bedragen dubbel gefactureerd :-(

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor de mensen die EDPNet hebben en geen domiciliëring hebben : via my.edpnet.be kan je gaan naar "mijn administratie" (menu bovenaan) en daar kies je "mijn openstaande facturen en creditnota's".

Als je klikt op het PDF icoontje (Afbeelding) dan krijg je je factuur te zien. Op die factuur staat een link voor een online betaling via Ogone! Handig, simpel, en vooral makkelijk!

Helaas staat die link niet op de facturen die we per mail krijgen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

T.a.v. EDPNET:

Eigenlijk lijkt mij dit niet meer dan normaal.
Mocht het een groter bedrag zijn had ik sneller geïnformeerd.

Ik verwacht dus de betaling binnen de week op mijn rekening te zien.

Het is ook niet de eerste keer dat uw collega de mist in gaat.
Misschien zijn bijkomende trainingen aangewezen...
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Krisken,

voor alle duidelijkheid: ik denk dat die vlieger alleen opgaat voor mensen die een factuur willen betalen en niet voor het ontvangen van een terugbetaling van een creditnota.. Of vergis ik mij?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uiteraard, dit is enkel om via Ogone betalingen naar EDPNet toe te doen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Krisken, over die ontbrekende link op de facturen die per mail worden gestuurd, kan je misschien in persoonlijk bericht een voorbeeld meegeven, want normaal wordt de online betaallink op de factuur vermeld.
internet, fiber & telephony
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Uw factuur

Beste klant,

In bijlage vindt u uw factuur. Vragen? Aarzel dan niet om ons even op te bellen.

Hou D-day in de gaten en betaal steeds stipt uw facturen. Of nog beter: kies voor domiciliëring. Dat is voor u een zorg minder en voor ons een vlotte betaler meer. Iedereen content.
Facturen raadplegen:
Kan makkelijk via my edpnet. Gewoon surfen naar http://www.edpnet.be , klikken op my edpnet en gebruikersnaam en wachtwoord invullen - that's all folks.
Gebruikersnaam en wachtwoord vergeten? Geen paniek, ze staan op uw configuratiedocumenten.
U weet ons te vinden...

Bel ons op 03 265 67 00
Stuur ons een e-mail via [email protected]
of spreek ons aan op de livechat on http://www.edpnet.be

Met klantvriendelijke groeten
Het edpnet-team
geen link dus, maar wel in de pdf ... ook worden mails echt snel gestuurd. Ik heb inderdaad al betaald tot eind december :|
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

EDPNet'ters :
Ik zal dat vanavond eens sturen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uit mijn factuur, inderdaad tot begin januari 2013
VDSL Pro (High Upload)
( mijnstraat, mijnnummer, mijnpostcode, mijngemeente CID : 1234567890)
Periode: 7/12/2012 - 7/01/2013
Minimum contractduur loopt tot: 7/06/2013. Hierna zal het contract automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.
Uw opzegtermijn: één (1) maand.
€ 64,95

edpnet Telephony (09247xxxx)
Periode: 7/12/2012 - 7/01/2013
€ 8,26

16 publieke IP-adressen (Subnet /28)
(79.132.xxx.xxx/28 (loginnaam))
Periode: 7/12/2012 - 7/01/2013
Minimum contractduur loopt tot: 4/06/2013. Hierna zal het contract automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.
Uw opzegtermijn: één (1) maand.
€ 4,00

64 publieke IP-adressen (Subnet /26)
(85.234.xxx.xxx/26 (loginnaam))
Periode: 7/12/2012 - 7/01/2013
Minimum contractduur loopt tot: 25/04/2013. Hierna zal het contract automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.
Uw opzegtermijn: één (1) maand.
€ 12,00

