Verhoogt Telenet binnenkort de snelheid van fibernet abos?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Over dat HD XL Pack vond ik dit (maar ik vond geen link naar die pagina, gevonden via Google): http://telenet.be/850/nl/thuis/televisi ... -televisie
Een Shake+ bestaat niet meer, maar zou het dan nu nog steeds gratis inbegrepen zijn?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

HD-XL:
Indien je vroeger een shake had met HD XL inbegrepen, kun je deze behouden:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... hd-xl-pack
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ben in januari van dit jaar gedowngrade van de FibernetShake naar Basic Shake met behoud van HD XL pack.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sele
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2007, 18:54

ze passen ook abbo aan van fibernet M

http://sim.telenet.be/optiext/optiexten ... 2rfhn56Mof

U bent nù al de snelste, als het om internet gaat. Maar vanaf 24 juni duwen we het gaspedaal voor uw zaak nog eens extra in.

Snel internet wordt nog sneller!
Tijd is geld, zeker voor ondernemers. Dus dit klinkt goed: over enkele dagen surft u 20% sneller! U kan ook sneller uploaden: handig, bij zware documenten. En, u krijgt dubbel zoveel volume - elke maand opnieuw. Enkel de prijs van uw abonnement blijft dezelfde.

Vandaag Vanaf 24 juni


Downloadsnelheid¹
Uploadsnelheid¹
Volume
50 Mbps
3,5 Mbps
250 GB
60 Mbps
5 Mbps
500 GB




Wi-Free: overal gratis draadloos surfen.
En wat als u onderweg bent? Neem voorsprong op de concurrentie, en surf gratis! Over het hele land kan dat nu al via 1.200 Telenet-hotspots². Die vindt u echt overal: in treinstations, luchthavens, sportstadia, restaurants,… Ontdek Wi-Free in uw buurt!

Veel surfplezier!
Inge Smidts

goed nieuws dus 500gb kom ik zeker mee toe :)
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maa 2010, 12:37

YEZ.

Heb mijn abbo verlaagd. 20 euro minder per maand en toch vrij downloaden :twisted: .
Peis dat dat heel wat mensen gaan verlagen want met 60mbps heb ik in feite wel genoeg.
Ik betaal geen 20 euro meer voor 60mbps extra zulle.

Ik had zoiezo nog Fibernet 60 omdat ik geen 5 euro extra wou dokken voor die Fibernet XL.
Dus in feite blijft alles nu hetzelfde voor mij except een betere upload en dat voor 20 euro minder :p.

Peis dat ze het gaan voelen in hun portemonnee.
Ze gaan nu wel reclame op poten zetten waarom je wel 120mbps moet hebben.., voor met 4 mensen tegelijk te surfen, yeah right :bdaysmile:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat Belgacom hierover gaat zetten voor zijn klanten . Het verschil in download met fibernet is nu toch een 30Mbps , terwijl de upload achterblijft met ongeveer 0.5 Mbps . 50/6 profiel zou al een mooie zet zijn . :wink:
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

lordraider schreef:YEZ.

Heb mijn abbo verlaagd. 20 euro minder per maand en toch vrij downloaden :twisted: .
Peis dat dat heel wat mensen gaan verlagen want met 60mbps heb ik in feite wel genoeg.
Ik betaal geen 20 euro meer voor 60mbps extra zulle.

Ik had zoiezo nog Fibernet 60 omdat ik geen 5 euro extra wou dokken voor die Fibernet XL.
Dus in feite blijft alles nu hetzelfde voor mij except een betere upload en dat voor 20 euro minder :p.

