Sagem Fast 3464

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Met pijn in het hart denk ik er nu toch aan om van EVONET op EDPNET over te schakelen, enkel en alleen omdat EVONET niet meer uptodate is qua prijs en gebruikte technologie. Voor de rest, niets dan lof

Ik probeer nu al geruime tijd te achterhalen hoe het zit met de door EDPNET verkochte/gebruikte Sagem Fast 3464 modem/router. Ik kan hier namelijk nergens iets over vinden, behalve ergens een folder bij Sagemcom (dewelke qua vormgeving volledig afwijkt van de BGC-broodrooster).

Daarom hierover een paar vragen :
- welke uitvoering is het bij EDPNET ?
- is het een aangepaste firmware (zoals bij BGC, Scarlet, Dommel) of standaard Sagem ? Voor zover ik weet is er in die customized versies nogal wat functionaliteit uitgeschakeld

En over EDPNET :
- is er sprake van blokkering van poorten (upstream of downstream) ? Daarvoor ging ik destijds bij Telenet weg
- als er datavolume bijgekocht moet worden, is dat dan los van Download/Upload ? Ook dat was bij Telenet problematisch (upload was altijd 15% van volume).
- is alle functionaliteit volledig open ?

Alvast bedankt (en uiteraard is alle verdere info ook welkom)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

wquatan schreef:Met pijn in het hart denk ik er nu toch aan om van EVONET op EDPNET over te schakelen, enkel en alleen omdat EVONET niet meer uptodate is qua prijs en gebruikte technologie. Voor de rest, niets dan lof

Dat is helaas een feit. Maar misschien met opzet gedaan door Evonet. De klantenbasis vooral klein houden, en zich vooral richten op professionele gebruikers.

wquatan schreef:Ik probeer nu al geruime tijd te achterhalen hoe het zit met de door EDPNET verkochte/gebruikte Sagem Fast 3464 modem/router. Ik kan hier namelijk nergens iets over vinden, behalve ergens een folder bij Sagemcom (dewelke qua vormgeving volledig afwijkt van de BGC-broodrooster).

Daarom hierover een paar vragen :
- welke uitvoering is het bij EDPNET ?
- is het een aangepaste firmware (zoals bij BGC, Scarlet, Dommel) of standaard Sagem ? Voor zover ik weet is er in die customized versies nogal wat functionaliteit uitgeschakeld

De Sagem die door Scarlet, EDPnet en Dommel worden verkocht zien er zo uit: http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... /sagem.jpg
De "broodrooster" is de Bbox2 die enkel te verkrijgen is bij Belgacom (en Proximus). De Bbox2 is ook hier en daar te verkrijgen op bv. Ebay of hier op het forum heel af en toe. Andere routers en modems: http://selfcare.belgacom.net/private-in ... ss-nl.html De Bbox2 kan ook op de VDSL2-verbindingen van de kleine operatoren gebruikt worden. De VDSL2-modem die verkocht wordt door EDPnet en Dommel kost 139 euro, een tweedehands Bbox2 heb je al vanaf 50 euro. Indien je tevreden bent van je huidige router, en indien je draadloos surft, zou ik die nog houden. Er zijn veel klanten die klagen over de draadloos router die ingebouwd is in de VDSL2-modem.
De firmware weet ik niet.

wquatan schreef:En over EDPNET :
- is er sprake van blokkering van poorten (upstream of downstream) ? Daarvoor ging ik destijds bij Telenet weg
- als er datavolume bijgekocht moet worden, is dat dan los van Download/Upload ? Ook dat was bij Telenet problematisch (upload was altijd 15% van volume).
- is alle functionaliteit volledig open ?

Alvast bedankt (en uiteraard is alle verdere info ook welkom)

EDPnet blokkeert, in tegenstelling tot zo goed als al onze concurrenten, geen enkele tcp- of udp-poort (zoals poort 25, die u nodig hebt om een eigen mailserver te kunnen draaien), of voert (met uitzondering van spam en virussen op de mailservers) geen enkele vorm van filtering uit. EDPnet geeft zijn klanten m.a.w. zeer veel bewegingsvrijheid. De keerzijde van de medaille is uiteraard dat hier soms - al dan niet onvrijwillig - misbruik van wordt gemaakt.
Onderstaande maatregelen illustreren wat EDPnet tegen internetmisbruik tracht te doen.

