Tevreden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

DIBO schreef:Tevreden? Euhmm, met de dag minder. Na omschakeling (Sc One) al 3 weken zonder vaste telefonie...

Tevreden ? Geweeeldig, na 4 weken terug telefonie !!
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

hier nog steeds tevreden met de vlotte omschakeling. Telefoon doet het nu ook sinds maandag, precies op de beloofde dag! Maw, exact 1 week na bestelling heb ik een volledig werkend scarlet internet+telefonie aanbod. Alles werkte zelfs al voor ik de benodigde documenten en contracten ter ondertekening toegestuurd kreeg via de post, inclusief de toestemming om mijn oude telefoonnr over te nemen :-D
Misschien heeft het te maken met het feit dat ik in de buurt van Antwerpen woon, en die installateurs hebben hun firma in het Antwerpse geloof ik. Dan is het natuurlijk niet ver om even een gaatje in te vullen op de planning.
In ieder geval, van die telefoonlijn ben ik heel tevreden. Bij dommel constant problemen, slechte kwaliteit van gesprekken. Wanneer ik aan het downloaden was werd het allemaal nog slechter. Nu glasheldere gesprekken, zelfs bij downloads.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

DIBO schreef:
Asskicker schreef:Alleen de menu's en van programma verwisselen kan een beetje traag zijn...

Ook de oude (anno2009) V3 decoder gekregen zeker ? :-(
(decoder overzicht : http://userbase.be/nieuws/20-dtv/459-nieuwe-hd-decoder-belgacom-tv-gelanceerd)


Ik heb er 2, ik heb de V3 en de V3b...
Ik wil de V4! (Zouden we die ooit gratis krijgen?)
pragakhan
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:34

tja ik zal dan de uitzondering zijn, ik ben uitermate ontevreden !

Mijn lijnwaarden zijn goed maar ik krijg geen aanvaardbaar profiel :

ADSL lijnwaarden:
Downstream Upstream
SNR margin (dB): 24.1 26.0
Attenuation (dB): 35.0 15.0
Output power (dBm): 19.7 11.9
Attainable rate (Kbps): 9120 1100
Rate (Kbps): 2240 384

Al 3 keer gebeld en ze gaan er iets aan doen of me per mail verwittigen dat het niet gaat maar een week na mijn derde poging (weer een half uur aan de lijn gehangen) resultaat niks. Iets beloven en het verticaal klasseren ... De eerste keer zei den technieker me zelfs dat 2.2 megabits genoeg moet zijn voor huis-tuin en keuken gebruik ...

Over 8 maand terug naar EDPNet (waar ik 4+megabits had) die hebben tenminste een electronische helpdesk met tickets en die respecteren hun afspraken, spijt van mijn overschakeling waarvoor ik trouwens 30 meter spiksplinternieuwe kabel heb ingegraven :evil:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De klokken luiden op hun sociale media (op een beleefde manier weleenswaar)
facebook, twitter, ik was snel geholpen!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

pragakhan schreef:De eerste keer zei den technieker me zelfs dat 2.2 megabits genoeg moet zijn voor huis-tuin en keuken gebruik ...

Man man man, ge moet toch maar durven ze.
Probleem is met zo foorapen die dat antwoord geven dat ge er 0.0 tegen kunt doen. Als ge hun naam vraagt geven ze een onbestaande op, en ne supervisor krijgt ge nooit aan de lijn.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren aangesloten geweest, 2 dagen eerder dan voorzien. Geen problemen, vriendelijke technicus en vlotte installatie.

T is nu nog even wachten op de telefoon, Dommel moest de nummer nog vrijgeven. Snelheid is dik ok, wat een luxe zeg als je van 2Mbit komt. 8)

Jammer alleen dat de Wifi van de Sagem zo crappy is: bekabeld haal ik 25Mbit op de speedtest - draadloos rond 18Mbit op vaste pc; rond de 20Mbit op de laptop. Geen reden tot klagen hier dus.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Woon je in een zone met veel wifi signalen? indien wel, kan je beter eens een ander kanaal instellen. Dan zouden de snelheden hoger kunnen zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ja, ik ben ze s afgegaan, en de verbinding is nu 1 blokje beter. Ik verdenk eerder mijn Wifi-pci kaartje.
De netbook van mijn vrouw heeft altijd veel betere verbinding en pikt wel 5-6 signalen in de buurt op, terwijl ik alleen ons eigen netwerk en dat van mijne buur zie: wel geestig eigenlijk, de Sitecom van mijne buurman komt beter door :bang:
MadOnionSix
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2009, 17:42

Ook ik ben zeer tevreden !

