Tevreden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Laat me het nieuwe jaar eens beginnen met een positieve noot :-)
Ben in 2010 na 5 jaar overschakeld van Dommel naar Scarlet. De enige reden was dat ik nu al jaren bij Dommel vraag om een hogere snelheid te krijgen, maar altijd als antwoord "binnenkort komt dat in orde" kreeg, en ondertussen bleef ik maar op mijn 4,6Mb profiel.
Ben dan maar naar Scarlet overgeschakeld, en OK, en waren wat problemen waardoor ik 2 weken zonder internet heb gezeten, maar heb tenslotte 2 maanden gratis internet/telefonie gekregen als compensatie, en via deze site nog eens 20 euro met de zongenaamde "vriendenactie", dus eigenlijk heeft die hele omschakeling me niets gekost.
Heb mijn digitel modem teruggestuurd naar Dommel, en ook wat moeten aandringen, maar heb mijn waarborg teruggekregen en ipv ADSL voor 35 euro + 11 euro discovery line heb ik nu VDSL voor 40euro.
Ben een tevreden man (op internetgebied)
Voor iedereen even prettige ervaringen in 2011 :bdaysmile:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Amai ze zijn gul geworden met hun compensatie's
Da was vroeger geen waar ze :lol:

Beste wensen terug!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Meestal lees je hier op het forum alleen maar de problemen van providers,
maar het is toch ook eens fijn om het goede nieuws te horen. ;)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad, ik ben ook van het standpunt "als het goed is, mag het ook eens gepost worden" en dit geldt voor alle providers.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

+1
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Nog een tevreden Scarlet klant hier :

Kom van het EDPnet 6Max Dynamic abonnement aan een 4 Mbps profiel (hoger kon volgens hun ab-so-luut niet). Toen ik EDPnet ADSL Home had aangevraagd (met het oog op ADSL2 te kunnen nemen) wilden ze me zelfs niet overzetten hiernaar. Tijdens de zgn. omzetting zelfs paar weken ZONDER INTERNET komen zitten (én GEEN COMPENSATIE gezien natuurlijk, wel gewoon moeten verderbetalen). Heb er toen ook vriendelijk voor bedankt. Terug een jaarabonnement om er eigenlijk niks voor in ruil te krijgen : niet met mij. Ben nochtans de moeilijkste klant niet (ben 6 jaar klant bij EDPnet geweest).

Zit momenteel (sinds april 2010) tot volle tevredenheid op 6144 / 640 profiel bij Scarlet. Net zoals me beloofd was bij het aangaan van mijn abonnement. Betaal nu net geen 5 Euro minder per maand (van 29,95 Euro naar 25 Euro) voor een betere snelheid en geen limiet meer en geen bijbetalingen voor verbruik boven de 40 GB. Niet dat ik daar vaak aan kom, maar het is toch al eens gebeurd. Nu ben ik er tenminste zeker van dat ik met 25 Euro per maand toekom.

Als Scarlet deze service aan mij kan blijven aanbieden zullen ze me zeker niet kwijtraken als klant.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ook zeer tevreden hier.

Toen ik verhuisd ben heb ik het internet only abonnement genomen (adsl 4.6 mbit), maar unlimited.
Nooit problemen mee gehad en correcte service en afrekening.

Nu ben ik overgestapt op internet+telefonie via VDSL2 voor 40 euro per maand en dit is ook unlimited met een goede snelheid.
Ik haal effectief 23.85 mbit and 3 mbit up. (zit ook blijkbaar op een 30 mbit sync).

Nu een technisch probleem met de modem en correct geholpen: technieker komt woensdag al langs om het te fixen.

Ik kan Scarlet ten zeerste aanbevelen dus.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik kan iedereen hierboven perfect bijtreden.

Ik kreeg in augustus 2010 telefoon van Full ADSL met aan aanbod om over te stappen naar Scarlet Internet+Telefonie en ik kreeg mijn modem+activatiekosten gratis (€100).
Ik geef telefonisch al mijn gegevens door, maar 2 weken daarna nog niets gehoord.
Ik bel naar Scarlet en kreeg binnen de 5 minuten iemand aan de lijn en die vond mijn bestelling niet terug. Dus waarschijnlijk heeft die van Full ADSL dat niet doorgegeven.
Scarlet vertelde mij toen dat ik gewoon online moest bestellen en terugbellen om die korting te krijgen.
Ik dacht toen al: dat gaat nooit lukken. Bestellen wel, maar die korting kan ik op mijn buik schrijven.

