Hallo,
Vooreerst will ik Teddyso danken voor de nieuwe inzichten inzake configuratie van de SVG1501E.
Ik heb namelijk hetzelde probleem, de DMZ oplossing werkt niet helemaal voor mij
. Een oplossing is natuurlijk vragen om de "all-in-one" te vervangen door een traditionele modem, maar dat is een hele klus (moeite, tijd, kost). Op zich ben ik niet tegen het systeem om all config enkel via de "mijn telenet" portal te beperken, maar wat je nu kan configureren is wel zeer karig (vb. geen subnet mask) en te veel krijg ik het bericht "Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw."
(vandaag ook weer)
Het tooltje met duidelijke aanwijzingen voor niet technische personen is heel knap, maar als je geen goede kennis hebt van routers en access points kan je er misschien beter niet aan beginnen IMHO...
Zelf was ik ook al zover gekomen om deze procedure toe te passen (dan zonder programma) en het standard pwd voor "admin" had ik ook gevonden in de Motorola handleiding, maar ik ben nooit verder geraakt dan het het "splash scherm" zonder de login prompt (enkel de open source tekst).
De procedure die ik heb gevolgd:
- all kabels er uit, power off
- power on
- LAN kabel in poort 1 (zeker juist), direct naar laptop met gigabit connectie (geen wireless router er tussen)
- LAN adres statisch op 192.168.0.50 (daar ik geen DHCP adres krijg, misschien is daar het eerste probleem)
- dan naar 192.168.0.1 maar geen login scherm
Wat doe ik fout? Dank bij voorbaat.