de b-box 1 heeft er niets mee te maken, da's een philips in een broodrooster verpakking, die werkt niet op vdsl2krisken schreef:De bbox en bbox2 is niet meer of minder dan deze modem (zie mijn foto) in een andere verpakking.
Sagem Fast 3464
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Dat wisten we al bijna 2 jaar hoor, is niks nieuws.xenne schreef:er is voorlopig maar één VDSL2 modem toegelaten, met name de Sagem Fast 3464. Belgacom stak die in een broodrooster en gaf die de naam B-Box 2, maar innerlijk is er inderdaad geen verschilkrisken schreef:Zijn de VDSL modems van bvb EDPnet en Dommel hetzelfde als die van Scarlet? Want ik heb al gezien dat iemand die sagem had (de sagemversie, niet de bbox versie!) en dat deze de belgacomfirmware had (lees : belgacomlogo'tjes enzo).
Kan dit?
=
B-Box1 is zoals hier net ook gezegd een voorloper daarvan (geen VDSL2).
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
En als er mensen van EDPnet zelf zijn, aub kunnen jullie enige support geven voor de VDSL modems die jullie verkopen ?Pluis schreef:Weet er soms iemand hoe je een algemene block van een site doet ?
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.
Moet het via Firewall / Access Control ? Ook dat lijkt niks uit te halen.
Laatst gewijzigd door Pluis 12 mei 2010, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Bedankt Goztow, spijtig genoeg ben ik er weinig mee, ik zou namelijk websites willen blokkeren zodat ze niet via de browser in de PS3 console geopend kunnen worden, maw, ze moeten geblokeerd kunnen worden in de Firewall van de Sagem.Goztow schreef:Het kan op computerniveau in je hosts file... maar ik weet niet of dat volstaat?
Ik zie daar honderden verschillende manieren om sites ontoegankelijk te kunnen maken, het probleem is, wat ik ook probeer, zowel de PC als de PS3 kunnen gewoon op de sites, werkt die Firewall eigenlijk wel, of is het meer een gadget dat niet werkt ?
Op de PC heb ik al een 300kB HOSTS file.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zal het verkeerd uitgelegd hebben : zet edpnet/dommel de broodrooster-firmware (dus die van belgacom!) op de originele sagemmodem? Of gebruikt men hiervoor alleen de sagemsoftware?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Zo de overstap naar EDPNET/VDSL2 is sinds woensdag een feit.
Maar eigenlijk is dat nu reeds deels een ontgoocheling !
Ik zit sinds de activering op 9mb alhoewel ik volgens de BBOX2 veel beter zou moeten kunnen :
#Extended Port Status
#=================
#Bme: 1 Port: 1
1.Downstream line rate: [11312] kbps
24.Upstream line rate: [848] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [9056] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [544] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [20288] kbps
7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [226] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [75] ms (*10)
14.Upstream delay: [31] ms (*10)
15.Tx total power [35] dbm(*10)
16.FE Tx total power [55] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [685] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [2171] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[1226] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [17]
23.Line Type: [267386880]
Volgens EDPNET zijn er problemen op mijn lijn, want ik zit volgens hun op een fallback-profiel.
Volgens mij heeft Belgacom mij op dat profiel gezet (om weet ik veel welke reden)
Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.
Wegens Belgacom-ervaringen uit het verleden (zoals "er zijn geen problemen", "we hebben niets veranderd", ...) maakt mij wantrouwig, want welk verhaal heb ik tegen hun ?
Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?
Maar eigenlijk is dat nu reeds deels een ontgoocheling !
Ik zit sinds de activering op 9mb alhoewel ik volgens de BBOX2 veel beter zou moeten kunnen :
#Extended Port Status
#=================
#Bme: 1 Port: 1
1.Downstream line rate: [11312] kbps
24.Upstream line rate: [848] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [9056] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [544] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [20288] kbps
7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [226] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [75] ms (*10)
14.Upstream delay: [31] ms (*10)
15.Tx total power [35] dbm(*10)
16.FE Tx total power [55] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [685] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [2171] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[1226] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [17]
23.Line Type: [267386880]
Volgens EDPNET zijn er problemen op mijn lijn, want ik zit volgens hun op een fallback-profiel.
