Overstappen van telenet - goed of slecht idee?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Beste

Ik ben al 9 jaar klant bij telenet en qua stabiliteit/DL snelheid heb ik nooit echt kunnen klagen. Maar als het op prijs, limiet en upload snelheid aankomt is het toch wel nogal belachelijk. Daarom ben ik nu naar alternatieven aan het zoeken.
Afgelopen week heb ik me zitten informeren over providers zoals Dommel en EDPnet maar vaak kwam ik outdated topics tegen dus vandaar dat ik hier een nieuw begin.

Mischien eerst iets over mij als gebruiker; Ik game nogal veel en daardoor kijk ik ook vaak stream, download ik en als ik zelf probeer te streamen kom ik onmiddelijk aan mijn 100GB limiet en het streamen lukt ook moeilijk met maar 2.5 Mbit upload.

Overstappen naar fibernet XL is niet echt een optie aangezien ik nog student ben en de rekening zelf niet betaal kan ik de 25 euro/maand verhoging niet rechtvaardigen. De voornamelijkste reden dat ik wil overstappen is zodat ik de optie heb om te kunnen live streamen en nooit meer rekening hoef te houden met een limiet.

Is het slim om van telenet over te stappen naar EDPnet (of Dommel). Ik woon 590 meter van de wijkcentrale af dus zou ik normaal minimale verliezen moeten hebben.

Ik heb gehoord dat aangezien dommel en EDPnet de lijnen van belgacom gebruiken ze als secundaire voorrang krijgen en dat als er iets scheelt met uw verbinding dat ze eerst bij belgacom een ticket moeten aanmaken waardoor dat het even kan duren vooralleer ze u komen helpen.

Is hun internet stabiel (hoe vaak valt het uit)? Levert EDPnet echt ongelimiteerd internet of is er nog een * bij?


Als bijkomende vraag; is het verstandig om een 2de hands Sagem Webr@cer 3464 te kopen en de installatie zelf te doen? (Ik ben iemand met de nodig technische kennis maar ik denk dat ik bv geen splitter heb staan bij mijn thuis omdat ik nooit een telefoon lijn heb gehad).

Alvast bedankt.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Belangrijk is om te kijken welke VDSL2+ snelheid je zou hebben in de straat waar jij nu zit.

Beste is rondpolsen bij mensen uit je straat die bij Belgacom zitten.

Want waar je niet de volle VDSL2+ krijgt, ga je toch iigg met Belgacom lijnen trager uitkomen.
Dat is mijn ervaring in mijn streek.

Als jij nu eenmaal je hobby heel actief gebruikt, dan kun je ook beseffen dat de kosten dan ook stijgen en je met startabo niet gaat rondkomen.

Want duurste fibernet is naar mij weten het beste dat er is in België voor wat jij dan bedoelt. (Dacht 100/5 mbps profiel)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bij VDSL2 telt niet de afstand tot de wijkcentrale, maar de afstand tot de ROP/KVD.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Toen ik naar Dommel belde en vroeg hoeveel ik in de werkelijkheid zou halen zei de persoon met wie ik aan het praten was dat ik 590 meter weg was. Nu of dit de wijkcentrale was of niet weet ik niet helemaal zeker.
Mischien vergeten te vermelden, als ik bij dommel ga kies ik voor speed connect plus en bij EDPnet voor newer & faster.
Bij dommel betaal ik 46 euro voor enkel internet (raw copper) + ik moet een heel jaar in 1 keer betalen. Bij EDPnet ook 46 euro maar dan heb ik wel een telefoonlijn erbij en 6Mbit upload ipv 4.5 die Dommel aanbied.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In dat geval is dat de afstand tot de KVD dat men je melde. En bij die afstand zal je een 20mbit download en 2mbit upload profiel krijgen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Ik zal dit morgen nog eens navragen om zeker te zijn aangezien ze tegen mij zeiden dat ik een minimaal verlies zou hebben (ipv 4.5 Mbit upload bv maar 3.5 Mbit).
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

doe even de webcheck

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page?

en post het resultaat hier ...

zoals krisken hier vermeldt zal het maar een 20/2 profiel worden als die afstand klopt
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Ik weet niet of je dit bedoelde maar met die link kon ik niet veel anders vinden.

