Einde netwerktesten van telenet ==> conclusies

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:Overdrijf je niet een beetje... iedereen weet dat morgen iedereen zelfs maar z'n 150 GB download iedere provider ernstige problemen heeft... ook BGC.
Het is compleet absurd dat 100% van de klanten morgen 150 gigabyte zal downloaden. De natuurlijke aangroei van bandbreedte is perfect voorspelbaar én betaalbaar zonder "traffic management" zoals het Telenet-regime. Dat bewijzen honderden providers wereldwijd, inclusief Belgacom en EDPnet.
r2504 schreef:en laat het nu net zo zijn dat je die klanten haast op één hand kan tellen.
Dus voor die 6 Vlamingen die maandelijks 150 gigabyte downloaden werkt Telenet een heel jaar aan een traffic management-systeem? Wie overdrijft er nu?
r2504 schreef: Ik vrees dat je het woord onbeperkt iets te letterlijk bekijkt.
Neen hoor, Netflix-abo = onbeperkt films kijken. Youtube idem. Spotify Premium idem. En in de Belgische UGC-cinema's kan je ook een "unlimited" filmabonnement nemen. Allemaal letterlijk.
r2504 schreef:Het is niet omdat een bedrijf winst maakt (en ja ik denk dat er ook nog marge is) dat het voor die enkele procenten klanten maar moet springen om speciaal voor hen de nodige investeringen te doen.
Het gaat om miljoenen klanten, want niet alleen op vlak van internet weigert Telenet te investeren, ook op vlak van tv investeert men onvoldoende in bandbreedte. De omroepen uit onze buurlanden worden op analoge tv koelbloedig geschrapt. Elke klant die af en toe eens naar de BBC wou kijken op een analoog tv-toestel heeft daar dus last van. En buiten de Vlaamse digitale kanalen beschikt geen enkel kanaal over een deftige bandbreedte. Kijk eens naar sport of actiefilms op de buitenlandse kanalen en je weet wat ik bedoel.

De jaarlijkse 500 miljoen euro voor de aandeelhouders(die je misschien wel op één hand kan tellen) staat in schril contrast met de netwerkinvesteringen.
Op die manier zullen de aandeelhouders Telenet uiteindelijk leegzuigen en dumpen met een zware schuldenput en een verouderd netwerk.
Op dat moment is er volgens mij wel iets mis met de bedrijfsvoering.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VOiD schreef:Zoals ik het lees is er voor P2P verkeer altijd een cap tijdens de drukke uren.
Nee... "Het systeem treedt alleen in werking bij zeer hoog gelijktijdig P2P-gebruik in jouw regio, dus niet permanent." en tevens is de capping op node niveau al zal dat tijdens overbelasting impact hebben op iedere P2P connectie. Drukke uren zijn dus niet noodzakelijk uren waarin veel P2P gedaan wordt.
VOiD schreef:Dus alle providers die momenteel onbeperkt volume aanbieden zonder beperkingen en meestal goedkoper dan Telenet zijn slecht bezig ?
Nee dat zeg ik niet... dat is een conclusie van jou (waarbij je ervan uit gaat dat ze evenveel klanten hebben en op dezelfde plaatsen beschikbaar zijn als TN wat niet het geval is).
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Kan r2504 alleen maar bijtreden. Je kan nooit voor iedereen de juiste oplossing bieden... pareto-principe.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:De jaarlijkse 500 miljoen euro voor de aandeelhouders(die je misschien wel op één hand kan tellen) staat in schril contrast met de netwerkinvesteringen. Op die manier zullen de aandeelhouders Telenet uiteindelijk leegzuigen en dumpen met een zware schuldenput en een verouderd netwerk. Op dat moment is er volgens mij wel iets mis met de bedrijfsvoering.
En wat doet BGC met z'n berg geld waar ze opzitten... ze kunnen zelfs nog niet iedereen VDSL2 aanbieden... sommige klanten (ook van al hun resellers dus !) moet het daar nog steeds doen met in het beste geval 4 Mbits !
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:waarbij je ervan uit gaat dat ze evenveel klanten hebben en op dezelfde plaatsen beschikbaar zijn als TN wat niet het geval is.
Met minder klanten én dus minder inkomsten toch onbeperkt internet kunnen aanbieden. Tiens, hoe kan EDPnet zoiets blijven betalen?
De mythe van de "onbetaalbare bandbreedte" is nu toch volledig doorprikt?
axs schreef:pareto-principe.
Ik denk dat ik het begrijp: 80% van de cashflow naar de aandeelhouders en 20% cashflow in het bedrijf houden. Kan toch evengoed omgekeerd? Kwestie van beleid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Met minder klanten én dus minder inkomsten toch onbeperkt internet kunnen aanbieden. Tiens, hoe kan EDPnet zoiets blijven betalen?
EDPnet kan zelfs nog niet overal VDSL2 aanbieden... lees m'n vorige post eens !

