Het is compleet absurd dat 100% van de klanten morgen 150 gigabyte zal downloaden. De natuurlijke aangroei van bandbreedte is perfect voorspelbaar én betaalbaar zonder "traffic management" zoals het Telenet-regime. Dat bewijzen honderden providers wereldwijd, inclusief Belgacom en EDPnet.r2504 schreef:Overdrijf je niet een beetje... iedereen weet dat morgen iedereen zelfs maar z'n 150 GB download iedere provider ernstige problemen heeft... ook BGC.
Dus voor die 6 Vlamingen die maandelijks 150 gigabyte downloaden werkt Telenet een heel jaar aan een traffic management-systeem? Wie overdrijft er nu?r2504 schreef:en laat het nu net zo zijn dat je die klanten haast op één hand kan tellen.
Neen hoor, Netflix-abo = onbeperkt films kijken. Youtube idem. Spotify Premium idem. En in de Belgische UGC-cinema's kan je ook een "unlimited" filmabonnement nemen. Allemaal letterlijk.r2504 schreef: Ik vrees dat je het woord onbeperkt iets te letterlijk bekijkt.
Het gaat om miljoenen klanten, want niet alleen op vlak van internet weigert Telenet te investeren, ook op vlak van tv investeert men onvoldoende in bandbreedte. De omroepen uit onze buurlanden worden op analoge tv koelbloedig geschrapt. Elke klant die af en toe eens naar de BBC wou kijken op een analoog tv-toestel heeft daar dus last van. En buiten de Vlaamse digitale kanalen beschikt geen enkel kanaal over een deftige bandbreedte. Kijk eens naar sport of actiefilms op de buitenlandse kanalen en je weet wat ik bedoel.r2504 schreef:Het is niet omdat een bedrijf winst maakt (en ja ik denk dat er ook nog marge is) dat het voor die enkele procenten klanten maar moet springen om speciaal voor hen de nodige investeringen te doen.
De jaarlijkse 500 miljoen euro voor de aandeelhouders(die je misschien wel op één hand kan tellen) staat in schril contrast met de netwerkinvesteringen.
Op die manier zullen de aandeelhouders Telenet uiteindelijk leegzuigen en dumpen met een zware schuldenput en een verouderd netwerk.
Op dat moment is er volgens mij wel iets mis met de bedrijfsvoering.