Resultaat van de beschikbaarheidstest
Product Belgacom TV
Mijn adres <knip>

Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2

Mod edit: adres weggehaald
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is dus het 20/2 profiel, zoals ik reeds dacht.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Dus met andere woorden het enigste dat ik nu kan doen is fibernet XL aanschaffen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat zijn nu de negatieve en de positieve punten volgens jou aan telenet? Wat wil je juist veranderd zien dus aan je huidige verbinding?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Ik heb een minimum van 5 Mbit upload nodig, download maakt mij weinig uit. Daarboven heb ik ongelimiteerd internet nodig omdat live streamen veel verbruikt.
Momenteel kom ik elke maand aan mijn limiet en moet ik de laatste week/weken meestal oppassen met wat ik verbruik.
Bij Telenet - zelfs als je 70 euro per maand betaald krijg je maar 250 tot 300 GB als limiet, dit zou normaal wel genoeg moeten zijn als ik niet overdrijf.

Enigste reden waarom ik tot nu toe niet ben overgestapt is zoals ik zei de prijs verhoging van 25 euro per maand.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan zal je inderdaad bij telenet moeten blijven. 5mbit upload kan vdsl2 je niet geven op je huidige woonplaats. Eventueel als je veel wilt downloaden moet je eens kijken naar de telenet business abonnementen. Daar kan je 1of 2TB verzetten, maar kosten uiteraard ook wel meer.

Eventueel een combinatie van een kleine VDSL2 oplossing en een middelgrote telenetoplossing, maar dan spreken we opnieuw van een ander budget.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
erpi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:55

Bedankt voor jullie hulp, ik zal morgen bellen naar zowel dommel als EDPnet en achter de profiel vragen voor alle zekerheid maar desnoods zal ik wel jaarlijks 300 euro bijleggen voor fibernet XL.
Een goeie nacht nog.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zowel bij Dommel als bij EDPnet zal je hetzelfde horen, bespaar je dus die moeite. Zeker bij Dommel, daar mag je al blij zijn als je antwoord krijgt :-).

Als je zekerheid wilt over wat je kan downloaden, moet je eens kijken naar de professionele producten. Deze zijn wel zonder 21% btw! Dus altijd bedrag x1.21 doen! Bvb http://telenet.be/business/nl/small/int ... fibernet-l daar heb je 70mbit down, 5mbit up en 1TB/maand datatraffic.

Overigens bij Dommel KAN je in één keer betalen voor een jaar, maar dit moet NIET!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
camell
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2012, 07:45
Bedankt: 2 keer

erpi schreef:Ik heb een minimum van 5 Mbit upload nodig, download maakt mij weinig uit. Daarboven heb ik ongelimiteerd internet nodig omdat live streamen veel verbruikt.
Momenteel kom ik elke maand aan mijn limiet en moet ik de laatste week/weken meestal oppassen met wat ik verbruik.
Bij Telenet - zelfs als je 70 euro per maand betaald krijg je maar 250 tot 300 GB als limiet, dit zou normaal wel genoeg moeten zijn als ik niet overdrijf..

Fibernetxl 100/5 Mbps zonder limiet
69.95 euro incl.
400 GB upload is makkelijk haalbaar.
http://www.aanbieders.be/internet/provi ... /kenmerken
Modem is ook gratis.
geen kabel abo nodig
Laatst gewijzigd door camell op 07 mar 2012, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bij Dommel blijf je trouwens beter weg, als je de horrorverhalen op het forum gelooft.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
camell
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2012, 07:45
Bedankt: 2 keer

Edpnet heeft toch ook 6Mbps upload dacht ik.
http://www.edpnet.be/en/content/view/full/70
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik zou ook niet zo geneigd zijn van dommel
fibernetxl onberperkt downloaden vergeet het. Maar het is wel de enige die een 5 upload aanbied als je kan aangesloten worden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Het is jammer dat edpnet niet sneller kan in je locatie.

Verder als je gaat streamen, en die stream is puur 5Mbit(625 KB/s) zwaar dan moet je ook weten dat je bij zowel telenet als dsl nooit de volle snelheid zal halen.
Bij edpnet haal ik nu ong. 5.5 Mbit up van de beloofde 6.

