Jaar gratis fibernet en facturatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

aceke schreef:factuur klopt nog niet je betaalt de volle pot voor tel en digitale tv de shake korting slaat op vorige maand op de nieuwe maand heb je geen korting meer op u shake
Idd , zelfde hier :
De shake kost plots €76 en daar trekken ze dan € 44.95 vanaf voor Fibernet40.
Terwijl ze van de 54.95 het stukje Fibernet zouden moeten aftrekken

Ik zal maandag eens bellen ... €20/maand voor telefonie is er wat over.
Als ze geen shake korting aanrekenen mogen ze dat useless HD XL pack er ook aflaten , daar kijk ik nooit naar.
Floris Bakker for president!
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

cavecat schreef:
aceke schreef:factuur klopt nog niet je betaalt de volle pot voor tel en digitale tv de shake korting slaat op vorige maand op de nieuwe maand heb je geen korting meer op u shake
Idd , zelfde hier :
De shake kost plots €76 en daar trekken ze dan € 44.95 vanaf voor Fibernet40.
Terwijl ze van de 54.95 het stukje Fibernet zouden moeten aftrekken

Ik zal maandag eens bellen ... €20/maand voor telefonie is er wat over.
Als ze geen shake korting aanrekenen mogen ze dat useless HD XL pack er ook aflaten , daar kijk ik nooit naar.
Ik ga morgen mijn eerste factuur kunnen bekijken via mijn telenet. Ben eens benieuwd.... Ben al voorbereid op het ergste :-(
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb vandaag ook mijn factuur gekregen . Ze trekken dus effectief 44,95 euro van mijn factuur af . Maar nu blijkt dus wel dat ik alle producten aan 'volle pot ' moet betalen . KIjk hieronder maar eens . Is dit eigenlijk logisch ? 20 euro voor mijn vaste telefoon, 8 euro huur voor mijn hd digicorder en 5 euro voor dat HD XL pack .
Ik had eerder verwacht dat ze van mijn shake (54,95 euro ) het bedrag in vermindering gingen brengen .
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat is inderdaad het "bedrog" dat hier al eerder werd aangehaald:
  • - Ze rekenen eerst 21.52€ extra voor de afzonderlijke pakketten (76.47€ ipv 54.95€).
    - Daarvan trekken ze 44,95€ af voor "een jaar gratis".
Je krijgt dus een netto korting van 23.43€ in plaats van de verwachte korting van 44.95€ :-( .

Beetje zoals de handelaars doen met de solden: eerst de prijs verhogen, en daarop 50% korting ;)

De factuur is eigenlijk niet correct: Er staat "Shake et Internet @Telefonie @ Digital TV". Dit product kost 54.95€ en geen 76,47€. Wat ze aanrekenen zijn afzonderlijke producten, dit is dus helemaal geen Shake :!: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zijn er hier nog mensen die zo een factuur hebben gekregen ? Misschien anders eens volgende week contact opnemen met de ombudsdienst ?
De totaalprijs van hun shake (76,47 euro ) klopt niet met de prijs die ze op hun site adverteren (54,95 euro ) . Ze rekenen gewoon de 'volle prijs ' aan van de afzonderlijke producten . Dit noem ik bedrieglijke reclame .
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Normaal op die Shake moeten ze eerst nog -21 € shake korting aftrekken en dan pas nog eens die 44,95 € van internet eraf.
maar blijkbaar krijg je geen 21 € korting niemeer op die shake, best eens bellen naar facturatie dienst !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

facturatie kan niks doen, is een fout in hun systeem, ombudsman is er reeds mee bezig telenet moet antwoorden voor 4 maart
facturatie zegt: waar klaag je om je moet toch minder betalen als daarvoor

[Mod Edit] dubbele post verwijderd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoewel de facturatie er misschien niet kan aan doen, zou ik in jullie plaats toch Telenet in gebreke stellen (aangetekend schrijven aan dienst facturatie) en protesteren tegen deze facturen.

