW-Team

Dat mogen ze mij wel es uitleggen, we hebben nu Belgacom internet met belgacom TV ... 30/6 sync ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

In de Snow thread onder TV hier op het forum zie je regelmatig iemand van Snow antwoorden... misschien kan die wat meer info geven.

Het zou een beetje dom zijn dat ze klanten weigeren omdat hun paar momenteel bezet is door BGC.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb ondertussen ook de bewuste sms gekregen dat ze het niet kunnen leveren op mijn adres.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Toch nog maar een paar maanden uitstellen om over te stappen... :?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504 schreef:Het zou een beetje dom zijn dat ze klanten weigeren omdat hun paar momenteel bezet is door BGC.


Sja, dat zijn nu eenmaal regels...
als er maar een 2 paar invoer binnenzit, en er is maar 1 paar geschikt...
en dat paar is momenteel toegekend aan een andere operator voor vdsl,
dan mag het *niet*, period.

de lijn moet effectief opgezegd zijn en dan pas mag het paar worden overgenomen,
regeltjes van het bipt (gelden voor eender welke operator overigens).

een bestaande, actieve lijn, mag niet worden afgesloten vooraleer ze opgezegd is,
hoe belachelijk ook.

mensen met meerdere rechtstreekse paren, of met adsl, of met telenet, zullen dit probleem NIET ervaren.
iedereen die actieve vdsl heeft... wel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dus die mensen kunnen ook niet overstappen naar eender welke andere DSL operator :bang:

Feit is dat Snow wel een duidelijkere reden zou kunnen geven... het is dan alsnog aan de klant op te beslissen.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Net even 1uur en 45minuten aan de lijn gehangen met hun deuntje op de 02 telefoonnummer. En nog geen reactie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het kunnen dat er veel meer belangstelling is voor hun produkt,dan dat ze op voorhand ingeschat hadden.??Voor mensen die het echt niet breed hebben(iemand met een pensioen van 1100€ bijv.),telt iedere Euro,en is dit toch wel veruit het aantrekkelijkste aanbod.Die gaan dat niet laten liggen.
deferre
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 dec 2012, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Zolang er geen reactie komt van Belgacom en Telenet zal het zo'n vaart niet lopen :?
En die gaan heus geen lager aanbod zoals ze nu hebben aanbieden.
LeenD
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2013, 19:03

Een paar weken geleden had ik mijn bestelling voor snow geplaatst, maar vandaag kreeg ik een telefoontje
(op mijn voicemail, in het Frans, terwijl ik niet Franstalig ben)
dat mijn bestelling geannuleerd werd wegens nog niet beschikbaar in mijn regio.

Ik had nochtans voor ik de bestelling plaatste contact opgenomen met de klantendienst van Snow
om zeker te zijn dat het beschikbaar was aangezien hun site aangaf dat Snow beschikbaar was als ik op telefoonnummer zocht
maar niet als ik enkel op adres zocht, de verklaring hierbij was blijkbaar dat er nog geen vdsl beschikbaar is in mijn straat maar deze zou er op 1 april komen.
De meneer van de klantendienst verzekerde dat ik aansluitbaar was, had dit zelfs gedubbel checkt met zijn overste om 100% zeker te zijn, zei dat al wat ik nodig had enkel een Belgacom aansluiting was, dus met volle vertrouwen plaats ik de bestelling (leveringsdatum 27 maart), zeg mijn andere abonnementen op en nu dit...

Ik had zelfs na het plaatsen van mijn bestelling nog contact opgenomen met de klantendienst om 100% zeker te zijn dat alles in orde was, toen werd verteld dat alles in orde was want ik kon inloggen op 'snowzone' dus de levering van Snow was zeker.

Na vandaag meer dan een uur te wachten tot ik de klantendienst kon bereiken om meer uitleg te krijgen, wordt me verteld dat er niets aan te doen is en dat ik mijn leveringsdatum ook niet enkele dagen kan opschuiven naar April omdat dit een fout in het systeem geeft en zal blijven geven. Er werd me zelfs verteld dat ik al blij mocht zijn dat ik verwittigd werd dat mijn bestelling geannuleerd werd want een week geleden zou dit nog niet het geval geweest zijn.
Dus als ik toch Snow klant zou willen worden worden moet ik in April opnieuw bestellen en dus 199 euro betalen voor de activatie in de plaats van de 99 euro van het lanceringsaanbod.
Ik kan alleen maar hopen dat mijn vorige providers mijn opzeg willen annuleren.

Leve Snow! :banana:
Laatst gewijzigd door LeenD op 27 feb 2013, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504 schreef:Dus die mensen kunnen ook niet overstappen naar eender welke andere DSL operator :bang:

Feit is dat Snow wel een duidelijkere reden zou kunnen geven... het is dan alsnog aan de klant op te beslissen.


idd, enorm belachelijk en absurd... maar wel de regel (vraag me niet welke idioot dat ooit besloten heeft)
enige "oplossing" is dan dat de operator een laswerk laat uitvoeren om het niet-rechtstreekse paar te laten herlassen,
zodat het dan vervolgens wél in orde is.

ikzelf had het geluk van scarlet naar belgacom over te gaan, en dus door belgacom, op hun kosten, die laswerken heb gekregen,
en ben dus nu een van de gelukkigen met 2 rechtstreekse paren :)
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb net bevestiging van SNOW gekregen dat het niet opzeggen van Belgacom NIET de reden is van de technische problemen.
Men raadt ons zelfs af van belgacom op te zeggen voor de SNOW installatie ...

Wat wel de reden is wordt nog nagevraagd ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:enige "oplossing" is dan dat de operator een laswerk laat uitvoeren om het niet-rechtstreekse paar te laten herlassen,
zodat het dan vervolgens wél in orde is.


Waarom moet men herlassen... je lijn komt toch gewoon toe in dezelfde ROP... zodra je abonnement overgaat stopt het toch bij BGC en is het dan ook vrij volgens mij of niet ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

klopt R2504, probleem is met die opzeg:

- 2 paar intro, waarvan 1tje geschikt voor vdsl
- op dat paar is momenteel bv belgacom actief met vdsl
- je vraagt een vdsl aansluiting van een andere provider, maar zegt belgacom nog niet op
- het systeem checkt en ziet... "nope, technisch onmogelijk: er is geen enkel rechtstreeks paar BESCHIKBAAR"

stel nu dat de opzeg de dag VOOR die controle gebeurd is, en de lijn dus al als "opgezegd" in het systeem staat:

heel de situatie herhaalt zich, met als grote verschil:

- het systeem checkt en ziet "jep, een rechtstreeks paar vrij EN nog aangesloten op een vdsl poort, dus over te nemen"

technisch gezien - op het fysieke niveau - is het dus wél mogelijk om de oude lijn af te koppelen en de nieuwe aan te sluiten,
ook al is de opzeg nog niet afgerond.
echter, technisch gezien - volgens de systemen en afspraken - is het niet mogelijk zolang er nog een signaal van een andere provider over dat paar gaat.

cougare: no offense, maar de helpdesk bestaat volgens mij uit ex-dommel medewerkers :)
die weten écht niet waarover ze het hebben (voor zover ik al het "plezier" gehad heb met hun te praten - mijn voip is trouwens nog steeds niet in orde)

zoals ik het hierboven beschrijf is het wel degelijk de situatie, en de enige "oplossing" is herlassen,
iets wat - tot in het absurde dan nog - weleens afgelast wordt als de opzeg doorgevoerd is, en dat paar dus beschikbaar is geworden.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”