Jaar gratis fibernet en facturatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

telenet is eindelijk duidelijk geweest na tientalle boze telefoontjes

wie een jaar lang gratis fibernet krijgt, krijgt een veel kleinere korting dan beloofd is want:

je zit in een triple shake met digitale tv,telefoon en fibernet 40

hier wordt een shake korting afgehouden (van het internet abbonement dan wel)

hierdoor is de uiteindelijke prijs 54,95€

wat doet telenet nu
ze geven de 44,5€ korting als zijnde het internet te laten wegvallen waardoor ook u shake korting volledig wegvalt

hierdoor krijg je geen 21€ resterend op tel + digi maar 28€ dus 7€ teveel
telenet kent dit probleem en ze kunnen het niet verhelpen

ik heb dan gevraagt voor mijn digitale tv en telefoon appart op shake te zetten maar dat doen ze niet meer (omdat ze volgens hun geen shake meer hebben met tel + digitaal tv)

conclusie, telenet belooft an telefoon bij het winnen van de fibernet dat er 44,95 werd afgetrokken van 54,95€
dit wordt uiteindelijk 44,95€ van 72,95€
een verlies voor de klant van 18€

valse reclame dus

charlotte kan je hier eens op reageren want heb 20 verschillende reacties van telenet aan telefoon gehad (gelukkig allemaal opgenomen)
heb ondertussen ook een dossier naar ombudsman gestuurd en testaankoop gaat ook nog een copie ontvangen

ik heb problemen met 4 klantennr's dus het is geen alleenstaand geval
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Ik kreeg vandaag ook telefoon.
Hier zeiden ze me dat ik in een triple shake met fibernet 40 nog in de 32 euro moet betalen.
De man aan telefoon heeft een hele theorie uitgelegd hoe ze aan die prijs komen (de shake korting wordt gehalveerd,...)
Ik legde hem uit dat er een korting was beloofd van 45,95 euro en dat dit dan toch niet klopt.
Hij ontkende dit en zei dat dit enkel zo is als je alleen fibernet 40 apart hebt.
Ik heb toen maar gezegd dat ik wel zal wachten tot de eerste factuur er is.

Hoe zit het nu?
Welke korting zou iemand met een fibernet triple shake nu moeten krijgen?? :bang:
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

staat hier boven toch

normaal zou je 54.95-44.95€ betalen dit is wat ze beloven
nu betaal je 20€ + 8€= 28€ dus 18€ teveel

telenet doet hier niks aan
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Ok, maar dat is toch minder als 32 euro zoals mij gezegd werd.
Ik begreep hem niet goed, maar het lijkt wel dat ze mij het HD XL pakket (dat GRATIS bij de shake van fibernet 40 zit) apart willen aanrekenen.
Dat feestje gaat toch niet door dan hoor.
Ik betaal maximum 28 euro zoals gij zegt en zelfs dat is ONeerlijk, ze moeten zich houden aan de belofte...
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

jawel de hd xl korting vervalt ook want deze zit mee in de shake korting

alle promoties die je had mij een shake vervalen


Shake met Internet & Telefonie & Digital
TV
Abonnement Periode
FiberNet 40 (a168452) 03/02 - 02/03 44,95
Huur HD Digicorder 04/02 - 03/03 8,00
Telenet FreePhone Europe (xxxxxxxx) 06/01 - 05/02 20,00
Korting op de Shake 27/01 - 03/02 -1,58
Totaal Shake met Internet & Telefonie & Digital TV € 71,37

Internet - Login a168452
Abonnement Periode
Korting voor 1 jaar gratis basisabonnement 03/02 - 02/03 -44,95
FiberNet 40 27/01 - 02/02 10,1500
Totaal Internet - Login a168452 € -34,8000


(hier zie je duidelijk dat ik nog 10€ moet betalen omdat ze pas de promotie vanaf februari hebben ingezet
telenet zijn reactie hierop: bewijs dat je op 27januari fibernet 40 gratis hebt gehad )


Aanpassing diensten Shake met Internet &
Telefonie & Digital TV
Abonnement Periode
HD XL Pack 03/02 - 24/02 3,5484
Shake korting (HD XL Pack) 03/02 - 24/02 -1,0470
Totaal Aanpassing diensten Shake met Internet & Telefonie & Digital TV € 2,5014
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Hier kijkt NIEMAND naar dat HD xl pack.
Ik heb hier ook nooit naar gevraagd...