Als ze ooit later toch toegeven (onder duk van ombusdienst), dan heb je toch een bewijs dat je de facturen niet hebt aanvaard.
Als je daarenboven officieel klacht neerlegt bij de ombusdman, dan worden de betwiste facturen ambtshalve opgeschort.
Ik zou dus alleen het niet-betwiste gedeelte betalen (namelijk 10.00 €)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Inderdaad. Dit moet anders. Je zou de producten die je WEL betaald nog steeds moeten krijgen aan een shakeprijs, namelijk de Shake Telefonie+Televisie.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dat vind ik ook . Plotseling wordt de shake 21 euro duurder ! Begrijpen wie begrijpen kan . :roll:
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Wel ik denk dat ze dit wel corrigeren als je naar de facturatiedienst belt, liever een tevreden klant waar ze iets minder winst aan hebben dan helemaal geen klant hé!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Ambroos schreef:Wel ik denk dat ze dit wel corrigeren als je naar de facturatiedienst belt, liever een tevreden klant waar ze iets minder winst aan hebben dan helemaal geen klant hé!
jij mag bellen als ze het rechtzetten geef ik je 100€

ik heb zelf 50keer gebeld, en ook met retention, uiteindelijk een meisje aan de lijn gehad die mij begreep dat het zelfs niet normaal is dat we voor de rest zelfs 33€ moeten betalen terwijl het in shake zelfs maar 21€ kost dus heeft ze bij 4 klantennr's 144€ gecrediteerd, nu laat ik het hier niet bij en de ombudsdienst is bezig schrijf allemaal de ombudsdienst aan, er is bewijs dat de jaar gratis internet idd de korting zou gegeven moeten op de normale shake prijs, dit hebben ze immers tegen het JEP gezegt
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb ondertussen al een klacht ingediend op de website van klachtenpunt . Zelf heb ik niet echt zin meer om weer maar eens te bellen naar de klantendienst van telenet . Het zou niet de eerste keer zijn dat ik naar het gekende nummer moet bellen . Kunnen ze nu voor 1 keer eens niet alles van in het begin correct afhandelen . Een korting toepassen kan toch niet zo moeilijk zijn . :cry:
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Na 4 telefoontjes met de facturatiedienst zijn we nog geen stap verder :
Zij claimen dat de shake korting enkel op het stukje Internet slaat en aangezien we dat nu niet betalen , kunnen ze die korting er ook niet af trekken.
Volgens hen staat dat zo in de algemene voorwaarden , maar dat stukje heb ik toch niet zo mogen terugvinden.

wat is de volgende stap die we zouden kunnen ondernemen ?
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heb je al een klacht neergelegd bij de FOD Economische zaken?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik vrees dat er weinig tegen te beginnen valt !!!
Op wat moet je ze pakken ?
Misleidende reclame, nee het was een spel en enkel voor bestaande klanten dus geen beweegrede tot aankoop van hun product.
Je hebt een korting ook al is die niet zo groot dan jullie gedacht hadden,
Let op ik ben het ook niet eens hé, maar vrees er een beetje voor.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Het stoort me vooral dat die telefoon nu zo duur is ... vooral omdat we ervoor een shake zonder telefoon hadden.
Omdat we die internet toch gratis hadden en het verschil/Maand niet zo groot was (Diamondshake was € 52 , de nieuwe was €54.95) heb ik ons laten overzetten.

Ik had het nog eens expliciet gevraagd aan de telefoon toen ik de omschakeling bestelde en daar bevestigde men effectief dat het men die € 44.95 gewoon van het totale bedrag van shake ging aftrekken.
Zelfs dat is niet nodig voor mij , als ze gewoon de shake korting aanrekenen die van toepassing is op telefoon/TV & dat useless HDXL pakket. (dus pro-rata , de volledige € 21 hoeft er zelfs niet af)
Floris Bakker for president!
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

mensen echt waar laatste keer dat ik het hier zet

DIEN EEN KLACHT IN BIJ DE OMBUDSMAN, DOE DIT VIA MAIL, ZE ZIJN ER REEDS MEE BEZIG BIJ 4 KLANTEN NR's VAN MIJ NU

telenet gaat dit niet rechtzetten het is een fout in HUN facturatie software die de korting geeft op het duurste van de 3 (internet dus)

telenet heeft zelf bevestigd aan het

Mbt de actie/wedstrijd « Fibernet 1 jaar gratis » :
De Jury heeft er nota van genomen dat de winnaars effectief het voordeel van 1 jaar gratis Telenet
Fibernet kregen. Voor de shake klanten impliceerde dit, gelet op de systeemtechnische integratie, de
waarde van Telenet Fibernet in een Shakeprijs.


dit is ook doorgegeven aan de ombudsmand dus leg massaal klacht in en verwijs desnoods naar dosier:
2011/2292 maar best is om allemaal appart klacht in te dienen
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Op mijn volgende faktuur (7maart) krijg ik 1 maand gratis Fibernet 40 als compensatie (voor 2 dagen geen internet & telefonie, provisionering geweest in januari), vraag me af of dit zal correct zijn ?!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Ook hier op de gekende manier berekend.
Kunnen zij nu in godsnaam niet eens op de normale manier een korting toepassen?