Ik bestel direct online en van zodra ik een bevestigingsmail had gekregen belde ik terug en toen zeiden ze: "oké, op uw volgende factuur krijgt u de korting". Ik vroeg toen: "Kan u dat per mail bevestigen?" en daar antwoordde ze kortweg op "Nee". Samen met de verhalen hier op dit forum, rook ik nattigheid. Gelukkig onterecht, op mijn volgende factuur gewoon een korting van €100 gekregen.

De installatie verloopt vlekkeloos, alleen moest ik, zoals iedereen, enkele dagen wachten tot het telefonie-gedeelte actief is. Na 2 dagen belde ik naar Scarlet en ik kreeg weer redelijk snel iemand aan de lijn. Die controleerde alles en gaf mij een exacte datum mee waarop alles zou moeten werken. En inderdaad, die dag werkte alles rond 10u.

Sindsdien nog geen enkele problemen gehad. Kwaliteit van mijn internet is nog nooit zo goed geweest en telefonie klinkt minstens even goed (zelfs beter vind ik) dan de Belgacom Classic Line.

Dus al mijn ervaringen met Scarlet (incl. support en administratie) zijn tot nu toe héél positief!!!
Zoals ze hun aanbod meegaat met zijn tijd en alles zo blijft, dan blijf ik klant!

PS: Het leuke was dat ik de dag na mijn bestelling te horen kreeg dat Internet+Telefonie unlimited (ipv 100 Gb) en sneller werd!
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Hier ook sinds vandaag aangesloten op Scarlet.
Heel goed, snel en comfortabel, vriendelijke mens die wel beetje te laat was, maar heeft het allemaal netjes in orde gemaakt.

speedtest

Afbeelding

met één SD kanaal aan en 3 pc's.. ik zit op het 20mbit profiel denk ik.. sommige zitten op het 30, hoe doe ik dat ook, of gaat dat automatisch? :P
Laatst gewijzigd door LaserJet op 01 apr 2011, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik was ook zeer tevreden bij scarlet (de scarlet one van vroeger, tel + internet zonder TV)
Daarna overgeschakeld op dommel cityconnect plus (scarlet bleef vasthouden aan hun limiet van 100GB voor de oude one, terwijl internet only al fup werd)
Ik was ongeloofelijk tevreden van dommel cityconnect plus (met een onwaarschijnlijke promotie gedurende het eerste jaar)
Toch overgeschakeld op dommel cityline
Reden : bij betalen jaarabbo kost het de helft van cityconnect plus voor krak hetzelfde en bij cityline zit ook nog eens een telefoonnummer in + gratis vaste lijngesprekken
Ook weer ongeloofelijk tevreden van, tegen een totaal onklopbare prijs :beerchug:

Ach ik heb al bij quasi alle providers gezeten (uitgezonderd Belgacom ... of toch via dialup 14k4 ... )
En ben eigenlijk van allemaal zeer tevreden
Zelfs van telenet (in den tijd toen het 10 mbit was, adsl nog quasi niet bestond, en totally unlimited via de gekende truukjes ... bommanews anyone ???)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Sinds 22/12 van Scarlet Internet -> One; 3 weken ervoor afspraak vastgelegd, op dag zelf JFS technieker een uurtje vroeger dan voorzien ter plekke; buiten probleem met slechte patch in ROP, na tweede poging een half uurtje later, vlotte installatie internet en BC TV, weliswaar met museumstuk V3 decoder :-(. Tijdje nadien wel vastgesteld dat Phone output niet verbonden was met interne telefonie bekabeling; zelf maar met een RJ11 kabeltje verbinding gelegd. Zit nu wel al meer dan 2 weken te wachten op nummeroverdracht en tel.activatie van BC -> Scarlet. Als nu binnen een paar dagen telefoon in orde komt en de facturatie geen puinhoop wordt, dan is hele operatie redelijk geslaagd. Omdat telefoon omschakeling sowieso tijdje in beslag ging nemen (maar geen 2 weken natuurlijk), had ik omschakeling ingepland net voor mijn verlof, dus mocht telefoon zonder probleem een weekje uitliggen...maar begint nu stilaan mijn voeten uit te hangen...

