Verhoogt Telenet binnenkort de snelheid van fibernet abos?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Over dat HD XL Pack vond ik dit (maar ik vond geen link naar die pagina, gevonden via Google): http://telenet.be/850/nl/thuis/televisi ... -televisie
Een Shake+ bestaat niet meer, maar zou het dan nu nog steeds gratis inbegrepen zijn?
Een Shake+ bestaat niet meer, maar zou het dan nu nog steeds gratis inbegrepen zijn?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ben in januari van dit jaar gedowngrade van de FibernetShake naar Basic Shake met behoud van HD XL pack.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ze passen ook abbo aan van fibernet M
http://sim.telenet.be/optiext/optiexten ... 2rfhn56Mof
U bent nù al de snelste, als het om internet gaat. Maar vanaf 24 juni duwen we het gaspedaal voor uw zaak nog eens extra in.
Snel internet wordt nog sneller!
Tijd is geld, zeker voor ondernemers. Dus dit klinkt goed: over enkele dagen surft u 20% sneller! U kan ook sneller uploaden: handig, bij zware documenten. En, u krijgt dubbel zoveel volume - elke maand opnieuw. Enkel de prijs van uw abonnement blijft dezelfde.
Vandaag Vanaf 24 juni
Downloadsnelheid¹
Uploadsnelheid¹
Volume
50 Mbps
3,5 Mbps
250 GB
60 Mbps
5 Mbps
500 GB
Wi-Free: overal gratis draadloos surfen.
En wat als u onderweg bent? Neem voorsprong op de concurrentie, en surf gratis! Over het hele land kan dat nu al via 1.200 Telenet-hotspots². Die vindt u echt overal: in treinstations, luchthavens, sportstadia, restaurants,… Ontdek Wi-Free in uw buurt!
Veel surfplezier!
Inge Smidts
goed nieuws dus 500gb kom ik zeker mee toe
http://sim.telenet.be/optiext/optiexten ... 2rfhn56Mof
U bent nù al de snelste, als het om internet gaat. Maar vanaf 24 juni duwen we het gaspedaal voor uw zaak nog eens extra in.
Snel internet wordt nog sneller!
Tijd is geld, zeker voor ondernemers. Dus dit klinkt goed: over enkele dagen surft u 20% sneller! U kan ook sneller uploaden: handig, bij zware documenten. En, u krijgt dubbel zoveel volume - elke maand opnieuw. Enkel de prijs van uw abonnement blijft dezelfde.
Vandaag Vanaf 24 juni
Downloadsnelheid¹
Uploadsnelheid¹
Volume
50 Mbps
3,5 Mbps
250 GB
60 Mbps
5 Mbps
500 GB
Wi-Free: overal gratis draadloos surfen.
En wat als u onderweg bent? Neem voorsprong op de concurrentie, en surf gratis! Over het hele land kan dat nu al via 1.200 Telenet-hotspots². Die vindt u echt overal: in treinstations, luchthavens, sportstadia, restaurants,… Ontdek Wi-Free in uw buurt!
Veel surfplezier!
Inge Smidts
goed nieuws dus 500gb kom ik zeker mee toe
-
- Starter Plus
YEZ.
Heb mijn abbo verlaagd. 20 euro minder per maand en toch vrij downloaden .
Peis dat dat heel wat mensen gaan verlagen want met 60mbps heb ik in feite wel genoeg.
Ik betaal geen 20 euro meer voor 60mbps extra zulle.
Ik had zoiezo nog Fibernet 60 omdat ik geen 5 euro extra wou dokken voor die Fibernet XL.
Dus in feite blijft alles nu hetzelfde voor mij except een betere upload en dat voor 20 euro minder .
Peis dat ze het gaan voelen in hun portemonnee.
Ze gaan nu wel reclame op poten zetten waarom je wel 120mbps moet hebben.., voor met 4 mensen tegelijk te surfen, yeah right
Peis dat dat heel wat mensen gaan verlagen want met 60mbps heb ik in feite wel genoeg.
Ik had zoiezo nog Fibernet 60 omdat ik geen 5 euro extra wou dokken voor die Fibernet XL.
Dus in feite blijft alles nu hetzelfde voor mij except een betere upload en dat voor 20 euro minder .