Ik heb vandaag al gebeld en hier zeiden ze me dat iedereen de korting als volgt kreeg.
Toch blijken er sommige toch een juiste korting gekregen te hebben (al dan niet na een telefoon).

Iemand tips?
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

aan de mods gelieve alle post's te verwijderen met de vraag wat te doen terwijl hier al 100keer is gezegt klacht in te dienen bij ombudsman

btw dit toppic is alleen voor mensen die 1 jaar gratis fibernet gewonnen hebben hou het overzichtelijk, ombudsman leest mee
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

@ aceke: ja door U is dat 100 keer gezegd. Niet door andere...

Hebt gij zo succes geboekt dan?
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Als ge gewoon een paar keer naar de klantendienst van Telenet belt krijgt ge uiteindelijk wel iemand aan de lijn die 't oplost voor u! Al die zaken met de ombudsman etc is toch echt overdreven voor een wedstrijd waarbij in de voorwaarden nergens stond hoeveel ge juist ging winnen. En uiteindelijk is het wel nog altijd goedkoper.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Ambroos schreef:Als ge gewoon een paar keer naar de klantendienst van Telenet belt krijgt ge uiteindelijk wel iemand aan de lijn die 't oplost voor u! Al die zaken met de ombudsman etc is toch echt overdreven voor een wedstrijd waarbij in de voorwaarden nergens stond hoeveel ge juist ging winnen. En uiteindelijk is het wel nog altijd goedkoper.
ik heb na 50 calls iemand gehad die het gedeeltelijk heeft opgelost (144€ bij 4 klantenn's gecrediteerd)

de voorwaarden waren simpel, je krijgt 44,95€ kortingting op u shake aan telefoon is bevestigd dat resterend bedrag 10€ zou zijn

en ja ombudsman helpt, hier vragen over wat te doen helpt niet

telenet heeft btw zelf bevestigd aan het jep dat de korting zo berekend word, en als ze nu iets anders tegen de ombudsman gaan zeggen dan krijgen ze het jep terug achter zich

safariman schreef:@ aceke: ja door U is dat 100 keer gezegd. Niet door andere...

Hebt gij zo succes geboekt dan?
ja gedeeltelijk NADAT ze wisten van de klacht


update

vandaag factuur gehad van 1van de 4 klantennr's waar telenet vergeten was de shake promotie aan toe te kennen,
weeral geen promotie toegekent, heb dan maar weeral gebeld naar telenet en ze zeiden dat het vanaf volgende factuur pas in zijn werking gaat omdat ze het pas gisteren hadden rechtgezet, hierop heb ik gevraagt om het teveel betaalde bedrag te crediteren, dit weigeren ze omdat ze zeggen:
telenet: je krijgt het toch voor een jaar
ik: jama ik moest het al hebben van januari, nu betaal ik weeral teveel want ik kom van basicnet af en ze hadden gezegt dat het deze maand zeker in orde zou komen
telenet: er staat nergens in de voorwaarden vanaf wanneer dat jaar ingaat
ik: kom niet zeveren, bij iedereen is het vanaf het moment van de modemswap en bij mij vergeten ze de promotie toe te kennen en nu betaal ik al 2 maand teveel
telenet: je krijgt het van 15 maart 2011, tot 14 maart 2012 gratis dus 1 jaar
ik: nee ik moet er eerst 2 maand voor de volle pot betalen dus dat is niet gratis
telenet: dat is bij iedereen zo
ik: ben je hier absoluut zeker van?
telenet: ja
ik: oke dan geef ik dit ook zo door aan de ombudsman dewelke hier al mee bezig is
telenet: dan moet je dat maar doen
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb in het weekend klacht ingediend bij klachtenpunt . Vandaag een mailtje gekregen van de telenet helpdesk . Blijkbaar een standaard antwoord.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Volgende stap zal de ombudsdienst voor telecommunicatie worden .
zerobug
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2002, 19:27
Bedankt: 2 keer

Willekeur bij Facturatie 1 jaar gratis fibernet.

De Willekeur bij Telenet is onvoorstelbaar.

Dit zijn 3 echte facturatie manieren

Ik zelf had al een Fibernet 40 shake voor ik gewonnen had met de wedstrijd van 1 jaar gratis fibernet.

Bij mij werd dus de hele shake uiteen gehaald met het bekende resultaat dat mijn produckten ineen 76,47€ kosten min de 44,95€ voor 1 jaar gratis fibernet.

