overstap perikelen dommel -> scarlet
Het overstappen van homeconnect naar scarlet one internet en telefonie heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik had een afspraak met een monteur om scarlet one te installeren, wordt dit 2 dagen tevoren afgezegd omdat er kennelijk nog een monteur van belgacom langs moet komen. Bij scarlet werd mij gezegd dat ik mijn huidig dommel abonnement pas moest opzeggen als scarlet functioneert. Bij belgacom zeggen ze eerst dat ik dommel moet opzeggen zodat mijn huidige lijn kan worden overgenomen, dit blijkt te moeilijk te zijn waardoor er toch eerst een monteur van belgacom moet komen om een lijn naast de dommel lijn aan te leggen waardoor ze op de openbare weg een gat moeten graven. Nu maar hopen dat er geen onverwachte kosten bij komen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
- Locatie: Oostkamp
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ben ook overgeschakeld van Dommel Homeconnect naar Scarlet One. Op zaterdag 22/1 via internet mezelf klant gemaakt bij Scarlet. Op donderdag 27/01 kwam er een installateur langs om verbinding met het Scarlet net te realiseren. Internet, televisie en telefonie onmiddellijk actief. Ik heb gekozen om mijn telefoonnummer die actief was bij dommel niet te behouden.
Op vrijdag 28/01 werkte telefonie niet meer. Na meerdere gesprekken met Scarlet helpdesk, werd er beslist om modem te vervangen. Die wordt morgen maandag 7/02 vervangen. Hopelijk met succes.
Helpdesk was vlot bereikbaar en behulpzaam.
Op vrijdag 28/01 werkte telefonie niet meer. Na meerdere gesprekken met Scarlet helpdesk, werd er beslist om modem te vervangen. Die wordt morgen maandag 7/02 vervangen. Hopelijk met succes.
Helpdesk was vlot bereikbaar en behulpzaam.
Ex Dommel User
-
- Plus Member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 6 keer
Zelfde verhaal als bij mij. Tot 5x toe werden afspraken afgezegd en uitgesteld. Tegenstrijdige berichten tussen Scarlet en Belgacom. Scarlet stond erop dat er eerst een Belgacom tech moest langskomen en zegden steeds hun afspraak af. Belgacom bleef zeggen dat zij hier niet moesten zijn want dat alles in orde was, en zegden hun afspraak af... waardoor scarlet op hun beurt hun afspraak afzegden omdat volgens hen eerst Belgacom moest langskomen etc.
Ook bij mij kreeg ik het verhaal te horen dat er geen probleem was mijn nummer te behouden en dat ik dommel pas moest opzeggen als scarlet werkte.... dat blijkt dus niet te kloppen, omdat er maar één provider op de lijn mag zitten en scarlet er niet zomaar dommel kan afsmijten zolang dat contract loopt en dus dommel op die lijn zit. De technieker die dan langskwam voor de installatie (Belgacom moest dus effectief NIET komen) heeft hier dan ook voor problemen gestaan omdat hij verkeerde info had meegekregen. Uiteindelijk kwam het er op neer om nog maar weer eens uit te stellen, of alsnog een nieuw nummer te nemen. Ik heb dan voor dat laatste gekozen omdat ik het oeverloze gezever en miscommunicatie van de incompetente mensen bij scarlet wel degelijk beu was. Uitendelijk werkt het dus, een maand nadat ze eerst zouden langskomen. Snelheid is "goed" (had beter gehoopt, maar toch beter dan cityconnect). Vooral upload is een pak beter.