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... bruik_doen

EDPnet stelt download gelijk aan upload. Dus van hun part mag jij 99 GB uploaden en 1 GB downloaden, of andersom. Extra datavolume wordt automatisch (!) gefactureerd aan 1 euro per 1 GB. Voor 5 euro per maand kan je ook FUP aanvragen.
Telenet heeft de gescheiden volumemeter al een hele tijd achterwege gelaten.
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi Lord Utopia,

Bedankt voor de zeer nuttige info ! Het zag er op basis van je antwoorden allemaal heel positief uit. Heb nu jammer genoeg wel een show-stopper gevonden : in plaats van gebruik te maken van de ongelimiteerde mailboxen, wil ik één mailbox met catch-all (vermits mijn mail-server zelf de distributie doet). De unieke mail-account bij EDPNET is dus alleen een doorgeefluik.

In tegenstelling tot EVONET is dat bij EDPNET een betalende optie (wat eigenlijk onbegrijpelijk is omdat de impact op hun resources veel minder is).

Heel erg jammer, die show-stopper !
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

wquatan schreef:Hoi Lord Utopia,

Bedankt voor de zeer nuttige info ! Het zag er op basis van je antwoorden allemaal heel positief uit. Heb nu jammer genoeg wel een show-stopper gevonden : in plaats van gebruik te maken van de ongelimiteerde mailboxen, wil ik één mailbox met catch-all (vermits mijn mail-server zelf de distributie doet). De unieke mail-account bij EDPNET is dus alleen een doorgeefluik.

In tegenstelling tot EVONET is dat bij EDPNET een betalende optie (wat eigenlijk onbegrijpelijk is omdat de impact op hun resources veel minder is).

Heel erg jammer, die show-stopper !


Ik heb ook een eigen server draaien met een aantal vrienden, waar ik met mijn domein gewoon zelf een catch-all heb :-). Misschien een tip
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi Génicus,

Ik was er inmiddels achter gekomen dat ik mij vergist heb : de catch-all zit ook bij mijn webspace/domein provider. Geen show-stopper dus. En uit je reactie begrijp ik dat jij ook vanuit je catch-all alle mails naar een unieke EDPNET mail-account laat doorsturen ?

Bedankt voor de reactie !!
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb gewoon mijn eigen domein op een eigen (gehuurde dedicated server bij OVH). Met het gratis .be domein van EDPnet kan je niet alles doen wat je wilt op vlak van DNS, maar je kan wel je Mail Exchange DNS (MX) wijzigen, deze heb ik naar de server laten verwijzen, en nu handelt deze de mail af.
Nu hangt hij gewoon in een catch-all die naar 1 mailbox gaat, maar ik kan ook gewoon een extra box en alias maken... That simple
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hmm, dat is een andere opstelling van wat ik nu heb.
1. Een eigen domein bij one.com
2. Een evonet adsl aansluiting
3. Thuis een mail-server

Er wordt nu als volgt mailafhandeling gedaan
1. One.com doet een catch.all en stuurt de mails naar de evonet mail-server
2. Mijn mailserver gaat die met pop bij evonet ophalen en doet de verdere afhandeling.

Ik weet niet meer waarom ik de mails niet rechtstreeks bij one.com ging halen. Moet ik terug eens bekijken.
Gezien mijn mail-server op de provider-aasluiting zit (Evonet) heeft die ook een dynamic IP en kan ik dus de MX manier van werken niet gebruiken.

Bedankt voor het meedenken :-)
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Je kan je DNS gegevens doorgeven aan een derde die dan een url bijhoud voor jou met je IP, en dan kan je deze URL aan EDPnet doorgeven voor je MX (voor cname wil hij het althans doen, dus denk ik voor een MX ook). Doe ik ook trouwens. DynDNS, google it. Je hebt nodig: een client dat je IP upload, een vrij subdomein (maak home.domein.be oid aan) en je bent klaar
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 nov 2009, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Sagem Fast 3464 & Sagem Webr@cer 3464
ISP: Belgacom
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi Génicus,

DynDns gebruik ikzelf ook, maar voor een mail-server is dat toch niet betrouwbaar genoeg. Daarom werk ik met Pull ipv Push.