Je bent dan wel hard voor TN (en ergens ben je niet helemaal fout)... maar je doet of het elders overal perfect is (en dat is het niet).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Kijk je even terug in deze thread, het gaat mij om volgend plaatje:
Afbeelding
bron: http://telenet.be/2985/nl/thuis/interne ... s/fibernet

Dit is misleidend, sommigen zullen dit zelfs als bedrog ervaren op het moment dat ze merken dat hun verbinding wordt dichtgeknepen.

En EDPnet bewijst met http://lijntest.be dat ze eerlijk zijn over wat ze kunnen aanbieden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Dit is misleidend, sommigen zullen dit zelfs als bedrog ervaren op het moment dat ze merken dat hun verbinding wordt dichtgeknepen.
Ook al zit je op smalband (of hoe je dat ook wil noemen tegenwoordig) kan je nog steeds blijven downloaden, zij het aan een lagere snelheid in de oranje/rode uren (en ik denk niet dat men ergens opgeeft dat dit steeds aan de volle snelheid moet gebeuren). Het is dus wel effectief onbeperkt... maar voel je vrij om een klacht in te dienen bij de JEP.
raf1 schreef:En EDPnet bewijst met http://lijntest.be dat ze eerlijk zijn over wat ze kunnen aanbieden.
Ik hoop dat je beself dat die lijntest pure theorie is... en geen enkele garantie geeft !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Telenet ligt zijn klanten op, met termen te gebruiken die ze niet toepassen:

Fibernet? Fiber ? Neen coaxnet !!!

Vrij downloaden ? Vrij (downloaden wanneer u wilt en wat u wilt)
150GB in rode uren
750GB in groene uren (boodschap telenet => snachts downloaden)

Altijd de snelste ? 2 jaar geleden had ik thuis telenet, 30mbit, wanneer het 20uur was had ik plots maar 12mbit... ik ben toen naar belgacom gegaan en daar had ik altijd 30mbit, ongeacht welk uur het van de dag is !!!
U kan pech hebben en ver van een centrale wonen en dan hebt u inderdaad minder snelheid, maar de snelheid dat op u lijnprofiel staat, kan je ook 24/7 hebben. Toen ik melde aan telenet dat deze snelheden veel te traag was, zij de lieve mevrouw aan de lijn, dat ik maar snachts moest downloaden, ...

Sorry maar ik ben niet geinterseert in 60mbit of 120mbit als ik eigenlijk alleen maar mag downloaden snachts... als ik mijn pc aanlaat snachts of die het nu binnen trekt op 6uur of op 2uur blijft hetzelfde, ik slaap toch snachts !

En R2504 telenet goed spreken omdat u vind dat het voldoende is, dat vind ik gewoon ronduit onnozel, u moet beseffen dat er ook mensen zijn die andere noden hebben !!!

Das alsof ik een nieuwe ferarri koop en telenet zegt dat hij 300 kan en hij doet eigenlijk maar 140 en de verkoper zegt tegen mij, maar amedeeus das toch geen probleem want je mag toch maar 120 in België.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die discussie is al 100X gevoerd, uiteindelijk kan je je aanpassen of verhuizen.. Als je niet akkoord bent met het beleid van TN ga je toch gewoon op een ander ? Als het beleid niet duidelijk is, dat is een andere zaak en nu uitgeklaard.

Ik heb een 16mbit lijn, wel ik moet me bij BGC daar ook aan aanpassen, net zoals ik bij TN mij ook moet aanpassen wanneer ik elke maand een hhd wil volkrijgen. Bij BGC willen ze niet investeren om iedereen een deftige snelheid te geven, bij TN gaan ze moeilijk doen wanneer je half de wijk plattrekt, maar om ze oplichters te noemen ?

