Toekomstig BGC aanbod

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Beste allemaal,

Zoals jullie uit vorige posts kunnen opmaken heb ik een BGC pack met internet intense en TN digitale TV.

TN digitale TV houd ik vnl. omdat:
- bij BGC TV het zappen van of naar HD zenders een synchronisatietijd vergt van om en bij de 10 seconden én soms meer
- als we naar TN digi TV kijken de intenetsnelheid van BGC internet uiteraard niet zakt.

Het liefst zou ik liefst maar 1 provider in huis hebben natuurlijk en dan heb ik er al aan gedacht om voor TN te kiezen als m'n BGC jaarcontract in dec. a.s. vervalt.
Redenen: downloadsnelheid, N- wireless router (bij BGC nog altijd standaard 54G waarmee je zonder bijkomend access point of routertje max. 22 tto 23 Mbps down haalt met intense), kwaliteit digi TV (hier toch geen problemen met TN, ga me morgen zelfs decoder met 3 tuners en 500 giga schijf halen), internetsnelheid constant bij TV gebruik, zolang er geen FTTH komt volgens mij de meest performante techniek naar de toekomst toe.

Anderzijds moet je BGC wel een 10/10 geven - vind ik - voor de stabiliteit van hun internetverbinding (hier op 8 jaar maar 2 X buiten dienst geweest) terwijl ik verneem hier en daar dat dit bij TN wel eens frequenter problemen geeft.

Dus in dec. zal ik de maand gratis internet die jaarlijks aangeboden wordt aan mij laten voorbijgaan wegens anders nieuw jaarcontract. Dat staat al vast als een paal boven water.

Maar wil ook het kind met het badwater niet weggooien: maw. niemand bij BGC die iets kan zeggen over hun plannen inzake eventuele boost van hun aanbod de komende maanden (maw. dit jaar nog ?):
- komt er een 50 Mbps profiel nog dit jaar waardoor ten minste toch al je internetsnelheid niet meer gekelderd wordt bij het TV kijken ?
- wordt het internet nog eens geboost in een poging toch TN van wederwoord te dienen voor wat hun fibernet snelheden voor particulieren betreft (persoonlijk is het ongelimiteerd downloaden voor mij niet belangrijk; kom maandelijks aan een 40 giga max.)
- gaan ze hun bbox 2 upgraden naar een wireless N model ?
- wat met telefoon over internet voor nieuwe klanten?

De BGC extra's met foto's, i-tunes downloads, ... gebruik ik ook niet.

Wat service betreft, zijn beiden volgens mij even goed of slecht.

In mijn omgeving zijn er veel collega's, kennissen die om dezelfde redenen voor TN kiezen en geloof mij het gaat hier momenteel om 90% keuze voor TN en hooguit 10% voor BGC en aanverwante VDSL2 providers.

Mocht BGC ook maar een tipje oplichten van wat hun aanbod in de nabije toekomst wordt, dan zou dit ongetwijfeld hun klantenpotentieel niet ten slechte komen ... Want misschien zal ze de gap qua snelheid op verschillende vlakken weer vrij vlug dicht rijden ... ?

En met hun winst, denk ik voldoende middelen om te investeren in optimalisatie van hun huidig technologisch park.

Mod edit: caps uit titel gehaald
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

10 seconden én soms meer :-o (hier ong. 1s :Dreambox)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Volg volledig je mening. Hoewel zeer misleidend is de "internet tegen lichtsnelheid" campagne zeer susccesvol. Ik hoop ook dat BGC met een 50Mbit profiel komt en boost boxen, want zo gaan ze veel klanten verliezen.

Vind wel dat Belgacom het spel eerlijker speelt door niet aan misleidende reclame te doen. Neemt niet weg dat Telenet met misleidende reclame oneerlijk voordeel heeft. Iemand nog nieuws over de klacht hierover ?

Echter denk ik niet dat men informatie al gaat lossen over komende veranderingen.

