Sagem Fast 3464

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

krisken schreef:De bbox en bbox2 is niet meer of minder dan deze modem (zie mijn foto) in een andere verpakking.

de b-box 1 heeft er niets mee te maken, da's een philips in een broodrooster verpakking, die werkt niet op vdsl2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

xenne schreef:
krisken schreef:Zijn de VDSL modems van bvb EDPnet en Dommel hetzelfde als die van Scarlet? Want ik heb al gezien dat iemand die sagem had (de sagemversie, niet de bbox versie!) en dat deze de belgacomfirmware had (lees : belgacomlogo'tjes enzo).

Kan dit?
er is voorlopig maar één VDSL2 modem toegelaten, met name de Sagem Fast 3464. Belgacom stak die in een broodrooster en gaf die de naam B-Box 2, maar innerlijk is er inderdaad geen verschil


Afbeelding = Afbeelding

Dat wisten we al bijna 2 jaar hoor, is niks nieuws.

B-Box1 is zoals hier net ook gezegd een voorloper daarvan (geen VDSL2).
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Pluis schreef:Weet er soms iemand hoe je een algemene block van een site doet ?

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.

Moet het via Firewall / Access Control ? Ook dat lijkt niks uit te halen. :cry:


En als er mensen van EDPnet zelf zijn, aub kunnen jullie enige support geven voor de VDSL modems die jullie verkopen ? :?
Laatst gewijzigd door Pluis op 12 mei 2010, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het kan op computerniveau in je hosts file... maar ik weet niet of dat volstaat?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Goztow schreef:Het kan op computerniveau in je hosts file... maar ik weet niet of dat volstaat?

Bedankt Goztow, spijtig genoeg ben ik er weinig mee, ik zou namelijk websites willen blokkeren zodat ze niet via de browser in de PS3 console geopend kunnen worden, maw, ze moeten geblokeerd kunnen worden in de Firewall van de Sagem.

Ik zie daar honderden verschillende manieren om sites ontoegankelijk te kunnen maken, het probleem is, wat ik ook probeer, zowel de PC als de PS3 kunnen gewoon op de sites, werkt die Firewall eigenlijk wel, of is het meer een gadget dat niet werkt ?

Op de PC heb ik al een 300kB HOSTS file. :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zal het verkeerd uitgelegd hebben : zet edpnet/dommel de broodrooster-firmware (dus die van belgacom!) op de originele sagemmodem? Of gebruikt men hiervoor alleen de sagemsoftware?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Zo de overstap naar EDPNET/VDSL2 is sinds woensdag een feit.
Maar eigenlijk is dat nu reeds deels een ontgoocheling !

Ik zit sinds de activering op 9mb alhoewel ik volgens de BBOX2 veel beter zou moeten kunnen :

#Extended Port Status
#=================
#Bme: 1 Port: 1
1.Downstream line rate: [11312] kbps
24.Upstream line rate: [848] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [9056] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [544] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [20288] kbps
7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [226] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [75] ms (*10)
14.Upstream delay: [31] ms (*10)
15.Tx total power [35] dbm(*10)
16.FE Tx total power [55] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [685] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [2171] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[1226] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [17]
23.Line Type: [267386880]

Volgens EDPNET zijn er problemen op mijn lijn, want ik zit volgens hun op een fallback-profiel.
Volgens mij heeft Belgacom mij op dat profiel gezet (om weet ik veel welke reden)

Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.

Wegens Belgacom-ervaringen uit het verleden (zoals "er zijn geen problemen", "we hebben niets veranderd", ...) maakt mij wantrouwig, want welk verhaal heb ik tegen hun ?

Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

sluit modem rechtstreeks aan op het eerst stopcontact, koppel alles wat er eventueel opzit dus los

moest je bij belgacom zitten zou ik zeggen, bel eens naar 0800 22 424 , maar weet niet of dit voor jou zou werken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Dat heb ik allemaal al gedaan. Er zat in de kelder alleen nog een paar meter draad tussen.
Aan de resultaten die ik eerder gaf veranderde dat niets.

Ik deed ook een test door er parallel een muurdoos (met sluitweerstand) aan te koppelen.
Dan zag ik een lagere 7.Downstream attainable line rate, wat wil zeggen dat de meting door de BBOX2 betrouwbaar is.

