Toekomstig BGC aanbod

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
inge25
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2008, 11:33
Bedankt: 34 keer

Als ik moet betalen voor wat ik krijg dan is het gene vette !!!
Hier ligt trouwens de opzegbrief al klaar voor als mijn jaar om is.
Ok op een ander zal ik ook geen betere snelheid krijgen dan nu maar Belgacom laat ik geen € meer verdienen.
Ze beloven daar veel (zijn ze ook voor opgeleid) maar 1x dat je getekend hebt is het noppes. :bang:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Goztow schreef:Waarom blijf je eigenlijk bij je "lange termijnvisie" hangen? Neem een provider voor een jaar, als hij je aanstaat kan je blijven, indien niet ga je weg. Het enige grote verschil tussen TNT en BGC is voor het ogenblik: TNT iets sneller, BGC meer download (geen kleurboek). Wat TNT of BGC binnen 5 jaar mogelijks kunnen bereiken, dat maakt toch niks uit? Bekijk misschien enkel eens of je het 30 Mbps profiel kan hebben bij BGC: dat is wel belangrijk.
Exactly, vooral omdat ze voor bestaande klanten toch niks doen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Waarom op ik op langere termijn dacht/denk, betreft het feit dat je van provider zou veranderen omwille van bepaalde redenen die kort nadien achterhaald zijn; bv. in mijn geval dacht ik vnl. te veranderen omwille van de internetsnelheid waar BGC achterop hinkt (los van de snelheid = bij TN TV kijken zonder implicaties voor het internet). Verder is er ook de beduidend mindere kwaliteit van BGC TV. Ik zou bij Telenet een Fiber 40 abo nemen in een pack.

Indien BGC nu enkele weken nadien op de proppen komt met een 50 Mbps profiel, dan is dat toch een maat voor niets geweest? En er zijn toch altijd wat beslommeringen: opzeg, dag verlof voor nieuwe aansluiting, eventuele nieuwe activatiekosten etc.

Wat ik ook nog even wil opmerken, is dat ik ivm. de nieuwste HD decoder van TN - die bij mij echt 100% feilloos z'n ding doet -2X gebeld heb (1X naar technische dienst voor vraag ivm. een menu-optie CEC of zoiets waardoor TV en digicorder tegelijk in stand-by en aan gezet worden) en 1 X naar klantendienst en dat de wachttijden sterk gereduceerd zijn en de antwoorden adequaat ...

Bovendien ook bericht gekregen van in Aalst 26/05 en volgende dagen vrij omvangrijke werken gepland zijn om de TN service te verbeteren (extra nodes?, ....)

En mijn overbuur die een week zonder TN internet gezeten heeft na nieuwe aansluiting, heeft 1 maand gratis internet gekregen en 1 maand gratis Prime Sport.
Bij vriend van één van de kids in aanpalende straat is probleem met TN nu ook opgelost na 2 weken blijkbaar en zij konden ook kiezen tussen gratis interenet of gratis tijdelijke TV packs ...

Ondertussen is BGC ook weer 2 klanten kwijtl buren (zie topic van vorige zomer) die ook poblemen hebben met TV, stappen integraal over naar TN. Idem voor hun ouders die totaal niet meer kunnen leven met de huidige BGC TV kwaliteit.

Mijn abo vervalt in december. Kijk nog even de kat uit de boom ... enkel omwille van de stabiliteit van BGC internet maar nu TN echt toch in Aalst iets gaat ondernemen ...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

inge25 schreef:Als ik moet betalen voor wat ik krijg dan is het gene vette !!!
Hier ligt trouwens de opzegbrief al klaar voor als mijn jaar om is.
Ok op een ander zal ik ook geen betere snelheid krijgen dan nu maar Belgacom laat ik geen € meer verdienen.
Ze beloven daar veel (zijn ze ook voor opgeleid) maar 1x dat je getekend hebt is het noppes. :bang:
Als je bij Belgacom een belabberde snelheid haalt zal je inderdaad bij de andere DSL providers als edpnet,dommel, scarlet ...etc ook hetzelde probleem hebben, enige alternatief voor jou kan dan telenet zijn.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

koenraaddeconinck ; als ze zo BGC blijven verlaten dan gaat normaal voor u de snelheid en kwaliteit wel naar omhoog ze :p ;)
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Patje schreef:Als je bij Belgacom een belabberde snelheid haalt zal je inderdaad bij de andere DSL providers als edpnet,dommel, scarlet ...etc ook hetzelde probleem hebben, enige alternatief voor jou kan dan telenet zijn.
aangezien hij hd kan ontvangen zit hij al zeker op vdsl2, dus zo slecht zal zijn snelheid wel niet zijn. maar ik denk dat alles hier ongeveer gezegd is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

xenne je moet eens goed kijken wie ik quote in mijn bericht (het is niet koenraad)!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ooops, verkeerd gezien.... :oops:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

a3ke schreef:koenraaddeconinck ; als ze zo BGC blijven verlaten dan gaat normaal voor u de snelheid en kwaliteit wel naar omhoog ze :p ;)
Inderdaad; misschien weer 1Mbps down en up winst en maar 8 Mbps minder bij HD kijken ipv 9... :beerchug:

Verder stel ik alleen maar objectief vast in mijn omgeving wie voor BGC en TN kiest en wie van waar naar waar overloopt ... zonder dat ik ergens beweer dat dit een representatief verschijnsel is. Ook bij ons op het werk heeft BGC zijn matten mogen oprollen (internet en telefoon). Je kan alleen maar vaststellen dat de reclame van TN haar werk doet maar BGC heeft qua snelheid op het vlak van internet en kjwaliteit van TV daar niet te veel tegenover te plaatsen niet waar. Hun Bbox beschikt ook niet over Wireless N waardoor je zelfs met intense abo max. een 21 à 22 Mbps haalt. Verder, hun italk voor nieuwe klanten ... zero.

Nogmaals, ik wacht persoonlijk nog even af omwille van de stabiliteit van BGC internet en wil eens zien wat de stabiliteit van TN is bij "de overlopers" of nieuwe TNetters. Blijkt dit op termijn geen problemen te geven dan is mijn besluit ook rap genomen.

En met 6 miljard winst, is BGC wel opgewassen tegen het verlies van enkele tienduizenden particulieren ...

En verder respect voor éénieders mening en keuze natuurlijk ....
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Met wireless G kan je in theorie 54 Mbps halen, en in de praktijk zal dat wel rond de 27 Mbps halen. Hangt natuurlijk ook een beetje af van je afstand tot je router, muurdikte, stoorzenders, ... Diegene die dat willen, kunnen uiteraard een wireless N router achter de bbox2 hangen, of kunnen een draad trekken, ofwel via devolo's gaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Vergeet ook niet dat die 54Mbps de som is van upload en download. Theoretisch zal je dus maximaal 27Mbps download kunnen halen en 27Mbps upload.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”