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Vandaag werd ik terug gebeld door Remco van EDPNET, na wat over en weer gepraat werd ik door verbonden met de dienst facturatie, die vonden ook weinig terug, alles zat al in de "kaft", en die bevond zich op een ander verdiep.Wat bij mij de verbaasde opmerking uitlokte "hebben jullie dan geen computers", om het kort te maken, ze gingen het uitzoeken, en me 10 minuten later terugbellen.
Die 10 minuten werden een dik uur, blijkbaar was het toch moeilijker dan gedacht, en toen werd ik weer terug gebeld door iemand anders, weer een ingewikkeld verhaal, gelukkig had ik op een briefje alle factuur, credit nota's en datum's genoteerd, toen bleek dat ik twee klant nummers had, wat natuurlijk de verwarring verklaart, maar op het einde viel toch alles in zijn plooi (spannend hé), bleef er alleen nog een credit nota van 11,18 € over, die mocht ik van mijn volgende factuur aftrekken, dat zal iets voor in 2013 zijn, als ze het dan nog weten....
Al bij al zijn het vriendelijke mensen bij EDPNET ,die hun best doen om de klant te helpen, ik denk dat de firma een beetje te groot gegroeid is, ofwel zoals overal tegenwoordig, te weinig personeel voor een bepaalde hoeveelheid werk...
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik zag dat dit topic dat ik een half jaar starte de laatste tijd weer redelijk actief was. ik heb dan ook mijn domi nog maar es nagekeken en ja hoor, mijn laatste abonnementsgeld werd weer dubbel gefactureerd. hier gaan we weer, da's nu dus al de 2de keer in een half jaar :bang: :bang: :bang:

ga een pm sturen naar joachim en dan maar hopen dat hij het ook deze keer kan oplossen...?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

hier ook dubbel gefactureerd , maar wel voor de komende 2 maand ineens dus ipv voor 1 maand
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

No comment :troosten:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

T.a.v. EDPNET:

ik ontving tot op heden nog steeds geen terugbetaling van de creditnota.

Als dit morgen niet op mijn rekening staat stel ik EDPNET in gebreke via aangetekend schrijven en reken ik verwijlinteresten + kosten aangetekende zending door. Creditnota dateert reeds van 5 oktober.

We zijn nu reeds 19 november, enige redelijke termijn is al LANG overschreden en u was meermaals en via meerdere kanalen op de hoogte gebracht.

Voor uw referentie:
2749341 Creditnota 2012004546 5/10/2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik heb 't ondertussen via de bank kunnen recupereren. edpnet zelf weigert terug te betalen. vorige keer deden ze dit zonder probleem, nu willen ze dit pas doen na 8 weken.
heb m'n domi opgezegd en ga nu gewoon maandelijks zelf factuur betalen.

er moet voor mij niemeer veel mislopen met edpnet want dan stap ik over!
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Even een uitleg over dat 8 weken gedoe. Indien je niet akkoord bent met een domiciliëring heeft de klant het recht, en de bank de plicht om dit terug te draaien, en dat tot 8 weken nadat dit van uw rekening gegaan is. Indien edpnet u toch binnen die periode zou terugbetalen, kan je het eigenlijk nogmaals krijgen bij de bank, die het dan nogmaals bij ons komt halen :?

De fout ligt inderdaad bij edpnet, en onze excuses daarvoor :oops: maar de oplossing ligt spijtig genoeg bij de bank.

Indien een niet domiciliërings gerelateerd probleem hebt met een terugbetaling, trachten we dit wel sneller dan 8 weken op je rekening terug te storten. Spijtig genoeg mixen ze deze zaken soms ook op onze helpdesk :nono:
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@Stormlord Ik neem dit op voor je.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik blijf bij mijn mening dat als edpnet een fout maakt, edpnet dit ook maar moet oplossen! en dan bedoel ik, na klacht van de klant, dit geld gewoon terugstorten. ik heb zowat hetzelfde voorgehad bij andere bedrijven (o.a. dommel en telenet) en daar was dit wel mogelijk.
ook bij de vorige en zelfde fout die jullie maakten, ook een bedrag dubbel afhalen via domi, werd dit onmiddelijk rechtgezet en heb ik geen 8 weken moeten wachten, en dit zonder tussenkomst van de bank!
edpnet begint serieus steken te laten vallen! :bang:
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Joachim,

voor alle duidelijkheid: in mijn geval heeft dit heeft niks met domiciliëringen te maken, maar alles met het terugbetaling van creditnotas op een rekening.