Echter zit ik ook een 500 meter van het ROP dacht ik..
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:ik zou ook niet zo geneigd zijn van dommel
fibernetxl onberperkt downloaden vergeet het. Maar het is wel de enige die een 5 upload aanbied als je kan aangesloten worden.


Vergeet niet dat enkele mensen die van Dommel komen, vertellen dat klantenservice bij problemen 0,0 is bij Dommel.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ik denk dat Telenet internet binnenkort buiten vliegt...

Ik betaal 70 EUR betaal (ervoor NOG meer) voor hun Fibernet XL en ze me met hun allesbehalve "vrij" surfen me geregeld op smalband knallen overdag.

Heb bij EDPNET een VDSL2 account besteld.

Ben klant van het eerste uur, maar de praktijken die ze de laatste tijd hanteren vind ik niet meer kunnen ...

- ze verplichten u een vaste decoder bij hen te huren, ook al heb je voldoende "open" DVB-C decoders die perfect bruikbaar zouden kunnen zijn (in TVs ingebouwd en los).
- ze hanteren zogenoemd "vrij" surfen, zonder limieten: 1 groot bedrog en een eigenzinnige herdefinitie van het woord "vrij" die niet strookt met de betekenis van dat woord.
- al dat gezeik over "groot verbruik" en die irritante mails + arbitrair meetsysteem dat hierachter zit: met een abo van 70 EUR wil ik maandelijks zonder gemekker 1-2TB kunnen binnentrekken. Nu komt die zever dikwijls al na een paar 100GB. Ik wil kunnen downloaden en surfen zoals ik wil en wanneer ik wil.
- problemen met routers en blacklisting van MAC adressen van routers --> maffiapraktijken
- onwetende gebruikers opzadelen met een wireless router, waardoor zij uiteindelijk als accesspoint (homespot) gaan dienen voor wireless users in de buurt (ongevraagd, de router zal hierdoor wellicht ook meer stroom gaan verbruiken ...)

Zoiets vind ik voor een dergelijk duur abbo onaanvaardbaar. Voor die prijs wil ik helemaal geen limieten meer zien EN een hogere upload.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Er is ook nog hun business abo ? 1 TB aan 70 Mbps/ 5Mbps is ook 70 €
http://telenet.be/business/nl/small/int ... fibernet-l

PS: De home-spot kan je aan-uitzetten via "mijn telenet" je bent niet verplicht om mee te doen daaraan.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Er wel bij zetten dat het de prijzen zijn zonder BTW ;) bij de business abonnementen;) Dus als ik goed kan tellen is het iets van een 84,7€/maand en geen 70...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

ja, excl. btw - en is nog steeds MAAR 1TB. Er zullen maanden zijn dat ik met gemak sub 500GB blijf, maar ook maanden met >2TB.

Zoals ik zei: ik wil gewoon van al die zever met limieten en regenboogmetertjes etc. af en kunnen downloaden wat ik wil wanneer ik wil als ik met dergelijke rekeningen word geconfronteerd.

Heb een tijdje Dommel gehad zonder veel problemen. Een tijdje geleden had ik dit opgezegd omwille van de de dubbele connectiekost, maar nu heeft EDPNET een beter aanbod (en een betere reputatie qua support). Ik hoop dat ze dit ook waarmaken.

Afgezien van administratieve rompslomp bij omschakeling ADSL2<>VDSL2 viel het bij Dommel wel mee, relatief weinig problemen op technisch vlak (ik gebruikte wel niet hun eigen DNS servers en heb mijn mail ook extern zitten).
Afbeelding
ravitor
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012, 10:45

Stormlord schreef:ja, excl. btw - en is nog steeds MAAR 1TB. Er zullen maanden zijn dat ik met gemak sub 500GB blijf, maar ook maanden met >2TB.