Het collect-all probleem is inmiddels van de baan, ik ga mijn mail nu halen bij one.com waar de collect-all zit. Er was absoluut geen reden om dat eerst nog naar EVONET door te sturen, tenzij ten behoeve van eenvormigheid met SMTP (zie hierna)

Voor SMTP (vanuit een server) kan ik echter bij hun niet terecht, zal ik bij de ISP moeten blijven doen.

Daarom moet ik absoluut gedetailleerd aan de weet zien te komen welke restrikties er bij EDPNET op hun SMTP zitten.

Ik bedoel :

- doen zij aan authenticatie aan de hand van het IP-adres (van hun DHCP) en verder niets zoals sommige providers

- doen zij aan authenticatie door middel van een op te geven SMTP Username/paswoord en/of een voorafgaandelijke POP-connect (met username/paswoord).

- doen zij kontrole van het FROM email-adres t.o.v. de gedane authenticatie en/of het bij hun gekend zijn als mailbox.

Enig idee of ik hierover ergens gedetailleerde info kan vinden ?

Alvast bedankt
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

wquatan schreef:
- doen zij aan authenticatie aan de hand van het IP-adres (van hun DHCP) en verder niets zoals sommige providers

- doen zij aan authenticatie door middel van een op te geven SMTP Username/paswoord en/of een voorafgaandelijke POP-connect (met username/paswoord).

- doen zij kontrole van het FROM email-adres t.o.v. de gedane authenticatie en/of het bij hun gekend zijn als mailbox.


-Ja

-neen

-neen (het moet natuurlijk een geldig mailadres zijn, maar daar stopt het)

Ik heb zelf mijn mails op een hosted omgeving zitten, met ssl smtp, helaas ondersteund een aantal van mijn monitoring programma's dat niet, maar daarvoor gebruik ik dan de relay van edpnet, en dat werkt gewoon, geen login nodig, geen sender verification.
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hi FlashBlue,

Bedankt voor het antwoord ! Exact wat ik wou weten (en wat ik nodig heb om mijn server te kunnen laten werken)

Thx
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Bucky schreef:Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Sagem Fast 3464 & Sagem Webr@cer 3464


Alvast één niet te versmaden verschil tussen de Fast en de door EDPnet geserveerde, naakte brolversie is dat de Fast 4 Ethernet poorten heeft, en de Webr@cer er maar 2 heeft, dus een verbindingetje met je pc, en eentje met bvb je PS3, en daar sta je dan. En waarschijnlijk zal er van een ingebouwde Firewall (die de Fast 3464 bezit) ook niet veel te vinden zijn.

Ik voorspel dat EDPnet die 3464 inkoopt aan 30 euro per stuk. :roll:
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Nu begrijp ik er niets meer van.

Wil dat nu zeggen dat er van de 3464 drie verschillende versies bestaan, zijnde :

- de broodrooster van BGC
- de webr@cer zoals verkocht door EDPNET
- de F@st zoals .... ?

Ik zou nu toch wel eens duidelijkheid willen hebben over de verschillen, uitzicht, en waar één en ander gezien cq gekocht kan worden
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pluis schreef: Ik voorspel dat EDPnet die 3464 inkoopt aan 30 euro per stuk. :roll:

En wat is het probleem ?
Als jij 20.000 modems zou kopen zou je ook een betere prijs krijgen.
Ik voorspel dat Belgacom goedkoper aan telefoonkabel geraakt, dan de prijs die jij betaalt in een Brico center :lol:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

philippe.deleye schreef:
Pluis schreef: Ik voorspel dat EDPnet die 3464 inkoopt aan 30 euro per stuk. :roll:

En wat is het probleem ?
Als jij 20.000 modems zou kopen zou je ook een betere prijs krijgen.
Ik voorspel dat Belgacom goedkoper aan telefoonkabel geraakt, dan de prijs die jij betaalt in een Brico center :lol:
Philippe.