Volgens mij heeft Belgacom mij op dat profiel gezet (om weet ik veel welke reden)
Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.
Wegens Belgacom-ervaringen uit het verleden (zoals "er zijn geen problemen", "we hebben niets veranderd", ...) maakt mij wantrouwig, want welk verhaal heb ik tegen hun ?
Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
sluit modem rechtstreeks aan op het eerst stopcontact, koppel alles wat er eventueel opzit dus los
moest je bij belgacom zitten zou ik zeggen, bel eens naar 0800 22 424 , maar weet niet of dit voor jou zou werken
moest je bij belgacom zitten zou ik zeggen, bel eens naar 0800 22 424 , maar weet niet of dit voor jou zou werken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat heb ik allemaal al gedaan. Er zat in de kelder alleen nog een paar meter draad tussen.
Aan de resultaten die ik eerder gaf veranderde dat niets.
Ik deed ook een test door er parallel een muurdoos (met sluitweerstand) aan te koppelen.
Dan zag ik een lagere 7.Downstream attainable line rate, wat wil zeggen dat de meting door de BBOX2 betrouwbaar is.
Maar ik blijf de mening toegedaan dat het een profiel-kwestie is, vooral omwille van die 7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps, en dat er dus helemaal niets aan de verbinding zelf moet gedaan worden, reden voor die 150€-offerte
Aan de resultaten die ik eerder gaf veranderde dat niets.
Ik deed ook een test door er parallel een muurdoos (met sluitweerstand) aan te koppelen.
Dan zag ik een lagere 7.Downstream attainable line rate, wat wil zeggen dat de meting door de BBOX2 betrouwbaar is.
Maar ik blijf de mening toegedaan dat het een profiel-kwestie is, vooral omwille van die 7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps, en dat er dus helemaal niets aan de verbinding zelf moet gedaan worden, reden voor die 150€-offerte
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Een repair profiel ligt in 95% van de gevallen aan de binnenbekabeling.wquatan schreef:Dat heb ik allemaal al gedaan. Er zat in de kelder alleen nog een paar meter draad tussen.
Aan de resultaten die ik eerder gaf veranderde dat niets.
Ik deed ook een test door er parallel een muurdoos (met sluitweerstand) aan te koppelen.
Dan zag ik een lagere 7.Downstream attainable line rate, wat wil zeggen dat de meting door de BBOX2 betrouwbaar is.
Maar ik blijf de mening toegedaan dat het een profiel-kwestie is, vooral omwille van die 7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps, en dat er dus helemaal niets aan de verbinding zelf moet gedaan worden, reden voor die 150€-offerte
Het is normaal dat edpnet een offerte van 150 euro geeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Heb je een correct installatie van een TF2007 splitter op je intro kabel ?wquatan schreef:Zo de overstap naar EDPNET/VDSL2 is sinds woensdag een feit.
Maar eigenlijk is dat nu reeds deels een ontgoocheling !
Ik zit sinds de activering op 9mb alhoewel ik volgens de BBOX2 veel beter zou moeten kunnen :
#Extended Port Status
#=================
#Bme: 1 Port: 1
1.Downstream line rate: [11312] kbps
24.Upstream line rate: [848] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [9056] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [544] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [20288] kbps
7.Downstream attainable line rate: [25280] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [226] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [75] ms (*10)
14.Upstream delay: [31] ms (*10)
15.Tx total power [35] dbm(*10)
16.FE Tx total power [55] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [685] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [2171] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[1226] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [17]
23.Line Type: [267386880]
Volgens EDPNET zijn er problemen op mijn lijn, want ik zit volgens hun op een fallback-profiel.
Volgens mij heeft Belgacom mij op dat profiel gezet (om weet ik veel welke reden)
Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.
Wegens Belgacom-ervaringen uit het verleden (zoals "er zijn geen problemen", "we hebben niets veranderd", ...) maakt mij wantrouwig, want welk verhaal heb ik tegen hun ?
Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ja, de bij de BBOX2 meegeleverde splitter en adapter (en ook zonder geprobeerd)
Zoals ik al aangaf heb ik zowat alles uitgeprobeerd, zonder wezenlijke verschillen in de BBOX2 uitlezing, behalve die ene test waarvan eerder sprake.