nu:
voordien:
Ook bij mij kreeg ik het verhaal te horen dat er geen probleem was mijn nummer te behouden en dat ik dommel pas moest opzeggen als scarlet werkte.... dat blijkt dus niet te kloppen, omdat er maar één provider op de lijn mag zitten en scarlet er niet zomaar dommel kan afsmijten zolang dat contract loopt en dus dommel op die lijn zit. De technieker die dan langskwam voor de installatie (Belgacom moest dus effectief NIET komen) heeft hier dan ook voor problemen gestaan omdat hij verkeerde info had meegekregen. Uiteindelijk kwam het er op neer om nog maar weer eens uit te stellen, of alsnog een nieuw nummer te nemen. Ik heb dan voor dat laatste gekozen omdat ik het oeverloze gezever en miscommunicatie van de incompetente mensen bij scarlet wel degelijk beu was. Uitendelijk werkt het dus, een maand nadat ze eerst zouden langskomen. Snelheid is "goed" (had beter gehoopt, maar toch beter dan cityconnect). Vooral upload is een pak beter.
nu:
voordien:
Inmiddels een voicemail bericht van de monteur van belgacom, ben benieuwd wat nu het probleem is. Ik heb nu dommel opgezegd, krijg een mailtje van ze dat ze het jammer vinden dat ik heb opgezegd "temeer daar er binnenkort promoties komen ook voor bestaande klanten".
Krijg idd de indruk dat er een slechte communicatie is tussen scarlet en belgacom. Ik hoop dat ik mijn nummer wel kan houden.
Krijg idd de indruk dat er een slechte communicatie is tussen scarlet en belgacom. Ik hoop dat ik mijn nummer wel kan houden.
heb zaterdag ook de stap gewaagd om van een dommel homeconnect naar een scarlet int + tel over te gaan. vandaag telefoon gekregen dat de technieker 22/02 zou langskomen. Belgacom heeft bij ook een jobke te doen dus Ik ben is benieuwd...
Ben sinds vanmiddag aangesloten op scarlet one met dit resultaat, aanzienlijk beter dan mijn homeconnect van dommel, is dit acceptabel of kan er iets verbeterd worden?
Mijn modem geeft het volgende aan:
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 28.3 dB
Kan alleen geen mail meer versturen met dommel, wel ontvangen:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Komt dit omdat ik nu niet meer via het dommel netwerk internet?
Onderwerp 'Scarlett'
Server: 'relay.dommel.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060
Mijn modem geeft het volgende aan:
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 28.3 dB
Kan alleen geen mail meer versturen met dommel, wel ontvangen:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Komt dit omdat ik nu niet meer via het dommel netwerk internet?
Onderwerp 'Scarlett'
Server: 'relay.dommel.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060
dit is een test met de lan kabel.
Ik zit op een behoorlijk afstand van het wijkkastje, ik begreep dat hij een tijd bezig was met instellingen omdat de verbinding steeds verloren ging (was er niet zelf bij).
Dit vind ik verder nog in het menu van het modem. Is de snelheid verlaagd vanwege de afstand?
Ik zit op een behoorlijk afstand van het wijkkastje, ik begreep dat hij een tijd bezig was met instellingen omdat de verbinding steeds verloren ging (was er niet zelf bij).
Dit vind ik verder nog in het menu van het modem. Is de snelheid verlaagd vanwege de afstand?
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 28.3 dB
Downstream line rate : 20056 kbps
Upstream line rate : 2040 kbps
TX total power : -23.8 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
Ik mis een aantal lan poorten op de sagem modem, kan ik mijn homecommect siemens modem als router gebruiken achter de sagem modem of kan ik beter mijn linksys wrt54gl router hiervoor gebruiken?
Kan ik ook een voip abonnement nemen bij bijv. een NL aanbieder en deze aansluiten op de sagem of staat scarlet dat niet toe?
Kan ik ook een voip abonnement nemen bij bijv. een NL aanbieder en deze aansluiten op de sagem of staat scarlet dat niet toe?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Toestaan wel, maar aangezien je reeds telephony hebt bij scarlet, is de poort voor voip al in gebruik en zal het dus niet werken tenzij je een andere poort kan gebruiken. Er zijn er hier wel anderen die dat beter zullen kunnen uitleggen dan ikzelf :$.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 6 keer
Nee, dat was draadloos, ook de speedtest van Dommel trouwens was draadloos. Ik zit een 100 meter van de ROP.Devilzown schreef:Is dat met kabel die speedtest?
Lijkt me nogal laag voor een 25/3.5