Belgacom: up- en downgrade van abonnementsformules.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

inderdaad Goztow, dit is een detail dat je makkelijk over het hoofd zou zien en kost je dan inderdaad 59,99 euro op jaarbasis
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

ja, daarom, bedoel je met stopzetten dat je er bij BGC dus niet voor betaald hebt ook niet voor het aflopende jaar ?

Ik vermoed dat het voor het gratis online surfen tijdens weekends (ook een gratis optie van het generation abonnement) ook zo zal zijn zeker (dat je effectief moet melden dat je dat niet meer wil gebruiken of dat ze je anders iets beginnen aanrekenen ...).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je de gratis domeinnaam geactiveerd hebt dan moet je bij downgrade naar comfort op dat moment de domeinnaam opzeggen bij de klantendienst, anders zal je daar in de toekomst €59,99 moeten voor betalen op jaarbasis
evt. extra aangemaakte mailboxen (bij comfort heb je er maar 1) vervallen automatisch
wat betreft Mobile Internet Free Weekend One is er geen probleem, want dit voordeel krijg je ook bij Comfort Internet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

ok bedankt, en voor het goedkoopste internetabonnement is free mobile weekend blijkbaar ook inbegrepen.
De webpagina bij BGC met de nieuwe formules vanaf september is bij mij niet toegankelijk op dit moment ?
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... rnet_boost
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hier is die pagina ook niet beschikbaar... waarschijnlijk hebben er al te veel gedowngrade :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

xenne schreef:als je de gratis domeinnaam geactiveerd hebt dan moet je bij downgrade naar comfort op dat moment de domeinnaam opzeggen bij de klantendienst, anders zal je daar in de toekomst €59,99 moeten voor betalen op jaarbasis
evt. extra aangemaakte mailboxen (bij comfort heb je er maar 1) vervallen automatisch
wat betreft Mobile Internet Free Weekend One is er geen probleem, want dit voordeel krijg je ook bij Comfort Internet
Daarnet gebeld naar de klantendienst, wachttijd een 13 tal minuten. :-(

Gevraagd om vanaf 1 november internet start te krijgen en wat de snelheden dan gaan zijn (momenteel staat voor start er niet meer bij dat het 15 mbps download zal worden ...). Wanneer je klikt op de link in de mailboodschap krijg je wel nog die originele pagina te zien met de betere snelheden maar na 2 seconden ga je rechtstreeks naar een nieuwe pagina met de huidige snelheden daarop ...

Ik vraag wat mij de overschakeling gaat kosten ... antwoord: 6.2 euro administratiekosten. Ik vermeld dat er toch een eenmalige jaarkorting is voor nieuwe contracten ... ? Dat is foutieve info volgens haar.
Ik vermeld tevens dat de domeinnaam moet stopgezet worden want dat ik daar niet wens voor te betalen. 'Dat moet niet, dat gebeurt automatisch' is het antwoord. 'Waar ik dat dan wel gelezen heb ?'
Ik antwoord, op dezelfde website userbase. 'ah, dan staat daar veel foutieve informatie over ons' is het antwoord.

Allé, dat zal weer bang afwachten worden wat er op de facturen zal staan ... :-(
Laatst gewijzigd door fredo66 08 sep 2011, 09:41, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

hahaha, veel foutieve info op ub. Das een goeie!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Wel, ik heb ook een downgrade laten uitvoeren van Favorite naar Comfort en ik heb ook geen 15 euro korting gekregen. Volgens de persoon aan de lijn had ik er volgens de computer geen recht op. Heb vermeld dat er volgens de gespecialiseerde fora een korting zou te verkrijgen zijn maar daar was niets van aan zei hij. Enkel als je je contract verlengt krijg je korting. Ja, het contract wordt ook voor een jaar verlengd bij een downgrade maar doordat je dat gedaan hebt, heb je geen recht op de korting. Duurtijd telefoon voor die downgrade: 50 minuten! Eerst 25 minuten wachttijd, en dan wachten op het trage systeem bij Belgacom. Wel een gezellige babbel gehad met die persoon. Wisten jullie dat Didier Bellens thuis Telenet heeft en geen Belgacom, dit omdat Belgacom er niet beschikbaar is. Alleen vergat hij wel te vermelden dat ik voor de downgrade moet betalen, heb dat zelf moeten zeggen, eveneens ook dat het contract verlengd wordt. En ook, het is nu al 48uur later, ik zie nog steeds Favorite staan en niet Comfort op de e-services pagina. Ik zie het al, kan binnenkort toch eens een Belgacom shop binnenspringen.

