Motorola SVG1501E configureren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

spacekiek schreef:hello,

Misschien is het antwoord reeds gegeven, maar kan ik er nu nog een simpele router achter deze modemrouter plaatsen? Kwestie om toch een statisch netwerk te kunnen maken ...
Je kan in elk geval gewoon je eigen router voor je intern netwerk achter de Telenet router hangen. Je eigen router krijgt dan wel zelf een 192.168 adres op zijn WAN poort. Via Mijn Telenet moet je dan dus wel instellen dat je dat adres in de DMZ zet en/of alle poorten forwarden naar dat adres.
Heb zelf dergelijke opstelling hier met dus 2 routers (die in Telenet hun modem + mijn eigen WRT54GL).

PS: die 'MAC PassThrough' heb je dus helemaal niet nodig, tenzij je absoluut je eigen router een extern IP adres wil laten krijgen. Dat zal dus niet lukken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Je kan in elk geval gewoon je eigen router voor je intern netwerk achter de Telenet router hangen.
Op die manier hebben je een dubbele NAT wat niet echt aangewezen is en ook niets steeds werkt. (pnp applicaties gaan dan wel de poorten op je eigen router openzetten, maar niet op die van TN bijvoorbeeld).
Tomby schreef:PS: die 'MAC PassThrough' heb je dus helemaal niet nodig, tenzij je absoluut je eigen router een extern IP adres wil laten krijgen. Dat zal dus niet lukken.
Je hebt het net WEL nodig wil je op een deftige manier een eigen router gebruiken !
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Op die manier hebben je een dubbele NAT wat niet echt aangewezen is en ook niets steeds werkt. (pnp applicaties gaan dan wel de poorten op je eigen router openzetten, maar niet op die van TN bijvoorbeeld).
Als je je router in de DMZ zet of alle poorten naar je router laat forwarden, zie ik echt niet waarom PnP niet zou werken. Ik heb hier voorlopig in elk geval nog niets gehad dat niet werkte. Uiteraard zit je met dubbele NATting wat een beetje absurd is, maar werken doet het wel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Tomby schreef:Uiteraard zit je met dubbele NATting wat een beetje absurd is, maar werken doet het wel.
Je hebt gelijk... maar het blijft absurd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Tomby schreef:
r2504 schreef:Op die manier hebben je een dubbele NAT wat niet echt aangewezen is en ook niets steeds werkt. (pnp applicaties gaan dan wel de poorten op je eigen router openzetten, maar niet op die van TN bijvoorbeeld).
Als je je router in de DMZ zet of alle poorten naar je router laat forwarden, zie ik echt niet waarom PnP niet zou werken. Ik heb hier voorlopig in elk geval nog niets gehad dat niet werkte. Uiteraard zit je met dubbele NATting wat een beetje absurd is, maar werken doet het wel.
Dubbele NAT gaat SIP VOIP bijvoorbeeld toch helemaal breken. Verder zal er ook wel een serieuze inpakt zijn op de performantie van het surfen. En hoe stabiel is de NAT op de motorola? Wanneer een bittorrent wordt opgestart in het netwerk gaat deze misschien volledig plat...
G-zas
Starter
Starter

heb ook net zon wireless modem van telenet geinstalleerd gekregen, maar blijkbaar hebbe ze de software ervan verwijderd en telenetsoftware erop gezet ofzo, ze hebbe zelfs de handleiding en cdrom uit de doos gehaald. ik geraak ni aan de routersettings, alleen via de telenetsite, en das ni echt denderend. voor games enzo moet ik upnp enabelen voor mn NAT open te zetten, da gaat zogezegd wel via de telenetsite, maar heb dit geprobeerd en tspel hing vast, iemand een idee of dit nu aan die routerinstellingen via telenet ligt of aan iets anders? alle hulp welkom ;)
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

hey

ik heb een tooltje gemaakt waarmee je de nieuwe modems van telenet kan configureren.
http://www.kennethdhoe.be/config/Telene ... 20Tool.exe
http://kennethdhoe.be/config/scr/ screenshots
laat me weten of het goed werkt.
groetjes
Laatst gewijzigd door teddyso 15 jan 2011, 15:13, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