Belgacom zou ook werk moeten maken van een nieuwe modem inderdaad, bbox2 is al bijna 4 jaar op de markt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Koenraad maak bvb eens uw rekening ook BGC pack intense + TN digitale tv = ..... €

Fibernet 40 shake met (internet + Digitale tv) = 49,95 € (+13€ kabel abo) 100 GB volume
Fibernet 40 Shake + met (internet + digitale tv + telefonie) = 54,95 € (+ 13€ kabel abo) 100 GB

@Abusimbal _ klacht is verworpen, telenet adverteerd nog steeds met lichtsnelheid.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De klantendienst van belgacom vind ik zelfs beter. Zij antwoorden vrij snel en bij drukker periodes stellen ze voor om terug te bellen. Bij telenet kunde wachten en als je met de gsm moet bellen is het een betalende lijn. De technische helpdesk van belgacom vind ik tevens ook beter. Heb al verschillende malen bij telenet ene gehad die niet wist over wat het ging terwijl men pa dat vrij goed had uitgelegd. En de technische helpdesk van belgacom is tevens ook gratis. Ik heb 1x echt naar die van telenet moeten bellen en ik was voor 15 minuten of zo bijna 10€ kwijt. Voor de rest volg ik u mening alleen op het gebied van helpdesk vind ik dat belgacom een grotere pluim verdient! En het stukje internet tegen lichtsnelheid, degene van een 4mbps lijntje komen of zo zal dat wel razend snel zijn :p maar dan nog vind ik niet dat ze mogen gebruiken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

koenraaddeconinck schreef: - bij BGC TV het zappen van of naar HD zenders een synchronisatietijd vergt van om en bij de 10 seconden én soms meer
dit zou ik niet veralgemenen, ik heb ook belgacom tv en hier is dat zeker geen 10 seconden, 't is in feite nauwelijks merkbaar (2sec?) en stoort totaal niet

persoonlijk ben ik tevreden met wat ik heb bij belgacom momenteel, vdsl2 .... 30/6 profiel ... u moet ook het prijskaartje in gedachten nemen (ikzelf heb een generation abo).... dat mensen die nog op adsl zitten te sukkelen klagen is volledig te begrijpen. maar voor mij moet het niet altijd maar sneller en sneller gaan. de geboden produkten ervaar ik ook als zeer stabiel, en ik ben tevreden van bijstand (zowel technische als facturatie), dit in tegenstelling tot eerdere ervaring bij telenet

dit gezegd zijnde, belgacom mag natuurlijk niet stil blijven zitten en dan geeft u ze weer stof tot nadenken -
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik ben net ook aan't uitkijken en het lijkt me vrij duidelijk in mijn geval (prijs 1ste jaar):

Scarlet Internet & TV: 45€/maand
Telenet Shake+ Fibernet 60: 85€/maand

Echt onbeperkt, geen gezever met 'vrij downloaden' en de snelle UPLOAD (wat voor mij vele belangrijker is dan download ivm. VPN, Voip etc.)

Of mis ik iets ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik volg u nog altijd niet hoor, 10 maand geleden heb ik u al aangeraden om dien "bucht" van Bgc buiten te smijten.
Als het niet werkt van de 1 ste keer, no problem, als het niet werkt na de 5de keer... boeltje buiten.

Dit gezegd zijnde.
Wat heb je aan die snelheid van TN als ze hun netwerk niet op orde hebben ? Surfen gaat trager, Youtube gaat trager, enz. Enkel het puur downloaden gaat Xmaal sneller bij TN, maar dan zit je weer met het probleem dat je dit moet doen op de uren die zij kiezen.

Ik ben overgeschakeld van 30mbps TN naar 16mbps BGC en dit gaat gewoon vlotter in acht genomen dat ik mijn dowloads altijd 'snachts plan.
UItval van zowel TN als BGC zal wel ongeveer gelijk oplopen = nihil .
Dan de helpdesk :
Wachttijden overdag = beide goed/ Wachttijden avond = beide rampzalig.
Technische kennis helpdesk = + voor BGC
Facturatie = + BGC -TN
Techniekers aan huis = +TN ----BCG

Wat de toekomst brengt maakt niet zoveel uit volgens mij, net zoals je aardgas/elektriciteits leveranciers kies je je telecom leverancier ook best jaar na jaar.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@TS, is er een reden waarom je alles bij één provider wilt hebben?

Ik heb zelf digitale televisie van Telenet, een Belgacom Intense en gebruik VoIP voor telefonie.
Het kost misschien iets meer maar uiteindelijk heb ik het gevoel dat ik het beste van twee werelden heb.
Ik heb zelf een Turbonet gehad en dat abonnement komt niet in de buurt van het Belgacom Intense abonnement: Belgacom is uiterst stabiel, geen probleem met downloadlimieten, enz...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Patje schreef:Koenraad maak bvb eens uw rekening ook BGC pack intense + TN digitale tv = ..... €
Juist daarom ...