Ik heb het eigenlijk over het feit waarom EDPnet ons een praktisch waardeloze uitgeklede versie verkoopt voor een belachelijk hoge prijs. :|
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat kun je enkel gissen. Kan ook zijn dat EDPnet daar nul euro winst aan maakt (ze versturen die modem ook nog eens "gratis").
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pluis schreef:Ik heb het eigenlijk over het feit waarom EDPnet ons een praktisch waardeloze uitgeklede versie verkoopt voor een belachelijk hoge prijs. :|

Omdat ze winst willen maken, wat de bedoeling is van iedere commerciele organisatie. Niks verkeerd aan.
Iedere provider heeft zijn eigen business model:
De ene verkoopt zijn modems met een marge, maar heeft zeer competitieve abonnements formules.
Bij de andere (vb BGC) krijg je de modem "gratis", maar betaal je een hoger bedrag iedere maand, waarbij je dus je modem "afschrijft".
Het is aan de consument om te beoordelen welke totaalprijs de beste prijs/kwaliteit biedt voor wat je nodig hebt.
Je kan de afzonderlijke elementen niet beoordelen vind ik.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Lord Utopia schreef:Dat kun je enkel gissen. Kan ook zijn dat EDPnet daar nul euro winst aan maakt (ze versturen die modem ook nog eens "gratis").

Even een kleine correctie,

venzendingskosten Sagem Webr@cer 3464 = 15 euro. :eek:

Als ik een volledige PC laat verzenden vanuit Engelse onlineshops naar België, kost me dat welgeteld : 12.57 euro. (incl.BTW) :roll:
Bijlagen
EDPnet Sagem verzending.png
(13.95 KiB) 142 keer gedownload
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou het topic willen terugleiden naar :

Re: Sagem Fast 3464
Bericht door wquatan op 19 maart 2010, 10:58



Thx
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Weet iemand waar deze verkocht wordt :

http://www.sagemcom.com/index.php?id=1226&L=0
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wquatan schreef:Weet iemand waar deze verkocht wordt :

http://www.sagemcom.com/index.php?id=1226&L=0

Dat is de modem dat Scarlet standaaard levert...Heb ik ook staan, maar in zwarte uitvoering.

Foto van een deel van het kabelkot volgens de vriendin ;-) Modem staat links onder telefoon

Afbeelding

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hij lijkt er inderdaad op. Ik neem aan VDSL2 ?

Maar in de webshop van Scarlet is ie niet te vinden. Ik blijf dus met het probleem zitten dat ik'm nergens kan aankopen (dat ik weet) !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wquatan schreef:Hij lijkt er inderdaad op. Ik neem aan VDSL2 ?

Maar in de webshop van Scarlet is ie niet te vinden. Ik blijf dus met het probleem zitten dat ik'm nergens kan aankopen (dat ik weet) !

Is inderdaad een VDSL2 modem : 1 LAN aan de achterkant en 3 LAN (1xLAN, 2xTV) aan de zijkant (links).
Dit is de modem die Scarlet je opstuurt, volgens de BIPT regels is namelijk maar één modem toegelaten op het VDSL netwerk van belgacom, en dat is deze modem. De bbox en bbox2 is niet meer of minder dan deze modem (zie mijn foto) in een andere verpakking.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Probleem is dat ik naar EDPNET zou willen gaan , maar de versie die zij aanbieden in hun shop is minder uitgebreid (en duur).

De broodrooster van BGC wil ik dan weer niet omwille van een BGC-firmware., en ook deels omwille van het broodrooster-zijn.
M.a.w. ik wil een "echte" Sagem zoals die in mijn url hierboven.
Maar blijkbaar is de markt goed afgeschermd
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waar vind je ergens dat deze minder goed zou zijn? Alé minder uitgebreid?
Want normaal is het of de modem die ik heb, ofwel een bbox ofwel een bbox2.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Je hebt mij verkeerd begrepen, vrees ik.