Ik ben overgestapt van Dommel ADSL2+ ( € 48 ) naar Scarlet VDSL2 ( € 35 ).
Mijn snelheid is verdubbeld, bij dommel had ik 14 Mbit down en 1 Mbit up nu heb ik bijna 24 Mbit down en 3Mbit up en dit voor € 13 minder !
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Na beleeft te vragen op hun facebookpagina hoe lang ik nog moet wachten op m'n korting voor student.
Heb ik een maand gratis compensatie gekregen (wat overeenstemt met 10 maand korting), dacht dat ze er zo vanaf wouden komen.
Nooit gedacht dat er meer ging volgen > Ik heb er bovenop mijn korting gekregen ook nog :banana:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Deze middag scarlet technieker hier binnen geweest, hij heeft alles geïnstalleerd. Zeer vriendelijke gast, alles zeer snel verlopen. Ik had echter zelf al alle bekabeling in orde gebracht, de technieker was blij dat hij voor één keer geen 10 tallen meter utp moest trekken. :-)

Belgacom Tv is in orde, wel vindt ik de kwaliteit van een SD-kanaal vrij laag is. Wij hadden hier echter tot nu TV Vlaanderen in SD-kwaliteit wat wel een grotere datastream had, dus dat de kwaliteit lager ging zijn was ik vrij zeker maar toch. De kwaliteit van digitale tv via ether zal zelf wat hoger liggen.

Nummer moet nog overgedragen worden, maar dat zal wel binnen enkele dagen opgelost zijn.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Hier een tevreden nieuwe klant.

Midden januari Scarlet One aangevraagd via internet; exact 5 minuten later belt Scarlet mij op voor een afspraak om de installatie te doen; gepland voor 2 weken later. Op de afgesproken dag komen 2 techniekers langs; zeer vriendelijk en efficient. Ze testen de lijnen, doen de volledige installatie en geven een uitgebreide uitleg over modem en decoder. Telefoonnummer was nog niet overgedragen, maar dat zou 3 dagen later in orde komen. Drie dagen later even naar de helpdesk gebeld; na 5 minuten een vriendelijke persoon aan de lijn (Didier van Scarlet); even de settings in de modem samen juist gezet en de telefoon was in orde.

Dus een zeer vlotte overgang van Base naar Scarlet en een hele verademing om terug een stabiele internetverbinding te hebben.

Klein minpuntje is dat ik het zenderpakket van Brussel krijg, ondanks dat ik in Vlaanderen woon zone 02.
Hiervoor is een ticket aangemaakt, maar ben niet zeker of dat opgelost zal geraken.

Maar toch een positieve kennismaking met Scarlet en met de helpdesk van Scarlet.
rojo
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2010, 08:13
Bedankt: 1 keer

ik snap niet al de negatieve kommentaren op de forums voor mij is het zeer duidelijk, men wil alles 200% maar wil maar betalen voor 50% ben ondertussen 61 jaar en al 30 jaar actief met computer voor mij een pluim voor scarlet ,het enige minpunt voor mij is geen gratis nummer voor ondersteuning maar ik betaal 5€ per maand naar alle vaste lijnen dus geen probleem en dit gezegd zijnde heb ik na alle jaren klant bij scarlet nog NOOIT langer of 7 min moeten wachchten voor ik iemand aan de lijn kreeg en ik daadwerkelijk geholpen werd zelfs iemand die duidelijk het NEDERLANDS niet machtig was
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren verscheen de technieker van "scarlet".
Afspraak was om 3 uur , werd al gecontacteerd om half 2 :-D .
De man haalde een belgacom "koffertje" boven, iemand die weet wat dit speciefiek is?
Na de lijntest hier thuis werd vastgesteld dat de kwaliteit niet naar behoren was.
Daar was ik me al van bewust maar ik schrok toch even. Heb ook even meegepiept op de "koffer" :-D .
Na een ritje naar de rop belde de man mij op om te zeggen dat hij iets verkeerd aangesloten had.
Had daarna een stabiel 20/2 8d profiel.
Bijkomend kom ik van tele2/base (12MB in theorie) en is dit een enorme upgrade.
Download gebeurt tegen 2,1 MB/s, upload heb ik nog niet volledig getest.
Met andere woorden: Tevreden!!

Groetjes wamy
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die koffer is een panasonic cf29, cf30 of cf52 "toughbook" :P
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt Devilzown.
Leuk weetje :-D .