Maar het blijft een vrij moeilijke keuze: BGC hun digi tv is ondermaats en hun internet is trager maar dan weer zeer stabiel. Verder bij BGC voor nieuwe klanten ook geen tel over internet meer ...

Anderzijds, hoe TN hen product ook noemt, blijft het een feit dat internetsnelheid niet lijdt onder TV (heb dit al op verschillende plaatsen met eigen ogen kunnen vaststellen), dat ze inderdaad 40 Mbps minus een overhead aanbieden hetgeen neerkomt op een effectieve snelheid tussen de 37 en 38.5 tot 39 Mbps (vastgesteld op verschillende plaatsen met zelfde meting via speedtest.net), ...

Denk gewoon op lange termijn dat TN BGC KO zal slaan omdat hun technologie nu éénmaal meer aankan.

Moest BGC vroeger met FTTH starten dan TN dan komen de zaken weer anders te liggen natuurlijk maar denk dat dit nog niet voor de komende 5 jaar is.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waarom BGC nog niet start met FTTH, is omdat er geen wettelijk kader rond bestaat. Als ze zeker zijn dat ze hun glasvezel niet met andere partijen moeten delen, zullen ze het snel ontwikkelen. En eens glasvezel is, kan geen enkele andere techniek daar tegenop, behalve dan andere glasvezel.

Wat zit er wel in de pijplijn: 50 Mb-profiel (met 8 Mb upload), en natuurlijk de VBB (VDSL Boost Box). Ik heb gehoord dat iedereen die 30 Mb heeft, ook 50 Mb zal krijgen. ('t komt wel van de marketing mensen natuurlijk)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb zoiets van, wat ben ik daar allemaal mee vandaag ? Het zal mij worst wezen wat BGC of TN gaat doen binnen X jaar als ik toch elk jaar kan overstappen.
En vandaag is TN 30/60/100 overkill ik acht genomen dat je niet vollenbak kan downloaden, pak er dan nog de dns, routing en proxy problemen bij van die provider,
dan weet je dat snel internet van TN niet veel voordelen meer heeft.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

OK dank voor de info allemaal.

Ik onthoud vooral dat blijkbaar de TN snelheid ook afhankelijk is van zeer lokale factoren (vb andere gebruikers in de straat, dixit Trojan) en het moment waarop je je op het net bevindt. Dan ook nog eens rekening houdend met de "bezetting" van de site waarheen of waarop je surft ...

Ahoewel ... al diegenen die ik ken halen toch de door TN vooropgestelde marges bij speedtest.net.

Moet ik dan besluiten dat velen "kikken" op cijfers qua up- en download terwijl je in praktijk - mits vergelijkbare pakketten natuurlijk - bv. geen verschil ondervindt tussen Fiber Net 40 en BGC Intense, zelfs niet in combinatie met BGC HD TV kijken tijdens het surfen/downloaden? Misschien wordt het daardoor op den duur ook allemaal een psychologisch gegeven.

Als met een 50 Mbps profiel je snelheid tijdens TV kijken stabiel blijft, is dat natuurlijk al een belangrijke factor weg om overgang naar TN te overwegen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

koen te zien wat je allemaal wilt doen.
Download je veel dan moet je belgacom nemen
download je veel van bitcommet µtorrent of iets dergelijks moet je belgacom nemen anders is het veelal huilen met de pet op.
Wil je snelheid halen 60 of 100 moet je TN nemen.
Dag van vandaag kost een N router niet veel en je zet hem achter je bbox en je haalt ook tegen de 30. (als je op 30/6) zit.
Er is lang gesproken van rond pasen voor 50 maar is verdacht stil.
Is wel al in perberichten bevestigd dat het er dit jaar komt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Waarom zou je 40mb nodig hebben als je er 30 hebt van belgacom? Qwa surfen vind ik belgacom beter dan telenet.
Ik zit nog op een 6mb profiel en alles laad perfect behalve de allerzwaarste 1080p filmpjes op youtube.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ga jij je stabiele lijn echt inruilen voor een 60mbps Telenet lijn met gecapte usenet en torrent downloads in de rode uren en tevens tragere youtube streaming en trager surfen omdat je hierdoor X aantal Euro gaat uitsparen ?
Wel ik heb het omgekeerde gedaan, mijn stabiele 30mb Turbonet buitengegooid om over te stappen naar een 16mbps BCG lijn, en ik heb daar nog geen seconde spijt van. Sterker nog mijn 6 maanden promo is er deze maand door, tijd om eens met BGC te bellen om over te schakelen naar een 12mbps comfort 42.92€ tov 56.73€, waarom zou ik meer betalen ? Je voelt dat enkel in de downloads, voor al de rest zijn de winsten nihil.
Als je toch wil besparen gooi dan die dure telefoonlijn buiten en schakel over op voip, of gooi die dure digitale tv buiten en schakel over op satelliet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Denk als ik dit alles allemaal lees dat ik me misschien toch wat te veel vastpin op de downloadsnelheid waar TN mee schermt.