Resultaat mijn telefoon + digi kost dus nog 31.52€

Vriend van mijn had ook gewonnen maar had nog een Diamond shake.

Bij hem staat de telefoon + digi in een shake en hij betaalt niervoor dus maar 21€

Andere vriend had al fibernet 60

Bij deze is ook de shake volledig uit elkaar gehaald maar krijgt hij een korting voor fibernet 60 ipv fibernet 40 zoals in het westrijd reglement staat.

Dus hij betaald ook nog 31.52€ voor telefoon + digi maar heeft wel Fibernet 60 gratis
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

zerobug schreef:Willekeur bij Facturatie 1 jaar gratis fibernet.

De Willekeur bij Telenet is onvoorstelbaar.

Dit zijn 3 echte facturatie manieren

Ik zelf had al een Fibernet 40 shake voor ik gewonnen had met de wedstrijd van 1 jaar gratis fibernet.

Bij mij werd dus de hele shake uiteen gehaald met het bekende resultaat dat mijn produckten ineen 76,47€ kosten min de 44,95€ voor 1 jaar gratis fibernet.

Resultaat mijn telefoon + digi kost dus nog 31.52€

Vriend van mijn had ook gewonnen maar had nog een Diamond shake.

Bij hem staat de telefoon + digi in een shake en hij betaalt niervoor dus maar 21€

Andere vriend had al fibernet 60

Bij deze is ook de shake volledig uit elkaar gehaald maar krijgt hij een korting voor fibernet 60 ipv fibernet 40 zoals in het westrijd reglement staat.

Dus hij betaald ook nog 31.52€ voor telefoon + digi maar heeft wel Fibernet 60 gratis

kan je mij deze 3 facturen eens doormailen ?
email is [email protected]

stuur ik ze gelijk door naar ombudsman
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

aceke schreef:
zerobug schreef:Willekeur bij Facturatie 1 jaar gratis fibernet.

De Willekeur bij Telenet is onvoorstelbaar.

Dit zijn 3 echte facturatie manieren

Ik zelf had al een Fibernet 40 shake voor ik gewonnen had met de wedstrijd van 1 jaar gratis fibernet.

Bij mij werd dus de hele shake uiteen gehaald met het bekende resultaat dat mijn produckten ineen 76,47€ kosten min de 44,95€ voor 1 jaar gratis fibernet.

Resultaat mijn telefoon + digi kost dus nog 31.52€

Vriend van mijn had ook gewonnen maar had nog een Diamond shake.

Bij hem staat de telefoon + digi in een shake en hij betaalt niervoor dus maar 21€

Andere vriend had al fibernet 60

Bij deze is ook de shake volledig uit elkaar gehaald maar krijgt hij een korting voor fibernet 60 ipv fibernet 40 zoals in het westrijd reglement staat.

Dus hij betaald ook nog 31.52€ voor telefoon + digi maar heeft wel Fibernet 60 gratis

kan je mij deze 3 facturen eens doormailen ?
email is [email protected]

stuur ik ze gelijk door naar ombudsman
Ombudsman, ombudsman, ombudsman...
Ge hebt in godsnaam ik weet niet hoeveel gewonnen met valsspelen.
Zal ik dat ook eens vertellen tegen de ombudsman?
Gij moogt naar mijn mening al meer als content zijn met uw korting (minstens 23 euro/maand).
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

staat nergens vermeld dat het gebruik van deze tools niet was toegelaten
en als je er niet tegen kunt dat er sommige wel hadden gewonnen dan laat u commentaar voor u, telenet heeft zo 1000klanten bedot niet alleen mij hoor
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vandaag weer een staaltje van 'onkunde ' en 'klantvriendelijkheid ' meegemaakt bij telenet . Nadat ik een klacht had ingediend op de website van 'klachtenpunt ' , over het niet correct toepassen van de prijzen van mijn shake met 1 jaar gratis fibernet kreeg ik vandaag een brief in de bus .
In mijn klacht had ik vermeld als ze mijn korting niet correct verrekenen ik 'desnoods ' mijn telefoon en ken je beller optie zou nemen bij de concurrentie .
Hieronder vinden jullie mijn 'officiële klacht ' .
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Volgende brief kreeg ik vandaag in mijn brievenbus :
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Heb daarstraks verontwaardigd gebeld naar de telenet klantendienst om te vragen wat hier gaande is . Blijkbaar hebben ze een mail gekregen waar ik mijn telefonie abonnement opzeg . Ik heb zelf NOOIT zulke mail gestuurd . Volgens mij heeft klachtenpunt mijn klacht doorgestuurd naar telenet en zij hebben hier dan hun conclusie uitgetrokken . Ongelooflijk dat dit zo maar kan . :x
Wat ik hier uit versta is het volgende : Meneer wij weigeren de korting correct uit te voeren , dus neem maar uw telefoon op een ander .
Van 'klantvriendelijkheid' gesproken .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is in ieder geval de nieuwe strategie van Telenet... klanten die zeuren gooi je gewoon buiten.