Ha, als je telefonie en internet in een pack hebt, vergeet dan niet bij een downgrade te vermelden dat je multi en security niet meer wenst want dit zit bij comfort er niet bij!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fredo66 schreef: Gevraagd om vanaf 1 november internet start te krijgen en wat de snelheden dan gaan zijn (momenteel staat voor start er niet meer bij dat het 15 mbps download zal worden ...). Wanneer je klikt op de link in de mailboodschap krijg je wel nog die originele pagina te zien met de betere snelheden maar na 2 seconden ga je rechtstreeks naar een nieuwe pagina met de huidige snelheden daarop ...
Internet Start wordt maar op 1 november geboost naar 15 Mbps DOWN & 1,5 Mbps UP
Ik vraag wat mij de overschakeling gaat kosten ... antwoord: 6.5 euro administratiekosten. Ik vermeld dat er toch een eenmalige jaarkorting is voor nieuwe contracten ... ? Dat is foutieve info volgens haar.
zal er beetje van afhangen wie je aan de lijn hebt denk ik. kan begrijpen dat ze geen korting geven bij een downgrade, maar sommige kregen ze wél
Ik vermeld tevens dat de domeinnaam moet stopgezet worden want dat ik daar niet wens voor te betalen. 'Dat moet niet, dat gebeurt automatisch' is het antwoord. 'Waar ik dat dan wel gelezen heb ?'
en ik die dacht dat Eva een betrouwbare bron was :eek: :wink: :!:
Afbeelding
Ik antwoord, op dezelfde website userbase. 'ah, dan staat daar veel foutieve informatie over ons' is het antwoord.
:lol:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef:
Ik vraag wat mij de overschakeling gaat kosten ... antwoord: 6.5 euro administratiekosten. Ik vermeld dat er toch een eenmalige jaarkorting is voor nieuwe contracten ... ? Dat is foutieve info volgens haar.
zal er beetje van afhangen wie je aan de lijn hebt denk ik. kan begrijpen dat ze geen korting geven bij een downgrade, maar sommige kregen ze wél
De truc is waarschijnlijk om éérst je contract te laten verlengen voor één jaar (daarvoor de korting) en dan pas de downgrade laten introdcueren ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Simple comme bonjour.
Sommigen gaan allicht zich :smash2: :smash2:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
xenne schreef:
Ik vraag wat mij de overschakeling gaat kosten ... antwoord: 6.5 euro administratiekosten. Ik vermeld dat er toch een eenmalige jaarkorting is voor nieuwe contracten ... ? Dat is foutieve info volgens haar.
zal er beetje van afhangen wie je aan de lijn hebt denk ik. kan begrijpen dat ze geen korting geven bij een downgrade, maar sommige kregen ze wél
De truc is waarschijnlijk om éérst je contract te laten verlengen voor één jaar (daarvoor de korting) en dan pas de downgrade laten introdcueren ???
Wat bedoel je met 'verlengen' ... ? Na een nachtje slaap (of geen :-) heb ik zo een vermoeden waarom sommigen een korting krijgen en andere niet.
Bij mij zou het gaan om GEEN nieuw contract en volgens de dame zou ik dus ook na 1 nov. direct kunnen opzeggen. Diegene die wel korting kregen zullen een nieuw contract hebben zeker, met eventueel ook een technische lijnonderbreking ... Dit is een veronderstelling van mezelf hé, geen feit. Misschien kan Eva de zaken eens uitklaren.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de dame die jij aan de lijn gehad hebt is blijkbaar niet goed op de hoogte, bij iedere wijziging start een nieuwe contractduur van 12 maanden.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Dat dacht ik zelf ook ... En haar voornaam boezemde niet teveel vertrouwen in :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bel eens terug en vraag expliciet om Eva te kunnen spreken, familienaam "Van Belgacom". :angel:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Hmmm, lijkt me niet echt zinvol. Is als bellen naar Top Gear en vragen naar de Stig
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Fredo66,

toevallig ook die "Fathia" aan de lijn gehad? = K*tw*f dat bij hoog en bij laag beweerde dat mijn vrouw een wanbetaler was die op een blacklist stond en ze daarom geen abo van Proximus kon krijgen (wat achteraf uiteraard niet waar bleek te zijn want ze was voorheen nog nooit in België geweest) ? (en toch hield ze voet bij stuk, uiteindelijk haakte ze in nadat ik naar haar supervisor vroeg - die ze niet wou geven + haar volledige naam wou ze ook niet geven)