Blijkbaar zou je dus het verschil tussen 30 en 40 Mbps niet gewaar worden tijdens het surfen en bij het downloaden hangt het er dan blijkbaar af van wat je downloadt en op welk moment.

Voor VOIP kan je voorlopig toch bij BGC niet meer terecht ... ?

Denk dat ik m'n BGC pack maar zal houden in combinatie met de TN TV. Zoals iemand zij in een vorige post, idd. misschien iets duurder maar misschien het beste van 2 providers.

Deze voormiddag de nieuwste TN HD corder gaan halen en dat ding werkt gewoon perfect en razendsnel. De BGC decoder houd ik dan voor de kids boven. Die werkt naar behoren met de PLC's. Bespaar ik me nog een coax naar hun kamer ...

En idd. heb aan mijn Bbox 2 een Netgear wireless N hangen en haal zonder moeite 28 Mbps down en 4,1 tot ,3 up.

Nogmaals dank aan iederen voor de feed-back en veel groeten aan iedereen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat voip betreft: BGC had een hele tijd geleden zijn eigen voip platform gelanceerd: iTalk. Dit was eigenlijk een heel dure vorm van voip, in vergelijking met andere alternatieven zoals betamax klonen of nog weepee en zo. Maar wel wat goedkoper dan vaste lijn en ook heel stabiel. Dit is echter uit de markt genomen voor nieuwe klanten: je kan er niet meer op inschrijven.

Alle andere voip alternatieven kan je wel gewoon gebruiken met BGC.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Goztow schreef:Wat voip betreft: BGC had een hele tijd geleden zijn eigen voip platform gelanceerd: iTalk. Dit was eigenlijk een heel dure vorm van voip, in vergelijking met andere alternatieven zoals betamax klonen of nog weepee en zo. Maar wel wat goedkoper dan vaste lijn en ook heel stabiel. Dit is echter uit de markt genomen voor nieuwe klanten.
Deze morgen van een ex-technieker van BGC (4 maanden met pensioen) - die blijkbaar nog contact heeft met zijn nog in dienst zijnde collega's - vernomen dat men dit asap weer wil opstarten, zij het onder een technisch meer efficiënte (lees minder dure en voor BGC dus financieel meer interessante) - vorm.

Onder voorbehoud voegde hij eraan toe dat testen met dit nieuw VOIP platform al aan de gang zijn en zullen beschikbaar worden ... ja wel, met een nieuwe versie of opvolger van de Bbox 2 die - maar daar was hij totaal niet zeker over - ook samen met het 50 Mbps profiel zou beschikbaar worden. Planning zou laatste kwartaal dit jaar, begin volgend jaar zijn.

Betrokkene zou ook via iemand van de marketing vernomen hebben dat BGC intense gebruikers op 40 Mbps zou overschakelen voor down internet waar de resterende 10 Mbps gereserveerd wordt voor HD TV. Dit om te maken dat de stelling BGC TV = minder internetsnelheid, definitief tot het verleden behoort.

Eveneens zou men echt werken maken van vdsl boostboxen om mensen die verder van ROPs wonen ook op afzienbare termijn te kunnen upgraden.

Mocht dat waar zijn ...