Peis dat ze het gaan voelen in hun portemonnee.
Ze gaan nu wel reclame op poten zetten waarom je wel 120mbps moet hebben.., voor met 4 mensen tegelijk te surfen, yeah right :bdaysmile:
Kun jij dan nu al vrij downloaden? of moet je wachten tot de 24 ste.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik vraag me af mensen die nu fibernet hebben en die willen de formule behouden zoals ze nu is met 100 gb kan dat ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

proximusboyke schreef:Ik vraag me af mensen die nu fibernet hebben en die willen de formule behouden zoals ze nu is met 100 gb kan dat ?
Ja kan zowizo 150Gb downloaden in de rode uren dus waarom zou het blijven bestaan?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wel als je nu bnb een facturatie periode hebt om gemakkelijk te zijn van de 1 tem 30 of 31e.
Met fibernet download je en bin je komt toe met je 100gb
de nieuwe fibernet met vrij downloaden

1e 2gb
2e 0.4 gb
3e 0.2 gb
4e 5.2 gb
5e 20.8 gb op een zaterdag (iedereen thuis ook kids)

wel dan ben ik 100% zeker dat je de zondag tijden de rode uren uw snelheid niet zal halen !!!!
en je mag dat 100 x proberen je zal 100 x prijs hebben.

let op tis een gasen verbetring voor vele mensen maar niet voor iedereen, geloof me vrij
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maa 2010, 12:37

Janic schreef: Kun jij dan nu al vrij downloaden? of moet je wachten tot de 24 ste.
Ik moet wachten maar ben nu al veranderd :p.

Ben benieuwd wat ze gaan doen als ze later nog eens upgraden en je al snel internet en veel download hebt bij hun laagste abbo, dan gaan toch veel mensen omschakelen denk ik. Volgens mij gaan er nu al een aantal terugschakelen naar gewoon Fibernet omdat nu ook daar Vrij downloaden is ingevoerd.

[Mod Edit] fullquote ingekort tot het essentiële. Gelieve alleen het stukje te quoten waarop je antwoordt, fullquotes zijn te vermijden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lordraider schreef:Volgens mij gaan er nu al een aantal terugschakelen naar gewoon Fibernet omdat nu ook daar Vrij downloaden is ingevoerd
Wat dat omschakelen betreft zal dat wel meevallen, denk ik. Hoeveel mensen weten wat ze betalen, wat ze ervoor krijgen, en wat de goedkopere opties zijn ?

We klagen allemaal dat Internet in België te duur is.
Maar eigenlijk wordt het Internet met de dag goedkoper, gezien we voor hetzelfde geld meer en meer krijgen (hogere snelheden, hogere volumes). Dit is zowel bij Belgacom als Telenet het geval.

De meeste gebruikers die nu toekomen met de snelheden/limieten kunnen zonder enig probleem downgraden, en dus van het "goedkopere Internet" genieten, alleen ... de meeste mensen doen die moeite niet...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

q-tec schreef:
proximusboyke schreef:Ik vraag me af mensen die nu fibernet hebben en die willen de formule behouden zoals ze nu is met 100 gb kan dat ?
Ja kan zowizo 150Gb downloaden in de rode uren dus waarom zou het blijven bestaan?
Ehm...waar vind je dit terug?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Telenet heeft op Twitter verduidelijkt dat het Verminderd downloaden-regime eigenlijk een glijdende datalimiet is van 150 á 750 gigabyte.
Telenet op Twitter schreef:@Bv202 Met Fibernet kan je 150 tot 750GB verbruiken binnen FUP, voor FibernetXL is dit 250 tot 1250GB. Dit kan je volgen op je Telemeter.^CH
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah, de glijdende telemeter is dus terug van weggeweest :)
Nu goed, vroeger stond er ook iets in die aard en kwamen er ook mensen hier klagen dat men plots na xGB op smalband stond hé. Zie maar naar de link een paar topics terug : gemeenten en telenet. Maar als ze die 150GB als "vaste" limiet aanhouden, prima!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Afbeelding
Deze zal nu voor Fibernet te zien zijn. (zoals fibernet60 van vroeger dit komt gewoon terug tegen een goedkopere prijs)
(Natuurlijk ben ik nog niet thuis geweest anders zou de komma wel een plaats of 2 opschuiven)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
HyperQuantum
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jun 2007, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mij interesseert het niet dat ze de downloadsnelheid en limiet verhogen; ik heb genoeg aan wat ze nu al bieden (ComfortNet).
Volgende zaken zou ik interessanter vinden:
  • hogere uploadsnelheid
  • mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten
  • IPv6 support
Of alternatief mogen ze ook gewoon de prijs verlagen :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