Ik heb sinds 2 weken fibernet business L.
Waarom zou ik geen 2 Tib kunnen verbruiken.
Grote bestanden plannen indien nodig is toch niet moeilijk.
Tussen 22 en 10 u smorgens teld de meter maar voor de helft het volume bij. :?
http://telenet.be/business/nl/small/int ... fibernet-l
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Geen problemen met dommel of helpdesk.
Pas nog twee man aangeraden om over te stappen, ook geen problemen.
Het zal zo zijn als de horroverhalen van ALLE poviders die je hier leest, af en toe heeft er iemand goed prijs.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Goh duizend, ik zou daar toch mee oppassen hoor. Maar je doet ermee wat je zelf wil hoor :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Waarvoor oppassen ?
Voor de telenet mobsters die nu elke maand meer dan 2x 70 euro mislopen :angel:

Die mannen betalen bij dommel de eerste zes maand 19 euro per maand voor internet en telefoon en allerlei extra's die je elders moet bijbetalen.
Die liggen gewoon plat van het lachen als de maandelijkse factuur komt ...

En in het weekend op café drinken we er altijd een paar "op telenet zijn kosten ..." :beerchug:
ceesies
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2012, 17:29

@Duizend', nou ik denk dat het er weinig zullen zijn die de overstap aandurven van hun porsche naar jou zastava.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Duizend,

ik heb ook ervaring met Dommel. Eens alles administratief in orde zijn er weinig problemen.
Maar O wee als je ooit administratie of aanpassingen nodig hebt voor iets of er effectief een nood is aan technische ondersteuning...

Afgezien van dat is het aanbod van EDPNET momenteel ook gewoon aantrekkelijker dan Dommel.

Mocht dit niet zo zijn had ik ze zeker terug in overweging genomen, maar het lijkt dat ze momenteel een beetje zijn blijven steken met hun huidige productaanbod & ik hoor minder positieve geruchten over hun financiële toestand...
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ravitor,

<RANT>
ik denk dat ik mijn standpunt duidelijk uit de doeken heb gedaan:
- 70 EUR Incl. BTW voor een Fibernet XL is op zich al erg duur voor wat men aanbiedt in vergelijking met e.g. Nederland (+ vergeet ook de kabelkost niet, wat het totaal toch al weer wat hoger brengt), waarom zou ik dan nog meer gaan betalen voor een businessabonnement wat ook niet datgene is dat ik zoek? Ik heb het trouwens ooit gehad. Het prijsverschil is niet te rechtvaardigen en de support was toen alleszins net zo slecht en de snelheid zelfs trager !!!(ok, het was geen fibernet L) Fixed IP was ook geen echt "fixed IP": werd nog steeds door een DHCP assigned op basis van het MAC adres van de modem. Ik ga niet nog eens mij blauw betalen voor een inferieur product: been there, done that.

- Het gaat mij ook om principe: het is niet "vrij" downloaden, want anders zou ik mijn downloads niet op nachten moeten inplannen. Verregaande persoonlijke herdefinitie van Telenet van een Nederlands woord met een volgens Van Dale toch wel tegenovergestelde betekenis. Dit is puur bedrog en ik snap niet waarom de JEP en de economische inspectie (vriendjes op hoge politieke postjes zeker?) hier tegen nog steeds niet heeft opgetreden. Ze mogen er nog zoveel sterretjes, (1), (2)-jes bijzetten als ze willen. Dit is een schoolvoorbeeld van bedrieglijke reclame. Ik WIL dergelijke limiet niet op een dergelijk duur internet abonnement (met "ocharme" een upload van 5MBit) en nog minder wens ik van hen "zaagmails" hierover te ontvangen.

Ze doen al aan trafficshaping en dan nemen ze er dat nog eens bij!!!

Het feit dat ze nog steeds een (vaak inferieure) decoder van hen zelf verplichten voor Digitale TV en het "débacle" met router MAC adressen die locked out worden om gebruikers met een eigen router te irriteren en op hun eigen WLAN router te krijgen (homespot) zijn dan alleen maar dingen die de emmer doen overlopen... Het feit dat het naar dergelijke praktijken "ruikt" is al genoeg. Waar rook is is vuur. Net zoals burgemeester Bart in Mechelen overal camera's op zijn invalswegen heeft gezet (onder het mom van veiligheid) is dit een voorbode voor iets (In dit geval: een modernere variante van middeleeuwse "tol aan de stadspoort". Ik voorspel u: binnen dit en een paar jaar betaal je tol als je Mechelen binnen rijdt...)