Ik heb mijn betalingen niet via domiciliëring verricht.

Wat niet wegneemt dat de termijn voor een terugbetaling van een onterecht aangerekend bedrag via domiciliëring zeker een PAK sneller moet dan +8 weken!!! Dat zijn absoluut onredelijke termijnen, zeker als het een administratieve fout bij jullie of jullie bank betreft.

Dat zoiets niet sneller kan is nonsens: stort dat toch gewoon terug via een overschrijving! Binnen de 1-2 bankwerkdagen staat dat terug op de rekening van de klant. Uit ervaring kan ik u zelfs zeggen dat bij dezelfde bank het soms zelfs binnen de 5 minuten kan (KBC-KBC)...

Darkzero: je hebt volkomen gelijk - dit is geen klantenservice!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Ik begrijp jullie reactie, ik wens gewoon duidelijkheid te geven, nogmaals de fout zit inderdaad bij ons, en ik excuseer me hier dan ook voor :-(
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Joachim,

Ik kan best begrijpen dat jij persoonlijk niet verantwoordelijk bent voor die terugbetaling, maar dat zei EDPNET ook reeds 11 dagen geleden op dit forum en jullie zouden dit toen snel in orde brengen...

6 weken om een terugstorting te doen is gewoon onredelijk! Laat staan 8+ weken.

Als het morgen niet in orde is stel ik jullie in gebreke, vraag ik verwijlinteresten aan vanaf de datum van de opmaak van de creditnota + kosten voor de aangetekende zending en leg ik een klacht neer bij de economische inspectie. Genoeg is genoeg!
Afbeelding
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

wat hebben wij aan excuses??? het is gemakkelijk om de schuld toe te geven maar het toch door een ander te laten oplossen hè.
:bang: :bang: :bang:

wat jullie zouden moeten doen is het probleem oplossen: kijk jullie software, administratie of wat dan ook na!
er zullen, ook aan de reacties hier te zien, wel meerdere gedupeerde klanten zijn.
een half jaar geleden gebeurde het en nu weer. exact dezelfde fout dus dat betekent toch dat men er niet echt mee bezig is...

mensen nemen net een domi om dit soort problemen te vermijden, niet ze te creëren! :eek:

en Stormlord, ik geef je ook overschot van gelijk. ik heb nu m'n domi opgezegd maar ik stel voor dat er volgende keer als er nog zoiets dergelijk gebeurd, onze klachten moeten bundelen en dan samen stappen moeten ondernemen. samen staan we sterker en dan komen ze er niet meer vanaf met excuses!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

niet overdrijven hé mannekes. Laat het efkes afkoelen, als het te heet is voor u.

Als je de excuses niet aanvaardt, dan trek je uw conclusies. Maar doordrammen heeft geen zin. Oproepen naar acties vind ik erover... edpnet blijft nog altijd wel de uitblinker in klantservice, al hebben ze hier wel een steekje laten vallen.
de koe zegt boe
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Bambipower,

EDPNET heeft wat mij betreft van meet af aan nogal wat steekjes laten vallen - het is niet het eerste incident en ik ben helemaal NIET tevreden van de service en kwaliteit van hun diensten. Ik heb dus opgezegd van zodra ik dat kon (zonder een half jaar opzeg te moeten betalen). Zelfs de gevraagde datum van afsluiting hebben ze niet gerespecteerd, met als gevolg dat ze zelf een creditnota hebben uitgeschreven (hadden ze niet moeten doen als ze op de door mij voorgestelde datum hadden afgesloten: dat was netjes op het einde van een betalingstermijn) - die ze dan nu, na 6 weken, nog steeds niet hebben terugbetaald.