Ik was vroeger klant van een Goldshake abonnement (dus zonder de +).
Zij hebben mij nu overgezet naar een fibernet 40 shake (dus wel met de +).
Ik zal dus ook bij de volgende factuur dit hd xl pakket niet betalen.

Ik vind dit maar bedrog van telenet hoor.
Binnenkort krijg ik mijn factuur en zal ik wel met de facturatie aan de telefoon hangen :angel:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Voordien een fibernet100 in een pack. Totale kostprijs 120€. Samen met prime en wat extra's (prime en dergelijke) kwam dit op +/- 170 €. Weliswaar voor de prijsaanpassing.
Nu een jaar gratis fibernet, Wat wil zeggen dat ik Fibernet 100 gratis krijg. Dit was me aan de Telefoon meegedeeld.

Op hun nieuwe factuur merk ik dat ze het pack ontbonden hebben en dat ze dan uiteindelijk Fibernet (internet only) hebben afgetrokken, en dat ik ook gratis mag bellen. :?
Dit komt neer op 99€ + 20€ (telefoon)+ 8€ (Huur HD recorder). Waarvan dus 99 en 20 €uro vanaf gaat.

Omdat het factuur van telenet eerst alles optelt, en dan de aftrek doet van je kortingen komt dit neer voor mij, nu met gratis internet en telefoon, op +/- 70 €uro.

Een voordeel van ongeveer 80 euro als ik de prijsverlaging van afgelopen maand laat meetellen.

Zeker niet slecht. :lol:
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Zeg zeg, bedrog. Lees de voorwaarden van de wedstrijd eens na hé. Je krijgt minder dan je verwacht had, of dan wat je hebt begrepen aan de telefoon, maar er is echt geen sprake van bedrog. Als ze zeggen dat je Fibernet 100 gratis krijgt, wil dat niet zeggen dat je je shake (met een betalende Fibernet 100) mag houden hé.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Ambroos schreef:Zeg zeg, bedrog. Lees de voorwaarden van de wedstrijd eens na hé. Je krijgt minder dan je verwacht had, of dan wat je hebt begrepen aan de telefoon, maar er is echt geen sprake van bedrog. Als ze zeggen dat je Fibernet 100 gratis krijgt, wil dat niet zeggen dat je je shake (met een betalende Fibernet 100) mag houden hé.
lees jij niet? ze beloven dat er 44,95€ van shake afgaat, uiteindelijk doen ze dit niet want ze verhogen de shake met 22€
is dit eerlijk volgens jou?

jij gaat naar de garage tijdens salloncondities, je ziet een auto aan 10000€ de verkoper zegt je krijgt 5000€ korting
als je de factuur ziet staat er 13000€-5000€=8000€
nu heeft de verkoper opeens de korting van de condities weg gedaan

moet jij nu tevreden zijn omdat je maar 8000€ moet betalen terwijl hij beloofde dat het maar 5000€ zou moeten zijn?
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ze beloven voor zover ik weet niet dat er €44.95 van je factuur af gaat. Ze zeggen ook nergens dat je je voordeel uit je shake behoud. Ik kan ergens begrijpen dat sommigen onder jullie boos zijn, maar ik heb de vraag ook gesteld aan de telefoon, en mij werd gezegd dat ik mijn Fibernet 60 gratis krijg, en alle producten uit m'n Shake kan behouden. Dat die producten nog gebundeld blijven in een shake is mij nooit beloofd, en ik kan de mensen van Telenet ook wel begrijpen. Er stond niets van in de voorwaarden, ze hebben gelijk, jij zou hetzelfde doen moest je een bedrijf runnen. Ik ben in ieder geval blij dat ik een serieuze korting ga krijgen!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb mijn factuur (online- blijf ze wel nog via de post krijgen) nog niet gezien (ondanks dat deze de 9de van de maand wordt opgemaakt) maar mij werd aan de telefoon gezegd dat ik ipv 99 euro slechts een 38 euro zal betalen (heb nog een zenderpakket van 5 euro dus sla mij dood als dat nu 5 euro meer of minder is). Ik vind dat een mooie korting. Moest blijken dat de factuur nu natuurlijk anders lijkt te zijn (en daar zal ik nog een maand voor moeten wachten daar ze pas starten vanaf 9 februari met het aanrekenen v/d factuur) dan zal je mij nog wel horen! :)