Het is diegene die EDPNET in de shop heeft (Sagem WebRacer 3464) die minder uitgebreid is. Bijvoorbeeld : slechts twee Eth.
De Belgacom broodrooster zou (volgens wat ik op dit forum al las) qua firmware beperkingen hebben.

De jouwe zal naar ik zie te vergelijken zijn met diegene in mijn URL hierboven. Maar daar kan je blijkbaar alleen aan geraken wanneer je een Scarlet-aansluiting neemt (is niet beschikbaar in hun Shop). Voor mij geen oplossing dus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wquatan schreef:Je hebt mij verkeerd begrepen, vrees ik.

Het is diegene die EDPNET in de shop heeft (Sagem WebRacer 3464) die minder uitgebreid is. Bijvoorbeeld : slechts twee Eth.
De Belgacom broodrooster zou (volgens wat ik op dit forum al las) qua firmware beperkingen hebben.

De jouwe zal naar ik zie te vergelijken zijn met diegene in mijn URL hierboven. Maar daar kan je blijkbaar alleen aan geraken wanneer je een Scarlet-aansluiting neemt (is niet beschikbaar in hun Shop). Voor mij geen oplossing dus

Behalve die 2 ethernetpoorten zijn er verder geen beperkingen of dingen die minder uitgerust zijn hoor.
Overigens als je meer dan 2 computers wilt aansluiten, dan zet je daar toch een simpele switch achter? Kost je iets van een 25 euro voor 4 extra computers.

kan je ook zien op mijn foto :
van de VDSL2 modem gaat alles naar de Linksys switch (zwart met blauw logo), dit is een 5poort gigabitswitch.
Op deze zwarte switch komen de servers+netwerkschijven toe via de witte gigabitswitch, alsook de computers die op een gigabitswitch aangesloten zijn in de living.

De reden waarvoor scarlet een model met 4 LANpoorten levert, is omdat er standaard 2 voorzien zijn voor TV. Dus feitelijk heb ik ook maar 2 LAN poorten! Via wat prutsen in de vlan's kan je er wel voor zorgen dat ze alle 4 voor LANdiensten dienen maar goed. EDPnet bied momenteel geen TV diensten aan, dus waarom een duurdere (in aankoop voor hun) modem aanbieden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Beetje offtopic, maar ik heb de Sagem hier op voetjes gezet dat er wat meer lucht langs kan want dat spel wordt erg heet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

cptKangaroo schreef:Beetje offtopic, maar ik heb de Sagem hier op voetjes gezet dat er wat meer lucht langs kan want dat spel wordt erg heet.

Welke kleur is de transfo? Toen ik hem net had, had ik dit ook en enkele weken erna heeft BGC - ongevraagd - een nieuwe transfo opgestuurd omdat er problemen gekend waren met oververhitting. Ik meen me te herinneren dat die toen wit was ipv zwart (of omgekeerd :$).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

@krisken :
Iemand schreef eerder : "En waarschijnlijk zal er van een ingebouwde Firewall (die de Fast 3464 bezit) ook niet veel te vinden zijn."

Wat is daar van waar ?

Heb je soms een User-guide in PDF van het toestel of heb je soms de URL ervan ? Dan kan ik eens één en ander bekijken vooraleer erin te investeren.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wquatan schreef:@krisken :
Iemand schreef eerder : "En waarschijnlijk zal er van een ingebouwde Firewall (die de Fast 3464 bezit) ook niet veel te vinden zijn."

Wat is daar van waar ?

Heb je soms een User-guide in PDF van het toestel of heb je soms de URL ervan ? Dan kan ik eens één en ander bekijken vooraleer erin te investeren.

Jammer genoeg heb ik hier geen weet van. Misschien dat anderen u meer kan zeggen over het verschil tussen BBOX en BBOX2.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Goztow schreef:
cptKangaroo schreef:Beetje offtopic, maar ik heb de Sagem hier op voetjes gezet dat er wat meer lucht langs kan want dat spel wordt erg heet.

