hoe jij aan 19 EUR voor een limietloos en top speed VDSL2 account komt weet ik niet (ik zie nergens een dergelijk Speedconnect tarief op hun webstek), vermoedelijk denk jij aan Cityline - maar dat kan ik nu eenmaal in Rijmenam niet hebben en mocht dat het geval zijn hier ware het nog steeds te traag ... Ik ga ook niet terug naar een ADSL2+ account. Binnenkort kan ik nog mijn Aprotek 300~2400 baud modem van onder het stof gaan halen als je zo redeneert en met mijn Commodore 64 terug naar BBSen gaan bellen

Wat betreft de financiële situatie: personeelsverloop + jaarrekeningen zijn op zich toch enige indicatie ... Zoals gezegd: afgezien van problemen met administratie en bij de migratie ADSL2+->VDSL2 (lange tijd "zonder" gezeten) was ik relatief tevreden van Dommel.
Maar als je dan opnieuw kiest voor een nieuwe provider moet je ook de algemene feedback en ervaringen bij Dommel bekijken: ik heb 2 vrienden en 1 familielid die een zeer slechte ervaring gehad hebben met Dommel. Ik lees ook geregeld negatieve feedback hier. Ik ga heus niet over 1 of 2 posts op een forum vallen, want bij elke provider is er wel eens iets dat fout loopt, maar ik WEET wat het mijn familie en vrienden (en in minidere mate mezelf) gekost heeft aan tijd/telefoonkosten/... om dingen opgelost te krijgen toen er problemen waren... De meeste gebruikers die een tijdje op dit forum vertoeven weten wel ongeveer wat de pijnpunten bij Dommel zijn. In dit geval komt Dommel bij mij dus niet meer op de eerste plaats, maar op de derde. Dat is mijn evaluatie. Het kan zijn dat die van jou anders is omdat je noden anders zijn en beschikbaarheid van producten anders is... Als ik bijvoorbeeld in Nederland in een van de bepaalde regio's zou wonen waar het betaalbaar & beschikbaar is - zou ik ook eerder voor een fiber opteren

Top 4 ziet er momenteel ongeveer zo uit:
1) EDPNET: + goede reputatie support/service en netwerk, prijs, geen opgelegde beperking dataverkeer (in tijd of hoeveelheid)
-: nog raw copper nodig, maar kan via telefoonlijn a 10 eur, afhankelijk van Belgacom
Ervaring met helpdesk: tickets met vragen werden doorgaans binnen de 24 uur beantwoord tot op heden.
2) TELENET: + goede betrouwbare leverancier (weinig downtime en gepland onderhoud wordt tijdig aangekondigd), snel, eigen netwerk en kabel in eigen beheer
-: prijs, support, te veel reclame, kabelabonnement, vrij downloaden is niet vrij, smalband (grootverbruiker) levert slechte surfervaring op (vooral omwille van de manier dat dit is geïmplementeerd - niet zozeer omdat de doorvoersnelheid zelf beperkt wordt), traffic shaping, administratie, helldesk, lussen moeten meer worden ontdubbeld ..
3) DOMMEL: + netwerk goed (BGC), geen opgelegde beperking dataverkeer (in tijd of hoeveelheid)
-: administratie, helldesk, afhankelijkheid van BGC en communicatie onderling lijkt vaak slecht te verlopen,
4) BELGACOM: + netwerk goed (ook eigen netwerk), geen opgelegde beperking dataverkeer (in tijd of hoeveelheid), geen kost voor raw copper?
-: administraite, helldesk, prijs, boven 500GB gratis trafiekblokken nog bij te bestellen (nutteloze bureaucratie t.o.v. eindgebruiker)
Ratface,
Ik weet dat ik raw copper moet hebben, maar dat is zowel bij Dommel als Edpnet van toepassing. Bij EDPnet kan dat als je ook telefonie bij hen neemt (10 EUR/maand, wat ook goedkoper is dan de "raw copper" bij Dommel).