Moest ik nu ergens een beschrijving vinden waarmee ik die uitlezing exact kan op waarde schatten. Volgens mijn interpretatie is er geen enkele reden om op dat 9mb-profiel te zitten, en is het hetzelfde fenomeen als waarover veel Belgacom Internet-gebruikers klagen : dat ze de eerste dag op 9mb vallen. Maar zij kunnen bellen ... en het is opgelost, ze zitten op het juiste profiel.
Hier moet je eerst een offerte van 150€ aanvaarden, wat ik gezien de uitlezing van BBOX2 principieel weiger. Eénmaal aanvaard kunnen ze zeggen wat ze willen. Ik wil eerst minstens één keer op dat 20mb-profiel gezeten hebben .... dan zie ik verder. Zowel volgens de afstand, de Attainable rate, als de signaalverhouding, zou dat geen probleem mogen zijn.
Zoals ik al aangaf heb ik zowat alles uitgeprobeerd, zonder wezenlijke verschillen in de BBOX2 uitlezing, behalve die ene test waarvan eerder sprake.
Moest ik nu ergens een beschrijving vinden waarmee ik die uitlezing exact kan op waarde schatten. Volgens mijn interpretatie is er geen enkele reden om op dat 9mb-profiel te zitten, en is het hetzelfde fenomeen als waarover veel Belgacom Internet-gebruikers klagen : dat ze de eerste dag op 9mb vallen. Maar zij kunnen bellen ... en het is opgelost, ze zitten op het juiste profiel.
Hier moet je eerst een offerte van 150€ aanvaarden, wat ik gezien de uitlezing van BBOX2 principieel weiger. Eénmaal aanvaard kunnen ze zeggen wat ze willen. Ik wil eerst minstens één keer op dat 20mb-profiel gezeten hebben .... dan zie ik verder. Zowel volgens de afstand, de Attainable rate, als de signaalverhouding, zou dat geen probleem mogen zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Heb er 0 € voor betaald (actie edpnet), dus 'bedrogen' kan ik niet zijn (alhoewel is 'in bruikleen, mag je niet verkopen dacht ik).....als ik een avm 7390 moet kopen (die nog niet op markt is), lig ik aan 289 €Pluis schreef:Ik heb het eigenlijk over het feit waarom EDPnet ons een praktisch waardeloze uitgeklede versie verkoopt voor een belachelijk hoge prijs.
dat klopt, amai.....in vergelijking met de AVM fritzbox 7270 is deze hier een bakplaatcptKangaroo schreef:Beetje offtopic, maar ik heb de Sagem hier op voetjes gezet dat er wat meer lucht langs kan want dat spel wordt erg heet.
nog eerste vaststelling....gesprekskwaliteit van de fritzbox vind ik toch merkelijk beter!
Caller-Id.....als er iemand belt, zag je na 2 beltonen het nummer bij Fritzbox direct op display telefoon, bij sagem zie je het niet, maar wel nadien bij de oproepen?!
zal eens moeten uitpluizen om die modem enkel als VDSL modem te gebruiken en fritz erachter.....ken daar namelijk niets van
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
vertikaal aan de muur bevestigen helpt de luchtcirculatie blijkbaar. Heb er hier geen last van ...satsurfer schreef: dat klopt, amai.....in vergelijking met de AVM fritzbox 7270 is deze hier een bakplaat
zie mijn antwoord op een andere post van jou: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 11#p334566satsurfer schreef:zal eens moeten uitpluizen om die modem enkel als VDSL modem te gebruiken en fritz erachter.....ken daar namelijk niets van
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Die uitlezingen maken allemaal niks uit.wquatan schreef:Ja, de bij de BBOX2 meegeleverde splitter en adapter (en ook zonder geprobeerd)
Zoals ik al aangaf heb ik zowat alles uitgeprobeerd, zonder wezenlijke verschillen in de BBOX2 uitlezing, behalve die ene test waarvan eerder sprake.