Welke kleur is de transfo? Toen ik hem net had, had ik dit ook en enkele weken erna heeft BGC - ongevraagd - een nieuwe transfo opgestuurd omdat er problemen gekend waren met oververhitting. Ik meen me te herinneren dat die toen wit was ipv zwart (of omgekeerd :$).
De transfos zijn beiden zwart.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

wquatan schreef:@krisken :
Iemand schreef eerder : "En waarschijnlijk zal er van een ingebouwde Firewall (die de Fast 3464 bezit) ook niet veel te vinden zijn."

Wat is daar van waar ?

Heb je soms een User-guide in PDF van het toestel of heb je soms de URL ervan ? Dan kan ik eens één en ander bekijken vooraleer erin te investeren.

Dat was ik die dat toen "dacht".

De modem bezit idd wél een firewall. Tot nog toe zeer tervreden over.
Wat de support betreft, ik werd bij de overschakeling van ADSL gezwiert zonder dat ik m'n nieuwe login-gegevens voor VDSL had gekregen. Een telefoontje, en een schijnheilig klinkende medewerker bezorgde mij login gegevens die amper 1 dag werkten.

Uiteindelijk is alles in orde gekomen door een (duidelijk van buitenlandse origine klinkende) vrouwelijke helpdesk-assistente, die én zeer vriendelijk, én duidelijk kennis van support heeft, én haar stiel kent, én een zeer degelijke kennis over de zaken heeft, én waarschijnlijk minder betaald wordt i.v.m haar Belgische medewerkers. Een écht voorbeeld waar Belgische supports nog eens een puntje mogen aan zuigen.
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mar 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

@pluis

Goed om weten dat je er tevreden van bent en dat de firmware dan toch niet zo beperkt is.

Maar toch : Heb je soms een User-guide in PDF van het toestel of heb je soms de URL ervan ? Dan kan ik eens één en ander bekijken vooraleer erin te investeren. Er was waarschijnlijk wel een CDrom bij waar die PDF zou kunnen op staan. Stuur eventueel een PM

Dat zou mij enorm verder helpen,
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

wquatan schreef:@pluis

Goed om weten dat je er tevreden van bent en dat de firmware dan toch niet zo beperkt is.

Maar toch : Heb je soms een User-guide in PDF van het toestel of heb je soms de URL ervan ? Dan kan ik eens één en ander bekijken vooraleer erin te investeren. Er was waarschijnlijk wel een CDrom bij waar die PDF zou kunnen op staan. Stuur eventueel een PM

Dat zou mij enorm verder helpen,


Nope, heb geen user-manual. Heb het nogthans laten weten wanneer ik de modem ontving, 15€ verzending, en er zat niks in de doos, enkel de modem, en ethernet kabeltje en 2 tussenstekkers.

Dit is het enige van uitleg wat ik ontving : http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Sagem_Fast_3464
Niks van info aangaande firewall noch VDSL settings dus....
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wquatan schreef:Maar in de webshop van Scarlet is ie niet te vinden. Ik blijf dus met het probleem zitten dat ik'm nergens kan aankopen (dat ik weet) !

die modems mogen inderdaad niet verkocht worden, komen enkele bij nieuwe contracten. ook de B-Box 2 staat niet te koop in de Belgacom webshop
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Weet er soms iemand hoe je een algemene block van een site doet ?

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.

Moet het via Firewall / Access Control ? Ook dat lijkt niks uit te halen. :cry:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zijn de VDSL modems van bvb EDPnet en Dommel hetzelfde als die van Scarlet? Want ik heb al gezien dat iemand die sagem had (de sagemversie, niet de bbox versie!) en dat deze de belgacomfirmware had (lees : belgacomlogo'tjes enzo).

Kan dit?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

krisken schreef:Zijn de VDSL modems van bvb EDPnet en Dommel hetzelfde als die van Scarlet? Want ik heb al gezien dat iemand die sagem had (de sagemversie, niet de bbox versie!) en dat deze de belgacomfirmware had (lees : belgacomlogo'tjes enzo).

Kan dit?
er is voorlopig maar één VDSL2 modem toegelaten, met name de Sagem Fast 3464. Belgacom stak die in een broodrooster en gaf die de naam B-Box 2, maar innerlijk is er inderdaad geen verschil


Afbeelding = Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”