PS Bij BGC zien ze dan toch echt in dat ze iets gaan moeten doen om TN te pareren ?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

.... dan zit je nog altijd met het probleem dat viop via een andere provider goedkoper gaat uitkomen. (Je hebt BGC helemaal niet nodig voor VOIP)
.... dan zit je nog altijd met het probleem dat niet iedereen tot tegen de ROP kan spuwen, zolang Belgacom geen aangepaste formules bedenkt voor mensen die niet hun max snelheid halen heeft goochelen met snelheden geen enkele zin.
.... dan zit "jij" nog altijd met brakke BGC tv.
.... dan gaat men op korte termijn een hoop boostboxen moeten plaatsen, iets waar ik eerst wil zien en dan geloven.
koenraaddeconinck schreef:
PS Bij BGC zien ze dan toch echt in dat ze iets gaan moeten doen om TN te pareren ?
Betere reclame maken ?? :evil:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@iceke: zijn de Belgacom reclames dan zo slecht ?
Tegen misleidende reclame van Telenet opboksen bedoel je zeker.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

@iceke wat vind jij toch zo brak aan bgc tv ?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@abusimal, dat bedoel ik inderdaad, de TN reclames zijn in mijn ogen helemaal niet misleidend, maar ze focussen zich al jaren op 1 ding nl. snelheid & laat dat nu net het ding zijn wat er nu niet echt meer toe doet. Voor 90% van de particulieren = 10Mbps+ gewoon voldoende om aangenaam te surfen, leechen & te streamen. En wat zet Belgacom daar tegenover ? Whoe toek my badjes ???? of die reclame met een aangename zager naar de helpdesk ???
Enfin ge snapt het wel, Telenet maakt reclame voor hun sterkste punt(wat ik betwijfel), Belgacom maakt reclame voor.. ik zou het niet weten...

@bulleke, ik vind niks brak aan BGC TV of TN TV. Ik zou ze alle 2 niet in huis willen hebben, maar dat is weer een andere discussie(ik kijk al jaren Sat).
maar bij de TS werkt zijn BGC tv maar half en zijn er al tig BGC techniekers over de vloer geweest (of niet over de vloer geweest, lees ff de topics van vorig jaar in de zomer) die dat ding bij hem die degelijk werkend krijgen. daarom is zijn BCG tv brak, en dat wil ik helemaal niet veralgemenen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Wat ik tegen BGC TV heb, nogmaals, is

1. internetsnleheid naar beneden en toch wel significant bij HD kijken (voor intense gebruikers geen onoverkomelijk probleem maar voor niet VDSL 2 bezitters, denk ik tout court rampzalig). Als je bv. op 16 Mbps download haalt normaal, schiet amper nog een 7Mbps over voor "het suffend gezinslid" bij HD kijken. Dan doe je best geen grote downloads.

2. synchro problemen die oplopmen tot 10" en meer bij zappen van/naar HD zender alhoewel dit dan weer niet bij iedereen het geval blijkt te zijn.

Wat TN TV betreft: zoals reeds gemeld eergisteren nieuwste decoder gehaald > zeer kontrastrijk beeld, supersnelle menu's en navigatie, opnames perfect (geen enkele hapering en beeldkwaliteit = aan rechtsreeks bekeken) én HD van 500 giga.

Redenen waarom ik voorlopig nog BGC houdt:

1. stabiliteit internetverbinding (niet onbelangrijk met 2 studerende kinderen) & het feit dat je - de posts hier in rekening nemend - niet zeker bent van sneller surfen bij TN: dit zou afhangen van het aantal gebruikers in de buurt, de content die je downloadt, en het moment waarop je deze downloadt. Zou zeer blij zijn mocht iemand van de echte kenners hier daar wat meer details kunnen over geven.

2. het vooruitzicht van een 50 Mbps profiel bij BGC

3. maar totaal van ondergeschikt of geen belang zelfs: kids hebben boven nog klassieke beeldbuis waarop ze gewoon SD kijken en daar heb je met BGC TV met PLC en bij SD nagenoeg geen synchro problemen. Voor mij goed gezien zeer occasioneel gebruik en kostprijs toch in pack. Bespaart me ook kabel trekken naar boven hetgeen bij mij al op de muur zou moeten gebeuren (niet echt esthetisch).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

koenraaddeconinck schreef: 1. stabiliteit internetverbinding (niet onbelangrijk met 2 studerende kinderen) & het feit dat je - de posts hier in rekening nemend - niet zeker bent van sneller surfen bij TN: dit zou afhangen van het aantal gebruikers in de buurt, de content die je downloadt, en het moment waarop je deze downloadt. Zou zeer blij zijn mocht iemand van de echte kenners hier daar wat meer details kunnen over geven.
Klopt, Telenet kampt opnieuw met overbelaste nodes in verschillende stedelijke regio's. De laatste maanden zijn er steeds meer onderbrekingen van verbindingen in stedelijke gebieden. Op de drukke uren zijn verschillende routers en nodes overbelast en doet men aan "netwerkbeheer" in de negatieve zin van het woord. En soms gaat het mis en valt er een hele regio uit.
Ook qua transit naar het internet kampt men met verzadiging van de verbindingen. De Youtube-problemen liggen niet bij Google, maar wel bij de gierige routering die Telenet hanteert. Het mag allemaal niets kosten...