Moest ik nu ergens een beschrijving vinden waarmee ik die uitlezing exact kan op waarde schatten. Volgens mijn interpretatie is er geen enkele reden om op dat 9mb-profiel te zitten, en is het hetzelfde fenomeen als waarover veel Belgacom Internet-gebruikers klagen : dat ze de eerste dag op 9mb vallen. Maar zij kunnen bellen ... en het is opgelost, ze zitten op het juiste profiel.
Hier moet je eerst een offerte van 150€ aanvaarden, wat ik gezien de uitlezing van BBOX2 principieel weiger. Eénmaal aanvaard kunnen ze zeggen wat ze willen. Ik wil eerst minstens één keer op dat 20mb-profiel gezeten hebben .... dan zie ik verder. Zowel volgens de afstand, de Attainable rate, als de signaalverhouding, zou dat geen probleem mogen zijn.
Er wordt er meting gedaan over heel het spectrum en als er ergens verlies is, bv door binnenbekabeling, dan wordt je op 9mbit gezet.
Een lijn waar problemen op zijn (en waar dus veel errors op komen) kan even hoge syncwaardes halen als één zonder.
Daar moet je dus echt niet naar kijken.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is wel straf, normaal betaal je als de fout WEL op uw binnenbekabeling zit. Als de fout op de straat zit zijn de kosten voor belgacom.wquatan schreef:Nu moet ik van EDPNET een offerte van 150€ goedkeuren om er iets aan te laten doen, enkel te betalen wanneer het probleem niet van de binnenbekabeling afkomstig is.
Volgens mij is er toch ergens een fout met uw lijn, zij het op straat of uw binnenbekabeling. Het systeem dat uw lijn op 9Mbit heeft gezet doet dat automatisch na verschillende metingen, en als blijkt dat er iets niet in orde is vlieg je op 9Mbit.Volgens mij (maar misschien ben ik verkeerd) moeten ze mij alleen het juiste profiel geven.
Niet echt, je kan enkel je modem verplaatsen naar je invoer en daar vragen aan edpnet of ze daar nog eens een meting willen uitvoeren.Hoe kan ik nu in hemelsnaam uitsluiten dat er met de fysieke connectie een probleem is ?
Als je een vaste lijn hebt bij belgacom of je kan je dslref te weten komen via edpnet (als ze die willen geven tenminste), dan kan je bellen naar 0800 22 424 en deze gaat een test opstarten van uw lijn, als alles in orde is krijg je automatisch terug 16,5 of 20Mbit, anders ga je terug naar 9Mbit. NOTA: er heeft bij mijn weten nog niemand gepost dat dit ook werkt voor edpnet klanten, dit is normaal enkel voor belgacom klanten. Ik hoop dat gij de eerste zijt die kan zeggen dat het ook werkt bij olo's.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
heb gisteren een TF 2007 bij Belgacom Shop in Brugge gaan halen (aan station). had foto van internet afgeprint van TF 2007.Waterboy schreef:En waar ga je die NTP 2007 kunnen vinden.
http://www.weethet.be/TF2007_6-PIN_SPLITTER.html
vriendelijke dame aan de desk ging gaan kijken of ze er nog 1tje hadden.....tikte in de computer in, wilde betalen....zei: 'nee, je hoeft niet te betalen'!
da's ook de 1ste keer dat BGC iets gratis geeft....
Ze heeft ook niets gevraagd aan mij van adres/klantennr. e.d.
als het positief is, mag het ook gezegd worden.
Laatst gewijzigd door satsurfer 27 mei 2011, 11:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Even een vraagje,
Bestaat er een eenvoudig Disconnect/Reconnect script of batch bestandje om de router een ander IP te laten krijgen.
Ik gebruik JDownloader en heb die geconfigureerd via de "Create Reconnection Script".
Dat werkte héél goed, voor 1 keer.
Wanneer het een volgende keer wordt uitgevoerd gebeurd er helemaal niks.
Als ik de script source bekijk, vrees ik dat de reden daarvoor de (steeds veranderende) cache paginanummers en "session_id" nummers zijn.
Heeft er soms iemand een werkend "Reconnect" scriptje aub ?
Bestaat er een eenvoudig Disconnect/Reconnect script of batch bestandje om de router een ander IP te laten krijgen.
Ik gebruik JDownloader en heb die geconfigureerd via de "Create Reconnection Script".