Ik blijf dit in ieder geval wel opvolgen..
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Als ik merk dat ik ongeveer 80 Euro voordeel doe, ben ik best wel tevreden. Probleem is dat ze niet iedereen op deze positieve manier behandelen,en dat degenen die FN40 hebben gewonnen, schijnbaar bedrogen uitkomen. Maar er staat dat je FN40-internet kan winnen,en dus betaal je wel voor al de ander producten. En dat ze daarom het pack moeten ontbinden, is daar een gevolg van. Dit hadden ze in hun voorwaarden best wel mogen meedelen, zodat deze misverstanden niet ontstaan.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

het is niet alleen dat maar we moeten opeens betalen voor zakens die gratis inbegrepen waren zoals het hd xl pakket

ook het feit dat ik hier 2 klanten nr's heb die op 27 januari gewonnen hebben en door hun fout pas de promotie vanaf 3 februari hebben gezet moeten opeens 10€betalen voor de 6 dagen fibernet 40 terwijl deze gratis zou moeten zijn
zerobug
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2002, 19:27
Bedankt: 2 keer

mailracer schreef:Als ik merk dat ik ongeveer 80 Euro voordeel doe, ben ik best wel tevreden. Probleem is dat ze niet iedereen op deze positieve manier behandelen,en dat degenen die FN40 hebben gewonnen, schijnbaar bedrogen uitkomen. Maar er staat dat je FN40-internet kan winnen,en dus betaal je wel voor al de ander producten. En dat ze daarom het pack moeten ontbinden, is daar een gevolg van. Dit hadden ze in hun voorwaarden best wel mogen meedelen, zodat deze misverstanden niet ontstaan.
Dat ze het de shake uiteen halen zou ik nog ergens kunnen begrijpen.
Maar wat is niet kan begrijpen is dat de wedstrijd over FN40 ging en dat mensen met FN60 of FN100 als korting de prijs van hun internet abonement krijgen en niet gewoon de prijs van FN40 als korting wordt gegeven.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

zerobug schreef:
mailracer schreef:Als ik merk dat ik ongeveer 80 Euro voordeel doe, ben ik best wel tevreden. Probleem is dat ze niet iedereen op deze positieve manier behandelen,en dat degenen die FN40 hebben gewonnen, schijnbaar bedrogen uitkomen. Maar er staat dat je FN40-internet kan winnen,en dus betaal je wel voor al de ander producten. En dat ze daarom het pack moeten ontbinden, is daar een gevolg van. Dit hadden ze in hun voorwaarden best wel mogen meedelen, zodat deze misverstanden niet ontstaan.
Dat ze het de shake uiteen halen zou ik nog ergens kunnen begrijpen.
Maar wat is niet kan begrijpen is dat de wedstrijd over FN40 ging en dat mensen met FN60 of FN100 als korting de prijs van hun internet abonement krijgen en niet gewoon de prijs van FN40 als korting wordt gegeven.

ze halen de shake hier niet uiteen, en hierdoor krijg ik geen shake korting en betaal ik 33€voor tel en digitale tv
terwijl dit 21 zou moeten zijn

juist iemand aan de lijn gehad van facturatie en die haar woorden waren letterlijk:

het is bullshit dat telenet u fibernet gratis geeft en dat je dan de volle pot voor de rest zou moeten betalen

zij heeft mijn van alle 3 klantennr's het teveel betaalde gecrediteerd en 144€extra om de 12€die ik elke maand teveel ga betalen gedurende 1 jaar te compenseren

zij zegt zelf dat het met het facturatie programma gewoonweg niet goed kan lopen

nu bang afwachten op volgende factuur
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Eventjes een vergelijking maken.