Nadien wel mijn beklag gedaan bij een collega, welke het blijkbaar wel de moeite vond om voor een nieuwe klant te informeren bij de boekhouding waarom ze geen klant kon worden op haar naam (ze had op dat moment nog geen rijksregisternummer en nu wel). Naam facturatie naar die van mij veranderd en het probleem was opgelost, maar een ding was duidelijk: klantvriendelijk was het niet & eigenlijk had ik een goede grond om mijn aanvraag voor beide abonnementen op staande voet te annuleren.
Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Nee, bij mij was het een echte "Vlaamsche" voornaam. Fam. namen geven ze nooit.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
boebel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jun 2011, 16:10
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dit bericht had ik al eerder gepost:

Ik ben zeer blij met de blegacom boost maar...
jammer genoeg surf ik op een adsl2+ lijn op een profiel van 9 mbit. Dat profiel was bij de vorige boost gratis.
Kan iemand mij zeggen wanneer ik op vdsl2 kan overschakelen?

Mijn donload snelheid is zogoed als 7,7 mbit.
Natuurlijk wil ik liever op vdsl2 surfen!
Indien dit nog niet mogelijk is, kan ik dan op een hoger profiel staan op adsl2+ en een hogere download snelheid halen?

Indien het nog telang gaat duren > juni 2012 denk ik aan een downgrade van intense naar comfort.
Want door die downgrade kom ik automatisch te staan op een profiel van 12 mb/sec. of vergis ik mij?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je hebt dit inderdaad al eens gepost in een andere topic:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 47#p395047
Hierop heeft Silver_Rain geantwoord, en jou per PB om je telefoonnummer gevraagd. Op die manier kan hij jouw lijn nakijken en je vragen beantwoorden.

Je verschillende vragen:

1) Kan je een hoger profiel krijgen op ADSL2+ ?
Waarschijnlijk niet (anders zou je dat al gekregen hebben).

2) kan je VDSL2 krijgen ?
Ja, héél waarschijnlijk wel. De overstap is gratis, maar gaat niet automatisch. Je moet dat zelf aanvragen.
Op de website van Belgacom kan je de VDSL2 beschikbaarheid voor jouw locatie nakijken.

3) Ga je automatisch op een 12mbps profiel komen als je downgradet ?

Natuurlijk NIET. De profielen hebben absoluut niets met de abonnementen te maken.
- Het profiel wordt alléén bepaald door de technische omstandigheden van je lijn. Je krijgt altijd het maximum wat je lijn aankan, wat ook je abonnement is.
- Je abonnement bepaalt de max download (indien je profiel hoger is dan je abonnement).

4) Indien het nog telang gaat duren > juni 2012 denk je aan een downgrade van intense naar comfort.
Het is compleet zinloos om een abonnement te nemen die hoger is dan het profiel dat je kan krijgen. Met andere woorden: je moet niet wachten tot juni 2012 voor een downgrade, maar je kan best onmiddellijk downgraden. Dat bespaart je kosten vanaf NU.
Als Belgacom later je profiel verhoogt, kan je dan terug upgraden indien nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Stopzetten domeinnaam bij downgrade: Eerst vertelde de klantendienst me aan de telefoon dat ik daarvoor niets dien te ondernemen gezien de dienst geen deel uitmaakt van mijn toekomstige formule. Nu ontvang ik een mailtje van BGC dat ik dit enkel schriftelijk kan opzeggen en niet telefonisch. Goe bezig daar ... :cry:

Letterlijk:
Geachte Heer,
We werden gecontacteerd door onze klantendienst betreffende de opzegging van de domeinnaam xxxxxxxxxxx.net.

Elke opzegging dient schriftelijk aangevraagd te worden door de contactpersoon.

Hieronder vindt u de mogelijkheden om een opzegging aan te vragen:

- Per aangetekende brief naar Belgacom NV – Albert II laan 27 - 1030 Brussel
- Per fax naar het nummer 02/xxxxxx
- Per mail naar [email protected]

Van zodra we uw schriftelijke aanvraag ontvangen hebben zal de domeinnaam op de eerstvolgende vervaldatum stopgezet worden.