Nog iets over de overbelaste nodes:
Momenteel zitten er gemiddeld 1400 gezinnen op een node. Nog tot 2015 is Telenet bezig met het opsplitsen van nodes zodat voor elke klant downloadsnelheden van 60 Mbps en hoger mogelijk worden. Momenteel is het onmogelijk om op bepaalde nodes een product met downloadsnelheid van 60 Mbps of 100 Mbps aan te bieden.
Maar de beperkte uploadsnelheid en volume is nog het grootste probleem. Qua uploadsnelheden en volume zullen ze vóór 2015 niet veel weerwerk kunnen bieden tegen VDSL2.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Raf,

Zeer veel dank voor deze zeer duidelijk uitleg.

Dit verklaart dus waarom ik van vrienden, familie, kennissen niet wonend in een stad nooit klachten hoor over met regelmaat wegvallende TN verbindingen en wel van stadsbewoners.

Ik woon zelf ook aan de rand van Aalst dus ... ga toch nog eens heel goed nadenken over "exit BGC".

Mag ik het dan zo stellen dat wat capaciteit betreft - en zonder enige technische vergelijking te maken want techno BGC en TN is uiteraard totaal verschillend -TN zijn probleem met een gebrek aan nodes en overbelasting van nodes correleert met extra ROPS of dsl boostboxen die BGC zou moeten plaatsen om hun performantie op peil te houden en TN bij te benen?

Weet het niet maar kan TN niet vlotter in bijkomende nodes voorzien dan BGC in boostboxen of bijkomende ROPS?

Alleszins, mijn visie op het verschil tussen TN en BGC is al veel genuanceerder dankzij al al de posts hier. Hiervoor veel dank aan alle bereidwilligen uiteraard !!!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Waarom blijf je eigenlijk bij je "lange termijnvisie" hangen? Neem een provider voor een jaar, als hij je aanstaat kan je blijven, indien niet ga je weg. Het enige grote verschil tussen TNT en BGC is voor het ogenblik: TNT iets sneller, BGC meer download (geen kleurboek). Wat TNT of BGC binnen 5 jaar mogelijks kunnen bereiken, dat maakt toch niks uit? Bekijk misschien enkel eens of je het 30 Mbps profiel kan hebben bij BGC: dat is wel belangrijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

toch ook even opmerken dat BGC snellere upload heeft, tot nu toe nog niets van gelezen in dit topic :!: lijkt me toch ook niet onbelangrijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

koen ook opmerken als u kids heeft die veel downloaden via bitcommet µtorrent of zoiets dat ze 99% zeker zullen morren bij telenet dat de snelheid zo hoog niet meer is dan bij belgavom
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

proximusboyke
Jij bent een van de weinigen die last heeft met torrents bij Telenet! DIT IS NIET ZO BIJ IEDEREEN!!!!
Ik ken genoeg mensen (incl mij) die bij Telenet hun max. snelheid bij Telenet halen gebruik makend van torrents...

EN @koenraaddeconinck:
Rand van aalst heeft er niet zo veel last van. Probleemgebieden zijn vooral Leuven, Gent, Oostende,.. (enfin de grote steden en vooral in de steden)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Raf,

Wist niet het zó slecht gesteld was met de overbezette nodes van Telenet in stedelijke omgevingen. Als het ik het allemaal zo hoor en lees beklaag ik het me ook nog geen dag dat ik in 2005 van Telenet naar Belgacom overgeschakeld heb.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ik treed Goztow bij: bekijk het eerder van jaar tot jaar, in plaats van op langere termijn.

Als je zorgt dat je voor je mail-adressen (gmail, eigen domein, ...) en je telefoon (voip, ...) onafhankelijk bent van je internet-provider, kan je na een jaar vrij eenvoudig overstappen als je een beter aanbod vindt bij een andere provider.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Deze morgen nieuwe overbuur gezien.