Trouwens, als ik morgen mijn winst in ne Porsche steek hebben mijn klanten daar ook niks over te zeggen, kunnen ze daar niet mee leven, moeten ze maar op een ander gaan.


raf1 schreef: Dit is misleidend, sommigen zullen dit zelfs als bedrog ervaren op het moment dat ze merken dat hun verbinding wordt dichtgeknepen.

En EDPnet bewijst met http://lijntest.be dat ze eerlijk zijn over wat ze kunnen aanbieden.
Duh, wat is het verschil tussen die 2 ? Providers maken reclame voor hun hoogste snelheid, de kleine letterkes zetten ze wel op een andere pagina,
wat is het verschil tussen reclame maken voor "vrij downloaden" en dit maar op volle snelheid aanbieden tot 150/750 GB of Reclame maken voor 50mbps download en dit maar aanbieden voor X% van hun klanten ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

amedeeus schreef:Fibernet? Fiber ? Neen coaxnet !!!
Fibernet is een product naam... geen garantie dat het fiber is tot bij je binnen in huis.
amedeeus schreef:Toen ik melde aan telenet dat deze snelheden veel te traag was, zij de lieve mevrouw aan de lijn, dat ik maar snachts moest downloaden, ...
Da's nonsens (in die zin dat bij voldoende vraag op een node men die effectief splitste - al was ik daar toen ook niet blij mee omdat het soms wel enkele maanden kon duren)... en trouwens vermoedelijk al vele jaren geleden (ja er waren toen capaciteits problemen op nodes).
amedeeus schreef:En R2504 telenet goed spreken omdat u vind dat het voldoende is, dat vind ik gewoon ronduit onnozel, u moet beseffen dat er ook mensen zijn die andere noden hebben !!!
Nee, het gaat er niet om dat het voor mij voldoende is... het gaat gewoon om "redelijkheid" (zolang je bij die 1% zit zal je moeten begrijpen dat je toegevingen zal moeten doen)... iets wat men vandaag nog amper kent. Gaan we trouwens morgen allemaal zeuren over BGC z'n snelheid... wat mij betreft is dat probleem veel ernstiger (daar heb je heel vaak je snelheid niet... ook niet 's nachts !).
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:En EDPnet bewijst met http://lijntest.be dat ze eerlijk zijn over wat ze kunnen aanbieden.
Ik hoop dat je beself dat die lijntest pure theorie is... en geen enkele garantie geeft !
Ik hoop dat je beseft dat edpnet voor zijn lijntest de gegevens gaat halen uit de database van belgacom. Diezelfde database waar belgacom op beslist welke snelheid ze een klant geven. En in de 2,5 jaar dat ik technieker ben geweest is die database redelijk nauwkeurig gebleken. De gevallen waarbij een klant de 'beloofde' snelheid niet kon halen zijn op 2 handen te tellen, en de meeste gevallen konden opgelost worden dooe de lassers langs te sturen.

Van al die duizenden klanten die ik gedaan heb is er geen enkele die mij ooit vroeg hoe snel ze kunnen downloaden. Jan Modaal geeft daar geen zak om. Het enige dat van tel is dat ze genoeg decoders kunnen aansluiten zodat de papa, mama en kindjes allemaal naar een verschillend programma kunnen kijken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:is die database redelijk nauwkeurig gebleken
Meer dan het woordje "redelijk" moest ik niet horen... redelijk is niet perfect (net zo min dat jullie het begrip "'onbeperkt" niet in z'n context willen plaatsen). Trouwens het gaat erom dat je via BGC (en resellers) vaak genoeg niet je geadverteerde snelheid kan halen... nooit niet, ook niet door te wachten tot de nacht.

Welke leugenaars, zakkenvullers... (en andere woorden die ik hier allemaal heb gelezen) is BGC dan wel niet ?
Trojan schreef:Van al die duizenden klanten die ik gedaan heb is er geen enkele die mij ooit vroeg hoe snel ze kunnen downloaden.
Ik moet de eerste ook nog tegenkomen die mij vraagt of hij "onbeperkt" kan downloaden. Of het snel genoeg is krijg ik regelmatig te horen al weet ik goed genoeg dat het allemaal relatief is en weinig zin heeft 120 Mbits te hebben om wat te surfen.