Maar ik blijf de mening toegedaan dat het een profiel-kwestie is, vooral omwille van die 7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps, en dat er dus helemaal niets aan de verbinding zelf moet gedaan worden, reden voor die 150€-offerte
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

wquatan schreef:Dat heb ik allemaal al gedaan. Er zat in de kelder alleen nog een paar meter draad tussen.
Aan de resultaten die ik eerder gaf veranderde dat niets.

Ik deed ook een test door er parallel een muurdoos (met sluitweerstand) aan te koppelen.
Dan zag ik een lagere 7.Downstream attainable line rate, wat wil zeggen dat de meting door de BBOX2 betrouwbaar is.

Maar ik blijf de mening toegedaan dat het een profiel-kwestie is, vooral omwille van die 7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps, en dat er dus helemaal niets aan de verbinding zelf moet gedaan worden, reden voor die 150€-offerte

Een repair profiel ligt in 95% van de gevallen aan de binnenbekabeling.
Het is normaal dat edpnet een offerte van 150 euro geeft.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

wquatan schreef:Zo de overstap naar EDPNET/VDSL2 is sinds woensdag een feit.
Maar eigenlijk is dat nu reeds deels een ontgoocheling !

Ik zit sinds de activering op 9mb alhoewel ik volgens de BBOX2 veel beter zou moeten kunnen :

#Extended Port Status
#=================
#Bme: 1 Port: 1
1.Downstream line rate: [11312] kbps
24.Upstream line rate: [848] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [9056] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [544] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [20288] kbps
7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [226] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [75] ms (*10)
14.Upstream delay: [31] ms (*10)
15.Tx total power [35] dbm(*10)
16.FE Tx total power [55] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [685] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [2171] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[1226] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [17]
23.Line Type: [267386880]

Volgens EDPNET zijn er problemen op mijn lijn, want ik zit volgens hun op een fallback-profiel.
Volgens mij heeft Belgacom mij op dat profiel gezet (om weet ik veel welke reden)

Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.

Wegens Belgacom-ervaringen uit het verleden (zoals "er zijn geen problemen", "we hebben niets veranderd", ...) maakt mij wantrouwig, want welk verhaal heb ik tegen hun ?

Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?


Heb je een correct installatie van een TF2007 splitter op je intro kabel ?
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ja, de bij de BBOX2 meegeleverde splitter en adapter (en ook zonder geprobeerd)

Zoals ik al aangaf heb ik zowat alles uitgeprobeerd, zonder wezenlijke verschillen in de BBOX2 uitlezing, behalve die ene test waarvan eerder sprake.

Moest ik nu ergens een beschrijving vinden waarmee ik die uitlezing exact kan op waarde schatten. Volgens mijn interpretatie is er geen enkele reden om op dat 9mb-profiel te zitten, en is het hetzelfde fenomeen als waarover veel Belgacom Internet-gebruikers klagen : dat ze de eerste dag op 9mb vallen. Maar zij kunnen bellen ... en het is opgelost, ze zitten op het juiste profiel.

Hier moet je eerst een offerte van 150€ aanvaarden, wat ik gezien de uitlezing van BBOX2 principieel weiger. Eénmaal aanvaard kunnen ze zeggen wat ze willen. Ik wil eerst minstens één keer op dat 20mb-profiel gezeten hebben .... dan zie ik verder. Zowel volgens de afstand, de Attainable rate, als de signaalverhouding, zou dat geen probleem mogen zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Pluis schreef:Ik heb het eigenlijk over het feit waarom EDPnet ons een praktisch waardeloze uitgeklede versie verkoopt voor een belachelijk hoge prijs. :|

Heb er 0 € voor betaald (actie edpnet), dus 'bedrogen' kan ik niet zijn (alhoewel is 'in bruikleen, mag je niet verkopen dacht ik).....als ik een avm 7390 moet kopen (die nog niet op markt is), lig ik aan 289 €

cptKangaroo schreef:Beetje offtopic, maar ik heb de Sagem hier op voetjes gezet dat er wat meer lucht langs kan want dat spel wordt erg heet.