Groetjes wamy
maartenv
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2010, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ook hier tevreden met de overstap naar scarlet!
Op vrijdag 16u online besteld, dinsdag een afspraak gemaakt voor de installatie op 20 september (ze stelden eerst 15 september voor, maar dan kon ik niet). Gisteren bellen ze me op de middag om te vragen of er al om 3 uur iemand mag langskomen. 15u30: internet, telefoon én tv perfect in orde. Op minder dan een week. Chapeau! :bdaysmile:
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds vorige week aangesloten in mijn nieuwe woning via Scarlet. Installateur langsgeweest op de afgesproken dag, maximale snelheden worden gehaald. Alles heel duidelijk.

Scarlet ++ :-D
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Hier ook een ex-dommel klant die tevreden naar Scarlet overgestapt is :-D

De technieker belde mij 20 minuten op voorhand om te verwittigen dat hij eraan kwam, en een uur na aankomst waren internet en Belgacom tv geinstalleerd. Over de technieker zeer tevreden, een vriendelijke en professionele man. Dezelfde dag een e-mail dat de facturatie vanaf die dag begon te lopen. Over de snelheid ben ik ook tevreden, helaas sta ik slechts op een 20/2 profiel (480 meter van de ROP...) maar ik download constant aan 2,2MB/s zelfs tijdens de piekuren. Ik kom van een 6mbit ADSL profiel dus voor mij was dit een gigantische verbetering :-o

Ik wil ook nog vermelden dat ik tevreden klant was bij Dommel, maar nu heb ik toch een pak meer voor mijn geld.
WimmiW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:38
Bedankt: 2 keer

Mijn verhaal tot dusver:

Scarlet One aangevraagd op 23 augustus en 2 afspraken gemaakt: één voor Belgacom lijntest op 12 september en 1 voor de Scarlet One met BGC-TV installatie op 29 september (vandaag dus).

Op 12 september niemand gezien of gehoord :!: , dus gebeld naar Scarlet (met 33 minuten wachten alvorens iemand aan de lijn, chat was immers ook offline) en dat was volgens hen volledig normaal dat er niemand geweest was omdat op 29 september alles samen ging geïnstalleerd worden, er kwam dus een "full certified BGC technieker" voor de Scarlet One installatie.

Gisteren, 28 september, krijg ik een sms in FRANSE taal dat op 29/09/2011 een technieker langskomt voor de installatie van Scarlet tussen 8u en 12u30, ik heb dus een dag vrijaf genomen om aanwezig te zijn.
Op 29 september om 14u nog niemand gezien of gehoord. Daarom heb ik naar het 0800 nummer gebeld van Scarlet (heb immers op 28 septeber mijn Telenet laten afsluiten), en daar vertelde de klantendienst doodleuk dat ik het 02 nummer moest bellen! Met de verwachtte wachttijden van meer dan 20 minuten een dure grap m.a.w.
Ik heb dan naar de planningsdienst gebeld en daar kreeg ik als antwoord: "Meneer, de technieker is ziek". Er is dus maar 1 technieker ??? :roll:

Nieuwe afspraak gemaakt voor maandagnamiddag, hopelijk komt er dan echt iemand... en kan die dan ook meteen alles werkend krijgen...
De persoon aan de planning zei me ook van naar Scarlet klantendienst op 02-nummer terug te bellen om één of andere compensatie aan te vragen in de vorm van abonnementskorting of dergelijke...

Bij mij dus tot nog toe een heel ontevreden en nare ervaring :cry:

Misschien kan de Scarlet ISP moderator iets regelen om mij tog nog tevreden te stellen ??? :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Er is meer dan 1 technieker, maar die hebben ook allemaal een volle planning & zitten meestal niet in de buurt.
Het is dus niet vanzelfsprekend om even een nieuwe technieker te zoeken. Snap dat dit vervelend is, maar Scarlet heeft nu eenmaal niet zoveel klanten als belgacom/telenet, dus ook niet zoveel techniekers.
roxio
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011, 19:48

Begin al te twijfelen, heb deze week de overstap gedaan van Telenet naar Scarlet One maar als ik dat allemaal lees.
Als verse klant wordt je direkt verder geholpen maar een paar dagen later nadat de technieker een afspraak had gemaakt wilde ik nog enkele vragen stellen maar nu ben ik dus klant en wordt je botweg doorgestuurd naar een chat-box. Geen probleem maar ik heb de hele dag geprobeerd om in te loggen en telkens staat de chat-box offline alhoewel staat aangegeven van 9.00 tot 17.30 open. Is dit eenmalig of gebeurt dat regelmatig ?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Normaal werkt dat vrij goed, mss dat ze wijzigingen aan het doorvoeren zijn, probeer mss eens via de sociale media.
roxio
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011, 19:48

Dan probeer ik morgen nog wel eens, misschien stomme vraag maar wat bedoel je met sociale media?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Facebook, linkedin, twitter, ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”