Je gaat naar de bakker. Vanaf nu krijg je bij aankoop van één groot brood (Internet) er één tot twee pistolets bij aan de helft van de prijs. Dit is een permanente actie van de bakker.
Als je nu de dag erna bij de bakker met een minitombola een gratis brood hebt gewonnen, verwacht je dan nog steeds dat je met dat gratis brood je pistolets aan de helft van de prijs krijgt? Nee toch?

Dit is ongeveer hetzelfde als de Gratis Fibernet-kwestie.

Het is inderdaad -wel- fout dat je niet de korting van de Shake met enkel Televisie en Telefonie krijgt. Je betaalt namelijk wel nog steeds voor die twee producten. Ook je HD XL-zenders etc moeten gratis blijven. Als dit bij mij zo is ga ik ook wel klagen op de klantendienst.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dan rij ik wel een kilometer verder naar een andere bakker.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Geachte heer ,

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft uw klacht van 08/02/2011, handelend over "Facturatie Facturatie
producten of diensten, Klantenonthaal" in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik uw klacht
ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie is van den Broeck Matthias.

Ik heb uw klacht op 11/02/2011 verstuurd naar de heer Luc Timmermans van Telenet en heb gevraagd mij
hun standpunt te bezorgen ten laatste op 14/03/2011.
De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.


Als ik in het bezit ben van het standpunt, zal ik u dit overmaken en zal ik u vragen om binnen de veertien dagen op dit
standpunt te willen reageren.

De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht wordt door de operator
opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat
alle niet betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot van den Broeck Matthias.

Met bijzondere hoogachting,

Luc Tuerlinckx
Ombudsman
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

deweldig die mannen van telenet nu krijg ik een mail op 1 van de klantennr's met een aankoopbevestiging met mijn shake

wat zie ik nu shake aan 54.95€
ik bel ff om te vragen wat dit juist is en zeggen ze doodleuk:
u korting van 1 jaar gratis fibernet is om een of andere duistere reden verwijderd (dit om half 12 's nachts)

hopla weer een case :s

ombudsman zal lachen

de crediteringen zijn wel goed uitgevoerd
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik denk gewoon dat het alles wat automatisch verloopt een beetje een soep is bij Telenet. Op het moment dat een medewerker manueel dingen gaat aanpassen komt alles wel altijd in orde, en doen ze ook niet moeilijk over aanpassingen.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

aceke kan je 'n adruk van die mail hier eens plaatsen.
Jou naam mail adres en andere gegevens kan je zwart onleesbaar maken.
zoals ik hier 'n paar weken geleden heb gedaan.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Hartelijk dank voor uw aankoop. We wensen u veel plezier met onze diensten.
U koos voor
- Shake met Internet & Telefonie & Digital TV
Meer details vindt u op de volgende pagina van deze bevestiging.


Shake met Internet & Telefonie & Digital TV
Aanrekeningsadres:
xxxx

excl. btw incl. btw
FiberNet 40 a168452 € 37,15 € 44,95
Telenet FreePhone Europe 08920xxxx € 16,53 € 20,00
Huur HD Digicorder, inclusief HD Start en FlexView DTV839620 € 6,61 € 8,00
HD XL Pack DTV839620 € 4,46 € 5,00
Shake korting € - 17,79 € - 21,52
Shake korting (HD XL Pack) € - 1,32 € - 1,48
U betaalt maandelijks voor uw Shake € 54,95
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Vriendin die 1 jaar gratis fibernet gekregen heeft ook factuur gehad ... van de VOLLE pot van een shake fibernet 40 internet + TV !!

Shake met Internet & Digital TV ----
-------------------------------
Abonnement Periode
FiberNet 40 (uxxxxxx) 01/02 - 28/02 44,95
HD XL Pack 28/01 - 27/02 5,00
Huur HD Digicorder 04/02 - 03/03 8,00
Shake korting 01/02 - 28/02 -7,31
Shake korting (HD XL Pack) 01/02 - 27/02 -0,60
Shake+ korting (HD XL Pack) 28/01 - 01/02 -0,22
Totaal Shake met Internet & Digital TV € 49,82

Niks afgetrokken voor 1 jaar gratis .. ze kwam van Basixnet XL .. factuur van 15 euro meer dan normaal ..