Heeft ook TN gekozen. Aangesloten vorige week vrijdag; heeft vandaag nog altijd geen internet .... Idem voor vriend van onze oudste zoon uit aanpalende straat. Zitten al 3 dagen zonder TN internet na overstap van BGC naar TN.

Dank voor al jullie reacties. Denk dat ik voorlopig zeker behoud wat ik heb in de hoop dat BGC toch ook nog met enkele boosts komt opdagen.

Moraal van het verhaal: wat ben je met hogere snelheden als je geen of een instanbiele verbiding hebt ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tja, zorg dan voor een overlappingsperiode van 14dagen tot een maand als je overstapt van BGC naar TN of andersom, dan heb je zo'n prullen nooit voor.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

ik heb ergens gelezen dat telenet cap op bepaalde zaken. Als je het grootverbruikers profiel hebt wordt alles in den dag gekapt tot de rode uren voorbij zijn. En niet specifiek gericht op torrent usenet etc etc. Ik haal met usenet bijna continu 58mbps en met torrent (indien voldoende seeds ook +50mbps). Bij belgacom zou ik op een 20/2 of zelfs maar een 16.5/2 vallen en dat is voor mij niet voldoende. Ik heb vorige rekeningsperiode bij telenet +/- 500gb gedownload zonder ik op gecapte zever werd gezet. Ik heb wel 75% 's nachts gedownload. Het is echter wel zo als ik bij belgacom de volle 30/4.5 of 30/6 haal dan verhuis ik men boeltje naar daar. (heb nu fiber 60)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:Tja, zorg dan voor een overlappingsperiode van 14dagen tot een maand als je overstapt van BGC naar TN of andersom, dan heb je zo'n prullen nooit voor.
Ik heb een ander voorstel: dat ze de providers eens verplichten hun facturen aan te passen pro rata het aantal dagen dat al hun producten effectief en perfect werken ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dan betaald niemand z'n facturen nog,...
XX% van de BGC gebruikers zitten op een lager profiel, bij XX% van de telenet gebruikers cappen ze de torrents/usenetdownloads, enz.

Betalen voor een lijn die 100% in orde is gaan ze nooit doen.

@Titanium, ze cappen blijkbaar niet op elke node, enkel op de overbelaste ?? + dat cappen staat los van de TN smallband die je oploopt wanneer je te veel "vrij download".
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

koenraaddeconinck schreef:
iceke schreef:Tja, zorg dan voor een overlappingsperiode van 14dagen tot een maand als je overstapt van BGC naar TN of andersom, dan heb je zo'n prullen nooit voor.
Ik heb een ander voorstel: dat ze de providers eens verplichten hun facturen aan te passen pro rata het aantal dagen dat al hun producten effectief en perfect werken ...
Dat bestaat ook, lijnen met SLA's. Die garanderen dan meestal iets van een 512 Kb/s effectief 100 % en de rest is best effort. Bij die lijnen kan je dan ook compensaties krijgen als ze niet werken. Ze zijn ook veel duurder dan consumer lijntjes.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

Goztow schreef:Waarom blijf je eigenlijk bij je "lange termijnvisie" hangen? Neem een provider voor een jaar, als hij je aanstaat kan je blijven, indien niet ga je weg. Het enige grote verschil tussen TNT en BGC is voor het ogenblik: TNT iets sneller, BGC meer download (geen kleurboek). Wat TNT of BGC binnen 5 jaar mogelijks kunnen bereiken, dat maakt toch niks uit? Bekijk misschien enkel eens of je het 30 Mbps profiel kan hebben bij BGC: dat is wel belangrijk.

Waarom niet beiden?

Het beste van Telenet is hun digitale TV (zeker met hun nieuwe dicorder), dus voor TV naar Telenet.
Belgacom blinkt uit met hun stabiliteit en voor wie downloadsnelheid niet het belangrijkste is, laat internet maar bij Belgacom.

Inderdaad is wat duurder, maar als je een beetje oplet bij Belgacom betaal je nooit 12 maanden.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

koenraaddeconinck schreef:
iceke schreef:Tja, zorg dan voor een overlappingsperiode van 14dagen tot een maand als je overstapt van BGC naar TN of andersom, dan heb je zo'n prullen nooit voor.
Ik heb een ander voorstel: dat ze de providers eens verplichten hun facturen aan te passen pro rata het aantal dagen dat al hun producten effectief en perfect werken ...
goh jong ... dan betaal ik gewoon voor wat ik krijg ... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”