30Mbit profiel (max.payload > 100Mbit, dus nog ruimte voor de toekomst)
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

duizend schreef:Zelfs van telenet (in den tijd toen het 10 mbit was, adsl nog quasi niet bestond, en totally unlimited via de gekende truukjes ... bommanews anyone ???)


Hihi leuke tijd OP bommanews en Op alt binari (wat eig een usenetclient was en de andere een nieuwsgroep van post aankondiginen)..waar is de tijd :-)
Was dan ook heel content bij telenet natuurlijk alsook die tijd van *vrij downloaden* (de gekende truukjes)

Zodra dommel verschenen is het boeltje eindelijk kunnen buitenwippen en sindsdien eigenlijk tevreden van dommel, ook al omdat ik relatief weinig problemen heb ervaren in de vijf jaar bij deze provider...(negatief commentaar kan ik dus niet kwijt, de verbinding was en is prima!, superstabiel al die jaren. Adsl was hier wel pokketraag met een 2.2 mbps profiel maar had het er voor over)
Maar eens mijn sagemmodem de geest geeft dan ben ik weg want betaal geen 139 € meer, en 1 jaar vooruitbetalen betrouw ik jammerlijk genoeg niet meer bij deze provider, hoewel 29€ p/m wel heel verleidelijk is voor een speedconnect vdsl2 internetverbinding...enfin de 40€ die ik er nu voor betaal valt eigenlijk ook wel mee :wink:

Dus tevreden met dommel.com 8)
fidooke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2011, 15:59

Ook ik maak nu deel uit van de "familie".. sedert gisteren.
Een installateur die zijn job kent, vlotte registratie en dit op de eerste afspraak.
De telefonie volgt een dezer maar aangezien dit voor mij maar bijkomstig is, til ik er niet aan.
De downloadspeed is volgens mij maar "slapjes" maar beter dan vroeger.
Nu haal ik via speedtest iets van een 13.4Mbps en upload van 0.48Mbps.

Volgens het scarletdoosje zijn dit de waardes of zie ik het totaal fout:
(Ben nl geen crack op dit vlak.)

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 19.9 dB
Downstream line rate : 30056 kbps
Upstream line rate : 6048 kbps
TX total power : -17.0 dbm
Downstream delay : 7.2 ms
Upstream delay : 5.4 ms

iemand tips of is dit het beste wat te halen valt?
alvast dank.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Hier ook zeer tevreden, switch in 1-2dagen naar scarlet internet (vdsl2) zonder downtime.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

@fidooke.
Je hebt momenteel het beste profiel dat er is.
Draadloos zeker... Probeer maar eens met een kabel / modem een betere plaats geven / aparte draadloze AP gebruiken , ...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fidooke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2011, 15:59

@honda4life:
modem staat "bovenop" het inkompunt van BGC.
dichterbij kan niet..
de speedtest is met kabel gedaan, de wifi van de modem is gedeactiveerd.

thanks voor info
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Pak eens server van luxemburg bij speedtest, of doe speedtest.telenet.be
De standaard geselecteerde trekt op niet veel ;)
fidooke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2011, 15:59

server in luxemburg geeft:
16.26Mbps down
0.48Mbps up

die van telenet:
Last Result:
Download Speed: 15841 kbps (1980.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 479 kbps (59.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 35 ms
zaterdag 8 januari 2011 18:28:45

die upload mag precies wat beter?
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Staat je decoder in standby/neem je niets op, op het moment van de speedtest?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

thamar schreef:...doe speedtest.telenet.be
werkt inderdaad beter

Last Result:
Download Speed: 23631 kbps (2953.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 2095 kbps (261.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 45 ms
zondag 9 januari 2011 15:04:13

wired en zonder actieve decoder met volgende VDSL status:
Downstream line rate 37460 kbps
Upstream line rate 7968 kbps
Downstream Training Margin 31.0 dB
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