Ze gaan nu wel reclame op poten zetten waarom je wel 120mbps moet hebben.., voor met 4 mensen tegelijk te surfen, yeah right
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat Belgacom hierover gaat zetten voor zijn klanten . Het verschil in download met fibernet is nu toch een 30Mbps , terwijl de upload achterblijft met ongeveer 0.5 Mbps . 50/6 profiel zou al een mooie zet zijn .
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Kun jij dan nu al vrij downloaden? of moet je wachten tot de 24 ste.lordraider schreef:YEZ.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Ik vraag me af mensen die nu fibernet hebben en die willen de formule behouden zoals ze nu is met 100 gb kan dat ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Ja kan zowizo 150Gb downloaden in de rode uren dus waarom zou het blijven bestaan?proximusboyke schreef:Ik vraag me af mensen die nu fibernet hebben en die willen de formule behouden zoals ze nu is met 100 gb kan dat ?
- proximusboyke
- Elite Poster
wel als je nu bnb een facturatie periode hebt om gemakkelijk te zijn van de 1 tem 30 of 31e.
Met fibernet download je en bin je komt toe met je 100gb
de nieuwe fibernet met vrij downloaden
1e 2gb
2e 0.4 gb
3e 0.2 gb
4e 5.2 gb
5e 20.8 gb op een zaterdag (iedereen thuis ook kids)
wel dan ben ik 100% zeker dat je de zondag tijden de rode uren uw snelheid niet zal halen !!!!
en je mag dat 100 x proberen je zal 100 x prijs hebben.
let op tis een gasen verbetring voor vele mensen maar niet voor iedereen, geloof me vrij
Met fibernet download je en bin je komt toe met je 100gb
de nieuwe fibernet met vrij downloaden
1e 2gb
2e 0.4 gb
3e 0.2 gb
4e 5.2 gb
5e 20.8 gb op een zaterdag (iedereen thuis ook kids)
wel dan ben ik 100% zeker dat je de zondag tijden de rode uren uw snelheid niet zal halen !!!!
en je mag dat 100 x proberen je zal 100 x prijs hebben.
let op tis een gasen verbetring voor vele mensen maar niet voor iedereen, geloof me vrij
-
- Starter Plus
Ik moet wachten maar ben nu al veranderd .Janic schreef: Kun jij dan nu al vrij downloaden? of moet je wachten tot de 24 ste.
Ben benieuwd wat ze gaan doen als ze later nog eens upgraden en je al snel internet en veel download hebt bij hun laagste abbo, dan gaan toch veel mensen omschakelen denk ik. Volgens mij gaan er nu al een aantal terugschakelen naar gewoon Fibernet omdat nu ook daar Vrij downloaden is ingevoerd.
[Mod Edit] fullquote ingekort tot het essentiële. Gelieve alleen het stukje te quoten waarop je antwoordt, fullquotes zijn te vermijden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat dat omschakelen betreft zal dat wel meevallen, denk ik. Hoeveel mensen weten wat ze betalen, wat ze ervoor krijgen, en wat de goedkopere opties zijn ?lordraider schreef:Volgens mij gaan er nu al een aantal terugschakelen naar gewoon Fibernet omdat nu ook daar Vrij downloaden is ingevoerd
We klagen allemaal dat Internet in België te duur is.
Maar eigenlijk wordt het Internet met de dag goedkoper, gezien we voor hetzelfde geld meer en meer krijgen (hogere snelheden, hogere volumes). Dit is zowel bij Belgacom als Telenet het geval.
De meeste gebruikers die nu toekomen met de snelheden/limieten kunnen zonder enig probleem downgraden, en dus van het "goedkopere Internet" genieten, alleen ... de meeste mensen doen die moeite niet...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ehm...waar vind je dit terug?q-tec schreef:Ja kan zowizo 150Gb downloaden in de rode uren dus waarom zou het blijven bestaan?proximusboyke schreef:Ik vraag me af mensen die nu fibernet hebben en die willen de formule behouden zoals ze nu is met 100 gb kan dat ?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Telenet heeft op Twitter verduidelijkt dat het Verminderd downloaden-regime eigenlijk een glijdende datalimiet is van 150 á 750 gigabyte.
Telenet op Twitter schreef:@Bv202 Met Fibernet kan je 150 tot 750GB verbruiken binnen FUP, voor FibernetXL is dit 250 tot 1250GB. Dit kan je volgen op je Telemeter.^CH
-
- Moderator
- Contacteer:
Ah, de glijdende telemeter is dus terug van weggeweest
Nu goed, vroeger stond er ook iets in die aard en kwamen er ook mensen hier klagen dat men plots na xGB op smalband stond hé. Zie maar naar de link een paar topics terug : gemeenten en telenet. Maar als ze die 150GB als "vaste" limiet aanhouden, prima!