Wat mij betreft stopt de discussie... ja, TN z'n "onbeperkt" is niet 24/24u aan 60 Mbits downloaden (en als je dat massaal gaat doen bij BGC zal men ook wel moeilijk gaan doen)... het is gewoon een volume waar meer dan 95% nooit aan komt en in die zin "meer dan voldoende". Bij andere providers zijn het trouwens andere problemen (waar vaak veel meer als 5% een probleem mee heeft) en iedereen moet maar voor zich uitmaken wat het belangrijkste voor hem is (en hopelijk beseffen dat je in je leven niet alles kan hebben voor een appel en een ei).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik haal alvast mijn geadverteerde snelheid dus daar ben ik blij om :banana: theeft wel lang genoeg geduurd. Ik kom tegenwoordig ook maar heel weinig mensen meer tegen die ze niet halen, ze zijn dan ook zwaar bezig met hun netwerk naar VDSL om te zetten. Het verbaast me wel dat ze mensen niet automatisch omzetten naar VDSL als dit beschikbaar is (zelfs niet verwittigen), ik heb deze maand voor 4 mensen VDSL moeten regelen omdat ze niet wisten dat het al beschikbaar was. Daar maken ze dus wel een potje van.

Trouwens Belgacom adverteert (ook op hun website) met maximumsnelheden en ze verkondigen dus geen leugens als je dan maar 25Mbps of 20Mbps haalt.
Quote: Maximumsnelheden (download/upload) om thuis te surfen 30Mbps | 1,5Mbps
Nuja, 90% kijkt over dat woordje maximum over en voelt zich dan misschien in t zak gezet, maar het staat niet eens in de kleine letters.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:En EDPnet bewijst met http://lijntest.be dat ze eerlijk zijn over wat ze kunnen aanbieden.
Ik hoop dat je beself dat die lijntest pure theorie is... en geen enkele garantie geeft !
Pas op dat we hier geen verschillende dingen door mekaar slaan. De resultaten van de Belgacom / EDPnet lijntest geeft aan wat de synchronisatie snelheid is van je modem. Dit is op geen enkele wijze een gegarandeerde downloadsnelheid.
EDPNet - net als alle andere providers - rekent erop dat niet alle klanten 24/7 hun lijn volop openzetten. Daar hebben ze absoluut niet voldoende bandbreedte voor, en dat zou ook onbetaalbaar zijn.
Met andere woorden, de beschikbare bandbreedte wordt verdeeld, het kan dus ook zijn, dat een paar zware downloaders in jouw regio, een serieuze impact hebben om jouw snelheid.

Natuurlijk wordt dit door EDPnet continu gemonitord, en waar nodig wordt er capaciteit bijgekocht.
Maar ga er niet vanuit dat ADSL providers een onbeperkte capaciteit hebben, en dat iedereen 24/7 zijn lijn volop kan openzetten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kvraag me af wat er erger is, adverteren voor 50mbps en maar 16 krijgen of na 750GB een paar uur per dag gecapped worden ? :cop:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik lees hier een mooi pleidooi voor het nieuwe huisvader aandeel Telenet dat duidelijk rendeert. :beerchug:
( Naast een breedbandverbinding zijn we ook bedeeld met een aandelenpakket, geprezen zij hij den Heilige Duco )
raf1 schreef: Het is compleet absurd dat 100% van de klanten morgen 150 gigabyte zal downloaden. De natuurlijke aangroei van bandbreedte is perfect voorspelbaar én betaalbaar zonder "traffic management" zoals het Telenet-regime. Dat bewijzen honderden providers wereldwijd, inclusief Belgacom en EDPnet.
Ik weet niet wat je meent te weten over honderden providers wereldwijd de realiteit is dat ze wellicht allemaal aan traffic management doen, zei het minimaal met een FUP zij het met allerlei complexe formules en traffic shaping.