@kaise1 eens kijken als ze hun jaarrekening neerleggen bij de nbb dan weet je ± hoe het zit.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ook ik mag hier eigenlijk niet ontbreken:
20 november Scarlet internet en telefoon besteld, aansluitingsdatum 13 december werd vooropgesteld...
29 november telefoontje gekregen dat ze 30 november langs kwamen voor de installatie.
Die dag 18Mbit down en 1.5 Mbit up , en na enkele dagen telefoon volledig omgeschakeld
Momenteel liggen de snelheden door een profielaanpassing zelfs nog hoger: 23.85 Mbit download en 3.38 Mbit upload
Wat ik vroeger in het beste geval als downloadsnelheid had, heb ik nu als upload :eek:
Heel wat anders dan hetgene ik van Base kreeg de laatste maanden (zie onder)
Zeer tevreden hier dus, en dat voor slechts 5 euro meer dan bij Base
Laatst gewijzigd door filipi op 09 jan 2011, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
fidooke
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2011, 15:59

@kick:
ik heb geen decoder, enkel internet/telefonie.

update:
23.47Mbs down
3.03Mbs up
probleem van de baan..
TPLink 8poort router was de schuldige :oops:
troep gereset en hup alles ok :banana:
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Even een reactie op de OP. Leuk dat mensen zo tevreden zijn, en het dient gezegd, het is een leuke compensatie die je doorgaans te weinig tegenkomt... maar 2 weken zonder internet zitten is vandaag de dag ook niet niks. Voor vele mensen (die internet nodig hebben voor hun werk of studie of...) komt dit overeen met broodroof, of extra bijkomende kosten (verplaatsing, internet via gsm...). Dan komen ze er eigenlijk goedkoop van af, met hun compensatie van 2 maanden gratis (die hen in de praktijk misschien de helft kost van wat jij betaalt). Ik ben verhuurder, en als mijn 7 huurders 2 weken geen internet hebben, dan zou het kot te klein zijn, en wees maar gerust dat ze bij mij zouden komen klagen en niet bij Scarlet om te eisen dat er internet is want dat staat in hun contract.

Dus ik neem dit toch met een korreltje zout.
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dan heb jij je contract slecht opgesteld zo simpel is dat.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

:roll: :lol:

Standaard contracten van de KUL mijn beste. Het was trouwens maar een voorbeeld en in dat geval kan je altijd overmacht inroepen, maar wees maar zeker dat ze het jaar erop weg zijn. Voor mijn beroep ben ik bvb ook 100% afhankelijk van internet. Gelukkig heb ik een kantoor, maar er zijn genoeg zelfstandigen die van thuis uit werken. Ik denk niet dat die echt gediend zijn met 2 weken geen verbinding te hebben om nadien een "tegemoetkoming" te krijgen van 100 euro. Dat weegt echt niet op tegen gelede schade.
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Niemand heeft je verplicht om de standaard contracten van de KUL te gebruiken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Best een business abo nemen als jet echt Internet nodig hebt, en dan nog best bij één van de grote. Ofwel twee consumentenabo's: één via DSL en één bij Telenet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Tevreden? Euhmm, met de dag minder. Na omschakeling (Sc One) al 3 weken zonder vaste telefonie...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je professioneel het internet gebruikt, moet je ook geen huis-tuin-keuken lijntje nemen hé! Dan neem je een businessline met een SLA. En zoals gezegd : je neemt dan beter ipv één zwaar abonnement 2 middenklas abonnementen bij een xDSL-provider (bvb belgacom, om maar iets te noemen) en bij een kabelprovider (nuja, je hebt hier alleen telenet in). Als er werken zijn in je straat en ze graven de telefoonlijn door, heb je altijd nog je telenet als fallback lijn. Ook omgekeerd : zijn er problemen op je telenetnode, dan zal de xdsl lijn dit volledig overnemen. Als je een beetje slim bent vraag je die 7 studenten om volgend jaar 10 euro per maand meer te betalen, en neem je een extra lijn erbij. Laat beiden toekomen op een pfsense box en tadaaaa alles gaat perfect werken zonder ze merken of ze gaan via telenet al dan niet via xdsl!