Nu goed, vroeger stond er ook iets in die aard en kwamen er ook mensen hier klagen dat men plots na xGB op smalband stond hé. Zie maar naar de link een paar topics terug : gemeenten en telenet. Maar als ze die 150GB als "vaste" limiet aanhouden, prima!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Deze zal nu voor Fibernet te zien zijn. (zoals fibernet60 van vroeger dit komt gewoon terug tegen een goedkopere prijs)
(Natuurlijk ben ik nog niet thuis geweest anders zou de komma wel een plaats of 2 opschuiven)
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Mij interesseert het niet dat ze de downloadsnelheid en limiet verhogen; ik heb genoeg aan wat ze nu al bieden (ComfortNet).
Volgende zaken zou ik interessanter vinden:
- hogere uploadsnelheid
- mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten
- IPv6 support
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's inderdaad ook de nummer één op mijn lijstje... en het enige alternatief is een business abonnement aan de dubbele prijs wat ronduit belachelijk zo niet schandalig is (zeker daar andere providers dit gewoon gratis hebben).HyperQuantum schreef:[*]mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten[/*]
Tja, ik heb een tunnel draaien en dat werkt prima... ik zie niet meteen de toegevoegde waarde moest TN dit native aanbieden (behalve wat snelheidswinst dan al kan ik van de tunnel ook niet klagen, daar haal ik ook > 30 Mbps over).HyperQuantum schreef:[*]IPv6 support[/*]
- crosserke
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 5 keer
Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?q-tec schreef:
Deze zal nu voor Fibernet te zien zijn. (zoals fibernet60 van vroeger dit komt gewoon terug tegen een goedkopere prijs)
(Natuurlijk ben ik nog niet thuis geweest anders zou de komma wel een plaats of 2 opschuiven)
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dan kan je misschien overstappen op Basic internet om te beginnen, deze heeft een hogere uploadsnelheid dan Comfortnet.HyperQuantum schreef:Mij interesseert het niet dat ze de downloadsnelheid en limiet verhogen; ik heb genoeg aan wat ze nu al bieden (ComfortNet).
Of alternatief mogen ze ook gewoon de prijs verlagen
- hogere uploadsnelheid
- mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten
- IPv6 support
Poorten onder 1024 zie ik niet meteen veranderen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Staat toch in de Telemeter? Je quote een afbeelding met telemeter erin, en je vraagt hoe je reeds vebruikte volume ziet?crosserke schreef: Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
HyperQuantum schreef: [*]mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten[/*]
Dat zou idd wel eens mogen, deze week ook weer een syncronisatie willen opzetten backups tussen 2 synology nassen, das nu toch al een particuliere behoeft, wat heb je nodig poort 22 en 873, een heel vpn server moeten opzetten om dat te doen werken.
Pffft echt niet meer van deze tijd.
- crosserke
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 5 keer
Je kent isp monitor blijkbaar niet aan uw reactie te zien, isp laat wel meer zien dan enkel uw verbruikt volume!!Dima_2005 schreef:Staat toch in de Telemeter? Je quote een afbeelding met telemeter erin, en je vraagt hoe je reeds vebruikte volume ziet?crosserke schreef: Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
Iemand een idee of isp monitor het nog zal doen met het nieuwe systeem van telemeter?
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Toen ik vroeger nog bij telenet zat werkte isp monitor niet meer bij een abo zonder limiet
Gebruik anders bvb NetLimiter of http://www.softperfect.com/products/networx/ ( gratis)
Zo heb je een idee van u data verbruik en andere statistieken die je niet terug vind bij de gewone telemeter van telenet
Gebruik anders bvb NetLimiter of http://www.softperfect.com/products/networx/ ( gratis)
Zo heb je een idee van u data verbruik en andere statistieken die je niet terug vind bij de gewone telemeter van telenet
Hoeveel download en uploadsnelheid heb je nodig om zonder problemen online te spelen met een Xbox360?
Wij komen nu aan MAX 10GB/maand verbruik.
Wij hebben nu Fibernet, maar met de verhoogde snelheden denk ik dat wij gerust kunnen overschakelen naar Basicnet, niet?