HyperQuantum schreef:[*]mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten[/*]
Da's inderdaad ook de nummer één op mijn lijstje... en het enige alternatief is een business abonnement aan de dubbele prijs wat ronduit belachelijk zo niet schandalig is (zeker daar andere providers dit gewoon gratis hebben).
HyperQuantum schreef:[*]IPv6 support[/*]
Tja, ik heb een tunnel draaien en dat werkt prima... ik zie niet meteen de toegevoegde waarde moest TN dit native aanbieden (behalve wat snelheidswinst dan al kan ik van de tunnel ook niet klagen, daar haal ik ook > 30 Mbps over).
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

q-tec schreef:Afbeelding
Deze zal nu voor Fibernet te zien zijn. (zoals fibernet60 van vroeger dit komt gewoon terug tegen een goedkopere prijs)
(Natuurlijk ben ik nog niet thuis geweest anders zou de komma wel een plaats of 2 opschuiven)
Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

HyperQuantum schreef:Mij interesseert het niet dat ze de downloadsnelheid en limiet verhogen; ik heb genoeg aan wat ze nu al bieden (ComfortNet).
Volgende zaken zou ik interessanter vinden:
  • hogere uploadsnelheid
  • mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten
  • IPv6 support
Of alternatief mogen ze ook gewoon de prijs verlagen :)
Dan kan je misschien overstappen op Basic internet om te beginnen, deze heeft een hogere uploadsnelheid dan Comfortnet. :)
Poorten onder 1024 zie ik niet meteen veranderen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

crosserke schreef: Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
Staat toch in de Telemeter? Je quote een afbeelding met telemeter erin, en je vraagt hoe je reeds vebruikte volume ziet? :beerchug:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

HyperQuantum schreef: [*]mogelijkheid om poorten onder 1024 open te zetten[/*]

Dat zou idd wel eens mogen, deze week ook weer een syncronisatie willen opzetten backups tussen 2 synology nassen, das nu toch al een particuliere behoeft, wat heb je nodig poort 22 en 873, een heel vpn server moeten opzetten om dat te doen werken.

Pffft echt niet meer van deze tijd.
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Dima_2005 schreef:
crosserke schreef: Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
Staat toch in de Telemeter? Je quote een afbeelding met telemeter erin, en je vraagt hoe je reeds vebruikte volume ziet? :beerchug:
Je kent isp monitor blijkbaar niet aan uw reactie te zien, isp laat wel meer zien dan enkel uw verbruikt volume!!
Iemand een idee of isp monitor het nog zal doen met het nieuwe systeem van telemeter?
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Toen ik vroeger nog bij telenet zat werkte isp monitor niet meer bij een abo zonder limiet
Gebruik anders bvb NetLimiter of http://www.softperfect.com/products/networx/ ( gratis)
Zo heb je een idee van u data verbruik en andere statistieken die je niet terug vind bij de gewone telemeter van telenet
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Bedankt, perfect!!!
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Drossie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2008, 22:34

Hoeveel download en uploadsnelheid heb je nodig om zonder problemen online te spelen met een Xbox360?

Wij komen nu aan MAX 10GB/maand verbruik.
Wij hebben nu Fibernet, maar met de verhoogde snelheden denk ik dat wij gerust kunnen overschakelen naar Basicnet, niet?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Je hebt niet zoveel snelheid nodig om met de Xbox te spelen. VDSL-klanten kunnen ook de Xbox gebruiken. Dus ik zou zeggen: downgraden!! (Je kon het al veel vroeger doen, zeker met dat volume)
Drossie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2008, 22:34

Kga het idd eens bekijken om over te schakelen.
Wel heb ik nu 7€ korting op een Fibernetshake via het werk. Voor een Basicnetshake zou ik die korting niet kunnen hebben.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Drossie schreef:Hoeveel download en uploadsnelheid heb je nodig om zonder problemen online te spelen met een Xbox360?