En geef toe : als zowel telenet als xdsl eruit liggen...dan zijn er MEGA problemen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ook hier supertevreden na overschakeling van dommel homeconnect naar scarlet internet en telefonie. Afgelopen zondag besteld via internet. Maandag belden ze mij om 31 januari een technieker langs te sturen. Volgende dag hebben ze al teruggebeld dat ze voor woensdag iemand konden sturen! En effectief, woensdag kon de technieker niet snel genoeg beginnen lol! Nu kan ik reeds surfen op 25/3.5 mbite! Telefoon zou zondag moeten werken... dat is de snelste omschakeling ter wereld denk ik :-) supertevreden.
Nu hopen dat de voip telefoon van betere kwaliteit zal zijn dan die brakke dommel lijn van ervoor...
iemand ook gezien dat tijdens de kerstperiode de activatie van scarlet ook gratis was? Normaal liep deze actie tot 31/12 maar toen ik zondag online bestelde bleek ik nog steeds niets te moeten betalen! Maw de overschakeling was voor mij volledig kosteloos!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De telefoon gaat via iTalk, wat een veel perfomanter platform is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

glenner05 schreef:woensdag kon de technieker niet snel genoeg beginnen lol! Nu kan ik reeds surfen op 25/3.5 mbite! Telefoon zou zondag moeten werken... dat is de snelste omschakeling ter wereld denk ik :-) supertevreden.


Mag eens vragen welke decoder versie je hebt gekregen, degene met 320 GB harde schijf.
Zou natuurlijk zeer leuk zijn dan, hier word er namelijk zeer veel uren voordien opgenomen.
Hiervoor hebben we op het moment een schijf van 500 GB, dus een schijf van 160 zou wel een zeer grote achteruitgaan zijn en dat zou een beetje jammer zijn.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb geen digitale tv genomen, enkel internet en telefoon... heb reeds telenet digitale tv. Weet eigenlijk niet of belgacom tv op gebied van beeldkwaliteit beter is of niet dan telenet. Ben best tevreden van telenet tv, en was bang dat ik erop achteruit zou gaan met belgacom :tv.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ik weet niet wat je betaalt bij telenet, maar vergelijken kan nooit geen kwaad.

Ik denk dat Belgacom Tv toch echt wel in orde (aan het komen) is.

Nadelen:
!- ADSL: aantal streams afhankelijk van de afstand tot de centrale
!- VDSL: aantal streams afhankelijk van de afstand tot de ROP
- Per Tv extra maandkost decoder => € 6/ maand
Voordeel bij Analoog, kabeltje bijleggen en opgelost (toename ruis)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Kwa prijs zou het idd veel voordeliger zijn om een scarlet one te nemen met digitale tv. Dan kan de analoge kabel ook buiten natuurlijk. Maar kwaliteit staat bij mij op de eerste plaats. ik ben onlangs bij een belgacom boutiek langsgeweest om die digitale tv eens te bekijken. Maar ik vond het echt verschrikkelijk beeld! ofwel was het een hele slechte HD tv, ofwel trok de uitzending op niets, in ieder geval sindsdien wil ik het echt niet in huis. Ik weet natuurlijk niet hoe het beeld hier bij mij thuis op mijn panasonic plasma zou zijn. Ik zit op het 30/6 profiel, dus daar zou het al niets mis mee mogen zijn. in theorie zou eigenlijk belgacom beter moeten zijn niet? Aangezien je maar één stream tegelijk bekijkt, zou je met die bandbreedte toch een fantastisch digitaal signaal moeten krijgen he?
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb nu ook digitale TV en die kwaliteit is zeer goed! Als iemand tv kijkt ben ik mss 150 kb/s download snelheid kwijt, wat nu ook niet zoveel is.

Alleen de menu's en van programma verwisselen kan een beetje traag zijn, maar ik weet niet hoe dat zit bij telenet.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Asskicker schreef:Alleen de menu's en van programma verwisselen kan een beetje traag zijn...

Ook de oude (anno2009) V3 decoder gekregen zeker ? :-(
(decoder overzicht : http://userbase.be/nieuws/20-dtv/459-nieuwe-hd-decoder-belgacom-tv-gelanceerd)
rojo
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2010, 08:13
Bedankt: 1 keer

had vroeger telenet met slecht beeld kocht nieuwe plasma panasonic was nog slechter beeld ,bij navraag bij telenet gingen ze een nieuwe kabel trekken tot bij mij binnen maar ik moest voor de kosten opdraaien, ben overgeschakeld naar Belgacomtv via scarlet en FANTASTISCH beeld op 2 TV's
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik moet zeggen dat ik al jaren teverden ben van Scarlet. Ik ben al klant van toen het nog freebel was, dan tiscali en dan scarlet. Regelmatig bekijk ik de nieuwe abbo's en bel ik voor een verlenging met lagere prijs. Nooit echt problemen gekend.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”