Met dank voor uw begrip,
Vriendelijke groeten,
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

toch goed dat ze het laten weten, beter zo dan dat ze €59,99 gefactureerd hadden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Omschakeling is 1/11, facturen moeten dus nog komen ...
Vind jij het dan normaal dat BGC blijkbaar verschillende procedures heeft voor haar klanten ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

verschillende procedures weet ik niet. ik had hier reeds gepost dat je die domeinnaam moet opzeggen of dat je anders €59,99 gefactureerd wordt op jaarbasis. blijkbaar heb jij op moment van opzeg foutieve info gekregen, dit is heel jammer natuurlijk. maar ik vind het positief dat ze dit nu corrigeren met dit bericht.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik bedoel er eigenlijk mee: voor de ene volstaat een telefoontje om dit te melden, de andere moet schrijven. De ene krijgt naast de administratiekost ook een korting, de andere krijgt alleen de administratiekost ...

update 14/9: Nu ook de schriftelijke melding ontvangen van de downgrade. Daar staat een gsm nr. op dat het mijne zou moeten zijn maar dat helemaal niet is !
Hoe doen ze dat toch steeds :x
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
boebel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jun 2011, 16:10
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Beste phillipe_d,

Als ik mijn iinternet favorite downgrate naar confort, behoud ik dan mijn pack mobile + internet?
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik was aan het kijken om mijn Internet Intense te laten veranderen naar een Favorite en kwam ook tot de conclusie dat ik teveel betaal (classic + internet intense + tv comfort apart)

Ik heb nog enkele vraagjes:
- Kan ik zelf online een telefoon + internet + tv pack "bestellen" en worden mijn huidige abonnementen dan automatisch aangepast?

- Momenteel heb ik 2 decoders, één gekochte en één gehuurde. Ik zou de gehuurde decoder willen opzeggen, doe ik dit best voor ik het pack aanvraag of maakt dit niet uit?

- Ik heb ook nog altijd het boeket Movie & Sport NL voor 14,95 per maand, ook dit zou ik willen opzeggen. Wordt dit vanzelf verwijderd bij de aanvraag van het pack of moet ik dit eerst opzeggen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Boeket moet je apart opzeggen, er is opzeg van 1 maand, geen contractverlenging
Pack kan je online aanpassen, maar voor die decoder eruit te krijgen ga je moeten bellen en aangezien je die toch moet inleveren kan je misschien beter alles regelen in BGV center en de decoder meteen meenemen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Voila, mijn downgrade is geregeld. Ik heb nu Internet comfort ipv favorite in mijn Telephony + Internet + TV pack.
boebel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jun 2011, 16:10
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dank U voor de info, phillipe_d.

Nog één vraagje:
Kun jij zien wanneer vdsl2 beschikbaar is voor mij?

Mvg,
boebel
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

philippe_d schreef: [*]Alle bestaande promoties op de lijn vervallen bij een down- of of upgrade.
Voorbeeld: Internet Comfort promotie in November was: eerste 5 maanden aan 15€ per maand. Als je gedurende die 5 maanden een upgrade aanvraagt naar Favorite, betaal je 42.90€ vanaf de activatie, en vervalt de 15€.
[*]Bij iedere wijziging start een nieuwe contractduur van 12 maanden.[/list]


Philippe.
Mag ik dan in mijn geval na mijn 6 maand @10€ intense promotie de 7e maand up/downgraden naar een pack zonder problemen ? (en zonder probs bv mobiel [email protected]€ erbij nemen ?)
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ok, eerder deze week ben ik naar de belgacom winkel gegaan om de eerder vermelde aanpassingen te laten doen.

Ik heb lang een Intense gehad wegens ongelimiteerd maar ik kon blijkbaar niet hoger dan een 16.5 profiel desondanks een aantal keer de vraag gesteld te hebben. "Nee meneer, te ver, voorlopig onmogelijk." Zelfs een 20mbps profiel was te hoog gegrepen blijkbaar.