Wij komen nu aan MAX 10GB/maand verbruik.
Wij hebben nu Fibernet, maar met de verhoogde snelheden denk ik dat wij gerust kunnen overschakelen naar Basicnet, niet?
Zeeeeer weinig
Ik speelde vroeger zelfs als ik op smallband zat zonder problemen.


Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

crosserke schreef:
Dima_2005 schreef:
crosserke schreef: Geeft isp monitor het reeds maandelijks gebruikte volume ook nog weer of is hier een alternatief voor?
Staat toch in de Telemeter? Je quote een afbeelding met telemeter erin, en je vraagt hoe je reeds vebruikte volume ziet? :beerchug:
Je kent isp monitor blijkbaar niet aan uw reactie te zien, isp laat wel meer zien dan enkel uw verbruikt volume!!
Iemand een idee of isp monitor het nog zal doen met het nieuwe systeem van telemeter?
Ik ken het wel, maar aan de vraag te zien, zie ik 0,0 nut in ISPMonitor te installeren. En uit mijn ervaring waren laatste versies een ramp. (soms nam het een volledige core in, op 100%, zonder reden, crashte het mijn pc,...)
En wat laat die dan nog zien? Je resterende volume? (wat niet meer van toepassing is). Het maakt wat gebrekkige speedtestjes (wegens een capaciteitsgebrek op hun servers), en het laat real-time traffiek zien. Enfin, niks bijzonders aan die software.

Ik moet toegeven: toen het geintroduceerd werd, was het revolutionair, maar tegenwoordig, en zeker met een FUP heeft het helemaal geen zin om zo'n software te gebruiken.
En wil je je eigen gebruik (en evolutie) zien, als je een computer hebt is dat min of meer een oplossing. Maar bij meerdere, kun je beter deftige firmware op je router zetten... (indien je een router hebt)
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

120mbit bij sommige mensen thuis met 100mbit routers, en cat5 kabels :roll:
Clepn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2012, 19:02

Denken jullie dat Belgacom ooit nog sneller internet zal aanbieden dan Telenet?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat zie ik nooit gebeuren !
Daarin moeten we eerlijk zijn zoals vaker gezegd kabel moet het hebben van de snelheid dsl van het onbeperkt downloaden.
Telenet zal altijd rapper zijn tenzij belgacom beslist gans belgie van glasvezel te voorzien, maar gezien het prijskaartje acht ik de kans uiterst klein.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Clepn schreef:Denken jullie dat Belgacom ooit nog sneller internet zal aanbieden dan Telenet?
Ja, als ze beginnen met FTTH (fiber to the home) maar dat zal nog niet voor direct zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Qua download denk ik niet dat ze snel voorbij de huidige 50mbit zullen geraken. Maar qua upload zie ik het nog wel stijgen. Zeker met de vectoringtechnieken en met de VBB's die men plaatst. Aan de andere kant...heb je hogere snelheden ECHT nodig? Telenet bied met 120mbit momenteel meer aan dan sommige servers aankunnen! Vele netwerkpoorten van servers zitten nog op 100mbit. Net als vele switches...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Hebt ge al een fotoke van zo'n VBB?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

in princiepe kan vdsl 300 over koper sturen.
let wel binnen de x aantal meter van een rop of nieuwe boxen
Laatst gewijzigd door proximusboyke 09 jun 2012, 20:21, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iDemmel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:15

krisken schreef:Aan de andere kant...heb je hogere snelheden ECHT nodig? Telenet bied met 120mbit momenteel meer aan dan sommige servers aankunnen! Vele netwerkpoorten van servers zitten nog op 100mbit. Net als vele switches...
Vergeet dat je meerdere gebruikers kunt hebben, en dat ieder dan nog eens torrents kan downloaden terwijl hij/zij aan het gamen is of weet ik veel :-)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier een link op userbase naar zo een foto van een 'vbb ' .
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=32392
Clepn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2012, 19:02

Kheb nu gewone Fibernet en ik heb met de speedtest 80 MB/s download speed, kon vandaag een torrent downloaden aan 7MB/s
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”