Het onbeperkt telenetabo ( dat duidelijk de ogen uitsteekt ) is nu duidelijk gespecifieerd iets waar ge bij EDPnet enkel maar van kunt dromen. Uw nieuw lief zal u wel aan de deur zetten als ze vind dat het genoeg is geweest.
Laatst gewijzigd door 9livesuni 02 jul 2012, 18:19, in totaal 1 gewijzigd.
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Uiteindelijk kunnen de providers blijven uitsteken wat ze willen zolang 99% van de klanten totaal geen idee heeft wat ze nu juist aankopen (snel of sneller internet, zolang ze maar op facebook kunnen). Maar goed, nu is het ook duidelijk voor de 1% van de klanten die wel weet wat ze moeten hebben en dus wat beter kunnen hun keuze maken.

Overigens hoop ik wel nog dat de mensen die veel P2P gebruiken bij telenet zo slim zijn om hun encryptie in de torrentclient aan te zetten zodat ze krijgen waarvoor ze betalen. Waarom dat iemand die via usenet download dat wel zou mogen blijft me een raadsel (en ja, ik weet dat het komt omdat er meer P2P-gebruik is dan usenet gebruik, daar gaat het niet over). Dat ze dan maar algemene 'eerlijke' restricties opleggen (naast de limiet dan).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij DSL is de reden voor verlaagde snellheden technisch en kan je bij online bestelling waarschijnlijk nog opzeggen als het niet bevalt want wie erop let, krijgt al gauw een idee van wat zijn connectie waard is.

Bij Telenet is de vertraging opzettelijk, duurt het zelfs nu nog te lang om een idee van die beperkingen te krijgen, en wordt er dan nog eens reclame gemaakt met pure leugens.

En dan zitten jullie je nog steeds af te vragen welke van deze twee modellen het eerlijkst is? :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Maar ga er niet vanuit dat ADSL providers een onbeperkte capaciteit hebben, en dat iedereen 24/7 zijn lijn volop kan openzetten ...
Als je rekening houdt met de netwerktopologie en de regulering van het BIPT mag je wel stellen dat het VDSL2-netwerk in principe wel garantie geeft op onbeperkte capaciteit. Als een ROP overbelast zou geraken, kan er snel extra glasvezelcapaciteit bijgeplaatst worden.
Belgacom kan het zich echt niet permitteren om VDSL2 te laten dichtslibben.

Bij Telenet is er geen regulering en opereren zo ook nog eens op het randje van de wet. Hun business is pure winstmaximalisatie die nefast voor hun klanten begint te worden. Denk maar aan de analoge tv-kijkers die dit jaar zwaar voor schut werden gezet. Toen sprak Telenet zelfs openlijk over capaciteitsgebrek.
In mijn ogen heeft Telenet hun netwerk gewoon laten dichtslibben en is het nu dweilen met de kraan open.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

In principe moet belgacom genoeg capaciteit voorzien om minstens alle tv zenders naar een rop te kunnen streamen en vandaar naar het maximum aantal decoders dat een klant kan aansluiten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

De een komt vertellen dat de problemen van technisch aard zijn de andere beweerd dan weer dat er technisch geen enkel probleem is en de sky the limit is, allé in principe dan toch. Duidelijk dat de investering van 10% van hun winst duidelijk nog te weinig is van het goede om zich te kunnen meten met dat hopeloos verouderd en afgetakeld netwerk.

De tv discussie is een andere zaak, maar het afschaffen van een veroudere techniek raakt voornamelijk de koperpaarklanten die duidelijk de natte bui al voelen hangen. Elke digitale Telenetklant beseft ondertussen wel al dat het analoge aanbod beter opgedoekt word.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Elke digitale Telenetklant beseft ondertussen wel al dat het analoge aanbod beter opgedoekt word.
Elke digitale Telenet klant zou moeten beseffen dat het schrappen van analoge zenders op die manier gratis extra bandbreedte creeert op de kabel zonder een cent aan investeringen vanuit Telenet. :nono:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Lijkt me een goede zaak als telenet gebruiker en aandeelhouder.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ja, als klant met 3 analoge TV's inderdaad een goeie zaak. Voor de aandeelhouders wel te verstaan.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

9livesuni schreef:De een komt vertellen dat de problemen van technisch aard zijn de andere beweerd dan weer dat er technisch geen enkel probleem is en de sky the limit is, allé in principe dan toch. Duidelijk dat de investering van 10% van hun winst duidelijk nog te weinig is van het goede om zich te kunnen meten met dat hopeloos verouderd en afgetakeld netwerk.
Qua techniek zijn er 2 aparte discussies: (1) van de provider z'n centrale naar hun bakje in de straat, en (2) de laatste stap van dat bakje naar de klant toe.