Dat werkte héél goed, voor 1 keer.
Wanneer het een volgende keer wordt uitgevoerd gebeurd er helemaal niks.
Als ik de script source bekijk, vrees ik dat de reden daarvoor de (steeds veranderende) cache paginanummers en "session_id" nummers zijn.
Code: Selecteer alles
[[[STEP]]]
[[[REQUEST]]]
POST /cache/1426774554/index.cgi HTTP/1.1
Host: %%%routerip%%%
active_page=9057&session_id=1750896427&prev_page=9057&page_title=Status&nav_stack_0=9057&nav_9057_button_value=&mimic_button_field=submit_button_conn_connect%3A+..&button_value=&transaction_id=5
[[[/REQUEST]]]
[[[/STEP]]]
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb daarvoor in Firefox imacros gebruikt.
Via een bat-file deze aanroepen ofzo
Via een bat-file deze aanroepen ofzo
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Het is opgelost via de uPNP method, detecteerde de router, en reconnecten gaat vlot.
Nu nog de andere problemen, terwijl in de "Network Interfaces" overal de optie "Enable Firewall" uigeschakeld is blijft het "Blocked" Inbound en outbond connections regenen in de security log (nogthans van en naar de game provider server) tijdens het PS3'en.
Gevolg : lag, en disconnects bij de vleet. Elke uitgaande connectie naar poort 443 (die nodig is voor PS3 games) wordt geblokkeerd als "Remote Administration attempt", en andere "Packet not in tcp window: TCP " logs bij de vleet....
Nu nog de andere problemen, terwijl in de "Network Interfaces" overal de optie "Enable Firewall" uigeschakeld is blijft het "Blocked" Inbound en outbond connections regenen in de security log (nogthans van en naar de game provider server) tijdens het PS3'en.
Gevolg : lag, en disconnects bij de vleet. Elke uitgaande connectie naar poort 443 (die nodig is voor PS3 games) wordt geblokkeerd als "Remote Administration attempt", en andere "Packet not in tcp window: TCP " logs bij de vleet....
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Bij nader inzien worden inkomende en uitgaande packets op poort 48000 en hoger (48000 -> 65535)
allemaal geblokkeerd met vermeldingen alla :
Dit is dan ook de redenen van lag en vele disconnects gedurende online gamesessie op de PS3.
EDPnet raadde me aan, een regel aan te maken onder "Firewall/Advanced Filtering/Input Rule Sets", maar ook daarna blijven de BLOCKED's regenen bij de vleet.
Is dit een bug in de Sagem router, een gekend probleem ?
Resets, hard of zacht, ik heb het allemaal al een honderdtal malen geprobeerd, doch het probleem blijft gewoon aanwezig.
allemaal geblokkeerd met vermeldingen alla :
Code: Selecteer alles
Feb 9 22:35:57 2011 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:49699->142.243.6.131:80 on ppp0
Feb 9 22:33:00 2011 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:49686->142.243.6.131:80 on ppp0
Feb 9 22:32:56 2011 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:49685->142.243.6.131:80 on ppp0
EDPnet raadde me aan, een regel aan te maken onder "Firewall/Advanced Filtering/Input Rule Sets", maar ook daarna blijven de BLOCKED's regenen bij de vleet.
Is dit een bug in de Sagem router, een gekend probleem ?
Resets, hard of zacht, ik heb het allemaal al een honderdtal malen geprobeerd, doch het probleem blijft gewoon aanwezig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Misschien ligt het aan een verschil tussen de 'ephemeral port range' van de router en die van Windows? Dit zijn poorten die niet gebruikt mogen worden wanneer een programma een random port vraagt. Windows versies tot Server 2003 gebruiken 1025-5000 maar nieuwere Windows versies gebruiken 49152-65535.
Info: http://www.museumstuff.com/learn/topics/ephemeral_port
Nog info: http://msmvps.com/blogs/acefekay/archiv ... ained.aspx
Range veranderen: http://support.microsoft.com/kb/929851
Info: http://www.museumstuff.com/learn/topics/ephemeral_port
Nog info: http://msmvps.com/blogs/acefekay/archiv ... ained.aspx
Range veranderen: http://support.microsoft.com/kb/929851