Overstappen van telenet - goed of slecht idee?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Duizend,

hoe jij aan 19 EUR voor een limietloos en top speed VDSL2 account komt weet ik niet (ik zie nergens een dergelijk Speedconnect tarief op hun webstek), vermoedelijk denk jij aan Cityline - maar dat kan ik nu eenmaal in Rijmenam niet hebben en mocht dat het geval zijn hier ware het nog steeds te traag ... Ik ga ook niet terug naar een ADSL2+ account. Binnenkort kan ik nog mijn Aprotek 300~2400 baud modem van onder het stof gaan halen als je zo redeneert en met mijn Commodore 64 terug naar BBSen gaan bellen 8) ...

Wat betreft de financiële situatie: personeelsverloop + jaarrekeningen zijn op zich toch enige indicatie ... Zoals gezegd: afgezien van problemen met administratie en bij de migratie ADSL2+->VDSL2 (lange tijd "zonder" gezeten) was ik relatief tevreden van Dommel.

Maar als je dan opnieuw kiest voor een nieuwe provider moet je ook de algemene feedback en ervaringen bij Dommel bekijken: ik heb 2 vrienden en 1 familielid die een zeer slechte ervaring gehad hebben met Dommel. Ik lees ook geregeld negatieve feedback hier. Ik ga heus niet over 1 of 2 posts op een forum vallen, want bij elke provider is er wel eens iets dat fout loopt, maar ik WEET wat het mijn familie en vrienden (en in minidere mate mezelf) gekost heeft aan tijd/telefoonkosten/... om dingen opgelost te krijgen toen er problemen waren... De meeste gebruikers die een tijdje op dit forum vertoeven weten wel ongeveer wat de pijnpunten bij Dommel zijn. In dit geval komt Dommel bij mij dus niet meer op de eerste plaats, maar op de derde. Dat is mijn evaluatie. Het kan zijn dat die van jou anders is omdat je noden anders zijn en beschikbaarheid van producten anders is... Als ik bijvoorbeeld in Nederland in een van de bepaalde regio's zou wonen waar het betaalbaar & beschikbaar is - zou ik ook eerder voor een fiber opteren ;)

Top 4 ziet er momenteel ongeveer zo uit:
1) EDPNET: + goede reputatie support/service en netwerk, prijs, geen opgelegde beperking dataverkeer (in tijd of hoeveelheid)
-: nog raw copper nodig, maar kan via telefoonlijn a 10 eur, afhankelijk van Belgacom
Ervaring met helpdesk: tickets met vragen werden doorgaans binnen de 24 uur beantwoord tot op heden.
2) TELENET: + goede betrouwbare leverancier (weinig downtime en gepland onderhoud wordt tijdig aangekondigd), snel, eigen netwerk en kabel in eigen beheer
-: prijs, support, te veel reclame, kabelabonnement, vrij downloaden is niet vrij, smalband (grootverbruiker) levert slechte surfervaring op (vooral omwille van de manier dat dit is geïmplementeerd - niet zozeer omdat de doorvoersnelheid zelf beperkt wordt), traffic shaping, administratie, helldesk, lussen moeten meer worden ontdubbeld ..
3) DOMMEL: + netwerk goed (BGC), geen opgelegde beperking dataverkeer (in tijd of hoeveelheid)
-: administratie, helldesk, afhankelijkheid van BGC en communicatie onderling lijkt vaak slecht te verlopen,
4) BELGACOM: + netwerk goed (ook eigen netwerk), geen opgelegde beperking dataverkeer (in tijd of hoeveelheid), geen kost voor raw copper?
-: administraite, helldesk, prijs, boven 500GB gratis trafiekblokken nog bij te bestellen (nutteloze bureaucratie t.o.v. eindgebruiker)

Ratface,

Ik weet dat ik raw copper moet hebben, maar dat is zowel bij Dommel als Edpnet van toepassing. Bij EDPnet kan dat als je ook telefonie bij hen neemt (10 EUR/maand, wat ook goedkoper is dan de "raw copper" bij Dommel).
Afbeelding
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

afgaande op de ervaringen van de laatste paar weken, zou ik zeggen : slecht idee.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Heb je het over EDPnet of Dommel? Bij EDPnet zou ik juist zeggen: goed idee.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Stormlord schreef:Duizend,

hoe jij aan 19 EUR voor een limietloos en top speed VDSL2 account komt weet ik niet (ik zie nergens een dergelijk Speedconnect tarief op hun webstek), vermoedelijk denk jij aan Cityline - maar dat kan ik nu eenmaal in Rijmenam niet hebben en mocht dat het geval zijn hier ware het nog steeds te traag ... Ik ga ook niet terug naar een ADSL2+ account. Binnenkort kan ik nog mijn Aprotek 300~2400 baud modem van onder het stof gaan halen als je zo redeneert en met mijn Commodore 64 terug naar BBSen gaan bellen 8) ...
).


Ik heb het inderdaad over cityline, als je dat niet kan nemen is dommel inderdaad niet interessant.
Jaja 2400 baud tov van 24 mbit max (bij mij rond de 16mbit), is toch wat kort door de bocht.
Met ADSL2+ is niks mis mee, vanaf pakweg 4 à 6 mbit merk je de verdere snelheidsverhoging niet meer.

Wat betreft failliet gaan van de provider, ik weet niet waarom iedereen daar zo een heilige schrik van heeft. :roll:
Ik heb het al meegemaakt en zat welgeteld 2 dagen zonder internet, big deal ...
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Duizend,

2 dagen zonder internet is 2 dagen te veel.

En dan nog denk ik dat je echt wel geluk hebt gehad dat het zo snel terug in orde was, want doorgaans kan je toch wel een paar weken wachten...

Naast dat pakt Dommel tegenwoordig uit met interessantere voorwaarden als je vooraf betaalt voor een langere periode: in dat geval mag je dus gerust schrik hebben om je geld kwijt te zijn als dat je volgens deze formule hebt betaald en je provider ter ziele gaat.

Bon, op technisch vlak viel er relatief weinig aan te merken op Dommel - als je de betrouwbaarheid van hun DNSen en webmail buiten beschouwing laat (maar die "hoef" je toch niet per definitie te gebruiken)... Hun probleem zit vooral op het administratieve & support vlak. Eens het werkt en je moet niks veranderen zit het meestal wel ok, maar o wee als er iets fout loopt of je iets moet veranderen (e.g. wijzigen formule ADSL2+ naar VDSL2)... Dan loopt het wel eens fout vrees ik...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”