Bij DSL is (2) altijd een gekend probleem geweest door de invloed van de afstand tot het bakje, en bij Telenet is (1) een probleem omdat ze te weinig bakjes hebben om hun reclamebeloften te vervullen. Vanzelfsprekend dat daar bij beiden aan gewerkt wordt, maar dat geeft nog niet het recht om jarenlang klanten te lokken met valse produktvoorwaarden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Valse productvoorwaarden ? Uiteindelijk is 50mbps 50mbps bij telenet en wordt je snelheid gecapped als je het in hun ogen te gortig maakt overdag.
Het is jaren een raadsel geweest wat Telenet juist te goritig vond, maar daar zijn ze nu (2jaar na datum) duidelijk in.
Wat daar vals aan is ontgaat me nog altijd, dat je dat niet leuk vind oke, maar ga dan zoals gezegd op een ander. Dat ze teveel winst maken ? Geef je geld dan ook aan een ander... (Net zoals de duimpjes hier, kvind ze stom, ik gebruik ze dus niet meer, als morgen iedereen ze stom vind zullen ze ze wel afschaffen ;-) )

Trouwens uiteindelijk maakt het voor de klant niet uit of het nu uit technisch of uit commercieel oogpunt mank (wat is mank ? ik ben best tevreden over 16mb flatfree) loopt.
Alsof te weinig belgacom kastjes ook geen commerciële afweging is ?


Je kan blindelings een product kopen... maar de meesten hier zijn volgens mij meer dan goed op de hoogte wie wat aanbied en tegen welke prijs. We weten ondertussen toch allemaal dat het bij BGC gokken is, bij TN veel betalen en oppassen met je volume en dat je bij Scarlet hopelijk nooit problemen krijgt, want de technieker kan wel eens een maandje wegblijven.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

9livesuni schreef:Lijkt me een goede zaak als telenet gebruiker en aandeelhouder.
Dus, jouw logica volgende, zou je het positief vinden mocht iedere TV kijker vanaf heden enkel digitale tv hebben? En dat Telenet geen analoge TV meer aanbied? Het is dus duidelijk dat je geen enkele verstandhouding hebt met de telecomwereld... Er is al jaren een discussie aan de gang over wat ze juist gaan doen met bvb rusthuizen en grote appartementen waar het nog vol ligt met zogenaamde rijgnetten. En deze krijgt men niet bepaald makkelijk weg.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

ja ja nee en telenet bied oplossingen in de vorm van broad en multicast. Als ze de crt's verplicht wegkrijgen en ze een hd scherm aansmeren lijkt het me niet meer dan billijk dat ze ook een degelijk signaal aanbieden. De rijgnetters zien het succes trouwens ook en geraken ook overtuigd om hun binnen bekabeling te vernieuwen. 't zijn niet allemaal fossielen op die algemene vergaderingen.

Maar ik begrijp de weerstand van de leechers, bedenk dat je meer moet betalen terwijl je vroeger naar believen kon aftakken en delen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zou zeggen ga eens een rusthuis binnen en begin eens met daar binnenbekabeling te veranderen. Onmogelijk werk gewoon! Net hetzelfde als oudere mensen een digibox (maakt niet uit of het nu telenet of belgacom is, of nog een andere operator) verkopen. Die mensen willen maar één ding : op een knopke duwen en tv zien. Zonder te maken dat de tv op het juiste kanaal staat voor HDMI etc en zonder extra toeters en bellen.

Je mag het een bende fossielen noemen, maar dat zegt meteen genoeg over jouw respect tov de oudere generatie. Vergeet niet dat de babyboomgeneratie nu algemeen gezien nog thuis woont hé. Als deze verhuizen naar een rusthuis...good luck!

