overstap perikelen dommel -> scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Het overstappen van homeconnect naar scarlet one internet en telefonie heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik had een afspraak met een monteur om scarlet one te installeren, wordt dit 2 dagen tevoren afgezegd omdat er kennelijk nog een monteur van belgacom langs moet komen. Bij scarlet werd mij gezegd dat ik mijn huidig dommel abonnement pas moest opzeggen als scarlet functioneert. Bij belgacom zeggen ze eerst dat ik dommel moet opzeggen zodat mijn huidige lijn kan worden overgenomen, dit blijkt te moeilijk te zijn waardoor er toch eerst een monteur van belgacom moet komen om een lijn naast de dommel lijn aan te leggen waardoor ze op de openbare weg een gat moeten graven. Nu maar hopen dat er geen onverwachte kosten bij komen.
Dommeluser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
Locatie: Oostkamp
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ben ook overgeschakeld van Dommel Homeconnect naar Scarlet One. Op zaterdag 22/1 via internet mezelf klant gemaakt bij Scarlet. Op donderdag 27/01 kwam er een installateur langs om verbinding met het Scarlet net te realiseren. Internet, televisie en telefonie onmiddellijk actief. Ik heb gekozen om mijn telefoonnummer die actief was bij dommel niet te behouden.
Op vrijdag 28/01 werkte telefonie niet meer. Na meerdere gesprekken met Scarlet helpdesk, werd er beslist om modem te vervangen. Die wordt morgen maandag 7/02 vervangen. Hopelijk met succes.
Helpdesk was vlot bereikbaar en behulpzaam.
Ex Dommel User
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Zelfde verhaal als bij mij. Tot 5x toe werden afspraken afgezegd en uitgesteld. Tegenstrijdige berichten tussen Scarlet en Belgacom. Scarlet stond erop dat er eerst een Belgacom tech moest langskomen en zegden steeds hun afspraak af. Belgacom bleef zeggen dat zij hier niet moesten zijn want dat alles in orde was, en zegden hun afspraak af... waardoor scarlet op hun beurt hun afspraak afzegden omdat volgens hen eerst Belgacom moest langskomen etc.

Ook bij mij kreeg ik het verhaal te horen dat er geen probleem was mijn nummer te behouden en dat ik dommel pas moest opzeggen als scarlet werkte.... dat blijkt dus niet te kloppen, omdat er maar één provider op de lijn mag zitten en scarlet er niet zomaar dommel kan afsmijten zolang dat contract loopt en dus dommel op die lijn zit. De technieker die dan langskwam voor de installatie (Belgacom moest dus effectief NIET komen) heeft hier dan ook voor problemen gestaan omdat hij verkeerde info had meegekregen. Uiteindelijk kwam het er op neer om nog maar weer eens uit te stellen, of alsnog een nieuw nummer te nemen. Ik heb dan voor dat laatste gekozen omdat ik het oeverloze gezever en miscommunicatie van de incompetente mensen bij scarlet wel degelijk beu was. Uitendelijk werkt het dus, een maand nadat ze eerst zouden langskomen. Snelheid is "goed" (had beter gehoopt, maar toch beter dan cityconnect). Vooral upload is een pak beter.

nu:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


voordien:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Is dat met kabel die speedtest?
Lijkt me nogal laag voor een 25/3.5
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Inmiddels een voicemail bericht van de monteur van belgacom, ben benieuwd wat nu het probleem is. Ik heb nu dommel opgezegd, krijg een mailtje van ze dat ze het jammer vinden dat ik heb opgezegd "temeer daar er binnenkort promoties komen ook voor bestaande klanten".

Krijg idd de indruk dat er een slechte communicatie is tussen scarlet en belgacom. Ik hoop dat ik mijn nummer wel kan houden.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

"temeer daar er binnenkort promoties komen ook voor bestaande klanten".
als we daar op moeten wachten....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Nu is het kennelijk toch mogelijk om de lijn van dommel over te nemen zonder een nieuwe lijn er naast aan te leggen, begrijp er inmiddels niets meer van.
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

heb zaterdag ook de stap gewaagd om van een dommel homeconnect naar een scarlet int + tel over te gaan. vandaag telefoon gekregen dat de technieker 22/02 zou langskomen. Belgacom heeft bij ook een jobke te doen dus Ik ben is benieuwd...
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ben sinds vanmiddag aangesloten op scarlet one met dit resultaat, aanzienlijk beter dan mijn homeconnect van dommel, is dit acceptabel of kan er iets verbeterd worden?

Afbeelding

Mijn modem geeft het volgende aan:
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 28.3 dB

Kan alleen geen mail meer versturen met dommel, wel ontvangen:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Komt dit omdat ik nu niet meer via het dommel netwerk internet?

Onderwerp 'Scarlett'
Server: 'relay.dommel.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je moet de uitgaande van scarlet gebruiken (relay.scarlet.be wsl). Test je draadloos?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

dit is een test met de lan kabel.
Ik zit op een behoorlijk afstand van het wijkkastje, ik begreep dat hij een tijd bezig was met instellingen omdat de verbinding steeds verloren ging (was er niet zelf bij).

Dit vind ik verder nog in het menu van het modem. Is de snelheid verlaagd vanwege de afstand?
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 28.3 dB
Downstream line rate : 20056 kbps
Upstream line rate : 2040 kbps
TX total power : -23.8 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Je zit op een 20/2 (bij adv settings/statistics kijken, nie op status pagina), dus die snelheden zijn goed :)
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Je zit op een 20/2 (bij adv settings/statistics kijken, nie op status pagina), dus die snelheden zijn goed :)
Terwijl ik een 25/3.5 mbit abonnement heb?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

25/3,5 is het maximum haalbare op die abonnementsvorm.
Afhankelijk van de lengte & verzwakking van de lus waar je op zit.
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Dus technisch is het niet mogelijk om op mijn adres hogere snelheden te halen? Bij scarlet werd mij verzekerd dat ik 25 mbit zou krijgen. Ik lees elders ook over een 30 mbit profiel wat tot 25mbit wordt geknepen?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Er is een 30/6 profiel, maar die wordt afgeknepen op 25/3,5.
Als je me je adres pm't wil ik wel eens nakijken of je voor 30/6 in aanmerking komt.
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

volgens mij zit ik minstens 500 m van het wijkkastje.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

maximum 400 meter voor 30/6
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik mis een aantal lan poorten op de sagem modem, kan ik mijn homecommect siemens modem als router gebruiken achter de sagem modem of kan ik beter mijn linksys wrt54gl router hiervoor gebruiken?

Kan ik ook een voip abonnement nemen bij bijv. een NL aanbieder en deze aansluiten op de sagem of staat scarlet dat niet toe?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Toestaan wel, maar aangezien je reeds telephony hebt bij scarlet, is de poort voor voip al in gebruik en zal het dus niet werken tenzij je een andere poort kan gebruiken. Er zijn er hier wel anderen die dat beter zullen kunnen uitleggen dan ikzelf :$.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Devilzown schreef:Is dat met kabel die speedtest?
Lijkt me nogal laag voor een 25/3.5
Nee, dat was draadloos, ook de speedtest van Dommel trouwens was draadloos. Ik zit een 100 meter van de ROP.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”