Het is niet de eerste keer dat dit gemeld wordt, en het is heel makkelijk om even een bankingpakket open te doen en een overschrijving te doen lijkt mij. De eerste keer blijf ik vriendelijk en heb ik er VEEL tijd laten overgaan (±1 maand), maar als ik het een tweede keer - laat staan een derde keer moet doen raakt mijn geduld op...

Klantenservice noem ik dit in elk geval niet!

Een voorbeeld van klantenservice: mijn garagist had mijn oude nummerplaat per ongeluk in een van hun vrachtwagens laten liggen, hierdoor moest ik op mijn vorige wagen nog autotaks betalen. Garagist zei me dat dit idd. hun fout was, en heeft zijn verantwoordelijkheid genomen. Van zodra ik het uiteindelijke bedrag wist verwittigd en het bedrag doorgegeven. 2 dagen erna was dat bedrag keurig teruggestort op mijn rekening. DAT is klantenservice - iets waar EDPNET zeker nog kan van leren ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik heb gewoon niet graag dat er met m'n geld gespeeld wordt. het (op tijd!) terugstorten is gewoon een kwestie van good will, meer niet.

en ik roep nu ook niet op tot acties. ik vind enkel dat als dit zich weeral voordoet en men vertikt om het oplossen, men toch enkele acties mag ondernemen zoals die wat Stormlord aanhaalt, alleen dan meer gebundeld.

op technisch vlak zijn de inderdaad de top. heb hen ook al meerdere keren gecontacteerd over een technisch probleem en dit werd snel opgelost.
maar administratief/financieel zitten ze wat mij betreft bijna op dommel-niveau en dat is heel jammer voor een provider die toch op enkele punten uitblinkt.

ik kan alleen maar aan iedereen aanraden de domi stop te zetten tot ze eindelijk de moeite nemen het probleem op te lossen en dit ook te communiceren naar de klanten toe. ik vind ook dat ze domi gewoon niet moeten aanbieden als ze weten dat het systeem niet perfect werkt. ze geven trouwens zelf toe dat er veel problemen mee zijn!
jean-pierre
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 okt 2012, 05:18
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Sluit nooit 'n domiciliëring af voor welke provider ook.Het is steeds in het nadeel van de klant,als er niets mis loopt.
Als je iets moet terug krijgen,hebben ze tijd genoeg,andersom 1 dag te laat betaal je metteen nalatigheids intrest.
Laatst gewijzigd door jean-pierre 19 nov 2012, 12:38, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Helaas zijn er providers (zoals telenet) waar het €1 goedkoper is als men betaald met een domi...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

EDPNET heeft via ticket laten weten dat de betaling is overgemaakt. Bon, we zullen zien als het op de rekening staat.

Wel erg dat je moet dreigen met andere maatregelen om telkens iets gedaan te krijgen.

Ik kan maar hopen dat ze uit hun fouten leren...
Afbeelding
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

daar hoopte ik een half jaar geleden al op maar nog make ze dezelfde fouten...
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ter opvolging: ik heb zonet het tegoed van de creditnota teruggestort gekregen op mijn rekening, voor wat mij betreft is het dus "case closed".

EDPNET heeft zich wel ook telefonisch verontschuldigd voor wat er is misgelopen, wat ik apprecieer. Het zou natuurlijk beter zijn als er correct wordt gehandeld van meet af aan en ik hoop dat ze er ook effectief hun lessen uit trekken voor de toekomst ...
Afbeelding
yvesds
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2011, 17:59

Dubbele domiciliering reeds 2x
Edpnet heeft al 2x een dubbele domiciliering naar m'n bank gestuurd.
De eerste maal in mei, dat heeft mijn bank nog kunnen annuleren.
En een 2de maal in november en nog wel 27 dagen te vroeg.
Ditmaal kan mijn bank dit niet meer annuleren.
Ik heb dus in november mijn abonnement van januari al betaald. Straf hè !
Ik moet wel zeggen dat ze suggereerden die domi af te schaffen en te vervangen door een permanente opdracht.
Ik vraag me af of edpnet uitstaande schulden heeft die ze moeilijk kunnen aflossen.
Kan iemand dat eens nakijken ?
yvesds
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2011, 17:59