Dit gaat ook nog een staartje krijgen ...
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Straffe toeren , vriendin heeft gebeld met Telenet .. het jaar gratis start maar op 1/3/2011 ..

Terwijl ze op 1 feb de modem geïnstalleerd hebben en ze dus heel februari de volle pot mag betalen ... rare politiek van Telenet !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat lijkt me heel kras! Zij heeft die upgrade toch niet gevraagd! Ik zou daar onmiddellijk heel hard tegen reageren! :bang:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
mortare
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:04

Ik heb op 27 januari een jaar gratis fiber gewonnen.
Nu de factuur ven februari gekregen en helaas stond er niets van de korting erop.
Moet gewoon de vollepot betalen.
Administratie gebeld en ze zeggen dat het wel goed in hun systeem staat maar ze kon me niet vertellen wanneer het aangepast ging worden.
Ik wacht het nog een maand af.

Sterk bezig telenet...
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Kitt schreef:Straffe toeren , vriendin heeft gebeld met Telenet .. het jaar gratis start maar op 1/3/2011 ..

Terwijl ze op 1 feb de modem geïnstalleerd hebben en ze dus heel februari de volle pot mag betalen ... rare politiek van Telenet !
Dat is typisch Telenet, maar normaal kun je dat laten verzetten. Ik heb al een tijdje gratis internet van Telenet (dat loopt per zes maanden) en elke keer al zijn ze erin geslaagd om bij een overgang mij toch één maand geld aan te rekenen. Het is wel telkens meteen verholpen geweest met een telefoontje naar de klantendienst.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Dat lijkt me heel kras! Zij heeft die upgrade toch niet gevraagd! Ik zou daar onmiddellijk heel hard tegen reageren! :bang:
ja ik ook ze , zou ook geen waar zijn bij mij , correcter zou zijn als nu nog een Factuur van ConfortXL shake kreeg ( die ze voor de Fibernet 40 had ) aan de volle pot ..
En dan vanaf maart de Fibernet korting ... , en ze heeft denk ik domiciliëring dus telenet zal rekening plunderen .
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

jongens toch bel naar de klantendienst en zeg dat ze alles crediteren wat fout is aangerekend

ook de 12€die je elke maand teveel gaat betalen (pack met tel en tv kost 21€ inclu HDxl, telenet rekend nu bij de mensen die een jaar gratig hebben dit aan 33€ dus 12€ teveel)

als ze dit niet willen rechtzetten klacht indienen bij ombudsdienst (er lopen btw al tientallen klachten hierover bij ombudsdienst)

het wordt eens tijd dat telenet eens en vooraltijd stopt met hun facturatie software want het trekt op niks

er loopt btw ook een klacht bij het jep ( http://www.jep.be )
deze onderzoeken of telenet valse reclame heeft gemaakt

en als dit zo is dan kunnen ze gaan betalen net zoals lidl heeft moeten doen

btw kans is groot dat ze de benaming fiber moeten laten vallen want dit is ook al valse reclame
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Fiber is geen valse reclame. Ze hebben echt een fibernetwerk uitgebouwd, tot aan elke node. Niet tot bij je thuis, maar dat zeggen ze ook niet in de naam.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

bgc mocht toen ze vdsl uitbrachten de naam fiber niet mogen gebruiken, dit was nogtans ook fiber tot de kast

de klant zelf krijgt gen fiber en daar gaat het om

als je fiber zou krijgen had je symetrische snelheden
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ambroos schreef:Fiber is geen valse reclame. Ze hebben echt een fibernetwerk uitgebouwd, tot aan elke node. Niet tot bij je thuis, maar dat zeggen ze ook niet in de naam.
In dat geval ga ik morgen dial-in lijntjes verkopen als fiber, want vanaf de dial-in server naar internet loopt alles met...fiber!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

In nederland deed upc het ook met "Fiber Power" ( nu nie meer zie ik ! ) ....maar het is idd boerebedrog .. tot in de node/rop is het coax of koper
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Mijn dochter heeft ook haar eerste rekening gekregen van "1 jaar gratis FiberNet 40"