G-zas schreef:telenetsoftware erop gezet ofzo, ze hebbe zelfs de handleiding en cdrom uit de doos gehaald. ik geraak ni aan de routersettings, alleen via de telenetsite, en das ni echt denderend.
Er is hier in 't verleden al gezocht naar een manier om naar de stock modem GUI te gaan ipv via Mijn Telenet, maar zonder succes. Enige sprankel hoop is er nu via teddyso die beweert een tool te hebben die je modem kan configureren rechtstreeks op de modem ipv via Mijn Telenet.
chuanse
Starter
Starter

ja, als je niet met die rotte CBN modem zit werkt dat stukje software wel :/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Tomby schreef:Enige sprankel hoop is er nu via teddyso die beweert een tool te hebben die je modem kan configureren rechtstreeks op de modem ipv via Mijn Telenet.
Nogmaals, de tool is niet nodig... gewoon modem herstarten zonder kabel, en daarna surfen naar 192.168.0.1
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

"Nogmaals" ??
Ge komt ook wel een beetje ten achter precies :). Die post van mij was onmiddellijk nadat hij met zijn toolke afkwam. Ondertussen was dus idd al lang duidelijk dat je enkel een cold restart moet doen met de coax uitgetrokken.
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:
Tomby schreef:Enige sprankel hoop is er nu via teddyso die beweert een tool te hebben die je modem kan configureren rechtstreeks op de modem ipv via Mijn Telenet.
Nogmaals, de tool is niet nodig... gewoon modem herstarten zonder kabel, en daarna surfen naar 192.168.0.1
Ik had enkel een link-local address. Statisch ip adres gezet en toen lukte het.
ecotje
Starter
Starter

teddyso schreef:hey

ik heb een tooltje gemaakt waarmee je de nieuwe modems van telenet kan configureren.
http://www.kennethdhoe.be/config/Telene ... 20Tool.exe
http://kennethdhoe.be/config/scr/ screenshots
laat me weten of het goed werkt.
groetjes
Hallo,
Vooreerst will ik Teddyso danken voor de nieuwe inzichten inzake configuratie van de SVG1501E.
Ik heb namelijk hetzelde probleem, de DMZ oplossing werkt niet helemaal voor mij :-( . Een oplossing is natuurlijk vragen om de "all-in-one" te vervangen door een traditionele modem, maar dat is een hele klus (moeite, tijd, kost). Op zich ben ik niet tegen het systeem om all config enkel via de "mijn telenet" portal te beperken, maar wat je nu kan configureren is wel zeer karig (vb. geen subnet mask) en te veel krijg ik het bericht "Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw." :nono: (vandaag ook weer)

Het tooltje met duidelijke aanwijzingen voor niet technische personen is heel knap, maar als je geen goede kennis hebt van routers en access points kan je er misschien beter niet aan beginnen IMHO...
Zelf was ik ook al zover gekomen om deze procedure toe te passen (dan zonder programma) en het standard pwd voor "admin" had ik ook gevonden in de Motorola handleiding, maar ik ben nooit verder geraakt dan het het "splash scherm" zonder de login prompt (enkel de open source tekst).

De procedure die ik heb gevolgd:
- all kabels er uit, power off
- power on
- LAN kabel in poort 1 (zeker juist), direct naar laptop met gigabit connectie (geen wireless router er tussen)
- LAN adres statisch op 192.168.0.50 (daar ik geen DHCP adres krijg, misschien is daar het eerste probleem)
- dan naar 192.168.0.1 maar geen login scherm :bang:

Wat doe ik fout? Dank bij voorbaat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ecotje schreef:Wat doe ik fout? Dank bij voorbaat.
Geen idee welke modem je hebt, maar dit werkt enkel voor de SVG1501E (dus niet voor de nieuwe Eurodocsis 3.0 modems welke men plaatst voor Fibernet).
ecotje
Starter
Starter

Dank voor de goede suggestie, maar ik heb inderdaad een Motorola / SVG1501E (DOCSIS) en geen Fibernet. Ik had mij voorgenomen om niet ZO in de fout te gaan bij m'n eerste posting :-)
Maar wellicht heb ik wel een andere domme fout begaan :nono:

Ik heb wireless AP af staan, de rest kan ik niet checken want de modem config service is weer down...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”