Voor je dergelijke (onwetende) uitspraken doet, luister eerst eens naar de problematiek in rusthuizen. Behalve volledig vernieuwde gebouwen in Belgacom TV totaal niet mogelijk en zijn ze dus enkel toegewezen op analoge TV van Telenet...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Maar de mensen kunnen dat, hun toestel is ervoor uitgerust ( dvb-c tuner )

Moest het nodig zijn om het intern netwerk te vernieuwen dan gebeurt dat ook als men de kost wil maken. Net zoals vele leefgemeenschappen ook die keuze maken. Dat zijn echt geen ingrijpende verbouwingen zoals men er dagelijks uitvoert.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

In sommige rusthuizen mag je de bestaande crt tv nog eens niet vervangen door je eigen flatscreen tv, laat staan dat je digitale tv van telenet of belgacom zou mogen nemen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik volg de media niet, nog de technologie op de voet.

Een aantal jaar geleden was er alleszins een voorstel om het tot een verbod te laten leiden. Als jouw uitspraak correct is dan is het betreurenswaardig dat deze wet er niet is doorgekomen.

Collectieve instellingen werken niet met inviduele aansluitingen, dus laat het denken met je kennis uit de consumentenwereld maar voor wat het is.
Je zal afnemen wat er aangeboden word, op hun eigenste netwerkverdeler voorzien van een kabelsignaal en/of sat signaal.

Als je vrije keuze wil van energieleverancier, kok, telekomverdeler als gepensioneerde wens ik veel succes met het kiezen van een rvt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

iceke schreef:Valse productvoorwaarden ? Uiteindelijk is 50mbps 50mbps bij telenet en wordt je snelheid gecapped als je het in hun ogen te gortig maakt overdag.
Het is jaren een raadsel geweest wat Telenet juist te goritig vond, maar daar zijn ze nu (2jaar na datum) duidelijk in.
Wat daar vals aan is ontgaat me nog altijd, dat je dat niet leuk vind oke, maar ga dan zoals gezegd op een ander.
Onbeperkt beloven terwijl de limiet voor sommigen gelijk is aan de beperkte abos nu (100GB + 50% nachtsurfen). En niet vanwege limitaties van de techniek, maar puur vanwege overboeking.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Limiet ? voor er gecapped wordt bedoelje, en dan haal je nog vlotjes 300gig per nacht binnen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

krisken schreef:Ik zou zeggen ga eens een rusthuis binnen en begin eens met daar binnenbekabeling te veranderen. Onmogelijk werk gewoon!
En vergeet de hotels niet. Er is gewoonweg geen deftig internationaal aanbod meer. Wat is de oplossing ? Alle bekabeling geen vervangen en overal (2-talige) digiboxen plaatsen etc. ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VOiD schreef:En vergeet de hotels niet.
Telenet heeft specifieke oplossingen voor die sector... trouwens digitale TV op zich is geen probleem (al dacht ik dat men het momenteel niet toestaat) in een rijgnet (enkel het interactieve gedeelte). Trouwens je kan en mag "vooruitgang" niet stoppen vanwege het feit dat er nog rijgnetten zijn.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

In mijn ogen is digitale tv nog steeds geen vooruitgang dus ik snap best dat mensen bij analoog willen blijven (hier voorlopig ook nog). Het was eerst twijfel om voor digitale tv te gaan, maar inmiddels is besloten om eerder de kabel gewoon buiten te smijten van zodra er ook maar 1 zender nog verdwijnt. Evenveel betalen, minder krijgen (en je betaald zelfs voor digitaal in je abo maar kan niet kijken zonder hun rommel waar je nog voor bij mag betalen).

In het rusthuis waar ik weekendwerk doe vervangen ze zelf de crt-toestellen door een flatscreen, maar digitale tv komt er niet in, die mensen klagen daar over want die keken graag naar sommige van die zenders die verdwenen zijn, terwijl er andere kanalen zijn waar geen kat naar kijkt en die blijven bestaan :roll: ze doen het echt niet per ongeluk, relatief populaire zenders weghalen
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

wat ik vooral zie is dat digitale tv meer kost. de basisprijs is wel hetzelfde, maar elke kleine scheet die ge laat wordt u aangerekend.

Voor de rest business as usual, 500 zenders, niets te zien.
Ik heb geen tv meer, en vele vrienden (en zelfs mijn ouders) van mij ook niet meer, of hij hangt enkel aan een media player.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”