Dit kan niet meer, dit is hilarisch :
- in mei dubbele domi, bank kon nog annuleren
- in oktober dubbele domi, bank kon niets doen, belofte van edpnet om geen factuur in december
- in december, jaho, factuur ontvangen met mededeling "wordt aangeboden aan bank"

Benieuwd hoe de ticket wordt beantwoord !
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Best bellen met de dienst facturatie, en vragen naar Carine of Inge, ik denk wel dat die je problemen zullen oplossen.
Denk niet dat het slechte wil is van EDPNET, eerder facturatie systeem dat niet op punt staat... ik heb in ieder geval ,zonder al te veel problemen al het teveel betaalde terug gekregen.... lois
Edit: En zeg je domi op, ik betaal vanaf nu ook zelf mijn rekeningen...
yvesds
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2011, 17:59

bedankt Lois,

Ik heb inderdaad mijn domi opgezegd en dat via m'n ticket aan EDPNET gemeld.
Zal je tip toch bewaren want ik verwacht rappels voor de maand dat niet wordt betaald omdat de vorige dubbel is betaald.
mvg
Yves
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Ik had m'n domi dus stopgezet in november en dit gemeld bij hen. Op mijn laatste factuur staat nog altijd dat die via domiciliëring zal betaald worden.
Doe ik dan nu gewoon een overschrijving met als mededeling mijn factuurnummer?

Ik heb ook een ticket aangemaakt maar de factuur moet betaald zijn voor 11 januari dus ik ben eens benieuwd of ze op tijd geen reageren...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als de (klassieke) domi werd opgezegd, dan zal EDPNet zijn geld niet krijgen van de bank. Dat er op je laatste factuur staat dat die via domiciliëring zal betaald worden is normaal (tenzij jij EDPNet op de hoogte gebracht hebt dat de domi stopgezet werd).

Ik zou je dan inderdaad aanraden de factuur manueel te betalen, voor de vervaldatum (factuurnummer, of klantnummer, of de gestructureerde mededeling)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ze beginnen mij weer hennig op m'n zenuwen te werken bij edpnet. vandaag mail van hen ontvangen:
Wij willen u melden dat factuur 2012189634 bij de bank geweigerd werd voor domiciliering voor een bedrag van €45,9400.

Aangezien wij elke factuur slechts éénmaal kunnen aanbieden bij de bank, vragen wij u deze betaling manueel in orde te brengen, op onze rekening.
mijn reply:
Geachte,

Gelieve mijn open ticket hierover eerst te bekijken in plaats van onnodig zelf een nieuw aan te maken:
Nogmaals: breng dit in orde aub!!! Dit is de eerste keer al doorgegeven op 20 november!!!
Welke mededeling vul ik in bij de overschrijving? Het factuurnummer?
Ik wacht in ieder geval met betalen tot ik uw bevestiging heb dat uw boekhouding (eindelijk!) is aangepast én bericht krijg wat ik dien in te vullen als mededeling…

Mvg,

Ticket info:
712908 1/01/2013 12:13:38 Finance Default

Inhoud:

Geachte,

Omdat Edpnet het voorbije half jaar meerdere malen bedragen dubbel van mijn rekening heeft gehaald heb ik maanden geleden mijn domiciliëring stopgezet. Ik heb dit gemeld aan Joachim en Remco.
Op mijn laatste factuur nr 2012189634 staat echter nog altijd dat die via domiciliëring zal betaald worden. Dit is echter onmogelijk omdat de domiciliëring dus beëindigd is.
Ik neem aan dat ik vanaf heden gewoon betaal met de volgende gegevens:
IBAN: BE16293043642274 (Ik heb zelf ook m'n rekening bij BNP Paribas)
BIC: GEBABEBB
en als mededeling mijn factuurnummer (nu 2012189634).
Kan u ook de nodige aanpassing doen in uw boekhouding zodat volgende keer de correcte betaalwijze op mijn facturen vermeld wordt?
Graag ook bevestiging van bovenstaande gegevens aub, zodat ik de betaling nog op tijd kan invullen (betaling voor 11 januari).