Ik ben op zich niet ontevreden van hun betrouwbaarheid (uptime) of de "normale" snelheid (dat is: niet op smalband als grootverbruiker), maar als mijn vrouw problemen ondervindt om te videochatten (toch iets dat niet echt meer gebruikt dan een paar honderd kilobit) met haar familie in het buitenland omdat Telenet mij als grootverbruiker registreert als ik slechts ongeveer ± 500GB heb binnengehaald (waarvan een zeer groot deel ook 's nachts) is dat voor mij ook een brug te ver en bewijst dit de "onwerkbaarheid" van hun smalband.

In plaats van te investeren in:
- transparant proxies
- idiotie zoals allerlei metertjes (met de bijkomende miserie), formules, zever met hun klanten over blokken/limieten
- traffic shaping
- overdadige en schreeuwerige reclame

.. zou men beter eens geld steken waar het echt nuttig is: werken aan een upgrade van hun infrastructuur en uitbouwen van nog meer peering-capaciteit + verkleinen van de lussen, want in België zitten er ook veel meer users op een lus/node dan in het buitenland gemiddeld het geval is. Ok daar kruipt tijd en geld in, maar dit is een onderdeel van goed bestuur van een bedrijf: het is niet dat dit "nieuws" is voor het management van Telenet ...

Neen, Telenet heeft de strategie van Belgacom volledig overgenomen: "Laat ons die sukkelaars van Belgen die toch maar laten begaan nog wat meer uitmelken. Ze zijn dat toch gewoon en protesteren hier toch niet tegen! (die domme Belgen, niet - mijnheer Sickinghe?)" BGC deed dit destijds ook al met hun ISDN TWIN abo: eerst nog wat verouderde tech uitmelken, terwijl ze toen reeds ADSL aan het betastesten waren. Het testpubliek liet toen ook duidelijk blijken geen traffic based aanrekening te willen - maar een flatrate systeem. Wat deed men in eerste instantie: aanrekenen per MEGAbyte!

Alles om de aandeelhouders te verrijken: en zo worden de rijken steeds rijker en Jan Modaal steeds armer ... Er zal pas wat veranderen als voldoende klanten bij telenet weggaan vrees ik. Enige mail die je hierover stuurt verdwijnt toch in /dev/null.
</RANT>
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Enige mail die je hierover stuurt verdwijnt toch in /dev/null.

Geen moeilijke woorden gebruiken voor deze simpele ziel ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ik wou eens even wat anders zeggen dan "de prullenmand/vuilbak" ;)
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je wilt dus gewoon eigenlijk alles rm -rf'en :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ik wil niks deleten, maar zij wel ;) haha
Afbeelding
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb het precies nog niet echt gelezen ergens

maar ik hoop dat je beseft dat je bij edpnet ook nog een raw copper moet kopen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Niet als je een fixed line hebt of telefonie bij edpnet neemt.

- fixed line belgacom = +/- 19 euro
- telefonie edpnet (voip) = 10 euro
- raw copper edpnet = 12.50 euro

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

ja inderdaad, maar ik meende het niet tegen gekomen te hebben dat hij al een vaste lijn had ofzo

dus zeg ik het maar eens
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Stormlord schreef:Duizend,

ik heb ook ervaring met Dommel. Eens alles administratief in orde zijn er weinig problemen.
Maar O wee als je ooit administratie of aanpassingen nodig hebt voor iets of er effectief een nood is aan technische ondersteuning...

Afgezien van dat is het aanbod van EDPNET momenteel ook gewoon aantrekkelijker dan Dommel.

Mocht dit niet zo zijn had ik ze zeker terug in overweging genomen, maar het lijkt dat ze momenteel een beetje zijn blijven steken met hun huidige productaanbod & ik hoor minder positieve geruchten over hun financiële toestand...


aantrekkelijker dan 19 euro per maand voor internet en twee telefoonlijnen :roll:
denk het niet ...

financiële toestand geruchten zijn er al meer dan twee jaar ...
en wat dan nog, gaan ze failliet dan stap je gewoon over.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”