Dus eind deze week zetten ze me om van een Intense naar Favorite, en wat merk ik...
Plots zit ik op een 25mbps profiel... Al die tijd fout/luiheid bij de belgacom medewerker(s) waarmee ik contact had of ongelooflijk toeval?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kaise1 schreef:Mag ik dan in mijn geval na mijn 6 maand @10€ intense promotie de 7e maand up/downgraden naar een pack zonder problemen ? (en zonder probs bv mobiel [email protected]€ erbij nemen ?)
Ja, normaal gezien wel.
Eva_van_Belgacom heeft bevestigt dat een up- of downgrade géén contractbreuk is, wel een nieuwe contrcatperiode van 12maand...
Blino schreef:Plots zit ik op een 25mbps profiel...
Een 25 mbps provisioning profiel bestaat niet.
De enige provisioning profielen zijn 12/1, 16.5/2, 20/2 en 30/6 (sedert kort 50/6) + repair profielen.

[Edit] 25mbps bestaat dus wel, maar dan als repair profiel (25/6)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Correct, ik was even verward, ik bedoelde uiteraard dat ik op een 30mbps profiel zit met die 25mbps van het favorite abo. :oops:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik heb voor familie een tel+internet+televisie pack bij belgacom gekozen & online aangevraagd (= 50 € extra voordeel, via é-services geregistreerd). Momenteel zijn ze al (jaren) klant van pstn belgacom, hun internet was bij edpnet. begin oktober hadden ze ook happy time XL aangevraagd. Toch geen contractbreuk doordat ze 1 jaar happy time XL hebben....ze upgraden nu.....

Aangezien telefoon bij belgacom blijft, moet ik toch niets opzeggen betreffende hun pstn lijn.....

edpnet zal ik via ticket opzeggen, van zodra ik bevestiging van belgacom krijg voor activatie (hun maandelijkse vervaldag was de 7de van de maand). Aangezien ze zo vlug mogelijk wilden omschakelen, zullen ze op 2/12 op belgacom geactiveerd worden, dus 1 maand edpnet te veel betaald. (heb het hen gezegd)

Nog briefje naar telenet Mechelen om hun analoge kabelabbo op te zeggen...

wel ongelooflijk die actie trouwens.....100 € installatiekosten gratis, geen activatiekosten, 50 € korting op abbo + samsung Led tv voor 1 € die +/- 250 € kost gratis! Voor de meeste mensen meer dan voldoende... de OLO's gaan véél klanten verliezen, is wel oneerlijke concurrentie...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Waarom is dit oneerlijke concurrentie? Vergeet niet dat het BIPT minimumprijzen oplegt aan BGC.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

hun investering is toch grotendeels afbetaald, gewoon onderhoud.....en een operator die + 1.000.000 klanten bedient (De nettowinst kwam in 2010 uit op 1,266 miljard euro), buiten edpnet: omzet 165.500 € (2010), klanten?.....

Tja, die kunnen alles in bulk kopen...vb. die samsung tv aan 1 € (voorzien voor 15.000 klanten)....koop eens 15.000 tv's in 1 keer (marktprijs 250 €). belgacom verkoopt hun dsl lijn gewoon door...dus zelf zullen ze er ook wel nog wat aan verdienen.....
ALs je nu bekijkt dat een starter ADSL 20 € kost bij epdnet (heb je nu VDSL voor bij belgacom en 20 X hogere limiet), dus de monopolist = goedkoper dan de prijsbreker :oops:

Ze strijden gewoon met ongelijke middelen....nog een beetje en BGC heeft de kleinere spelers uitgerookt, en dan trekken ze hun prijzen terug op, zoals in de goede oude tijd :eek:

en nu krijg ik gans userbase weer in mijn nek :lol:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik ben even de kluts kwijt.

Ik heb:

Belgacom TV + Internet Favorite + mobile free weekend
op een 16,5 MBit Profiel

-> Pack 54,21 Euro

Gezien de snelheid zou ik downgraden naar internet + tv -> 43,87 euro

En ik zou nog een extra mobiele sim willen van 250 MB 4,99 euro.

Wat heeft dit invloed -> downgrade pack is dat een nieuw jaarcontract en/of activatie en/of gewoon 6,40 euro admin kost ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

downgrade is nieuw jaarcontract. er is een swapcost van €6,20
free weekend zit ook bij comfort internet, maar dat voordeel zal je kwijt spelen bij activatie van een betalend abonnement. je moet specifiek vragen naar 2 aparte simkaarten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Tomsworld,
De informatie die xenne geeft is correct.
Mvg,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”