Van enige vorm van retentie is er in Mechelen al een tijdje geen sprake meer... blijkbaar heeft men dus klanten genoeg.
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Gewoon bellen lost het op ;) Ik betaal nu 21 euro per maand voor de shake + met telefonie en digitale televisie.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb reeds gebeld met de klantendienst vandaag . Deze wisten mij nogmaals te melden dat ik de 'correcte ' korting krijg .
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Is deze korting correct ?

Dit is een deeltje uit de factuur van een vriendin die ook gewonnen heeft .

ps : blijkbaar niet een shake fibernet40 + TV kost normaal 49.95 euro .

Dus ze rekenen alles aan de volle port voor 44,95 euro te kunnen aftrekken ... ( je verliest zogezegd shake korting op TV en moet betalen voor XL HD pack dus )
Maar volgens mij komt dat bijna op zelfde neer ze zouden het pro rata moeten berekenen ..
Want in een shake betaal je geen 44.95 euro voor je fibernet 40 ..

De echt kortring op de Shake Fibernet 40 met TV is dus 37,64 euro /maand ipv 44,95 ..
Bijlagen
telenet-korting.jpg
(86.89 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door Kitt 15 maa 2011, 22:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dat is het hem juist . Ze rekenen elk apart product in je shake aan de 'volle ' pot . Hiervan trekken ze dan 44,95 euro af .
In mijn geval betaal ik nu 20 euro voor telenet free phone , 8 euro huur voor mijn hd digicorder en 5 euro voor het HD XL pack . Mijn shake korting vervalt nu volledig . Dus losse producten , dit is in mijn ogen dan geen shake meer .
Er zijn blijkbaar mensen die de 'correcte ' korting krijgen en anderen dan weer niet . Dit vind ik echt niet kunnen . :cry:
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Wie van jullie heeft eerlijk gewonnen?

100% akkoord dat dit onacceptabel is, maar als je door valsspelen wint, moet je echt niet gaan zeuren als je prijs niet groot genoeg is...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik was een eerlijke winnaar . Als iemand zich geroepen voelt om nogmaals naar telenet te bellen om mij de correcte korting te geven wil ik gerust mijn gegevens door pm'men .
Zijn er eigenlijk al mensen die een klacht hebben ingediend bij de ombudsdienst over deze facturatie van 1 jaar gratis fibernet en in het gelijk zijn gesteld ?
zerobug
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2002, 19:27
Bedankt: 2 keer

Ik heb een regeling kunnen treffen met telenet.

Ze gaan mijn telefoon + tv in een shake zetten en mij 1 jaar gratis digi huur geven( wel nieuw jaarcontract moeten nemen voor tv ). maar omdat ik dan nog altijd teveel betaalde ben ik nog overeengekomen om gratis 3 maand kids pack te krijgen.

in mijn ogen een goede deal

Ps: ik heb niet vals gespeeld
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Fibernet 100 in een pack : uit elkaar gehaald en geeft in totaal 130,75€

Met een korting van 99 Euro geeft dit 31.75 nog te betalen. :?

In een pack kost dit alles normaal 99 €uro, :-o

Nu heb ik in principe een korting mogen ontvangen van 67,25 € 8)

Dus deze groep zal je niet horen klagen. Wel niet eerlijk tov FN40 en FN60 bezitters. :eek:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb zonet een reactie gehad van telenet over mijn klacht bij klachtenpunt . De korting van mijn shake valt volledig weg , krijg enkel de korting op het internet gedeelte (44,95 ) euro . Het is natuurlijk beter dan niks maar ze hadden dit wel in het begin eerlijk moeten zeggen tegen de mensen . Ik denk dat ik het hier verder bij ga laten want je kan toch niks beginnen tegen die 'grote gele ' reus uit Mechelen . KLachtenpunt heeft mijn klacht ook 'als opgelost ' geplaatst terwijl er in wezen niets is opgelost . Hieronder vinden jullie de mail die ik vandaag heb ontvangen van telenet .
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”