dat klopt, amai.....in vergelijking met de AVM fritzbox 7270 is deze hier een bakplaat

nog eerste vaststelling....gesprekskwaliteit van de fritzbox vind ik toch merkelijk beter!
Caller-Id.....als er iemand belt, zag je na 2 beltonen het nummer bij Fritzbox direct op display telefoon, bij sagem zie je het niet, maar wel nadien bij de oproepen?!
zal eens moeten uitpluizen om die modem enkel als VDSL modem te gebruiken en fritz erachter.....ken daar namelijk niets van
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef: dat klopt, amai.....in vergelijking met de AVM fritzbox 7270 is deze hier een bakplaat

vertikaal aan de muur bevestigen helpt de luchtcirculatie blijkbaar. Heb er hier geen last van ...

satsurfer schreef:zal eens moeten uitpluizen om die modem enkel als VDSL modem te gebruiken en fritz erachter.....ken daar namelijk niets van

zie mijn antwoord op een andere post van jou: viewtopic.php?f=44&t=26611#p334566
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

wquatan schreef:Ja, de bij de BBOX2 meegeleverde splitter en adapter (en ook zonder geprobeerd)

Zoals ik al aangaf heb ik zowat alles uitgeprobeerd, zonder wezenlijke verschillen in de BBOX2 uitlezing, behalve die ene test waarvan eerder sprake.

Moest ik nu ergens een beschrijving vinden waarmee ik die uitlezing exact kan op waarde schatten. Volgens mijn interpretatie is er geen enkele reden om op dat 9mb-profiel te zitten, en is het hetzelfde fenomeen als waarover veel Belgacom Internet-gebruikers klagen : dat ze de eerste dag op 9mb vallen. Maar zij kunnen bellen ... en het is opgelost, ze zitten op het juiste profiel.

Hier moet je eerst een offerte van 150€ aanvaarden, wat ik gezien de uitlezing van BBOX2 principieel weiger. Eénmaal aanvaard kunnen ze zeggen wat ze willen. Ik wil eerst minstens één keer op dat 20mb-profiel gezeten hebben .... dan zie ik verder. Zowel volgens de afstand, de Attainable rate, als de signaalverhouding, zou dat geen probleem mogen zijn.


Die uitlezingen maken allemaal niks uit.
Er wordt er meting gedaan over heel het spectrum en als er ergens verlies is, bv door binnenbekabeling, dan wordt je op 9mbit gezet.
Een lijn waar problemen op zijn (en waar dus veel errors op komen) kan even hoge syncwaardes halen als één zonder.
Daar moet je dus echt niet naar kijken.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

wquatan schreef:Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.
Dat is wel straf, normaal betaal je als de fout WEL op uw binnenbekabeling zit. Als de fout op de straat zit zijn de kosten voor belgacom.

Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Volgens mij is er toch ergens een fout met uw lijn, zij het op straat of uw binnenbekabeling. Het systeem dat uw lijn op 9Mbit heeft gezet doet dat automatisch na verschillende metingen, en als blijkt dat er iets niet in orde is vlieg je op 9Mbit.

Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?
Niet echt, je kan enkel je modem verplaatsen naar je invoer en daar vragen aan edpnet of ze daar nog eens een meting willen uitvoeren.

Als je een vaste lijn hebt bij belgacom of je kan je dslref te weten komen via edpnet (als ze die willen geven tenminste), dan kan je bellen naar 0800 22 424 en deze gaat een test opstarten van uw lijn, als alles in orde is krijg je automatisch terug 16,5 of 20Mbit, anders ga je terug naar 9Mbit. NOTA: er heeft bij mijn weten nog niemand gepost dat dit ook werkt voor edpnet klanten, dit is normaal enkel voor belgacom klanten. Ik hoop dat gij de eerste zijt die kan zeggen dat het ook werkt bij olo's.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dat werkt, je hebt wel de dsl nummer nodig.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Is het verplicht deze Sagem Fast 3464 bij Edpnet aan te kopen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Waterboy schreef:Is het verplicht deze Sagem Fast 3464 bij Edpnet aan te kopen?

tuurlijk niet....ge kunt hem beter zelf -2dehands- kopen
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

En waar ga je die NTP 2007 kunnen vinden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Waterboy schreef:En waar ga je die NTP 2007 kunnen vinden.

heb gisteren een TF 2007 bij Belgacom Shop in Brugge gaan halen (aan station). had foto van internet afgeprint van TF 2007.
http://www.weethet.be/TF2007_6-PIN_SPLITTER.html

vriendelijke dame aan de desk ging gaan kijken of ze er nog 1tje hadden.....tikte in de computer in, wilde betalen....zei: 'nee, je hoeft niet te betalen'! :banana:

da's ook de 1ste keer dat BGC iets gratis geeft....