Wij hebben nu Fibernet, maar met de verhoogde snelheden denk ik dat wij gerust kunnen overschakelen naar Basicnet, niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Je hebt niet zoveel snelheid nodig om met de Xbox te spelen. VDSL-klanten kunnen ook de Xbox gebruiken. Dus ik zou zeggen: downgraden!! (Je kon het al veel vroeger doen, zeker met dat volume)
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Zeeeeer weinigDrossie schreef:Hoeveel download en uploadsnelheid heb je nodig om zonder problemen online te spelen met een Xbox360?
Ik speelde vroeger zelfs als ik op smallband zat zonder problemen.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik ken het wel, maar aan de vraag te zien, zie ik 0,0 nut in ISPMonitor te installeren. En uit mijn ervaring waren laatste versies een ramp. (soms nam het een volledige core in, op 100%, zonder reden, crashte het mijn pc,...)crosserke schreef:Je kent isp monitor blijkbaar niet aan uw reactie te zien, isp laat wel meer zien dan enkel uw verbruikt volume!!Dima_2005 schreef:Staat toch in de Telemeter? Je quote een afbeelding met telemeter erin, en je vraagt hoe je reeds vebruikte volume ziet?crosserke schreef: Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
Iemand een idee of isp monitor het nog zal doen met het nieuwe systeem van telemeter?
En wat laat die dan nog zien? Je resterende volume? (wat niet meer van toepassing is). Het maakt wat gebrekkige speedtestjes (wegens een capaciteitsgebrek op hun servers), en het laat real-time traffiek zien. Enfin, niks bijzonders aan die software.
Ik moet toegeven: toen het geintroduceerd werd, was het revolutionair, maar tegenwoordig, en zeker met een FUP heeft het helemaal geen zin om zo'n software te gebruiken.
En wil je je eigen gebruik (en evolutie) zien, als je een computer hebt is dat min of meer een oplossing. Maar bij meerdere, kun je beter deftige firmware op je router zetten... (indien je een router hebt)
- proximusboyke
- Elite Poster
Dat zie ik nooit gebeuren !
Daarin moeten we eerlijk zijn zoals vaker gezegd kabel moet het hebben van de snelheid dsl van het onbeperkt downloaden.
Telenet zal altijd rapper zijn tenzij belgacom beslist gans belgie van glasvezel te voorzien, maar gezien het prijskaartje acht ik de kans uiterst klein.
Daarin moeten we eerlijk zijn zoals vaker gezegd kabel moet het hebben van de snelheid dsl van het onbeperkt downloaden.
Telenet zal altijd rapper zijn tenzij belgacom beslist gans belgie van glasvezel te voorzien, maar gezien het prijskaartje acht ik de kans uiterst klein.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Ja, als ze beginnen met FTTH (fiber to the home) maar dat zal nog niet voor direct zijn.Clepn schreef:Denken jullie dat Belgacom ooit nog sneller internet zal aanbieden dan Telenet?
-
- Moderator
- Contacteer:
Qua download denk ik niet dat ze snel voorbij de huidige 50mbit zullen geraken. Maar qua upload zie ik het nog wel stijgen. Zeker met de vectoringtechnieken en met de VBB's die men plaatst. Aan de andere kant...heb je hogere snelheden ECHT nodig? Telenet bied met 120mbit momenteel meer aan dan sommige servers aankunnen! Vele netwerkpoorten van servers zitten nog op 100mbit. Net als vele switches...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Hebt ge al een fotoke van zo'n VBB?
- proximusboyke
- Elite Poster
in princiepe kan vdsl 300 over koper sturen.
let wel binnen de x aantal meter van een rop of nieuwe boxen
let wel binnen de x aantal meter van een rop of nieuwe boxen
Laatst gewijzigd door proximusboyke 09 jun 2012, 20:21, in totaal 1 gewijzigd.
Vergeet dat je meerdere gebruikers kunt hebben, en dat ieder dan nog eens torrents kan downloaden terwijl hij/zij aan het gamen is of weet ik veelkrisken schreef:Aan de andere kant...heb je hogere snelheden ECHT nodig? Telenet bied met 120mbit momenteel meer aan dan sommige servers aankunnen! Vele netwerkpoorten van servers zitten nog op 100mbit. Net als vele switches...
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier een link op userbase naar zo een foto van een 'vbb ' .
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=32392
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=32392