Overstappen van Mobistar naar Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sanaki
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2011, 14:05

Ik ben momenteel bij Mobistar, maar heb daar wat problemen, er loopt een dossier bij de ombudsdienst voor Telecom. Ik wil dus graag weg bij hen ....

Nu kreeg ik net telefoon van Proximus, ik was daar jaar en dag klant, voor mijn overstap naar Mobistar, en die willen mij terug als klant. Ze deden een aanbod voor een abbo, net hetgeen ik zocht. UIteindelijk zijn alle providers gelijk que prijs, maar ik ondervond een zeer slechte service bij Mobistar.

De verkoopster beweert dat zij mijn overstapkosten betalen, dat betekent 150 euro, wat zij regelen met Mobistar.

Zou dat kloppen? Iemand daar ervaring mee?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Als je even kijkt op de website van Proximus zijn er tal van promoties die een korting geven van 100 euro en bijkomend 50 euro als je online besteld. Dat maakt dus in totaal 150 euro die dus gelijk is aan je boete bij Mobistar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

De eerste keer dat ik dit hoor.
Is dit de nieuwe trend dat operators mekaar's klanten gaan afsnoepen met betaling van de boete (die onlangs door de wetgever werd vastgesteld op 150 eur max) ?
Een mooi meegenomen neveneffect van de maximum boete ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sanaki
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2011, 14:05

Ik ben ook een beetje sceptisch, of ze dit echt gaan doen. Maar het zou mij wel heel goed uitkomen ...

Ik hou jullie op de hoogte.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2413
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ik zou toch zorgen dat je er een papier van hebt in een belgacom winkel of dergelijke.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik heb het anders gedaan.
Nieuw nummer genomen, oud abo op €5 per maand gezet en forward ingesteld naar nieuw nummer. En als contract ten einde is, kunnen ze de boom in. Is goedkoper als opzeggen... ;)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Sanaki schreef:UIteindelijk zijn alle providers gelijk qua prijs
Klopt helemaal niet.
Kijk eens op http://www.bestetarief.be/ en ontdek dat er enorme verschillen bestaan in prijs.

Trouwens, als er een verzoeningsprocedure bij de ombudsman loopt, heb je expliciet gekozen om klant te BLIJVEN.
Als je overstapt, dan zal die verzoeningsprocedure ook stopgezet worden want zinloos.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb al gehoord van dergelijke afsnoeppraktijken...van zowel proximus als mobistar. Maar zoals gezegd : zorg dat je t op papier hebt!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Dit komt heel vaak voor bij goede klanten.
Soms moet er een code worden bijgezet door de winkel en naar een speciaal nr worden gefact.
En proximus betaald dan inderdaad de boete.
Vraag het op papier en vrazag duidelijk of ze de boete betalen + dat je de promo krijgt zoals iedereen krijgt, dan weet je het onmiddellijk
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Sanaki
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2011, 14:05

Daarom net mijn twijfels, het is een telefonische verkoop. Dat maakt het natuurlijk moeilijk om iets op papier te krijgen.

Indien ik accepteer, zou er in 14 dagen cotact opgenomen worden voor de SIM kaart en ondertekening vanhet contract.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”