Code: Selecteer alles

INTERNET
                                               Periode          Bedrag
Correcties: 
   Algemene aanpassing (internet RC credit)    01/02 - 20/02   -19.77 €

Abonnement
   FiberNet 40                                 01/02 - 20/02    29,00 €
   FiberNet 40                                 21/02 - 20/03    44,95 €
   Korting voor 1 jaar gratis basisabonnement  01/02 - 20/03   -44,95 €

DIGITALE TELIVISIE
   Abonnement Kabltelivisie                    21/02 - 20/03    13.33 €

---------------------------------------------  -------------    -------
TOTAAL                                                          22.56 €
---------------------------------------------  -------------    ------- 
Zoals je dus ziet:
- is het maar gratis vanaf de eerstvolgende facturatie dag (in ons geval 21/2).
- vanaf 1/02 (installatie) tot 20/2 rekenen ze het aan (20 dagen @ 44.95 = 29.00 €)
- vanaf 1/02 (installatie Fiber40) crediteren ze het oude abbo (20 dagen @ 30.64€ = 19.77 €)
- vanaf volgende maand wordt het dus 13.33€ (alleen digitale TV)

1 jaar "gratis" FiberNet40 kost ons dus 9.23€ (29.00 - 19.77), voor die eerste 20 dagen.
Maar het gratis jaar loopt wel verder tot 21/02/2012 (dus eerst 20 dagen betalen + dan een volledig jaar gratis)
Er werd anders niets aangerekend van extra kosten (activatie of zo). Kan dus niet klagen :).

Na een telefoontje naar de Heldesk voor uitleg, werd ook die 29€ gekrediteerd.
Met andere woorden: één jaar gratis FiberNet40 + 19,77€ kado :beerchug:
Kan dus zeker niet klagen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

u dochter heeft geen tel en digitale tv, dan heb je normaal ook geen problemen met kortingen die niet gegeven zouden zijn, deze ontstaan pas bij shakes
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik moet zeggen dat ze 1 jaar gratis Fibernet hier excellent hebben afgehandeld. Ik had al Turbonet in de volledige Shake met alles erop en eraan!

Correctie voor de overgangsperiode automatisch gedaan, ik heb mijn Shake-korting volledig behouden, en er is echt €64.95 afgetrokken van mijn factuur! Super!

Nu zien hoe de volgende er binnen een maand uitziet!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Ambroos schreef:Ik moet zeggen dat ze 1 jaar gratis Fibernet hier excellent hebben afgehandeld. Ik had al Turbonet in de volledige Shake met alles erop en eraan!

Correctie voor de overgangsperiode automatisch gedaan, ik heb mijn Shake-korting volledig behouden, en er is echt €64.95 afgetrokken van mijn factuur! Super!

Nu zien hoe de volgende er binnen een maand uitziet!
dus jij betaald nu 74,95-64,95= 10€ voor tv, tel en hdxl??

kan je eens een screen van je factuur zetten? ik ben blij als alles nu in orde is
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Voila, in de bijlage.

Als je de telefoonkosten (oproepen, berichtendienst) en de auteursrechten etc van TV aftrekt betaal ik inderdaad €10. Blijkbaar geld het jaar gratis bij mij met terugwerkende kracht tot de vorige factuur (correctie Turbonet bovenaan), -en- blijft 't toch exact één jaar gratis na de activatie van Fibernet! Daarom dus dat ik niet helemaal zeker ben dat 't volgende keer ook €10 gaat zijn!

In ieder geval is deze factuur van €37 eens leuk na een paar jaar €100-ish!
Bijlagen
telenet1jgratisfactuur.pdf
Factuur, beetje herknipt met Paint om een paar persoonlijke gegevens weg te doen
(226.94 KiB) 72 keer gedownload
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

factuur klopt nog niet je betaalt de volle pot voor tel en digitale tv de shake korting slaat op vorige maand op de nieuwe maand heb je geen korting meer op u shake
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Hm. Zal volgende maand wel zien hoe 't zit!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”