Mvg,

hun reply hierop, je raadt het nooit:
Wij willen u melden dat factuur 2012189634 bij de bank geweigerd werd voor domiciliering voor een bedrag van €45,9400.

Aangezien wij elke factuur slechts éénmaal kunnen aanbieden bij de bank, vragen wij u deze betaling manueel in orde te brengen, op onze rekening.

ga hierop antwoorden dat ze hun boekhouding moeten in orde brengen, mij dit bevestigen en dan mij moeten zeggen wat ik als mededeling moeten zetten op de overschrijving.

en ook : GEEN DEFTIGE REPLY = GEEN INFO = GEEN BETALING!



het begint mij nu echt wel teveel te worden bij die knoeiers! ik betaal in ieder geval niet voor dit in orde is! :nono: :bang:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Indien er geen discussie is over het te betalen bedrag betaal je toch gewoon het openstaande bedrag met vermelding van factuurnummer, factuurdatum en klantennummer.
Niemand zal kunnen betwisten dat jij je niet aan jouw verplichting (met name betalen) hebt gehouden.
Indien EDPnet vervolgens ook die betaling niet correct in haar boekhouding kan verwerken, heb jij méér dan één argument.
Indien jij "gewoonweg" niet betaald heeft EDPnet uiteraard een argument...
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

tja ik kan natuurlijk ook gewoon betalen zoals zij zeggen op de IBAN en BIC dat zij opgegeven hebben in hun mail ZONDER mededeling.
dan hou ik me aan de regels zoals zij ze mij in de mail voorstellen.
maar we weten allemaal hoe dit afloopt zonder mededeling op een overschrijving.
daarom de vraag voor extra info naar hen.
als ze niet de moeite nemen om een reply, mail, ticket of wat dan ook te lezen...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

't Is toch de evidentie zelf dat je in de mededeling vermeldt op welke factuur dat je betaling betrekking heeft.
Mij komt het in ieder geval over dat jij een spelletje "moeilijk doen" aan het spelen bent.

Mocht ik in de schoenen van EDPnet staan dan zou ik denken dat ik te maken heb met iemand die niet wil betalen.
Jij zet jouw domiciliëring stop en vervolgens betaal je niet....
Dat zijn de feiten tot op heden.

Bovendien geef je zelf aan dat je wel degelijk weet hoe het moet.
darkzero schreef:Ik neem aan dat ik vanaf heden gewoon betaal met de volgende gegevens:
IBAN: BE16293043642274 (Ik heb zelf ook m'n rekening bij BNP Paribas)
BIC: GEBABEBB
en als mededeling mijn factuurnummer (nu 2012189634).
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik vind het even evident dat ze volledige en juiste info zouden geven in hun bericht aan mij.
waarom vertikken ze het om hun boekhouding aan te passen als ik dit ondertussen al via meerdere kanalen en aan meerdere personen gemeld heb sinds 19 november? dit is een feit wat blijkbaar iedereen vergeet?
natuurlijk wil ik wel betalen want ik ben hen geld verschuldigd. alleen moeten ze de moeite doen om correcte en juiste info te geven. en natuurlijk hun gegevens up to date houden.
dus ik zou dan moeilijk doen? tja... als je de moeite doet en dit hele topic leest, weet je welke fouten edpnet al gemaakt heeft het voorbije jaar...
of je moet natuurlijk aandelen hebben bij edpnet... :-p

ik heb ondertussen een mail gehad van hun boekhouding en quality manager. deze laatste heeft bevestigd dat:
- de fout volledig bij hen ligt en excuseert zich persoonlijk
- de fout in het systeem is rechtgezet
- de volgende factuur de juiste info en een betalingslink zal bevatten
- de mededeling voor mijn huidige betaling het factuurnummer moet zijn

meer moet dat niet zijn. probleem opgelost en ik heb m'n betaling al gedaan via pc banking
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”