Ze heeft ook niets gevraagd aan mij van adres/klantennr. e.d.

als het positief is, mag het ook gezegd worden.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 27 mei 2011, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Even een vraagje,

Bestaat er een eenvoudig Disconnect/Reconnect script of batch bestandje om de router een ander IP te laten krijgen.
Ik gebruik JDownloader en heb die geconfigureerd via de "Create Reconnection Script".

Dat werkte héél goed, voor 1 keer.
Wanneer het een volgende keer wordt uitgevoerd gebeurd er helemaal niks.

Als ik de script source bekijk, vrees ik dat de reden daarvoor de (steeds veranderende) cache paginanummers en "session_id" nummers zijn.

Code: Selecteer alles

 [[[STEP]]]
        [[[REQUEST]]]
        POST /cache/1426774554/index.cgi HTTP/1.1
        Host: %%%routerip%%%

active_page=9057&session_id=1750896427&prev_page=9057&page_title=Status&nav_stack_0=9057&nav_9057_button_value=&mimic_button_field=submit_button_conn_connect%3A+..&button_value=&transaction_id=5
        [[[/REQUEST]]]
    [[[/STEP]]]



Heeft er soms iemand een werkend "Reconnect" scriptje aub ?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb daarvoor in Firefox imacros gebruikt.
Via een bat-file deze aanroepen ofzo :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Het is opgelost via de uPNP method, detecteerde de router, en reconnecten gaat vlot. :-o

Nu nog de andere problemen, terwijl in de "Network Interfaces" overal de optie "Enable Firewall" uigeschakeld is blijft het "Blocked" Inbound en outbond connections regenen in de security log (nogthans van en naar de game provider server) tijdens het PS3'en.
Gevolg : lag, en disconnects bij de vleet. Elke uitgaande connectie naar poort 443 (die nodig is voor PS3 games) wordt geblokkeerd als "Remote Administration attempt", en andere "Packet not in tcp window: TCP " logs bij de vleet.... :-(
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Bij nader inzien worden inkomende en uitgaande packets op poort 48000 en hoger (48000 -> 65535)
allemaal geblokkeerd met vermeldingen alla :

Code: Selecteer alles

Feb 9 22:35:57 2011   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:49699->142.243.6.131:80 on ppp0
Feb 9 22:33:00 2011   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:49686->142.243.6.131:80 on ppp0
Feb 9 22:32:56 2011   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:49685->142.243.6.131:80 on ppp0


Dit is dan ook de redenen van lag en vele disconnects gedurende online gamesessie op de PS3.

EDPnet raadde me aan, een regel aan te maken onder "Firewall/Advanced Filtering/Input Rule Sets", maar ook daarna blijven de BLOCKED's regenen bij de vleet.

Is dit een bug in de Sagem router, een gekend probleem ?
Resets, hard of zacht, ik heb het allemaal al een honderdtal malen geprobeerd, doch het probleem blijft gewoon aanwezig.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Misschien ligt het aan een verschil tussen de 'ephemeral port range' van de router en die van Windows? Dit zijn poorten die niet gebruikt mogen worden wanneer een programma een random port vraagt. Windows versies tot Server 2003 gebruiken 1025-5000 maar nieuwere Windows versies gebruiken 49152-65535.

Info: http://www.museumstuff.com/learn/topics/ephemeral_port
Nog info: http://msmvps.com/blogs/acefekay/archiv ... ained.aspx

Range veranderen: http://support.microsoft.com/kb/929851
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Raar, de PS3 gebruikt al deze hoge poorten (49152-65535) constant....
Zo is het niet moeilijk dat VDSL klanten amper online kunnen spelen. :nono:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”